Appartement Marbella mogelijkheden?

Started by JoeriB, March 28, 2011, 21:42:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoeriB

Hallo,

Sinds 2 weken zijn wij de trotse eigenaren van een appartement in Marbella, dit appartement hebben wij gestoffeerd gekocht en beschikt dus over de nodige electronica. Het volgende hebben wij overgenomen:

- LG 42 inch Plasma HDMI
- Bose Lifestyle DVD Home entertainment System 5.1
- Onkyo DV-SP503e
- Sky Digibox Pace
- Energy Sistem T3250

Momenteel hebben wij daar slechts enkele Spaanse zenders maar het is toch wel de bedoeling dat wij daar ook Nederlandse zenders kunnen ontvangen, nu was mijn vraag wat voor soort kastje en abonnement wij hiervoor het beste kunnen kiezen? Ik weet dat er al een stel schotels geplaatst zijn en dat het mogelijk is Nederlandse zenders daarmee te ontvangen waaronder Eredivisie Live etc.

Daarnaast vroeg ik me af wat ik met de Sky Digibox Pace en met het Energy Sistem T3250 kastje kan doen? Kan ik deze 2 kastjes nog ergens voor gebruiken of zijn deze waardeloos en heb ik er niets aan?

Ik zou het erg waarderen als iemand mij kan helpen met deze vraagjes en ons zou kunnen informeren over de mogelijkheden aldaar.

Bedankt!

donaldk

Vorige bewoners waren vast Brits, das een ird voor BSkyB. Je moet een ontvanger nemen met een common interface en daarbij een Mediaguard module, of een IRD (Integrated Receiver Decoder ookwel ontvanger) met ingebouwde Mediaguard decoder en dan een abonnement nemen bij Canal Digitaal. Wat tegenwoordig de leukste ontvangers zijn, ben ik een beetje uit, laat staan welke het beste met emulatoren of internetsluiting overweg kunnen :devil:.

Die Energy Sistem T3250 is een DVB-T ontvanger, dus gewoon gebruiken voor de lokale TV.

strayed

Hoi JoeriB,

Gelijk maar mijn eerste post met de ervaring vanuit de hobby maken.

Zoals donaldK al schreef de Sky box is een satellietontvanger die o.a veel door Engelsen wordt gebruikt. Deze wordt vaak gekoppeld aan een adres van de abonnementhouder. Als dit nu dus een Engelse satelliet ontvanger is, dan moet je een geldig Engels adres hebben voor registratie wil je er betaald mee kijken. Het kan ook anders, maar dat is een ander verhaal. Voor Nederlandse tv ongeschikt.


Voor wat betreft Nederlandse Tv via de schotel, kan je in Nederland gewoon bij Canal Digitaal een abonnement afsluiten, met de daarbij behorende satelliet ontvanger kan je prima in Spanje naar de Nederlandse TV kijken. Kijk eens bij hun op de website voor meer info.

Als je nog meer wilt weten over het plaatsen van een schotel in het buitenland hoor ik het wel.

groetjes,

Strayed

donaldk

Die AZ box schijnt populair te zijn voor Videoguard uitzendingen.

JoeriB

Heel erg bedankt, ik ga het eens onderzoeken :)