The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dirk

alweer lang niets gepost in dit draadje, omdat ik gewoon best tevreden ben met de stereoset in z'n huidige vorm.

daarom maar aan de slag gegaan met het verder optimaliseren van de ruimte, waarbij oa er één en ander wat mooier geïntegreerd gaat worden (surrounds voor Atmos bvb), maar ook alle akoestische behandeling (absorptie & diffusie) aan het zicht zal worden onttrokken.

om die reden gaan ook mijn huidige lowres absorbers in de verkoop, voor diegenen die het gemist zouden hebben ;)

foto's zijn er nog niet, want zoals ik zei neem ik rustig m'n tijd, maw ik schat dat er misschien wat leuks te zien (en te tonen) gaat zijn idlv volgende maand, maar zeker niet vroeger ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag wat aan het puzzelen geweest met nieuwe modules ter eindversterking voor m'n surrounds en na een hoop schuiven en meten de gepaste Modushop behuizing besteld.
het achterpaneel ga ik deze keer niet zelf prepareren omdat het me gewoon aan tijd ontbreekt...en de prijs die de Italiaan ervoor vraagt imo echt zeer correct is, dus dit mogen zij van mij eens doen  ;D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

sinds dit weekend een AV7703 in huis (de Denon is al verkocht) en dat beviel 2 dagen prima...tot 'ie z'n kuren kreeg (OSD flasht onophoudelijk in beeld met een frequentie van +- 3sec, dus onbruikbaar om ongestoord tv te kijken) en ik hem niet eens kan resetten naar de factory defaults  :dontgetit:

dus net maar ff de winkel gemaild om te vragen hoe het nu verder moet... :(
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag eindelijk de tijd gevonden om de DIY akoestische (foto)frames te beginnen monteren.
1 muur klaar...nog 1 te doen  ;D





het gaat zoals je kan zien om de (voorlopig nog) lege frames, het plan is om daar eea van absorptie en diffusie in aan te brengen en het geheel dan af te sluiten (voor het oog) met een akoestisch transparant fotodoek.
al bij al gaat dat nog wel ff de nodige tijd in beslag nemen, want ik meet graag bepaalde zaken wat na en luister vervolgens nog meer om de impact van eea tegen elkaar af te wegen, dus eer ze "dicht" zijn zal het al gauw zomer worden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

felix01

Quote from: Dynky on March 18, 2017, 18:20:14
vandaag eindelijk de tijd gevonden om de DIY akoestische (foto)frames te beginnen monteren.
1 muur klaar...nog 1 te doen  ;D





het gaat zoals je kan zien om de (voorlopig nog) lege frames, het plan is om daar eea van absorptie en diffusie in aan te brengen en het geheel dan af te sluiten (voor het oog) met een akoestisch transparant fotodoek.
al bij al gaat dat nog wel ff de nodige tijd in beslag nemen, want ik meet graag bepaalde zaken wat na en luister vervolgens nog meer om de impact van eea tegen elkaar af te wegen, dus eer ze "dicht" zijn zal het al gauw zomer worden  ;)

knap werk in alle geval :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

HJ

Ziet er mooi uit! Ik heb akotherm gebruikt, das goed betaalbaar en geeft geen losse vezels.

HJ

Quote from: Dynky on February 19, 2017, 18:38:53
vandaag wat aan het puzzelen geweest met nieuwe modules ter eindversterking voor m'n surrounds en na een hoop schuiven en meten de gepaste Modushop behuizing besteld.
het achterpaneel ga ik deze keer niet zelf prepareren omdat het me gewoon aan tijd ontbreekt...en de prijs die de Italiaan ervoor vraagt imo echt zeer correct is, dus dit mogen zij van mij eens doen  ;D


Is dit gewoon een alu plaatje naar eigen inzicht bewerkt? Dat kan je toch zo laten maken?

Contour

In ieder geval genoeg vierkante meters zo!

Groetjes Walter

Dirk

Quote from: hans. on March 19, 2017, 10:18:59
Is dit gewoon een alu plaatje naar eigen inzicht bewerkt? Dat kan je toch zo laten maken?
achterplaat-ontwerp is door mezelf in CAD getekend en door Modushop (de leverancier vd kastjes) ge-CNC'd.
voor wat zij ervoor vragen had ik geen zin/tijd om er zelf (zonder CNC) aan te beginnen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HJ

Quote from: Dynky on March 19, 2017, 10:22:11
achterplaat-ontwerp is door mezelf in CAD getekend en door Modushop (de leverancier vd kastjes) ge-CNC'd.
voor wat zij ervoor vragen had ik geen zin/tijd om er zelf (zonder CNC) aan te beginnen.
Voor die paar euro kun je idd niet zelf klooien [emoji1]

Bas Akkerman

Mooi! Iets dergelijks had ik dus ook in gedachten. Uiteraard heel benieuwd hoe dit gaat worden...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

vandaag een eerste zaadje geplant voor de bouw van een nieuwe sub, geïnspireerd door het originele project van holco  :worship:

drivers zijn al geregeld (2x15"), nu wordt het dus tijd om eea uit te gaan werken/plannen/bouwen, maar verwacht alsjeblieft geen tempo zoals m'n voorbeeld erop nahield  ;D ;)

volgend weekend ga ik eerst verder met de akoestische behandeling vd ruimte met wat diffusers...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Klinkt leuk allemaal! Ik ben benieuwd naar die diffusers, welk type en waar ga je ze plaatsen, want de wanden lijken al bezet voor de grote foto panelen. Mooi om te zien in ieder geval dat hier lekker gehobbied wordt.

Groetjes Walter

Dirk

Die panelen zoals jij ze noemt zijn (nu nog) lege alu-frames van 10cm diep.
De bedoeling hiervan is dat ik vrijuit aan de slag kan met diffusie/absorptie/speakers (voor surround) omdat dat allemaal toch achter het akoestisch transparant doek verdwijnt wat er uiteindelijk voor komt.

Eigenlijk is dit hetzelfde principe als wat ik eerder al had hangen, enkel waren dat toen de gangbaar in de handel verkrijgbare "foto-absorbers" die een beperkte dikte hebben van 4 of 5cm tgv de frames die daarvoor gebruikt worden maar in deze uitvoering is dus wat meer mogelijk, zeker omdat ik nu alles bij elkaar zo'n 16 vierkante meter heb hangen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Hoe groot is je vloer oppervlak?
Ik lees op een aantal plekker dat je pas impact begint te maken vanaf 30% van je vloer oppervlak en eigenlijk naar 50% zou moeten streven. Overigens geen idee of dat dan weer wetenschappelijk onderbouwd is :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

hier heb ik in de luisterruimte ongeveer 27 vierkante meter, maar ik zie niet meteen de link met (enkel) dat vloeroppervlak, want als je kamer bvb 3m hoge plafonds heeft scheelt dat akoestisch toch aardig wat tov een "normale" hoogte van pakweg 2,5m ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Dan zijn we t eens :). Mooi projectje, los daarvan.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MAW

Quote from: Dynky on March 18, 2017, 18:20:14
vandaag eindelijk de tijd gevonden om de DIY akoestische (foto)frames te beginnen monteren.
1 muur klaar...nog 1 te doen  ;D





het gaat zoals je kan zien om de (voorlopig nog) lege frames, het plan is om daar eea van absorptie en diffusie in aan te brengen en het geheel dan af te sluiten (voor het oog) met een akoestisch transparant fotodoek.
al bij al gaat dat nog wel ff de nodige tijd in beslag nemen, want ik meet graag bepaalde zaken wat na en luister vervolgens nog meer om de impact van eea tegen elkaar af te wegen, dus eer ze "dicht" zijn zal het al gauw zomer worden  ;)

Ziet er goed uit Zeg. Mag ik vragen waarom je 2 vlakken maakt en niet 1 groter vlak (de hele wand)?
Gr. Martijn

Dirk

mag je zeker vragen ;), 2 redenen;
makkelijker te bouwen/monteren (heb het in m'n eentje gemonteerd)
het oogt imo net wat prettiger dan 1 groot vlak, zeker als de gekozen foto straks ook één afbeelding wordt die "gebroken" wordt door die scheiding van 20cm
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Al een idee wat voor vorm de sub moet krijgen?

Neem aan wel 90 liter met een Qtc van 0,7

Quote from: Dynky on March 26, 2017, 15:12:29
vandaag een eerste zaadje geplant voor de bouw van een nieuwe sub, geïnspireerd door het originele project van holco  :worship:

drivers zijn al geregeld (2x15"), nu wordt het dus tijd om eea uit te gaan werken/plannen/bouwen, maar verwacht alsjeblieft geen tempo zoals m'n voorbeeld erop nahield  ;D ;)

volgend weekend ga ik eerst verder met de akoestische behandeling vd ruimte met wat diffusers...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

jaja, ff verder via PM?   ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

#2771
Quote from: Dynky on March 28, 2017, 09:48:56
mag je zeker vragen ;), 2 redenen;
makkelijker te bouwen/monteren (heb het in m'n eentje gemonteerd)
het oogt imo net wat prettiger dan 1 groot vlak, zeker als de gekozen foto straks ook één afbeelding wordt die "gebroken" wordt door die scheiding van 20cm

Het wordt 1 afbeelding. en jij vindt het mooier als die ene afbeelding niet op 1 vlak komt?
Ik zou het tegenovergestelde zeggen. Maar misschien moet ik eerst het resultaat zien dan en het effect van het 'splitten' op de gekozen foto  ;)
Gr. Martijn

Dirk

je slaat m'n eerste argument bewust over?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: MAW on March 28, 2017, 13:39:20
Het wordt 1 afbeelding. en jij vindt het mooier als die ene afbeelding niet op 1 vlak komt?
Ik zou het tegenovergestelde zeggen. Maar misschien moet ik eerst het resultaat zien dan en het effect van het 'splitten' op de gekozen foto  ;)
Dit vind ik persoonlijk erg mooi, juist omdat het "gebroken" is.

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MAW

Gr. Martijn