Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Started by LittleNinja, March 30, 2011, 06:08:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Geboren uit een topic splitsing treffen jullie hier het startsein voor een prachtige shootout tussen enkele mastadonten onder de blurayspelers anno 2011.

Wie helpen er om dit tot een mooi, zinvol en vooral ook leuke shootout te maken?

Welke machines zijn gewenst?
Oppo BDP95
Arcam BD100
Cambridge Audio 751BD

Welke tests willen we allemaal gedaan hebben?

Welke software moet er gehanteerd worden?

Welke ( of beter wiens ) ruimte en setup moeten we gaan gebruiken?

We zien jullie reacties met veel plezier tegemoet!

Quote
Dat lijkt mij een geweldig plan. In dit geval zou ik ook gaan voor wat geduchte concurrentie er naast, zoals de Arcam.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Ah, een shootout. Leuk! En ja, ik heb er alle vertrouwen in!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Quote from: fugazi_2009 on March 30, 2011, 17:14:47
Ah, een shootout. Leuk! En ja, ik heb er alle vertrouwen in!

QuoteDat lijkt mij een geweldig plan. In dit geval zou ik ook gaan voor wat geduchte concurrentie er naast, zoals de Arcam.

Nou d'r is animo voor! Gaan we wel oude en nieuwe beestjes vergelijken. Die nieuwe moeten zich tenslotte nog bewijzen...ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

Quote from: fugazi_2009 on March 30, 2011, 17:14:47
Ah, een shootout. Leuk! En ja, ik heb er alle vertrouwen in!

Goed idee!  :) Doen we meteen mijn 83 SE Nuforce er ook bij met gebalanceerde XLR uitgangen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Dan moeten we wel de shootout bij iemand thuis doen die ook gebalanceerde ingangen op zijn versterker heeft (waarmee mijn set dus niet in aanmerking komt om de shootout mee te doen)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on March 31, 2011, 17:27:52
Dan moeten we wel de shootout bij iemand thuis doen die ook gebalanceerde ingangen op zijn versterker heeft (waarmee mijn set dus niet in aanmerking komt om de shootout mee te doen)

Ok. Er zal vast wel iemand zijn waar dat zou kunnen.

Ik had het graag bij mij gedaan maar dat is absoluut geen optie met dat meubel wat ik heb.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

martin_2703

Ben er evt graag bij :music:


fugazi_2009

Zullen we hier misschien ergens een apart topic voor aanmaken? Voorlopig probeer ik hier nog een speler te verkopen (ja, je zou het niet zeggen)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Thanks Perfectionist voor het afsplitsen  :clapping:
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

Ik zie plotseling een mij onbekend, door mij gestart topic.... ? :D

Maar zeker een innitiatief dat ik zou hebben kunnen lanceren. 8)

Ik ga de beginpost maar even updaten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Ja, sorry, ik had ook de opening, als verwijzing even kunnen doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

Geen probleem.

Begin post wat charme gegeven en het doel kenbaar gemaakt. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

Ik ben echt benieuwd naar die machine!
Je neemt toch ook wel jouw perfectionistische ervaringen op dit gebied mee?  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Charlemagne

Ik heb nog steeds de Oppo BDP-83 SE (niet gemodificeerd). Die mag toch ook wel meedoen?

Quote from: fugazi_2009 on March 31, 2011, 17:27:52
Dan moeten we wel de shootout bij iemand thuis doen die ook gebalanceerde ingangen op zijn versterker heeft (waarmee mijn set dus niet in aanmerking komt om de shootout mee te doen)

@fugazi: ga je wel je ouwetje inbrengen (mits nog niet verkocht?)

Mijn Lyngdorf-versterker (zie footer) heeft wel een gebalanceerde ingang. En hij heeft het voordeel dat je razendsnel switcht tussen diverse ingangen, waardoor je prima A-B-vergelijkingen kunt doen in het stereo-domein. Met enige aanpassing is het zelfs mogelijk 'dubbelblind' te testen. Maar d'r zijn vast wel gasten met een nog mooiere versterker. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Quote from: Charlemagne on April  1, 2011, 01:19:07
@fugazi: ga je wel je ouwetje inbrengen (mits nog niet verkocht?)

Nou mijn idee was eigenlijk om de 95 pas te bestellen als deze verkocht is. Dus als het goed is gaat dat niet lukken.

De shootout zou ook best bij mij mogen plaatsvinden. Maar zoals al gezegd, geen gebalanceerde ingangen bij mijn vintage setje. En hoewel ik zelf vind dat ik redelijk centraal woon, kan dit best wel eens tegenvallen als de rest van de mensen in het westen des land wonen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Perfectionist

Quote from: LittleNinja on April  1, 2011, 00:52:33
Ik ben echt benieuwd naar die machine!
Je neemt toch ook wel jouw perfectionistische ervaringen op dit gebied mee?  ;)

Die ervaringen laat ik thuis om te zorgen dat jullie niet gebiast zijn vooraf.  :D ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Robbert54

Ben wel benieuwd hoe de CA uit de test komt. Even volgen :popcorn: :coffee:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Lijkt mij een waardevolle toevoeging die CA.

Fugazi, mocht het allemaal door gaan, kan ik mezelf inschrijven als aanwezige?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mansm

ik zou zeggen, zet er ook een PS3 bij, aangezien dat toch wel de meest verkochte bluray speler is... je weet van te voren dat die het onderspit gaat delven, maar toch

fugazi_2009

Quote from: mansm on April  1, 2011, 21:03:40
ik zou zeggen, zet er ook een PS3 bij, aangezien dat toch wel de meest verkochte bluray speler is... je weet van te voren dat die het onderspit gaat delven, maar toch
Quote from: LittleNinja on April  1, 2011, 20:38:03
Lijkt mij een waardevolle toevoeging die CA.

Fugazi, mocht het allemaal door gaan, kan ik mezelf inschrijven als aanwezige?

Oh, hadden we al besloten dat het bij mij ging plaatsvinden? Charlemagne heeft de versterker met gebalanceerde ingangen, dus dat is ook een goede optie.

Maar natuurlijk ben jij aanwezig, jij bent tenslotte de TS ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ralph71

Quote from: mansm on April  1, 2011, 21:03:40
ik zou zeggen, zet er ook een PS3 bij, aangezien dat toch wel de meest verkochte bluray speler is... je weet van te voren dat die het onderspit gaat delven, maar toch

Zonde van de tijd, die hebben we er vorige keer al bij gehad en kwam aan alle kanten tekort.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Charlemagne

Quote from: LittleNinja on April  1, 2011, 20:38:03
Fugazi, mocht het allemaal door gaan, kan ik mezelf inschrijven als aanwezige?

@LittleNinja: zonder jou gáát het niet eens door! En ook niet zonder pindasoep....

Quote from: fugazi_2009 on April  1, 2011, 21:07:53
Oh, hadden we al besloten dat het bij mij ging plaatsvinden? Charlemagne heeft de versterker met gebalanceerde ingangen, dus dat is ook een goede optie.

Het mag bij mij; ik woon dichtbij A'dam CS met uitzicht op de gracht. Mijn hele setup is vooral gericht op stereo; ben een echte stereo-freak. Ik ben van mening dat een test die zich focust op de stereoweergave nog een beetje te doen is en al boekdelen spreekt over de kwaliteit van de rivaliserende spelers. Ik heb een fraaie, ruime luisterruimte; ik heb geen surround versterker en SW. Wel achterkanalen via een aparte amp. Een 4.0 surround setup dus. Èn een mooie Kuro van de laatste generatie, die al maanden wacht op een isf-kalibratie en staat ingeschreven voor een tour.

Ik mis nog wel een Oppo BDP 93. Iemand? Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■