The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dirk

geen onnodig in rondjes draaien iig  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

op eigen verzoek verwijderd.

Precies!

Maar ga je ze nu nog bouwen, of zie je ervan af?

Dirk

ik heb me iig niet uitgeschreven, dus ze worden gebouwd  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Nog een stukje proza dan maar: Boeie!!!!!!!!!!!

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Doe eens normaal Hans, je lijkt wel een klein kind zo.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Dynky on February 18, 2018, 17:53:48
ik heb me iig niet uitgeschreven, dus ze worden gebouwd  ;)

Leuk!

Houd je ons alhier op hoogte van de vorderingen?

chansig

Quote from: Contour on February 18, 2018, 18:08:54
Doe eens normaal Hans, je lijkt wel een klein kind zo.

Het is ook moeilijk in te voelen proza. Dus het geeft niet dat jij het niet voelt.

Alleen zij met een goed gevoel weten het op waarde te schatten. Je hoeft er geen goede set voor te hebben. Alleen een goed gevoel voor humor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#2932
Kun je dan ook lachen om een 'report to mod' of is dat niet grappig?

:laugh: :laugh: :laugh:

op eigen verzoek verwijderd.

Doe dan!

Wees een vent, kom op!

:clapping:

chansig

Quote from: Contour on February 18, 2018, 18:14:41
Kun je dan ook lachen om een 'report to mod' of is dat niet grappig?

:laugh: :laugh: :laugh:

Ik wel...een rtm is sowieso sneu tenzij ik ik hem doe.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Contour on February 18, 2018, 18:14:41
Kun je dan ook lachen om een 'report to mod' of is dat niet grappig?

:laugh: :laugh: :laugh:

Ik lees het nu pas goed..Oke....euhhh...echt ? Serieus ? Pffffff.....oke..euhhhh...nou doe maar dan. Echt waar ? Serieus ? Lachuh.....

Dus ga je gang.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: Baardmannetje on February 18, 2018, 18:11:32
Leuk!

Houd je ons alhier op hoogte van de vorderingen?

yep, maar 't zal wel ff duren...ga er m'n tijd voor nemen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

op eigen verzoek verwijderd.

Ik heb geen haast...

:tounge2:  ;D

chansig

Ik ook niet en natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar wat er voor moois gaat komen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Nou, er komt iets heel erg moois als ik het goed begrepen heb:

Mundorf AMT tweeters, Audiotechnology mids en Audiotechnology woofers.

Zeg maar drive units die te duur zijn voor 99,9% van de luidspreker fabrikanten.

Groetjes Walter

Zweitse

Quote from: Contour on February 18, 2018, 19:17:00
Nou, er komt iets heel erg moois als ik het goed begrepen heb:

Mundorf AMT tweeters, Audiotechnology mids en Audiotechnology woofers.

Zeg maar drive units die te duur zijn voor 99,9% van de luidspreker fabrikanten.

Groetjes Walter
De woofers in de groupbuy van de C1 zijn van ScanSpeak en niet van AT,dat kan ook niet voor die prijs.

Contour

#2941
Dynky gaat zelf nog bijbetalen dacht ik, zie zijn post op pagina 116, er komen AT woofers.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on February 18, 2018, 19:17:00
Zeg maar drive units die te duur zijn voor 99,9% van de luidspreker fabrikanten.

Ah, zit dat zo.

:eh:

Zweitse

Quote from: Contour on February 18, 2018, 20:00:20
Dynky gaat zelf nog bijbetalen dacht ik, zie zijn post op pagina 116, er komen AT woofers.
Dan is het toch een totaal andere speaker dan de C1 uit de groupbuy.

Contour

Zelfde AT mid en AMT hoog, maar met nog betere woofers, een C1 to the max!

Wel is het zo dat de AT 10C77 eigenlijk niet zo geschikt zijn voor een pasieve opzet, dus ik ben wel benieuwd hoe Jeroen dat gaat aanpakken, wellicht andere type AT woofer...?

Gr. Walter

chansig

Quote from: Baardmannetje on February 18, 2018, 20:03:51
Ah, zit dat zo.

:eh:

Ja...Contour heeft ook hele dure units. Dat weet ik omdat ik ooit vertelde dat mijn subwoofers erg duur waren en toen vertelde Contour dat die van hem nog duurder waren. Nu weet ik alleen niet meer hoe duur ze waren. Maar in ieder geval duur.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Dat jij nog kan posten..?

Dacht dat er een welverdiende RTM uitgegaan was jegens joe...

:tounge2:

Contour

Hoe staat de set er inmiddels voor?

Groetjes Walter

Dirk

niet veel bijzonders te melden hier, gewoon dik tevreden met de set zoals die hier nu staat & speelt.

in de vrije uurtjes wel druk bezig met een eindversterker-project (2 prototype/demo-exemplaren zijn bijna klaar), maar daarover later meer...als allereerste op dit forum ;)

'k wil ondertussen wel ff een linkje naar m'n eigen "store" op Discogs plaatsen, waar intussen ook alle vinyl is ondergebracht wat naar een nieuw baasje mag.
een redelijk deel is al de deur uit, maar er blijft imo nog aardig wat leuks over.

voor leden van HT-forum (die dat ook ff melden op moment vd bestelling) geef ik met plezier 10% korting op alle vinyl-orders  :pompom:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

kleine update

de set speelt met de zelfbouw C1 clones nog steeds de sterren van de hemel, dus daar wijzigt ahw niets (al zit er wel iets in de planning qua DAC/hub, meer daarover later ;)), enkel de afgelopen kerstvakantie even een bandpass sub gebouwd voor HT-gebruik, maar die is nog niet ingemeten & -geregeld, dus daarover valt vooralsnog niet zoveel te zeggen.
Misschien maak ik idlv dit jaar ook eens een finale baffle voor de C1's, want eigenlijk zitten ze nu nog steeds in de eerste versie die ik hiervoor heb gebouwd, waar ook wel wat kleine schoonheidsfoutjes in zitten...maar gebrek aan tijd is hierbij momenteel de grootste angel :blush:

het amp-project waar ik mee bezig ben nam wat kleine wendingen, in die zin dat ik waarschijnlijk zeer binnenkort een eerste versie ga verkopen, werkend op basis van de Icepower 1200AS/2 modules.
dat wordt dan één kastje (met zowel zwart als alu-kleurig front bijgeleverd) waarin de twee-kanaals module zit, goed voor 2x600W (on board gedeelde voeding levert 1200W, dus je kan hem ook inzetten als een 1200W mono!)
dit om te beantwoorden aan een "budget" oplossing waarvoor blijkbaar wel interesse is...only time will tell :)

daarnaast ligt de ontwikkeling van een meer upmarket versie ook niet stil, maar daar wordt waarschijnlijk de Hypex NCxxxMP module het hart vd amp, aangevuld met eea, zoals bvb een auto-sense schakeling en mogelijk ook een extra DC-blocker.

genoeg te doen dus, los vh verdere genieten vd hobby...want dat blijft voor mij iig de essentie ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea