"newbie"vragen over aparte aankopen of homecinema systeem.

Started by Akuma, March 24, 2011, 08:31:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Akuma

Goedemorgen allen   :worship:

Ben al een hele tijd op dit forum aan het rondneuzen,en ben pas gisteren geregistreerd.Aangezien ik enkele vragen heb waarvan ik zeker ben dat de kenners hier me op kunnen antwoorden.

Zijn dus van plan om een homecinemasysteem(inclu een Bluray speler) aan te schaffen.Living is klein,iets van een 24m2.Dus een systeem van 1000watt is al uit den boze,heb geen zin om dagelijks nieuwe ruiten te moeten steken :blink:
Aan de andere kant zijn we dus complete leken als het op stereo etc aankomt.Dus hier komen de vragen.

1)Is het beter een vast samengesteld systeem,systemen die men meestal bij mediamarkt of Vandenborre ziet staan,aan te schaffen,of beter een systeem uit verschillende componenten,ergo een systeem van verschillende merken?Vereisten die bij deze vraag horen:ZO WEINIG MOGELIJK KABEL CLUTTER :coffee:
2)Ik wil degelijk geluid,zowel muziek als films,maar gaat 5.1 geen overkill zijn door de "krappe" living?Bedoeling is wel binnen afzienbare tijd te verhuizen,dus een systeempje wat een beetje toekomstgericht is is ook welkom.

3)Vraagje over Blu ray speler: 3D speler is een must,tegen de zomer gaat er een nieuwe TV die 3D is in de living staan.Nu is mijn vraag hierover:Heb redelijk wat "illegale" filmpjes op pc staan,en enkele van deze zijn Vob files.Zijn er 3D blu ray spelers die dit kunnen afspelen rechtstreeks vanaf USB stick,zonder dat genoemde soort files eerst moeten geconverteerd worden?
4) Nieuwe samsungs of 2de hands Marantz?Bedoel hiermee:IS het niet beter om naar 2de hands TOPmerken te kijken dan naar nieuwe "middelmaat" merken.En hoe weet men of de 2dehands merken niet van de trap gevallen zijn bij wijze van spreken.Iemand die een Marantz verkoopt voor zegge en schrijven 200 euro,daar is toch iets mis mee met dat ding?



Budget ligt rond de 1000 euro.Heel wat minder dan bepaalde budgetten die ik op dit forum zie circuleren,maar volgens mij toch al voldoende om een degelijk systeempje samen te stellen :headbanging:
Alvast bedankt :worship:

PS:CD speler is niet echt nodig,wegens alle muziek op PC staan.Tegenwoordig kan men via BLu ray spelers toch webradios te pakken krijgen ook :)