The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Contour

Heb je al wel een idee wat zulke panelen bij Mutrox kosten per vierkante meter? Ik heb recent een akoestisch paneel/schilderij besteld van 180x120cm bij easy-akoestiek.nl maar dat was toch even schrikken met ruim 500 euro. Wel fijne communicatie, levering en kwaliteit en makkelijk te monteren.

Groetjes Walter

Dirk

ik gok dat ze iets meer gaan kosten dan dergelijke alu uitvoeringen (heb hier ook 2 grote hangen van Zilenz), maar de afwerking/look vind ik dan ook mooier omdat ze er echt uit zien als een frameloos canvas, vandaar ook dat ik eea wil wijzigen naar die panelen...en dan kan ik natuurlijk ook meteen eens veranderen van foto(s), want daar ben ik nu ook wel weer op uitgekeken, die foto-absorbers hangen hier alweer een dikke 2 jaar.

ik kon natuurlijk ook losse doeken kopen (met andere foto's) voor die 2 frames die ik al heb, maar eigenlijk wil ik alles in één keer vervangen door de AcousticArt panelen, wat in principe kan, omdat je achter dat doek verschillende absorbers/diffusers kan toepassen, daarover gaat dus ook specifiek m'n vraag aan hen, wat er precies kan of niet kan...maar 't wordt dus nog ff wachten op een antwoord.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Het was me niet opgevallen dat je panelen hebt hangen, heb je wat foto's van de ruimte waarop de panelen goed zichtbaar zijn?

Groetjes Walter

Dirk

dit is één (de rechter) kant, van de andere heb ik niet zo meteen een foto

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Shoalinmonk

Quote from: Dynky on August  6, 2016, 19:55:02
dit is één (de rechter) kant, van de andere heb ik niet zo meteen een foto


heel erg mooi !
Enorm wat dat kan doen aan de verbetering van je akoestiek

Ik heb mijn akoestisch plafond bijna af...moet alleen nog gespoten worden.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Dirk

vandaag eindelijk eens aan de slag gegaan met Dirac Live, om te ontdekken wat dit geeft op het vlak van "roomcorrection"...wat zoveel betekent als de set op elektronische wijze wat bij te sturen en aan te passen aan je ruimte en de invloeden van die ruimte op het geluidsbeeld.
een goede akoestiek en optimale plaatsing vd set is natuurlijk de basis en het eerste wat eenieder binnen de eigen mogelijkheden moet aanpakken, maar dat zit hier inmiddels wel vrij goed, dus dan wil je de spreekwoordelijke puntjes op de i zetten dmv een hard-/software oplossing zoals bvb Dirac die biedt.

ik heb in het verleden al met de AMDC gedraaid, maar in full range correctie vond ik die echt niet goed genoeg.

de Trinnov die ik daarna had (tot vorige week) was wat dat betreft wel een schot in de roos, maar er was een reden waarom ik hem verkocht heb, want ik wil eigenlijk upgraden naar een oplossing die ook voor mijn beperkte surround setup (4.0 en later misschien weer 4.1) inzetbaar is, naast het stereo gebeuren (wat nog steeds wel de overhand heeft, ik luister 75% vd tijd stereo)

maar omdat ik de laatste tijd op dit en andere fora toch behoorlijk veel lyrische verhalen lees over Dirac, vond ik het de tijd om dat systeem toch eens van wat naderbij te bekijken.

na een voormiddag gespendeerd te hebben aan wat inlezen/instellen/inmeten/aanpassen van curves/troubleshooten (tgv incompatibiliteit met Roon) ben ik inmiddels toch weer enkele tracks (en 3 target-curve aanpassingen) verder en ik moet zeggen dat dit wel verrassend goed klinkt.
het is qua gebruiksgemak niet van het niveau van een Trinnov met de Optimizer software, maar los daarvan vind ik het behaalde resultaat, mits enig beleid in de target curves (maar dat heb ik al wel geleerd bij de Trinnov), echt straf:thumbs-up:

Ik ga er dit weekend nog in alle rust wat verder mee experimenteren, maar de kans dat ik een miniDSP DDRC-88A ga bestellen is nu wel zeer reëel geworden, temeer omdat ik daarmee ook meteen (via de BM plugin) het crossover van mijn OB's kan processen, dus qua functionaliteit die ik zocht zijn dan bijna alle vakjes aangetikt, zijnde roomcorrectie én crossover. 
rest er enkel nog een goede voorversterker-functie, maar die kan ik natuurlijk nog bekomen door een upgrade te maken qua surround pre-pro  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Leuk om te lezen dat je uiteindelijk toch een goede ervaring hebt opgedaan met Dirac Live  ;D

Met de DDRC-88A plus BM gaan er nog wat meer deuren open dan met enkel Dirac  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

rovinggecko

Heb je in jouw curve alleen eea in het laag aangepast, of ook in het hoog? Heb een aardige tijd terug Dirac geprobeerd, maar vond als ie in het hoog aan t werk ging eea minder, vergeleken met bv FIR & REW (en dan met name omdat je dan meer subtiel aan kon passen).
Kan aan mijn tweaking skills liggen, mijn ruimte, of omdat het al een oudere versie was.

Heb je nu een passief filter voor je speakers? Want dat deed de Trinnov toch?

Wat mij terughoudt om de DDRC-88A te proberen voor mijn LX521s ipv de 4x10HD is dat je dan van 96kHz naar 48kHz gaat voor de 88a plugin en ik verwacht dat verschil toch wel te gaan horen.

Volg dus even met interesse jouw Dirac avonturen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

voorlopig aanpassingen over het hele spectrum, maar ik denk niet (correct me if I'm wrong!?) dat je in Dirac zo ver kan gaan als bij Trinnov, waar je naast de target curve ook een limiter curve op maat kan kan instellen, waardoor je tevens over het hele frequentieverloop 100% kan bepalen hoeveel hij (zowel + als -) overal mag gaan corrigeren tov de gemeten respons.

maar zelfs met deze vrij rudimentaire instellingen binnen Dirac vind ik hetgeen ik hoor toch al verrassend goed, veel beter dan ik eerlijk gezegd had durven hopen.

Ik vergelijk het nu enigszins met de Optimizer software, gewoon omdat ik die zo grondig ken na meer dan een jaar gebruik, maar uiteraard is dat een serieus scheef vergelijk als je de kostprijs van beide systemen ff tegen elkaar afzet. ;)

ik gebruikte de Trinnov idd ook voor z'n crossover-functie op mijn OB's, iets wat ik nu even tijdelijk doe met een LM44 van Lake omdat die beschikbaar was...maar de bedoeling is wel dat ik ook dat met de miniDSP (of nieuwe Trinnov) zou gaan bewerkstelligen.

van die "beperking" van 48kHz verwacht ik geen hoorbare invloed, zeker omdat de winst/invloed van de correctie imo vele malen groter is dan het eventuele verlies in resolutie wat je zou kunnen terughoren

de route van een nieuwe Trinnov is voor mijn set nog niet compleet van tafel, maar de kans dàt er eentje komt is nu iig toch een beetje kleiner geworden  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Een ander alternatief zou zijnom met convolution en fir filters te werken. Te creeren in bv REW. Da's veel meer vrijheid.

Je hebt dan wel iets nodig dat dit afspeekt. Bv jriver. In geval van roon zou je kunnen denken aan bv hqplayer, kan je ook gelijk upsampelen. Maar dr zijn ook nog wel andere opties.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

de DDRC-88 landt normaal woensdag vanuit de VS, maar dan moet 'ie nog even tot bij aan de deur raken, wat dus net wel of net niet tegen volgend weekend zal lukken, ff afwachten wat het wordt...wil er nu eigenlijk wel zo snel mogelijk mee aan de slag  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

jawel, maar hij had (net als zowat alle dealers in Europa) niets meer op voorraad liggen, dus het is nu onderweg naar hem.
best grappig dat ik later (idlv deze week) nog wat reacties kreeg van andere verkopers die ik had gemaild...met als kers op de taart een "aanbod" van 1400€  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Scherpe aanbieding :D

Quote from: Dynky on September  3, 2016, 14:33:40
jawel, maar hij had (net als zowat alle dealers in Europa) niets meer op voorraad liggen, dus het is nu onderweg naar hem.
best grappig dat ik later (idlv deze week) nog wat reacties kreeg van andere verkopers die ik had gemaild...met als kers op de taart een "aanbod" van 1400€  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jean Sibelius

Quote from: Dynky on August 27, 2016, 17:29:35
de route van een nieuwe Trinnov is voor mijn set nog niet compleet van tafel, maar de kans dàt er eentje komt is nu iig toch een beetje kleiner geworden  ;D

Ik ga jouw route met interesse volgen (niet dat ik van plan ben om die van mij weg te doen), maar ik ben vooral benieuwd hoe dicht deze opties elkaar op een gegeven moment gaan benaderen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

holco

Beetje stil hier!!

Hoe gaat het met de vorderingen vwb de MiniDSP DDRC-88A
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

luister er nu al de hele week naar, maar tgv de studies & werk echt te weinig tijd om er rustig en uitgebreid mee bezig te zijn.
morgen even een dagje naar de X-Fi maar 't plan is wel om er maandag weer ff mee aan de slag te gaan en eea eens wat beter te fine-tunen.
vooralsnog ben ik ook enkel bezig geweest met de fronts, dus de surrounds lopen (nog) niet via de DDRC, al is dat voor later wel absoluut het plan.

met de (weinige) tijd die ik er tot nog toe heb ingestoken, vind ik het resultaat iig al zeer "bevredigend", maar 't moet absoluut nog verder op punt worden gesteld om me echt te overtuigen  ;)
grootste tekortkoming blijf ik de (te) beperkte mate vinden waarme je parameters kan aanpassen, maar dat heb ik al enkele keren geschreven. 
ik kom natuurlijk met de baggage/ervaring van wat met een Trinnov op dat punt allemaal kan, dus dat dit geen eerlijk vergelijk is daar ben ik me terdege van bewust, maar 't is natuurlijk een feit dat ik weet wat er zo handig/interessant is aan zo'n grote mate van "instelbaarheid" zoals je die bij dat product wel hebt, dat het ff serieus wennen is aan de beperkingen op dit vlak van de DDRC.

stabiliteit vd software/UI is naar mijn bescheiden mening ook niet 100%, maar zolang dat finaal niet resulteert in knallen die m'n speakers om zeep helpen (wat bij een aktieve filtering zoals ik ze in de DDRC toepas echt niet zo ondenkbaar is!) kan ik daar nog wel mee leven ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag even wat serieuzer aan de gang gegaan met de MiniDSP DDRC op de fronts.
allereerst de OB's maar eens mm-exact gepositioneerd (want als de basis niet juist is...) en dan de meting gedaan volgens 9 precies vastgelegde punten, dus ook daar niets aan het toeval overgelaten.

weer liep de software weer een paar keer te klo****, maar dat mocht de pret niet drukken, los van het feit dat je dan naar wat sweeps zit te luisteren die nergens toe leiden (want hij registreert ze niet) kost het alleen wat tijd & irritatie, maar gelukkig gaat hierbij niets gepaard met ploppen/clicks/knallen oid, dus wat dat betreft is eea gelukkig wel goed geregeld.

dan een lowshelf ingesteld met zo'n 5dB (maximale) boost aflopend tot 200Hz, gewoon omdat ik dat in mijn set & ruimte 't mooist vind klinken, dat weet ik inmiddels wel van m'n ervaringen met andere DSP's.
vervolgens rustig eea aan muziek beluisterd en al vrij snel tot de conclusie gekomen dat het nu wel een heel pak beter klinkt dan na de vorige (ietwat snel afgehaspelde) poging. :thumbs-up:

voor nu heb ik er wel weer ff genoeg van na een paar uur van dit gefrul, maar ik wordt wel benieuwd wat Dirac met de surround bubble gaat doen, als ik er later ook de L&R surrounds mee ga aanpakken.

