The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Dirk

het is HQ multiplex, of dat dan Hongaarse HQ is of echt 100% berken weet ik niet, maar 't belangrijkste voor mij is dat alles wel perfect past, aan de afwerking kan ik zelf nog wel wat doen mocht dat nodig blijken.

Oorspronkelijke idee was om op de bovenzijde een heel mooie fineer toe te passen, en die vervolgens in een harde wax/lak oid te zetten zodat deze kant die't meest "afziet" er ook echt mooi uit blijft zien.
vervolgens de metalen behuizing van de Garrard zelf hier ook mooi op afstemmen qua kleur en dan wordt het imo wel een mooi plaatje (pun intended)

maar als 'ie eenmaal hier staat en alles er in zit kan het net zo goed zijn dat ik weer voor wat heel anders ga qua afwerking...met mij weet je 't nooit zeker...zeggen ze hé  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Ik zou hem alleen al voor de show willen neerzetten zoals die er zo uit komt te zien 8) Erg mooi geworden zo!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

meer kan je er dan ook niet mee (zoals op de foto zonder arm), maar ik snap wat je bedoelt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Prachtig! Ik zou hem lekker onbewerkt laten als het mooi multiplex is, prachtig zo!  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rovinggecko

Mooi, en die plaat in t andere topic ook!
Als je de berken multiplex niet behandeld dan zal eea een stuk geeler worden in t zonnetje. Ook mooi overigens, maar wel iets om mee te nemen in de overweging.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

ik ga hem sowieso wel met iets behandelen, al was het maar de kopse kanten met de Osmo hardwax, waar ik ook mijn OB's mee heb behandeld...maar voor de bovenzijde hangt het compleet af van hoe eea uiteindelijk smoelt icm de Garrard én hoe ik die ook nog ga spuiten, want daar ga ik morgen aan beginnen, ttz eerst aan het verwijderen vd oude lak, want die is echt niet meer mooi genoeg.

vervolgens ga ik hem wslk laten lakken bij een pro, dan is het tenminste in één keer goed (itt m'n OB kleine baffles die ik eerst zelf heb geprobeerd maar uiteindelijk toch moest laten doen :blush:)
en als dàt klaar is kan ik in feite pas beslissen of de bovenkant vd plint een extra fineer krijgt of niet...al denk ik vooralsnog wel dat dat het mooist zal zijn, zeker als je wat uitzoekt met een mooie uitstraling die echt 100% naar eigen smaak is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Mooi! Die bronzen voetjes vind ik juist wel wat hebben en ik zou de plint ook passend lakken. Zo vind ik het wat saai.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

vanmiddag ettelijke uren besteed aan het "strippen" van de 401 z'n base, meer bepaald hem van alle lak ontdoen om zo weer klaar te maken voor een "fresh coat"
geen sinecure met al die hoekjes/randjes/kantjes...maar met voorlopig dit als schitterend resultaat, waar ik zelf best wel tevreden mee ben  8)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Heerlijk klusje! Resultaat mag er zijn.

Peerless Monster

Oh wat een leuke klus...
Ik heb dit laten doen met mijn Dual.
Het leuke is dat je het zo opgebouwd ziet worden...

Succes kerel met deze flinke klus. Ik zet wel even mijn volgmodus aan ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

de lakkerij waar ik normaal mee werk is nog ff tot volgende week gesloten wegens de zomervakantie, dus intussen maar wat verder gefreubeld aan de faceplate, met dit als resultaat, incl belettering en blanke lak die nu een paar dagen mag uitharden, vooraleer ik me eraan waag met polijsten. 8)





en dan stond vanmiddag ook de postbode aan de deur met m'n plint uit Hongarije, wat behoorlijk wat sneller was dan vooropgesteld, dus héél leuke verrassing. :pompom:
de overall look bevalt me "in the flesh" heel goed en ook de pasvorm van de Garrard die straks bijna flush in de bovenzijde komt te liggen is erg netjes, dus geen enkel negatief punt eigenlijk...en dat voor een prima prijs :thumbs-up:
ook de kwaliteit vh multiplex is ok, geen gaten of soortgelijke abnormaliteiten, zelfs de bovenkant valt me zo wel goed mee, dus in eerste instantie ga ik die bovenzijde waarschijnlijk niet fineren...dat kan ik altijd nog eens doen na verloop van tijd, mocht ik bvb wat uitgekeken raken op z'n uiterlijk. ;)







als nu die onderdelen van Hanze nog eens arriveren, dan kan ik ook weer verder met de SME...maar er is dus nog genoeg te doen aan dit nevenprojectje  ;D

zondag wslk maar eens verder experimenteren met de subs, ondertussen draai ik alweer zo'n anderhalve week (van veel finetunen vh actief XO) met de OB's zonder subs en in "2.0 mode" op de Trinnov, wat maakt dat er daarop 2 kanalen zijn vrijgemaakt die ik specifiek voor de aansturing van beide subs ga gebruiken, wat in theorie een veel beter resultaat zal geven dan de manier waarop ik het een paar weken terug probeerde...we'll see & hear
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Matthias

Ziet er mooi uit!
Wat ik alleen nooit zo goed begrijp is waarom de uitsparing voor een sme zo vaak parallel aan de draaitafel wordt gefreesd. Met de oorspronkelijke manier (in het verlengde van een lijn vanuit de spindle) maak je effectiever gebruik van de afstelmogelijkheden van de arm.

