Problemen met de internet router

Started by ivo1986, April 27, 2011, 18:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivo1986

De laatste tijd is het internet hier niet meer vooruit te branden via wifi.
Via de kabel gaat het wel snel.
Hij geeft ook aan vol bereik te hebben.

Ik heb de router al een keer op een ander draadloos kanaal gezet maar dat haalde niets uit.
Jullie een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen.

svmnb

Er zit niemand mee te liften op je verbinding?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

eduard

wifi stelt zich in op het zwakste signaal. Met als gevolg als je bijvoorbeeld ergens in je huis een device op je wifi netwerk hebt zitten welke naauwlijks berijk heeft. Je modem de wifi snelheid hier op aanpast. Dus andere device dichter bij krijgen ook deze aangepaste snelheid.

ivo1986

Quote from: svmnb on April 27, 2011, 19:32:09
Er zit niemand mee te liften op je verbinding?

Denk het niet. Laatst de code aangepast en direct daarna was het nog steeds slecht.

ivo1986

Quote from: eduard on April 27, 2011, 20:17:30
wifi stelt zich in op het zwakste signaal. Met als gevolg als je bijvoorbeeld ergens in je huis een device op je wifi netwerk hebt zitten welke naauwlijks berijk heeft. Je modem de wifi snelheid hier op aanpast. Dus andere device dichter bij krijgen ook deze aangepaste snelheid.


Gebeurt dit bij het installeren van de router? Want er moeten best grote afstanden worden afgelegd.

Ghosty J

Ben je dan ook aan het downloaden met nieuwsgroepen met 8 verbindingen?
wat voor router heb je gekocht?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ivo1986

De router heeft 2 jaar naar tevredenheid gewerkt.
Het is een Linksys wrt160n.
Ik woon wel in druk gebied waar de computer ook iets van 15 netwerken vind.

En geen nieuwsgroepen hier. Via de ethernet kabel gaat het wel gewoon snel.

Moet je voor een dualband router ook een speciale ontvanger hebben?

CZ79

Je zou ook even kunnen kijken met netstumbler (gratis te downloaden) dan zie je exact de waarde (in dB) van je signaal en ook zie je welke signaalwaarde anderen op jouw plak (vanaf waar je meet) hebben inclusief de gebruikte kanalen door je 'buren'.
Je kunt ook even alle LAN verbindingen (bekablede aansluitingen) er even uit halen, dan opnieuw verbinding maken (wireless) en dan opneiuw even een check den of dit iets scheelt met snelheid.

Als je gevorderd bent zou je Iperf kunnen gebruiken, hiermee stel je een client en een server in en kun je de snelheid tussen die twee meten (over LAN dus), dus bijv je PC met vaste kabel is server en je laptop is client, vervolgens maak je een verbinding tussen die twee en kun je je snelheid testen.

Succes!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

squeek

Quote from: eduard on April 27, 2011, 20:17:30
wifi stelt zich in op het zwakste signaal. Met als gevolg als je bijvoorbeeld ergens in je huis een device op je wifi netwerk hebt zitten welke naauwlijks berijk heeft. Je modem de wifi snelheid hier op aanpast. Dus andere device dichter bij krijgen ook deze aangepaste snelheid.


ooh, interessant weetje.  :smile: je moet het maar weten he.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Pos

Quote from: eduard on April 27, 2011, 20:17:30
wifi stelt zich in op het zwakste signaal. Met als gevolg als je bijvoorbeeld ergens in je huis een device op je wifi netwerk hebt zitten welke naauwlijks berijk heeft. Je modem de wifi snelheid hier op aanpast. Dus andere device dichter bij krijgen ook deze aangepaste snelheid.


Weet je dit zeker? Als ik boven zit met een verbinding die nog net bereik heeft (en dus langzaam is) dan heb ik beneden nog steeds de volle mep.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

CZ79

Je hebt een verschil in snelheid en bereik, als jij zegt de 'volle mep' dan heb je het waarschijnlijk over bereik, dit betekent dat je laptop een goed signaal heeft met/van de router, dat is wat anders dan snelheid, je zou even kunnen kijken wat dan daadwerkelijk de verbindingssnelheid is van je WiFi signaal door gewoon te dubbelklikken op het icoontje rechtsonderin (wireless lan verbinding) en zien wat voor snelheid daar staat bijv 54 of 11 Mbps.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

donron

De router gebruikt een "N" verbinding, maar is het een dual band? Voor zover ik het begrepen heb is bij de eerste generatie 802.11b/g/n routers zo, dat als er ook maar 1 apparaat met trage verbinding aanwezig is (iPhone 3G in mijn geval... 8) de volledige wifi snelheid omlaag gaat.