for now is de Trinnov route waaraan ik bezig was even diep in de ijskast gestopt, want zoals ik al langer van plan was ga ik nu eerst wat zaken verder optimaliseren qua akoestiek...en ook dat kost natuurlijk centjes...maar met het resultaat wat ik nu met deze DDRC behaal ben ik absoluut al heel tevreden en heb ik niet het gevoel dat ik zoveel mis tov de Trinnov vwb het uiteindelijke hoorbare resultaat ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Hoi Dirk,

Goed om te horen dat het een en ander toch naar de positieve kant aan het uitpakken is, en ik herken je irritaties vwb het meten maar dat komt bij mij nu amper meer voor na dat ik een goede actieve USB verleng kabel gekocht heb, en zoals je zelf al aangaf gaat dit alleen op met het inmeten en als dat eenmaal gebeurd is werkt het iig bij mij vlekkeloos, tevens kan ik totaal niet bespeuren (even de mooie resultaten van Dirac buiten beschouwing gelaten) dat er enige vorm van degradatie is vwb de geluid's kwaliteit :)

Wel heb ik ondertussen nog een MiniDSP 2x4 Balanced aangeschaft specifiek voor de subwoofer zodat deze volledig getuned is op mijn ruimte + Linkwitch Transform voordat ik Dirac los laat met zijn metingen.

Gr, Mario


Quote from: Dynky on September 26, 2016, 16:46:32
vandaag even wat serieuzer aan de gang gegaan met de MiniDSP DDRC op de fronts.
allereerst de OB's maar eens mm-exact gepositioneerd (want als de basis niet juist is...) en dan de meting gedaan volgens 9 precies vastgelegde punten, dus ook daar niets aan het toeval overgelaten.

weer liep de software weer een paar keer te klo****, maar dat mocht de pret niet drukken, los van het feit dat je dan naar wat sweeps zit te luisteren die nergens toe leiden (want hij registreert ze niet) kost het alleen wat tijd & irritatie, maar gelukkig gaat hierbij niets gepaard met ploppen/clicks/knallen oid, dus wat dat betreft is eea gelukkig wel goed geregeld.

dan een lowshelf ingesteld met zo'n 5dB (maximale) boost aflopend tot 200Hz, gewoon omdat ik dat in mijn set & ruimte 't mooist vind klinken, dat weet ik inmiddels wel van m'n ervaringen met andere DSP's.
vervolgens rustig eea aan muziek beluisterd en al vrij snel tot de conclusie gekomen dat het nu wel een heel pak beter klinkt dan na de vorige (ietwat snel afgehaspelde) poging. :thumbs-up:

voor nu heb ik er wel weer ff genoeg van na een paar uur van dit gefrul, maar ik wordt wel benieuwd wat Dirac met de surround bubble gaat doen, als ik er later ook de L&R surrounds mee ga aanpakken.

for now is de Trinnov route waaraan ik bezig was even diep in de ijskast gestopt, want zoals ik al langer van plan was ga ik nu eerst wat zaken verder optimaliseren qua akoestiek...en ook dat kost natuurlijk centjes...maar met het resultaat wat ik nu met deze DDRC behaal ben ik absoluut al heel tevreden en heb ik niet het gevoel dat ik zoveel mis tov de Trinnov vwb het uiteindelijke hoorbare resultaat ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

ik heb ook absoluut niet het gevoel dat de DDRC een beperkende factor is omwille van z'n theoretisch beperkte resolutie. (operationele sample rate van 48kHz)

eenvoudige verklaring die ik daarvoor heb (en ik val wat dit betreft in herhaling) is dat de winst in SQ die je kan behalen met de correctie véél groter is dan de beperkte verliezen die je hebt in resolutie/detail/dynamiek of wat dan ook als gevolg van die beperkte technische specs.