Afgezien daarvan ben ik heel benieuwd naar het eindresultaat.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Dirk

geloof het of niet, maar daar heb ik ook naar gevraagd...ttz of dat niet correct kon gefreesd worden zoals SME het voorschrijft.
maar omdat de communicatie enigszins stroef verliep (deze Hongaren hun Engels is écht niet goed :D) heb ik er uiteindelijk maar van afgezien en gewoon 2 "blank" mounting plates bijbesteld, zodat ik zelf nog op de correcte manier een gat kan maken als ik daar zin/tijd voor heb.
verder is alles wel perfect zoals ik 't had gevraagd, wat toch maar ff afwachten was, zelfs na de "taster" fotootjes die ze me al gestuurd hadden  ;D

vandaag ook de bestelde kleine SME onderdeeltjes van Hanze ontvangen (op één base-nut na die hij nog voor me zoekt), dus de arm kan ik dit weekend voor 99% afwerken.
dan ga ik de faceplate nog wat mooier trachten te polijsten en dan maandagochtend naar m'n lakker...eens horen hoe snel ze daar eea kunnen klaarspelen voor me (al vrees ik dat ik niet de enige ben na z'n vakantie, dus m'n geduld wordt wslk nog ff op de proef gesteld :angel:)

maar morgen ga ik ook weer verder met de subs, dus ik heb iig nog genoeg om handen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

ik denk dat die draaitafel echt een pracht gaat worden! ben heel benieuwd naar het resultaat!  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

ben ik zelf net zo benieuwd naar, maar belangrijker vind ik eigenlijk dat 'ie straks ook weer net zo goed (of zelfs beter) gaat klinken als vóór ik hem compleet ontmantelde en uit die lelijke open plinth haalde...dan is m'n opzet echt geslaagd  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Ik zie dat je de subs te koop hebt gezet, waarom precies? Ik dacht dat je eerst uitgebreid zou gaan testen met posities, maar daarvan hebben we hier niks kunnen lezen.

Groetjes Walter

Dirk

de reden staat o.a. in het verkooptopic, meer uitleg valt er m.i. niet echt te geven, lijkt me duidelijk.
als ik alles zou moeten posten wat ik in m'n set doe en laat...niet dus  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

jammer zeg. lijkt me zonde van het geld op deze manier..
Gr. Martijn

Dirk

dat ik er wat geld mee verlies spreek ik niet tegen, maar 'k zou het nog meer zonde vinden als ik ze kost wat kost behield terwijl ik ze niet kan/wil plaatsen waar ze 't allerbest presteren en daarom (op de plaatsen waar het wel kan) weinig of niets meerwaarde eruit haal tov het spelen zonder subs
op dat punt ben ik dan heel nuchter...dan gaan ze er net zo vlug weer uit, en optimaliseer ik verder de set zonder extra subs  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

ja, dat ben ik met je eens. achteraf gezien was thuis proberen genoeg geweest om daar chter te komen in plaats van aankopen. MAargoed, je kunt niet alles van te voren weten.

Sterker nog, je kunt eigenlijk vrij wel niets van te voren weten :)

MAar succes met optimaliseren van de set an sich. Ik hoop dat het je brengt wat je zoekt.
Gr. Martijn

Contour

In je verkoop topic gaf je aan de hoe en waarom vragen in dit topic te stellen, doe ik dat, krijg ik zo'n antwoord... Nou ja zeg!  ;)

Groetjes Walter

Mario D

Quote from: Contour on July 31, 2016, 15:15:33
In je verkoop topic gaf je aan de hoe en waarom vragen in dit topic te stellen, doe ik dat, krijg ik zo'n antwoord... Nou ja zeg!  ;)

Groetjes Walter

Dirk heeft toch al aangeven wat de reden is van de verkoop van zijn subs, als je echt meer wil weten of je echt interesse hebt in de subs aan te kopen stuur hem dan een PM.  ::)

Contour

Nou, zo intressant vind ik het nu ook weer niet...  ;)

Dirk

inmiddels zijn de subs dus weer naar een nieuwe eigenaar, die er zover ik kan lezen erg tevreden mee is...da's altijd  :thumbs-up:

De heropbouw van de Garrard vordert intussen ook gestaag, de base is bij de lakkerij en zal door de drukte bij hen (ze waren net 3 weken gesloten) pas binnen ten vroegste 2 weken klaar zijn...maar dat geeft me weer de tijd om met de plint etc verder te doen, want die is natuurlijk ook nog niet "af".

omdat ik met de huidige componenten-keten zelf eigenlijk tevreden ben, ben ik me eens aan het informeren bij Mutrox om eea nog verder akoestisch/visueel te optimaliseren in mijn ruimte, met name dan de wandabsorbers (zowel breedbandig als laag) die hier nu hangen...die zou ik graag door hun AcousticArt panelen gaan vervangen, maar momenteel zijn ze even gesloten (bouwverlof), dus ook dat wordt weer geduldig afwachten voor hun reactie op al m'n vragen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea