The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dirk

Quote from: paaj on October 25, 2015, 11:14:46
Ik zie de behuizingen zosnel niet terug maar zitten er al ventilatiegaten in de top en bodem?
yep, boven en onder zitten sleuven (behuizing = de Galaxy van Modushop, met de 2mm alu bovenplaat, incl één rij koelsleuven bovenaan zowel als onderop)

Quote from: paaj on October 25, 2015, 11:14:46
Als het met die koelvinnen zonder kap wel lukt hoeft de warmte alleen nog weg te stromen uit de behuizing.
op papier lijkt het idd zo simpel...in de praktijk blijkt dat dus niet voldoende, want ze gaan toch weer in protect ;)

jullie mogen hier wel oplossingen blijven aandragen met deze behuizing, maar ik gaf al aan dat ik toch van de ucd2k's ga afstappen, dus...dat probleem wordt straks anders opgelost 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Is toch simpel, gewoon een vakje in je koelkast voorzien voor je versterkers :)

Ik zou gewoon voor Ncore gaan als ik jouw was, dan is het homogeen en ben je zeker, anders komt later het stemmetje weer in je hoofd dat het misschien toch beter gaat zijn met Ncore dan Ucd  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

GOOS88

Denk dat het wijzer is om voor de extra pwr reserve te gaan ivm OB design. Weet niet wat de nominale impedancie van de woofers is maar bij 4 en 8ohm levert de ucd700hg behoorlijk wat meer sap dan de ncore's. De ucd700lz(oem) is nog weer een stukje krachtiger. 
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

yep, de foto die je toont is van een Dissipante uit de range van Modushop, maar ze komen volgende maand dus ook met een nieuwe reeks...de Mini Dissipante, die qua maatvoering perfect te combineren is met de Galaxy die ik al van ze gebruik, omdat hij dus een stuk smaller is dan de "normale" Dissipante.

wslk wordt ik dus de eerste die hier wat in/mee gaat bouwen, ben wel erg benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien. 8)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Cool. Kan je de UCD2k's dan aan de zijkant monteren of leidt je eea ' de hoek  om'?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

ik heb de 3U hoge versie genomen, dus de amp-module kan zo rechtstreeks tegen de zijkant worden bevestigd
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on October 28, 2015, 22:17:57
... wslk wordt ik dus de eerste die hier wat in/mee gaat bouwen, ben wel erg benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien. 8)
Helaas, heb er al wat van gebouwd ;D
De kasten hebben idd een erg mooie afwerking.





Nu bezig met de grote variant uit de Pesante series

Dat wordt nog heel wat freeswerk aangezien hier een grote digitale paneelmeter in moet en vanwege het dikke voorfront wat aanpassingen nodig heeft om goed vast te zetten, idem voor de instelpotmeters.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

Quote from: Kingpin on October 29, 2015, 09:20:44
Helaas, heb er al wat van gebouwd ;D
beter lezen...ik had het over de mini dissipante  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

gisteren is m'n pakketje uit Italië gearriveerd, dus vanmiddag toch al eens even één kastje in elkaar gezet om te kijken hoe eea er irl uit ziet en of het ook allemaal netjes gaat passen.
morgen dus aan het werk om de backpanels & bodems van de nodige gaten te voorzien...en dan hopelijk zondag alles assembleren en testen.

pics zeggen veel meer dan mijn gewauwel ;D , dus...

de gloednieuwe mini dissipante (3U hoog), vanaf de voorkant gezien


achterkant


de nu nog lege binnenkant


ff gepast of het er in kan zoals gedacht
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joske007

Ziet er alvast een meer dan zeer stevig koelblok uit  ;D
Zeer benieuwd naar het vervolg hiervan........ succes alvast.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

rovinggecko

Da's mooi spul! Moet goedkomen zo!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

de eerste is geassembleerd en staat nu "op te warmen"
geen noemenswaardige verrassingen eigenlijk, los vh feit dat ik de stalen verbindingsprofielen toch wat moest bijwerken aan de linkerkant, want het koellichaam vd amp paste er net niet tussen, dus wat wegvijlen boven en onder was de simpelste oplossing.
verder is deze behuizing wel een stukje lastiger dan bvb een Galaxy of Slimline qua montage, juist omdat alles gemonteerd wordt op die 4 verbindingsprofielen die in de hoeken van voor naar achter lopen...en eenmaal eea qua "inhoud" gemonteerd zit wordt het dus extreem lastig om overal nog bij te kunnen met "normale" handen ;D
het frontje was in mijn geval dus de laatste en echt lastige hindernis omdat die ook nog eens blind bevestigd (van binnenuit, in getapte schroefdraad op de achterzijde vh front), wat me toch zo'n half uur heeft gekost (inclusief 5 minuten afkoelen op het terras :D) eer het er deftig en vast op stond...met ocharme 4 simpele boutjes  :angel:






nu ff de kop leegmaken met wat anders en straks met veel goesting aan de 2e beginnen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Erg netjes zo!

Groetjes Walter

katwax

lol

En dan hebben wij nog een deel van je tijd ingepikt gisteren.
De volgende zal wel wat vlotter verlopen zeker.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

GOOS88

#2415
Quote from: Dynky on November  8, 2015, 11:35:26
de eerste is geassembleerd en staat nu "op te warmen"
geen noemenswaardige verrassingen eigenlijk, los vh feit dat ik de stalen verbindingsprofielen toch wat moest bijwerken aan de linkerkant, want het koellichaam vd amp paste er net niet tussen, dus wat wegvijlen boven en onder was de simpelste oplossing.
verder is deze behuizing wel een stukje lastiger dan bvb een Galaxy of Slimline qua montage, juist omdat alles gemonteerd wordt op die 4 verbindingsprofielen die in de hoeken van voor naar achter lopen...en eenmaal eea qua "inhoud" gemonteerd zit wordt het dus extreem lastig om overal nog bij te kunnen met "normale" handen ;D
het frontje was in mijn geval dus de laatste en echt lastige hindernis omdat die ook nog eens blind bevestigd (van binnenuit, in getapte schroefdraad op de achterzijde vh front), wat me toch zo'n half uur heeft gekost (inclusief 5 minuten afkoelen op het terras :D) eer het er deftig en vast op stond...met ocharme 4 simpele boutjes  :angel:






nu ff de kop leegmaken met wat anders en straks met veel goesting aan de 2e beginnen

Nice, lijkt me dat de ucd2k z'n warmte nu wel kwijt kan. Heb je ook nog iets van een thermal pad tussen de spoelen en heatsink zitten?
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

nope, voorlopig geen pads op de spoelen, maar dat kan natuurlijk altijd later nog...mocht ik het nodig vinden.
hij gaat sowieso later nog eens open voor wat afwerking, want er komt een auto sensing in, die alles inschakelt bij het zien van een signaal aan de ingang.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Hoe staat het eigenlijk met je verwarmingsprobleem?;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

#2418
als je dat van de ucd2k's bedoelt...die draaien nu stabiel in deze behuizingen, dus dat probleem is helemaal van de baan. ;)
wel blijft natuurlijk het feit dat ze ook (per kanaal) "idle" al 35W verstoken, wat momenteel maakt dat ik ze pas aanzet als er hier wordt geluisterd, maar da's dus ongeveer de enige component in m'n keten (naast de surround processor) waar ik dat mee doe, want alles staat hier verder eigenlijk 24/7 aan.
maar Jerry is daar mee bezig, dus als hij zelf weer ff wat meer tijd heeft bouwen we die "auto sensing" er ook nog in, zodat ik er niet meer naar hoef om te kijken.

ohja, sinds vorige week draai ik weer in 4.0...dat was al ff geleden, omdat ik de vertraging gecreëerd door de Trinnov (die de fronts filtert en corrigeert) niet kon compenseren met de normale delay-settings van de Denon, dus er moet nog een aparte vertraging op de surrounds worden toegepast...wat dus sinds vorig weekend eindelijk klaar en ingeregeld is, dus nu is het ook in surround weer genieten :music:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Bij mij blijft het kriebelen om een lx521 setje te maken, maar wordt lastig om daar een goede passende center bij te maken. Je geeft aan dat je 4.0 speelt, dus met een phantom center? Bevalt dat? In films is de spraak dan goed verstaanbaar?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

dialogen zijn hier perfect verstaanbaar, maar ik heb natuurlijk ook maar echt één sweetspot waar ik rekening mee moet houden, dat scheelt tov vele andere setups die hier op het forum passeren

zit er nu wel stilletjes over te denken om een W-frame open baffle sub toe te voegen voor die extra punch bij films...al wil ik er fysiek eigenlijk niets meer bij zetten, dus dàt wordt een probleem  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Quote from: Dynky on November 21, 2015, 17:31:52
maar ik heb natuurlijk ook maar echt één sweetspot waar ik rekening mee moet houden,
Da's een goed punt.

Quote from: Dynky on November 21, 2015, 17:31:52
zit er nu wel stilletjes over te denken om een W-frame open baffle sub toe te voegen voor die extra punch bij films...al wil ik er fysiek eigenlijk niets meer bij zetten, dus dàt wordt een probleem  ;D
herkenbaar, dat fysieke ruimte probleem. Voordeel van een sub voor films is dat ook bv achter je kan staan...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

wegens wat geplande wijzigingen in de set, gaan de Ucd2K's mogelijk binnenkort in de verkoop, dus mocht er iemand zijn die hierin interesse heeft...kan je jezelf een leuk kerstcadeautje doen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Toch weer Harbeth's ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

nope, ik blijf bij zelfbouw OB's...alleen nu met drivers die hun eigen versterking vereisen. ;)   (al koos ik wel voor een Ucd-based model)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea