The Big Blue a.k.a. Le Grand Bleu

Started by WillyP, March 25, 2011, 21:33:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Dag allemaal,

Wie weet meer over deze film? Wat ik weet: de Europese versie duurt 132 min, een (verhaspelde) US versie 118 minuten en de director's cut duurt 168 minuten.

Als ik nu in de winkel kijk, dan zie ik op de DVD doos staan voor de director's cut 162 min en op de Blu-Ray staat zelfs 182 min!

Wie weet hoe het nu zit voor de director's cut?

En weet iemand of de Blu-Ray een betere beeld- en/of geluidskwaliteit heeft dan de DVD? De film is uit 1988, maar misschien wel opgenomen met camera's van hoge kwaliteit.

Groet,

Willy

Edit: paar typefouten weggehaald.

Lars_Portman

De Nederlandse Blu-ray uitgave van Big Blue kent geen HD geluid.

De import wel die zelf gehad heb want die DTS-HD5.1 MA.

Film heb op verschillende uitgave op DVD gehad met de speelduur:
168 min (director's cut) - USA: 118 min (edited version)

Maar 182MIN versie heb nog nooit van gehoord.

Wel nog van een franse :  France: 132 min (original cut) 

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

WillyP

Lars,

Dank je wel. Als je bij bol.com kijkt, dan wordt daar ook 182 minuten genoemd. Waarschijnlijk overgenomen van de doos.

Eerlijk gezegd denk ik dat DFW zich vergist, want overal kom je voor de director's cut 168 minuten tegen, alleen op de dozen van DFW staat 162 min (DVD) en 182 min (Blu-Ray).

Groet,

Willy

WillyP

Zal ik het raadsel zelf oplossen? Ik heb de Blu-Ray gekocht en vanavond gedraaid. Begintijd: 20.05 uur, eindtijd 22.50 uur. Met twee sanitaire stops kom je dan uit op de 162 minuten, dus niks geen 182 minuten. Een drukfout zoals ik al eerder suggereerde, maar toch slordig.

Groet,

Willy

Lars_Portman

RVC heeft zelfde fout gemaakt met Pulp fiction DVD daar staat 90MIN op de hoes.  Maar werkelijke speelduur is rond de 180min.

Gebeurt nog wel eens bij minder labels.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Bowsat

Op laserdisc heb ik een Franse versie van 168 minuten, dus blijkbaar verschillende versies mogelijk.
Niks zo goe als een eigen Home Theater !!!

Lars_Portman

Quote from: Bowsat on March 29, 2011, 19:22:40
Op laserdisc heb ik een Franse versie van 168 minuten, dus blijkbaar verschillende versies mogelijk.

Die versie zie je het meest.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.