ruim ervaring hebbende met de Trinnov zou ik graag zeggen dat die merkelijk beter klonk (want betere specs en veel duurder), maar dat kan ik eerlijk gezegd écht niet.
1-op-1 vergelijken is (hier althans) onmogelijk geworden, maar afgaand op wat ik me herinner van een tijdje terug toen hij hier nog in de set stond en waarnemend wat ik nu ervaar, denk ik niet dat ze elkaar gek veel ontlopen in uiteindelijke geluidskwaliteit en hun capaciteit om eea qua ruimte-invloeden te corrigeren
de ene gaat daarbij een heel pak verder qua gebruiksvriendelijkheid van de UI en tal van andere mogelijkheden (erg goede preamp-sectie oa), maar als je daar geen behoefte aan hebt is de DDRC een extreem valabel alternatief wat je set echt erg goed kan laten klinken, mits wat geduld & beleid  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag de bestelde micoRendu ontvangen, waar een voucher voor 60 dagen trial voor Roon Server bij zit.
aangezien ik al Roon lifetime member ben geef ik die met plezier door aan een forumlid die interesse heeft, dus PM me maar als je er zelf mee aan de slag wil  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag Dirac terug ingemeten om nu ook de 2 surrounds in de hele setup mee te nemen.

klinkt echt dik in orde nu alles gecorrigeerd is, duidelijk beter dan zonder Dirac, lijkt gewoon meer dynamiek in te zitten (al had ik wat anders verwacht omdat je qua response curves toch eea "uitvlakt", maar toch lijkt het echt zo te zijn) en de hele bubble voelt ahw ook natuurlijker aan.

als de akoestische panelen waar ik mee bezig ben straks een beetje meevallen qua prijs zou het wel eens kunnen dat ik daarna zelfs 4 hoogtekanalen ga toevoegen, om zo in 4.0.4 te gaan draaien  ;D

wel weer kleine hickups gehad met de DDRC tijdens het hele proces, ttz één keer zat hij echt muurvast en moest ik de software (Dirac Live) geforceerd afsluiten...en wat later tijdens de metingen liep het ook weer tot 2 keer toe fout, omdat hij z'n sweeps wel afspeelde maar dus niets registreerde, wat resulteert in een "low level" melding en het opnieuw moeten doen van desbetreffende sweeps.
al bij al zeker geen onoverkomelijke zaken, maar het geeft toch wel aan dat er imo nog wat werk aan de winkel is qua overall stabiliteit van hun UI. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on October 10, 2016, 17:43:49
....wel weer kleine hickups gehad met de DDRC tijdens het hele proces, ttz één keer zat hij echt muurvast en moest ik de software (Dirac Live) geforceerd afsluiten...en wat later tijdens de metingen liep het ook weer tot 2 keer toe fout, omdat hij z'n sweeps wel afspeelde maar dus niets registreerde, wat resulteert in een "low level" melding en het opnieuw moeten doen van desbetreffende sweeps.
al bij al zeker geen onoverkomelijke zaken, maar het geeft toch wel aan dat er imo nog wat werk aan de winkel is qua overall stabiliteit van hun UI. ;)
Het kan ook aan je pc of laptop liggen, drivers, etc.
Recentelijk nog opnieuw geinstalleerd op een nieuwe laptop van W7 naar W10, al 2 jaar zonder problemen.
Moet wel zeggen dat het een laptop betreft waar verder niets op staat dan wat programma's zoals Dirac, dus geen games of server activiteiten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

in theorie kan het daar best aan liggen idd, al acht ik de kans vrij klein met een amper belaste Mac Mini i7, die verder 0,0 problemen geeft icm andere software oid.

maar zoals ik al zei, het is niets onoverkomelijk, enkel licht irritant als je dan net alles aan het opmeten bent en natuurlijk wil dat het vlot loopt
als eenmaal alles ingesteld is, correcties berekend/geladen en de DDRC standalone draait is het 100% stabiel en storingsvrij...dus ze doen het op dat vlak absoluut beter dan bvb vroeger bij de 2x4 die ik hier ook een tijdje gehad heb ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Oh ok, wist niet dat je het via de Mac deed, geen ervaring mee.
Ja de Dirac is hier ook wel een blijvertje, zeker als je ziet wat het doet op een moeilijk zolder kamertje, Impressive.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack