Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Started by LittleNinja, March 30, 2011, 06:08:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: screw on May  8, 2011, 14:25:14
CDeetje van isotek maar dan als Flac op usb  :D

Slim, zoiets moet ik straks ook maar eens naar uitkijken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Ik ben zooo benieuwd naar de resultaten.. al iets bekend over de terugkomst van de BDP95? Ben benieuwd wanneer de testresultaten klaar zullen zijn..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Mijn BDP95 Signature Edition staat op Schiphol bij de douane. Geen flauw idee hoe lang dat gaat duren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on May 17, 2011, 21:40:47
Mijn BDP95 Signature Edition staat op Schiphol bij de douane. Geen flauw idee hoe lang dat gaat duren.

Douane = 2 a 3 weken denk ik?

fugazi_2009

Quote from: riwi on May 17, 2011, 21:42:22
Douane = 2 a 3 weken denk ik?

Ja, vorig jaar was het zo'n 2 weken. Hangt een beetje er van af denk ik of ze weer extra informatie willen hebben (dat wilde ze de vorige keer wel hebben).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Oke.... Dus er zou voorzichtig iets gepland kunnen worden...?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Quote from: LittleNinja on May 17, 2011, 22:05:11
Oke.... Dus er zou voorzichtig iets gepland kunnen worden...?

Hij moet ook nog inspelen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hansd

Wel apart dat jullie vooral de analoge stereo out willen beluisteren (afgezien van de video) ,je zou toch verwachten dat je bij DVD/BR vooral de digitale uitgangen  wilt testen , voor de Cd hebben de meeste van ons toch een 'echte 'CD speler ..toch .... Zo'n vergelijking tussen deze spelers is wel interessant ,ik kan wel wat verklappen uit eigen ervaring. Ik heb al een tijdje een Arcam DVD88+ die zowel op video als (ook digitaal) audio bijzonder goed presteert , ik had deze vervangen door een Marantz 5005 die via digitaal uit (heeft geen serieus analoog uit ) het ook goed doet en dicht in de buurt van de Arcam , helaas echter maar 1 HDMI waardoor slecht te combineren met mijn Arcam AV888 en 3D projector dus de Marantz overgedaan en nu een Oppo 93 staan. De Oppo heeft slechts 1 uurtje gedraait maar tot nu toe speelt de Arcam 88+ via de digitale output serieus beter dan de Oppo ,meer detail ,meer klankkleur en een strakkere bas . Ook via de streaming speelt de Marantz beter dan de Oppo. Uiteraard kunnen ze beide niet in de buurt komen van mijn Linn Akurate Cd wat betreft het afspelen van (SA)CD zowel in stereo als multi kanaals . Ben wel nieuwsgierig hoe jullie bevindingen straks zijn en wellicht dat jullie dan ook even de HDMI uitvoer mee nemen in de vergelijking.  Heeft een van jullie misschien ervaring wat een upgrade board voor de Oppo doet en dan met name via HDMI/digitaal ? Overigens is op het beeld van de Oppo helemaal niets aan te merken gewoon super.
Even een update van de Oppo : vandaag ook de analoog stereo uit geprobeerd en die werkt prima maar ja de meerkanaals input van de versterker is al in gebruik .
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

fugazi_2009

Voor CD heb ik juist geen 'echte' CD speler staan, en voor SACD en DVD-Audio ook niet. Vandaar de interesse in Analoog (zowel stereo als multi-channel in mijn geval).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Quote from: fugazi_2009 on May 23, 2011, 21:44:39
Voor CD heb ik juist geen 'echte' CD speler staan, en voor SACD en DVD-Audio ook niet. Vandaar de interesse in Analoog (zowel stereo als multi-channel in mijn geval).
Voor mij geldt hetzelfde, ben zeer benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

FDLARRY

Quote from: Etiennevh on May 23, 2011, 22:08:01
Voor mij geldt hetzelfde, ben zeer benieuwd!
Was ook mijn reden om de 95 te kopen, ik moest mijn set kompleet verniewen, cd speler was op, zocht een speler voor mijn sacd en DVD-A (ooit goedkope oplossing gezogd doormiddel van pioneer) en wou 3D blue ray, en toen kwam ik uit op de OPPO 95, en nogmaals, al eerder gezegd, nog geen seconde spijt van, ik heb SA(CD) spelers van 2 keer de prijs van de OPPO 95 beluisterd en ik hoor (via de XLR balanced uitgang) geen (hoorbaar) verschil. Ik heb geen audiofiel gehoor, dus dat zou ook nog kunnen. :P
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Perfectionist

Ik denk dat hier de Arcam, blijkens ook al diverse vergelijken, de Oppo duidelijk achter zich zal laten, in analoog stereo, uberhaupt in audio prestaties.

Op beeld, en dan BR verwacht ik weinig tot geen verschil, DVD is voor mij nog de vraag.
Een beter forum begint bij jezelf.

FDLARRY

Quote from: Perfectionist on May 23, 2011, 23:58:48
Ik denk dat hier de Arcam, blijkens ook al diverse vergelijken, de Oppo duidelijk achter zich zal laten, in analoog stereo, uberhaupt in audio prestaties.

Op beeld, en dan BR verwacht ik weinig tot geen verschil, DVD is voor mij nog de vraag.
Daar ben ik ook heeel benieuwd naar, ik wacht de shoot-out met spanning af, ik hoor het namelijk niet, geen (hoorbaar verschil) in ieder geval, en zeker geen 1.000 euro verschil.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

LittleNinja

Er zit ook geen € 1000 verschil tussen de standaard 95 en de BDP100 van Arcam... ;)

Quote from: FDLARRY on May 24, 2011, 00:04:04
Daar ben ik ook heeel benieuwd naar, ik wacht de shoot-out met spanning af, ik hoor het namelijk niet, geen (hoorbaar verschil) in ieder geval, en zeker geen 1.000 euro verschil.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

clicquot

Quote from: hansd on May 18, 2011, 01:15:47
Wel apart dat jullie vooral de analoge stereo out willen beluisteren (afgezien van de video) ,je zou toch verwachten dat je bij DVD/BR vooral de digitale uitgangen  wilt testen , voor de Cd hebben de meeste van ons toch een 'echte 'CD speler ..toch .... Zo'n vergelijking tussen deze spelers is wel interessant ,ik kan wel wat verklappen uit eigen ervaring. Ik heb al een tijdje een Arcam DVD88+ die zowel op video als (ook digitaal) audio bijzonder goed presteert , ik had deze vervangen door een Marantz 5005 die via digitaal uit (heeft geen serieus analoog uit ) het ook goed doet en dicht in de buurt van de Arcam , helaas echter maar 1 HDMI waardoor slecht te combineren met mijn Arcam AV888 en 3D projector dus de Marantz overgedaan en nu een Oppo 93 staan. De Oppo heeft slechts 1 uurtje gedraait maar tot nu toe speelt de Arcam 88+ via de digitale output serieus beter dan de Oppo ,meer detail ,meer klankkleur en een strakkere bas . Ook via de streaming speelt de Marantz beter dan de Oppo. Uiteraard kunnen ze beide niet in de buurt komen van mijn Linn Akurate Cd wat betreft het afspelen van (SA)CD zowel in stereo als multi kanaals .

Het is logisch dat mensen analoge outputs van spelers vergelijken. Ik vind het dan dan weer apart dat jij digitale (coax vs coax bv) zou vergelijken...op muzikaal gebied  :dry: Ik veronderstel dat die toestellen dan ofwel aan jouw AV receiver of een externe dac hangen,,, ? Je gebruikt jouw dvd player dan enkel als loopwerkje, en wat is de invloed van een loopwerk op het geluid? Dat moet enkel de data lezen... en hij doet dat goed ofwel niet, toch?

FDLARRY

Quote from: LittleNinja on May 24, 2011, 10:35:55
Er zit ook geen € 1000 verschil tussen de standaard 95 en de BDP100 van Arcam... ;)

I know, maar ik heb wel in mijn luistersessie spelers 1.000,- duurder dan de OPPO mogen beluisteren, en daar doelde ik op. ::)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jurrien1962

Quote from: FDLARRY on May 24, 2011, 00:04:04
Daar ben ik ook heeel benieuwd naar, ik wacht de shoot-out met spanning af, ik hoor het namelijk niet, geen (hoorbaar verschil) in ieder geval, en zeker geen 1.000 euro verschil.
Ik vind het toch enigszins vooringenomen van sommigen om al een oordeel klaar te hebben voordat de shootout is geweest en dat dan op grond van specs e.d.?
Ergens vind ik het ook wel wat vermakelijk.  :bigsmile:
Ik wacht dus eerst de shooutout af (met spanning) want je hebt nu eenmaal te maken met het feit dat het gehoor van de een verfijnder is dan dat van de anders en in zo'n geval kun je soms gewoon besparen door een goedkopere speler te nemen omdat je het verschil niet hoort. Misschien is het er wel maar als ik het niet hoor (of zie) waarom zou ik er dan (veel) extra geld voor uitgeven. Het gaat om mijn persoonlijke beleving en niet om het feit of ik een speler heb met 'super-specificaties'.

riwi

Quote from: clicquot on May 24, 2011, 16:18:13
Het is logisch dat mensen analoge outputs van spelers vergelijken. Ik vind het dan dan weer apart dat jij digitale (coax vs coax bv) zou vergelijken...op muzikaal gebied  :dry: Ik veronderstel dat die toestellen dan ofwel aan jouw AV receiver of een externe dac hangen,,, ? Je gebruikt jouw dvd player dan enkel als loopwerkje, en wat is de invloed van een loopwerk op het geluid? Dat moet enkel de data lezen... en hij doet dat goed ofwel niet, toch?

Waarom zou het vergelijken van coax - coax apart zijn? Er zijn wel degelijk duidelijke verschillen te horen tussen loopwerken en manieren van digitaal aansluiten.
Ik heb mijn Oppo 83 via HDMI, coax, 2ch analoog en 6 ch analoog aangesloten en het klinkt allemaal net anders. Als ik mijn CEC loopwerk ernaast zet wint deze het digitaal gezien nog wel van de Oppo.

FDLARRY

Quote from: jurrien1962 on May 25, 2011, 08:18:41
Ik vind het toch enigszins vooringenomen van sommigen om al een oordeel klaar te hebben voordat de shootout is geweest en dat dan op grond van specs e.d.?
Ergens vind ik het ook wel wat vermakelijk.  :bigsmile:
Ik wil absoluut niet prediken dat de OPPO gaat winnen, ik heb ook geen absoluut gehoor, dus ..... Wat ik wel durf te stellen is dat de OPPO heel veel doet voor zijn geld, de prijs/kwaliteit verhouding is TOP, dat is trouwens niet alleen mijn oordeel maar blijkt ook uit meerdere reviews. ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

clicquot

Quote from: riwi on May 25, 2011, 11:32:50
Waarom zou het vergelijken van coax - coax apart zijn? Er zijn wel degelijk duidelijke verschillen te horen tussen loopwerken en manieren van digitaal aansluiten.
Ik heb mijn Oppo 83 via HDMI, coax, 2ch analoog en 6 ch analoog aangesloten en het klinkt allemaal net anders. Als ik mijn CEC loopwerk ernaast zet wint deze het digitaal gezien nog wel van de Oppo.

Ik heb het niet over de manieren van digitaal aansluiten (en welke kabel etc), maar zoals ik zei, dat loopwerk dient juist om data te lezen. En dat gebeurt correct of niet. Meer zit daar niet achter en dat is ook het enige wat een loopwerk moet doen denk ik zo? Dus snap niet dat het ene loopwerk een ander zou "wegspelen", tenzij er fouten gelezen worden, die je dan zou horen als tikjes ofzo, niet afspelen van een cd etc... maar in het geluid zelf, heeft het loopwerk weinig mee te maken denk ik zo? Ligt eerder aan wat er na het inlezen van de data mee gebeurt?  :blink:

riwi

Quote from: clicquot on May 25, 2011, 12:23:02
Ik heb het niet over de manieren van digitaal aansluiten (en welke kabel etc), maar zoals ik zei, dat loopwerk dient juist om data te lezen. En dat gebeurt correct of niet. Meer zit daar niet achter en dat is ook het enige wat een loopwerk moet doen denk ik zo? Dus snap niet dat het ene loopwerk een ander zou "wegspelen", tenzij er fouten gelezen worden, die je dan zou horen als tikjes ofzo, niet afspelen van een cd etc... maar in het geluid zelf, heeft het loopwerk weinig mee te maken denk ik zo? Ligt eerder aan wat er na het inlezen van de data mee gebeurt?  :blink:


Dat je het niet snapt betekent dat niet dat het niet zo is  :)  Ik kan het zelf ook niet verklaren / snappen, maar dat doet er niet aan af.
De CEC klinkt digitaal beter dan de Oppo (beide via spdif) bij mij. Meer ruimtelijk, meer "analoog", meer emotie. 't is niet anders. Als ik luister zoek ik niet naar een technische verklaring. Analoog klinkt de Oppo ook ruimtelijker, groter dan digitaal bij mij maar haalt het nog niet bij de CEC via coax.
Dus kreten als "het zijn allemaal enen en nullen", "digitaal = digitaal", "dan moeten er lees fouten zijn", "jitter is onhoorbaar voor het menselijke gehoor" zijn wat mij betreft een gepasseerd station. Er is een speciale thread op het forum om hierover te discussieren (maar niet met mij). Er is wel degelijk verschil tussen loopwerken.

clicquot


FDLARRY

Quote from: riwi on May 25, 2011, 11:32:50
Waarom zou het vergelijken van coax - coax apart zijn? Er zijn wel degelijk duidelijke verschillen te horen tussen loopwerken en manieren van digitaal aansluiten.
Ik heb mijn Oppo 83 via HDMI, coax, 2ch analoog en 6 ch analoog aangesloten en het klinkt allemaal net anders. Als ik mijn CEC loopwerk ernaast zet wint deze het digitaal gezien nog wel van de Oppo.
Klinkt ook best wel logisch wat je zegt, de 83 en 93 staan niet bekend om hun uitstekende geluid, daarvoor zijn juist de 83SE en de 95 op de markt gebracht, net dat stukje betere audio.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

clicquot

Quote from: FDLARRY on May 25, 2011, 18:29:28
Klinkt ook best wel logisch wat je zegt, de 83 en 93 staan niet bekend om hun uitstekende geluid, daarvoor zijn juist de 83SE en de 95 op de markt gebracht, net dat stukje betere audio.

dat gaat dan wel over het analoge gedeelte in die toestellen... daar maakt het wél uit natuurlijk