knijpt upc newsservers?

Started by Erik, March 21, 2011, 22:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Had ik misschien beter eerder kunnen vragen, even niet aan gedacht.

Maar knijpt upc eigenlijk? Heb straks 60mb, zal wel een newsserver abbotje voor 20 mb bijkomen, misschien wel een van 50 mb als ze niet knijpen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

Hoi Erik,


UPC knijpt indd heel erg!!

Ik zal je een tip geven : je moet naar UPC bellen en uitelggen wat er gebeurt. Ze zullen het geheid ontkennen maar na een aantal dagen is je download snelheid weer zoals hij is ;)

Ik heb dit namelijk zelf ook al twee keer meegemaakt. En je zou eens moeten weten wat voor een telefoon gesprek ik heb gehad met de meneer aan de andere kant van de telefoon :D die vertelde mij gewoon dat door mensen zoals ik      ( die veel downloaden ) andere mensen problemen hebben :wacko:
Toen ik vertelde dat UPC een dienst aanbied van bv 20mb download snelheid en onbeperkt downloaden, ze dit dan ook moeten doen. En als ze dat niet kunnen of willen, dan moeten ze hun diensten aanpassen. Maar niet tegen mij of andere mensen zeggen dat ik teveel download.

Maar na dit gesprek dus had ik opeens wel weer ''normale'' snelheden. Dit is me dus tot twee keer toe gebeurt en ik weet met mij vele anderen. Er is veel te vinden op het net over deze problemen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Erik

Geldt dat alleen voor newsservers of ook ander dloads via web bv?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Zoals met alle providers kan ook UPC niet 24/7x100% snelheid garanderen, dat werkt nu eenmaal niet zo. Ik heb UPC en download best veel en meestal gewoon op de volle snelheid, echter je merkt wel bijv. in de avond, als iedereen op internet zit, dat het wel eens wat inzakt. Kan ook niet anders. Ook download ik meestal van een USA server, als het daar drukker is merk je het ook wel.

Tegenwoordig knijpt UPC geen usenet meer, vroeger wel. Maar ja dan pakte je gewoon een SSL verbinding :)

Shadowfox

ik heb al 8mnd upc met 60mb maar nog nooit geknepen op mijn snelheid. En ik dl best veel moet ik zeggen met een snelheid van 70mb. Misschien omdat ik in een dorpje woon en niet in een stad?

EJ

UPC heeft toegegeven dat ze in het verleden knepen (bandbreedte limitering testen) maar ze schijnen het nu niet meer te doen.

http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=393 geeft echter andere info...

Tip: kijk naar een newsserver op poort 443. Volgens mij zijn die er.

Erik

Zijn geen vrolijke discussies die ik daar lees.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Maar grotendeels wel 2 tot 3 jaar oud.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

jowi

Ik zit gewoon al weer dagen lang op full speed te downloaden, ook nu... niks knijpen 8)

Wazp

#9
Quote from: EJ on March 22, 2011, 18:58:10
UPC heeft toegegeven dat ze in het verleden knepen (bandbreedte limitering testen) maar ze schijnen het nu niet meer te doen.

http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=393 geeft echter andere info...

Tip: kijk naar een newsserver op poort 443. Volgens mij zijn die er.

Allemaal oude berichten ;)

Ze hebben inderdaad een tijd flink zitten knijpen een tijd terug (met name op usenet en torrents geloof ik). Ik heb nu een half jaartje een abbo en heb nog nooit problemen gehad. Usenet gewoon volle bak altijd, net als http download (als de server het aankan), torrents gebruik ik vrijwel nooit dus daar kan ik niet over oordelen.

Erik

Binnenkort hoop ik zelf het goede nieuws hier te verkondigen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

#11
Sommige mensen vergeten ook dat hardware specs en actieve processen invloed hebben op je download snelheid, zeker met 60Mbit and up.
Als ik op m'n NAS wat download met mindere specs dan gaat het niet veel sneller dan 3 MB/s. Waar ik op m'n PC met WiFi zit en NAS wired, gerust 5 ~ 7MB/s haal.
Sinds kort de nieuwe Macbook Pro en die gaat soms nog sneller, al zal dit vooral door de SSD komen, die ik verder nog niet gebruik.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Ejorne

Quote from: jowi on March 21, 2011, 22:49:43
Tegenwoordig knijpt UPC geen usenet meer, vroeger wel. Maar ja dan pakte je gewoon een SSL verbinding :)

UPC knijpt tot voor kort nog steeds verschillende providers. Ik heb het een maandje of 3 geleden nog aan den lijve meegemaakt. Dan weer een paar uur/dagen wel dan weer een poosje niet of minder. SSL heeft daar geen invloed op want het ipadres van de usenetprovider werd geknepen.

Ik heb contact gehad met UPC die alles uiteraard ontkende. Daarop contact gehad met Hitnews die mij aan de hand van een simpel download bestandje over hun ipadres liet zien dat deze erg langzaam ging maar vanaf dezelfde server over een ander ipadres als een trein. "Er is maar 1 conclusie mogelijk", zei de hitnews medewerker, "en dat is dat upc knijpt. Maar geen probleem, wij passen het wel even voor je aan". Ik moest mijn ipadres even doorgeven en vloila. Volop snelheid, dag en nacht.


Erik

Idd weinig knijpen gemerkt, haal elke keer 58mbits op mn 60 mbit lijn server is astraweb (pay per gb), geloof niet dat upc een binary server heeft.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill