Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Started by LittleNinja, March 30, 2011, 06:08:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jurrien1962

Ik begon al een beetje ongerust te worden of de shootout er wel ging komen. Zoals inmiddels wel bekend is, ben ik enorm benieuwd naar de resultaten van mn. de Oppo BDP-95 tussen al het andere geweld. Ik vraag me wel eens af waarom die spelers hier zo schrikbarend duur moeten zijn in vergelijking met de VS en een dollar/Euro koers van bijna 1,50.

fugazi_2009

Denk ook niet dat er veel mensen zijn die zo'n Goldmund hebben staan en effe bij de shootout willen langskomen...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Die
Quote from: jurrien1962 on May  2, 2011, 08:00:15
Ik begon al een beetje ongerust te worden of de shootout er wel ging komen. Zoals inmiddels wel bekend is, ben ik enorm benieuwd naar de resultaten van mn. de Oppo BDP-95 tussen al het andere geweld. Ik vraag me wel eens af waarom die spelers hier zo schrikbarend duur moeten zijn in vergelijking met de VS en een dollar/Euro koers van bijna 1,50.

De shootout gaat er wel komen, maar ik denk dat je voorlopig nog wel even geduld moet hebben. Mijn 95 TUC is voorlopig nog niet onderweg, dan moet die binnenkomen, door de dounae heen (kostte met de 83 zo'n 10 dagen) en dan zal die nog echt wat moeten inspelen.

De discussie dollar vs euro is volgens mij hier al vaak genoeg gevoerd op het forum. Ga zelf maar zo'n speler importeren, dan kom je er gauw genoeg achter hoe dat plaatje er uit ziet. Dit is nu mijn derde oppo die ik over laat komen (mijn eerste NuForce kwam ook rechtstreeks uit de US) en je betaald al gauw $100 verzendkosten, dan de importbelasting en btw en dan telt het al lekker op. En als je dan ook nog eens zoals Vik en ik vorig jaar hebben gedaan de speler nog een keer terug gaat sturen voor extra updates dan telt het helemaal lekker door.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Nooff

Quote from: FDLARRY on May  2, 2011, 00:07:48
Misschine nog een leuke all in one speler om mee te nemen in de shootout:

Goldmund Eidos Reference Blue

:P
Heeft geen zin, dat is gewoon een Oppo op z'n Lexi.. Goldmunds  :D

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

fugazi_2009

Die Goldmund is toch een bovenlader? Dus dan hebben ze hem wel serieus verbouwd, dus wie weet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Dan lijkt het me stug...

Volgens mij halen we het door elkaar. Was het dan die Lexicon?

Quote from: fugazi_2009 on May  2, 2011, 18:11:18
Die Goldmund is toch een bovenlader? Dus dan hebben ze hem wel serieus verbouwd, dus wie weet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Zowel de Lexicon BD-30



als de Ayre DX-5



Zijn zeker Oppo BDP-83's in een ander jasje.

Van de Goldmund heb ik dat nog nooit ergens gehoord (behalve dat Nooff dat hierboven roept, maar die had toch alleen maar verstand van Emotiva? ;D). De Goldmund ziet er wel serieus uit:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Ik denk dat je gelijk hebt.

Die Goldmund ziet er inderdaad heftig uit... Bijna een mooie draaitafel, maar dan voor de laatste schijfjes... :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Quote from: LittleNinja on May  2, 2011, 20:06:42
Ik denk dat je gelijk hebt.

Die Goldmund ziet er inderdaad heftig uit... Bijna een mooie draaitafel, maar dan voor de laatste schijfjes... :P

Voor $135.000 mag je wel wat verwachten...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

tja... hij lijkt het mij niet waard... wellicht de beste speler ooit, maar dat is gewoon geen bedrag voor een bd speler. :-X

Quote from: fugazi_2009 on May  2, 2011, 20:08:33
Voor $135.000 mag je wel wat verwachten...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Staaled

Quote from: fugazi_2009 on May  2, 2011, 19:29:32
Zowel de Lexicon BD-30



als de Ayre DX-5



Zijn zeker Oppo BDP-83's in een ander jasje.

Van de Goldmund heb ik dat nog nooit ergens gehoord (behalve dat Nooff dat hierboven roept, maar die had toch alleen maar verstand van Emotiva? ;D). De Goldmund ziet er wel serieus uit:


De Ayre gebruikt de Oppo als basis maar is wel een heel ander beestje intern.

De Lexicon is idd niet meer dan een rebadge.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

LittleNinja

Wat hebben ze er mee gedaan?

Quote from: Hipster on May  2, 2011, 22:18:05
De Ayre gebruikt de Oppo als basis maar is wel een heel ander beestje intern.

De Lexicon is idd niet meer dan een rebadge.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Andere voeding en het analoge audio aangepakt. En voegen een USB dac toe die gebaseerd is op hun QB-9 dac (toch wel een van de beste USB DAC's verkrijgbaar). Maar goed die Lexicon was volgens mij iets van $4000, maar die Ayre moet iets van $10000 kosten. Beide zijn ze volgens mij zelfs op de 83, en niet de 83SE gebaseerd.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Quote from: fugazi_2009 on May  2, 2011, 22:51:31
Andere voeding en het analoge audio aangepakt. En voegen een USB dac toe die gebaseerd is op hun QB-9 dac (toch wel een van de beste USB DAC's verkrijgbaar). Maar goed die Lexicon was volgens mij iets van $4000, maar die Ayre moet iets van $10000 kosten. Beide zijn ze volgens mij zelfs op de 83, en niet de 83SE gebaseerd.
Quote from: LittleNinja on May  2, 2011, 22:36:16
Wat hebben ze er mee gedaan?

Aparte voedingen voor zowel de video, digitale audio en analoge audio gedeeltes en ze gebruiken i.d.d. dezelfde dac's die in hun beroemde usb-dac zit (de QB 9). Feitelijk koop je qua functionaliteit de usb-dac QB 9 erbij, met dezelfde klankkwaliteit vandien.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

Zoals het er nu uitziet ga ik deze shoot out missen.

Zaterdag 14 Mei ben ik op vakantie en ben 4 Juni terug. Hopelijk ben ik op tijd.   ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on May  4, 2011, 20:35:56
Zoals het er nu uitziet ga ik deze shoot out missen.

Zaterdag 14 Mei ben ik op vakantie en ben 4 Juni terug. Hopelijk ben ik op tijd.   ;)

Volgens mij hebben we toch nog helemaal geen datum geprikt? En ik vertrek 14 mei ook, om pas 23 mei weer in NL terug te zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Quote from: vik on May  4, 2011, 20:35:56
Zoals het er nu uitziet ga ik deze shoot out missen.

Zaterdag 14 Mei ben ik op vakantie en ben 4 Juni terug. Hopelijk ben ik op tijd.   ;)
Ook ik ben in dezelfde periode met vakantie; hebben de nog steeds niet gearriveerde apparaten mooi even de tijd om in te spelen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

screw

Quote from: fugazi_2009 on May  6, 2011, 10:00:42
Tss, al die vakantiegangers ook!

Je hebt ook werk vakantie gangers  :D :angel: Mijn 751BD is binnen! En ik ben weer thuis  8)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Charlemagne

Quote from: screw on May  8, 2011, 10:12:30
Je hebt ook werk vakantie gangers  :D :angel: Mijn 751BD is binnen! En ik ben weer thuis  8)
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Speel hem maar goed in want hij moet het opnemen tegen geduchte concurrenten. Wat is trouwens je eerste indruk? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

screw

Quote from: Charlemagne on May  8, 2011, 13:43:30
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Speel hem maar goed in want hij moet het opnemen tegen geduchte concurrenten. Wat is trouwens je eerste indruk? ChM

Zie mijn eigen draadje in het "prive HT topic".

Maar kort en bodig: WHOAW!!  :D  hij heeft 24/7 aan gestaan via de usb met een isotec Flac erop dus die speelt wel in hoor... nog 100 uur en dan zet ik het over naar de 5.1 uitgangen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.