The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeuwarden

#3025
Schakelt ie aan/uit via de stand-by? Dus hoofdschakelaar voor 100% uit op de achterkant?


Dirk

Quote from: Leeuwarden on February 28, 2020, 12:01:10
Schakelt ie aan/uit via de stand-by? Dus hoofdschakelaar voor 100% uit op de achterkant?
Hij wordt volledig geschakeld via de aparte softstart die je voorin ziet zitten, dus de 4 modules staan compleet spanningsloos tot je hem via de drukknop op het front inschakelt.
de netschakelaar achterop is dus een soort van hoofdschakelaar, die de hele unit zonder spanning zet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: morca on February 28, 2020, 12:05:23
Mooie eindtrap Dirk.
:thumbs-up:
thanks, ben er zelf ook best tevreden over ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on February 28, 2020, 11:37:13
De uitvoering zoals afgebeeld kost 2600€.
Ok, commercieel ... wist ik niet ... hoe zit het bij jullie wat betreft CE en keuringen ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

hetzelfde als bij jullie en de rest van de EU ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ziet er zeer goed uit. Voor iemand die op zoek is naar een 5 kanaals eindversterker zou ik deze zonder problemen aanraden, voor die prijs ga je (nieuw) niets beter vinden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Beseffende wat je er voor krijgt is dat een hele nette prijs.

Quote from: Dynky on February 28, 2020, 11:37:13
De uitvoering zoals afgebeeld kost 2600€.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Dacht toch echt gelezen te hebben dat het 8 kanalen betreft  ;)

Quote from: katwax on February 28, 2020, 14:30:07
Ziet er zeer goed uit. Voor iemand die op zoek is naar een 5 kanaals eindversterker zou ik deze zonder problemen aanraden, voor die prijs ga je (nieuw) niets beter vinden.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Quote from: Dynky on February 28, 2020, 07:24:17
8 kanalen eindversterker op basis van Hypex NC252MP modules, gemonteerd in een 3 units hoge Italiaanse behuizing, zonder geforceerde koeling maar gebruik makend van intern ingebouwde koelblokken, dus enige aandacht vwb de opstelling/inbouw is wel vereist.

Dit is de 3e amp die ik met exact deze configuratie bouw (eerste 2 waren voor een klant) en ik kan je vertellen dat dit menig commerciële tegenhangers in de schaduw zet, maar da's natuurlijk grotendeels te danken aan de zeer potente Hypex technologie, die je inmiddels ook hebt ontdekt ;)

Aansluithardware voor zowel signaal als voeding is allemaal Neutrik.

Verder geen exotische kabels, magische zekeringen of bvb zilversoldeer, maar gewoon degelijke & betaalbare onderdelen die hun deugdelijkheid in tal van producten hebben bewezen ipv te moeten terugvallen op esoterische reviews of dikke PR afdelingen om een klantenbestand te genereren.
Ziet er goed uit, en fijn met XLR inputs. Wat houd die aandacht voor de opstelling in i.v.m. warmte? En welke speakerterminals zijn dat?

katwax

Quote from: holco on February 28, 2020, 15:35:34
Dacht toch echt gelezen te hebben dat het 8 kanalen betreft  ;)
Lol inderdaad, ben nog ouderwets met 5 kanalen . Mijn excuses. ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: Teejoo on February 28, 2020, 16:05:51
Ziet er goed uit, en fijn met XLR inputs. Wat houd die aandacht voor de opstelling in i.v.m. warmte? En welke speakerterminals zijn dat?
Hij heeft geen geforceerde koeling, maakt dus louter gebruik van natuurlijke convectie...maar dat werkt niet/onvoldoende als je hem gaat inbouwen in een meubel of strak tussen andere toestellen plaatst zonder afdoende luchtcirculatie.
Kwestie van gezond verstand gebruiken dus en er minimale ruimte cq "lucht" rondom te laten, meer heeft het niet om handen.

De 4 profielen die intern zijn verwerkt zorgen voor ruimschoots afdoende koelvermogen, maar ze moeten natuurlijk hún warmte ook wel ergens naar kwijt kunnen.
Zolang dat echter gebeurd is er niets waar je verder naar moet omkijken, enkel genieten  ;)

binding posts zijn OEM van Argento Audio, die ondermeer ook terminals maken voor CH Precision.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Wat zijn de afmetingen?

Dirk

#3038
volledige diepte : 405mm (gemeten vanaf voorzijde front tem achterzijde binding posts)
als je met banaanstekkers werkt kan je die diepte reduceren tot 385mm, omdat je in dat geval de "aandrukdelen" (enkel nodig bij spades of losse kabel) van de binding posts er uit kan halen.
banaanstekkers gaan in dat geval ook nog een stuk "in" de binding post. (en dan bedoel ik niet dat deel wat in elke versterker verdwijnt, maar wel het stukje erachter, waar je ze vastneemt ;))

case-breedte : 435mm

frontbreedte : 450mm

hoogte : +-145mm
Deze kan licht variëren al naargelang de gebruikte voetjes. (normaal gebruik ik 50mm diameter aluminium/rubber voeten en dan kom ik op 145mm gemeten tot bovenzijde vh front)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

eerste voorzichtige frees-stapjes voor unibody ampcase zijn een feit.
1e poging heeft wel een frees gekost, maar gelukkig heeft dat akkefietje geen (onherstelbare) schade aan de behuizing veroorzaakt

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ruud2

#3040
Quote from: Dynky on March  2, 2020, 21:08:15
eerste voorzichtige frees-stapjes voor unibody ampcase zijn een feit.
1e poging heeft wel een frees gekost, maar gelukkig heeft dat akkefietje geen (onherstelbare) schade aan de behuizing veroorzaakt



in alu, dan was de aanzet wel heel erg hoog...
of een te dunne vingerfrees?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Dirk

aanzet was wat te optimistisch  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ruud2

heb je een frees simulatieprogramma?
is weliswaar een eenvoudig te frezen produkt.
maar lekker om naar te kijken , mooi aangepakt !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Dirk

ik ben zelf niet degene die 't freest en heb dus ook niets qua desbetreffende software.
het enige wat ik eraan gedaan heb is het bedacht/ontworpen/getekend.

Issue was hier gewoon een combinatie van ongeduld (en de daaruit voortvloeiende hoge aanzet) icm onervarenheid van diegene die het freest.
Hij is dan wel zeer bedreven in veel zaken, maar deze combi heeft hij zelf pas een half jaar in z'n bezit...als allereerste CNC frees.

Komt daarbij dat hij vrijwel alles als autodidact aanpakt, dus dan kan er al wel eens wat fout lopen, wat dan ook de reden is dat we deze case enkele maanden terug eerst in kunststof (wat ik gratis had liggen van een ander project) hebben uitgevoerd, om de grootste fouten en risico's op dergelijke zaken eruit te sluiten ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#3044
inmiddels zijn hier wat platforms gearriveerd.
vanochtend hun eerste laag hardwax gekregen
morgen nog een laagje, SVS dempers eronder en dan kunnen deze 2 alvast onder wat apparatuur

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Mooie houttekening!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ruud2

ziet er mooi uit !
stroken canadees plywood op elkaar verlijmd, heb zo hier wat meubilair staan waarbij je tegen de zijkant dit effect krijgt.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Dirk

volgens de fabrikant (Pollmeier Baubuche) is het Europese beuk wat ze er in gebruiken, maar hoe dan ook...'t is loodzwaar en imo mooi passend in veel uiteenlopende interieur stijlen, niet in het minst in de mijne ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

eerste batch bases is klaar


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

en vanaf nu ook te koop bij deze forumsponsor ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea