Waarom

Started by dazzdax, March 30, 2011, 15:29:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dazzdax

Trekt Erik van Voorst zich terug uit het forum? Heeft iemand hem beledigd? Ik volgde ook zijn reportage over de bouw van zijn speakers/CD transport/DAC. Ik was het niet altijd eens met wat hij deed, maar zou hem nooit beledigen (heb daar teveel respect voor).

Chris

VlisChris

Is uitgebreid aan bod gekomen in een door hem zelf geopend topic.
Even nalezen voor meer informatie.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robbert54

wel Doodzonde, juist door die hele ophef ben ik mij meer gaan verdiepen in wat de beste man eigenlijk deed (zag zijn topics wel eens voorbij komen maar nooit echt nagekeken) En ik moet zeggen dat hij dan toch in een unieke klasse opereert. Wat een vakmanschap zeg. Diep, diep respect :worship: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Aan degenen die dit veroorzaakt hebben, Blokkeer HTforum en kom nooit meer terug!

Aan Erik: Kom even tot rust en probeer het nogmaals, ik denk dat je nu zo'n donderklap hebt uitgedeeld dat men voortaan (hopelijk) wel uitkijkt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K

Wie hebben dit dan veroorzaakt? Dat het hier qua sfeer - vooral de toon waarop mensen dingen zeggen - vaak stukken beter kan is duidelijk en volgens mij ook een bekend punt. Maar volgens mij vertrok Erik vooral omdat hij zich ergerde aan mensen met een wat sceptischere kijk op audio. Ik zou er dus niet van opkijken als ik er daar een van zou zijn. Ik voel me alleen totaal niet aangesproken, laat staan dat ik een donderklap in ontvangst meen te nemen, op het moment dat iemand vanwege inhoudelijke meningsverschillen vertrekt.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het jammer dat Erik vertrokken is en dat we zijn projecten niet meer via dit forum zullen kunnen volgen. Anderzijds: wie op een forum post komt mensen tegen die een andere mening hebben. Als je dat niet kunt verdragen is het inderdaad beter afscheid te nemen. Dus laten we alsjeblieft niet met z'n allen gaan zitten doen alsof Erik hier weggepest is of iets dergelijks, want dat is totaal niet aan de orde.

celerontje

#5
Ja en nee, uiteraard is de toon veranderd, maar als het gaat lijken op een atheïsten die gelovigen steeds venijnige opmerkingen naar hun hoofd smijten...
Het heeft geen enkele zin... Ik bedoel... ''Ze'' weten het, maar toch hameren ze door...

En ja, niet alles is zwart/wit, maar maar het komt echt niet doordat sommigen elkaar voor rotte vis uitmaken!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K

#6
Als ik de tekst lees die Erik schreef in zijn afscheidstopic krijg ik eerder het idee dat hij zich niet kan vinden in de ontwikkeling dat meer forummers metingen beginnen te doen (c.q. waarderen als een van de geldige middelen om geluidskwaliteit te beschouwen) en dat de algemene kijk op waar de pijnpunten in een audioketen liggen misschien wat aan het veranderen is.

Venijnige opmerkingen komen doorgaans van twee kanten en we weten met z'n allen donders goed dat Erik wat dat betreft de braafste van de klas niet is. Toegegeven, er zitten hier wat wannabe-techneuten die schijnbaar vooral hun gal willen spuwen, maar laten we niet uit het oog verliezen dat sommige van de "audiofielen" ook ruimschoots hun bijdrage leveren of hebben geleverd aan het verruwende klimaat. Daar is Erik trouwens ook eerlijk in, wat hem absoluut siert.

Ronin79

#7
Laat mensen toch gewoon geloven wat ze willen, daar is toch geen onenigheid voor nodig.
Ik geef ook wel mijn mening in topics, maar ik probeer het wel enig zins netjes te houden ... ook al heeft een ander een afwijkende mening.
Dat kan natuurlijk soms moeilijk zijn, maar moet dat dan in bans of ruzie uitmonden ? Een forum lijkt mij een plaats
om met mede hobbyisten over je hobby en aanverwante zaken te kletsen of te discussiëren ...en so what, als iemand een afwijkende mening heeft.
Daarom kun je er nog wel (netjes) over praten, of uitleggen waarom je er zo over denkt. Misschien een Utopie, maar zo makkelijk kan het zijn.

Zelf ken ik Erik eigenlijk niet, afgezien dat ik een enkele keer zijn Topics voorbij zag komen.
Mocht bij toch willen vertrekken; dan wens ik hem wel veel succes met zijn mooie hobby. Hopelijk zien we hem dan nog eens terug ;)

* aangezien Eriks topic dicht is, heb ik het hier neergezet *

VlisChris

Wat dat betreft gaat dit forum eindelijk de kant op waarvoor gevreesd werd toen "dat andere" forum dichtgegooid werd. Was dat nou het hifi.nl forum of hififorum.nl?
Daar zaten veel mensen die puur op grafiekjes geluid en apparatuur bespraken. Hier was het toen nog een ontspannen sfeer waar men gewoon naar de oortjes luisterde. Toen dat forum dicht werd gegooid en een hoop mensen naar hier kwamen werd er al gevreesd voor een mentaliteitsverandering.
Die is gekomen :)...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

Quote from: Christiaan S on March 31, 2011, 07:58:33
Wat dat betreft gaat dit forum eindelijk de kant op waarvoor gevreesd werd toen "dat andere" forum dichtgegooid werd. Was dat nou het hifi.nl forum of hififorum.nl?
Daar zaten veel mensen die puur op grafiekjes geluid en apparatuur bespraken. Hier was het toen nog een ontspannen sfeer waar men gewoon naar de oortjes luisterde. Toen dat forum dicht werd gegooid en een hoop mensen naar hier kwamen werd er al gevreesd voor een mentaliteitsverandering.
Die is gekomen :)...

Een wetenschappelijke benadering van muziekreproductie...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Het is niet zwart wit zoals vaak gesteld wordt, believers en non-believers, het zijn wel de degenen die zwart/wit denken en redenerendie discussieren onmogelijk maken.

Voorbeelden van zwart/wit redenaties van beide kampen waar het steeds fout gaat:

"Ik hoor het dus is het zo"
"Het staat in dit boek dus is het zo"

Zolang mensen daar niet overheen willen of kunnen stappen zit je vast en de enigste oplossing is er zelf overheen te stappen of niet op te reageren.

chansig

Quote from: Christiaan S on March 31, 2011, 07:58:33
Wat dat betreft gaat dit forum eindelijk de kant op waarvoor gevreesd werd toen "dat andere" forum dichtgegooid werd. Was dat nou het hifi.nl forum of hififorum.nl?
Daar zaten veel mensen die puur op grafiekjes geluid en apparatuur bespraken. Hier was het toen nog een ontspannen sfeer waar men gewoon naar de oortjes luisterde. Toen dat forum dicht werd gegooid en een hoop mensen naar hier kwamen werd er al gevreesd voor een mentaliteitsverandering.
Die is gekomen :)...

Hifi.nl en die is niet dicht gegooid om er er teveel mensen zaten die puur op grafiekjes geluid en apparatuur bespreken. Daar speelde andere belangen een veeeeel grotere rol.

Voor de rest is het eenzijdig bekijken waarom iemand vertrekt en de schoen vervolgens bij 1 partij neer te leggen zo langzamerhand een vervelende manier geworden en komt de discussie hierover op geen enkele wijze ten goede.

@Kjelt: en zo is het.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

ik heb de forummers die op dit forum vooral postings ridiculiseren gewoon op ignore staan.
in dit topic zie ik dus ook enkele postings niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

Goh... Interessant, ik heb niet het idee dat die aanwezig waren in dit topic. Over wie gaat het dan?


(of kun je deze post niet lezen   :devil: )

negotiata

Wat is die lege plek hier toch boven me ? :angel:
- To be or not to be, thats the question -

Peerless Monster

Quote from: Negotiata on April  1, 2011, 01:08:57
Wat zijn die lege plek(ken) hier toch boven me ? :angel:

Heb niemand geband... Bang dat ik wat mis ;).
Ik erger me niet zo, het is allemaal wel te relativeren.
Mocht het hoog oplopen dan vertoon ik wat ontwijk gedrag, meer niet...
En het is een forum waar godvergeten mensen ronddwalen op zoek naar slachtoffers om hun zogenaamde kennis toon te spreiden...

Discussie voeren is leuk, maar met een biertje erbij en borrelnoten vind ik het leuker ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Quote from: Koen K on March 31, 2011, 23:51:02
Goh... Interessant, ik heb niet het idee dat die aanwezig waren in dit topic. Over wie gaat het dan?


(of kun je deze post niet lezen   :devil: )

Wat denk je nu zelf gij jonge rediculiseerder...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Belachelijke opmerking Hans  ;D

sr7000

Ach ja: als mensen discussie voeren om hun eigen gelijk te halen ipv van elkaar te leren gaat het mis. Ook als je labeltjes gaat plakken op mensen gaat het fout.
Hoe graag we ook dingen willen indelen: de wereld is niet zwart/wit.
-niet alle hoorbare dingen zijn meetbaar.
-niet alle meetbare dingen zijn hoorbaar.

We zijn hier allemaal voor ons plezier toch? Laten we elkaar dan ook eens met wat meer respect behandelen!

Marc Heijligers

Quote from: Christiaan S on March 31, 2011, 07:58:33
Wat dat betreft gaat dit forum eindelijk de kant op waarvoor gevreesd werd toen "dat andere" forum dichtgegooid werd. Was dat nou het hifi.nl forum of hififorum.nl?
Daar zaten veel mensen die puur op grafiekjes geluid en apparatuur bespraken. Hier was het toen nog een ontspannen sfeer waar men gewoon naar de oortjes luisterde. Toen dat forum dicht werd gegooid en een hoop mensen naar hier kwamen werd er al gevreesd voor een mentaliteitsverandering.
Die is gekomen :)...

Het heeft volgens mijn weinig te maken met of je er nu wel of geen metingen bij haalt (laat staan op de momenten waarop je dat doet). Erik en ik verschillen daarin ook, terwijl we goed met elkaar kunnen opschieten, ik kom regelmatig bij hem over de vloer.

De keuze van Erik heeft te maken met het (gebrek aan) respect waarmee mensen elkaar benaderen in dit forum. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar als het grootste deel van de energie van een forum topic gaat zitten in het uitvergroten van elkaars verschilpunten, is het dan nog de moeite waard om er in te participeren? Je gaat toch ook liever naar een café waar je mensen naar je gading vindt?

Tot slot, nog een humoristische/relativerende kijk op de zaak van http://dilbert.com/strips/comic/2010-12-13/:


Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

paaj

#20
Had ik net zijn topics doorgespit, knijpt hij er tussenuit... jammer, maar wat een toewijding aan het DIY-en!

Al moet ik zeggen dat ik bij het CD-loopwerk toch ook wel de kriti-kriebels begon te krijgen...



--
ik bedoel eigenlijk vooral dat ik erg uitkeek naar volgende projecten! Je hoeft het niet overal in te geloven om het mooi werk te vinden toch?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

scrutinizer

#21
Quote from: paaj on May  6, 2011, 17:36:08
Had ik net zijn topics doorgespit, knijpt hij er tussenuit... jammer, maar wat een toewijding aan het DIY-en!

Al moet ik zeggen dat ik bij het CD-loopwerk toch ook wel de kriti-kriebels begon te krijgen...


Bij deze dan.
Maar zijn die weer afgenomen nadat je met Erik een afspraak gemaakt hebt? ....... Het zou natuurlijk jammer zijn als je er nu nog mee liep. ;)

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

apogeefreak

Quote from: Marc Heijligers on May  6, 2011, 17:27:12

Tot slot, nog een humoristische/relativerende kijk op de zaak van http://dilbert.com/strips/comic/2010-12-13/:



Die is leuk  :D

Wat de discussie betreft vind ik dat men zijn mening moet vormen a.h.v. de discussie. Zijn er alternatieve meningen denkbaar? Ja. Houden die alternatieve meningen stand onder diep graafwerk ? Daar zit hem vaak het punt maar er is geen excuus om het graaf en denkwerk over te slaan is mijn mening. Zijn er alternatieve meningen denkbaar? Ja men kan het graaf en denk werk overslaan. Is dat zinvol? Nee.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

paaj

Ik vond het al lang knap dat hij het werkend kreeg en dat het werkend bleef! Nee, eigenlijk niets dan lof en ik vond het ware kunststukjes.
Zou het ook graag eens zelf horen, zeker die speakers, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren... dan kan hij het hele forum wel uitnodigen denk ik  :coffee:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

scrutinizer

Quote from: paaj on May  7, 2011, 11:54:55
Ik vond het al lang knap dat hij het werkend kreeg en dat het werkend bleef! Nee, eigenlijk niets dan lof en ik vond het ware kunststukjes.
Zou het ook graag eens zelf horen, zeker die speakers, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren... dan kan hij het hele forum wel uitnodigen denk ik  :coffee:

Helder!!
Je post deed anders vermoeden.

En .... niet geschoten is ..... ;)

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....