The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Dirk

Quote from: erik s. on October 18, 2015, 13:00:14
Voor genoeg koeling moet je verwacht ik koelprofielen als zijkant van de kast monteren en de Ucd daar direct tegen aan.
da's dus één van de 3 opties, maar op dit ogenblik voor mij de veruit minst wenselijke, om uiteenlopende redenen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: chansig on October 18, 2015, 13:06:19
Ik zou Jerry gewoon even bellen....en daar advies vragen.

Gr Hans
oh, maar we hebben al wat gemaild over dit probleem  ;)...hij wil op basis van wat hij nu weet eerst eea zelf in detail bekijken en uitmeten, volgens hem klopt er iets niet, cq moet het anders op te lossen zijn.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Quote from: Dynky on October 18, 2015, 13:09:29
oh, maar we hebben al wat gemaild over dit probleem  ;)...hij wil op basis van wat hij nu weet eerst eea zelf in detail bekijken en uitmeten, volgens hem klopt er iets niet, cq moet het anders op te lossen zijn.

Mooi..dan zou ik dat doen...tenzij jullie van mening verschillen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

we verschillen wel eens van mening, maar da's dan enkel omdat hij er veel meer over weet dan ik
je kan dat ook onwetendheid noemen, maar dat klinkt zo snel dom :D

ben nu iets aan het uitproberen wat hij me vroeg, dus wie weet is 'ie wel iets abnormaals op het spoor...ik hou jullie op de hoogte mocht dat idd zo zijn ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Quote from: Dynky on October 18, 2015, 13:26:22
we verschillen wel eens van mening, maar da's dan enkel omdat hij er veel meer over weet dan ik
je kan dat ook onwetendheid noemen, maar dat klinkt zo snel dom :D


Heb ik gelukkig nooit last van.. :D

Succes ik hoop dat het snel is opgelost.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

GOOS88

Quote from: Dynky on October 18, 2015, 13:26:22
we verschillen wel eens van mening, maar da's dan enkel omdat hij er veel meer over weet dan ik
je kan dat ook onwetendheid noemen, maar dat klinkt zo snel dom :D

ben nu iets aan het uitproberen wat hij me vroeg, dus wie weet is 'ie wel iets abnormaals op het spoor...ik hou jullie op de hoogte mocht dat idd zo zijn ;)

Ben wel benieuwd waar Jerry denkt dat het probleem zit, heeft hij daar al iets over losgelaten?
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

nope.

ik moest van hem eerst eens testen of de amp ook zo snel zou opwarmen zonder speakers er aan, dus enkel ingeschakeld, maar zonder signaal of luidspreker aangesloten.
dat heb ik dus geprobeerd aan één kant (de andere speelde intussen op normaal luistervolume gewoon door)
resultaat was dat ze er beide eigenlijk even lang over deden om het protect-niveau te halen, t.t.z. eer de eerste in protect ging en de andere (= die zonder belasting) al net zo heet aanvoelde.

dat heb ik hem intussen laten weten...maar 'k wacht nu ff z'n reactie (op mail) af, wat hij verder dan wil doen/testen/meten, al denk ik dat de kans groot is dat hij hem zelf even van naderbij wil bekijken en eea uitmeten, dus dat wordt dan wslk een bezoekje aan de tovenaar volgend weekend

afgaande op z'n antwoord in een eerdere mail, lijkt hij wel een duidelijk idee te hebben waar het in bovenstaand geval fout loopt, dus ik ben wel (een beetje heel) benieuwd of er ook een handige oplossing is ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on October 18, 2015, 17:30:26
nope.

ik moest van hem eerst eens testen of de amp ook zo snel zou opwarmen zonder speakers er aan, dus enkel ingeschakeld, maar zonder signaal of luidspreker aangesloten.
dat heb ik dus geprobeerd aan één kant (de andere speelde intussen op normaal luistervolume gewoon door)
resultaat was dat ze er beide eigenlijk even lang over deden om het protect-niveau te halen, t.t.z. eer de eerste in protect ging en de andere (= die zonder belasting) al net zo heet aanvoelde.

De UCD2K heeft een Po/Idle Loss van 35W , dus als jij gewoon 1 kanaal open laat zonder drivers eraan stookt ie continue 35W weg. Echter dit mag niet de reden zijn dat deze in protect gaat. Gezien er toch wel wat massa heatsink standaard op zit eigenlijk. Lijkt me dan eerder een faulty module.

Er zijn nog andere redenene waarom de UCD2K in protect kan schieten, waaronder als de voltage supply over 98V op eenders welke rail gaat of waneer er ergens detectie is van DC. Wat je daar aangeeft dat de twee kanalen er even lang over doen op in protect te gaan, zelfs indien de ene geen load heeft en de andere een speaker aangesloten heeft is ook wel speciaal.
Iets met de SMPS ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

Jerry kon er zo op afstand ook weinig specifieks over zeggen, maar raadde me wel aan om er toch ff een mailtje over te sturen richting Hypex om te informeren of dit volgens hen als normaal mag/moet bestempeld worden, wat ik dan ook gedaan heb...ik wacht nu dus eerst ff hun reactie af. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

GOOS88

Quote from: jvanhambelgium on October 18, 2015, 19:01:00
De UCD2K heeft een Po/Idle Loss van 35W , dus als jij gewoon 1 kanaal open laat zonder drivers eraan stookt ie continue 35W weg. Echter dit mag niet de reden zijn dat deze in protect gaat. Gezien er toch wel wat massa heatsink standaard op zit eigenlijk. Lijkt me dan eerder een faulty module.

Er zijn nog andere redenene waarom de UCD2K in protect kan schieten, waaronder als de voltage supply over 98V op eenders welke rail gaat of waneer er ergens detectie is van DC. Wat je daar aangeeft dat de twee kanalen er even lang over doen op in protect te gaan, zelfs indien de ene geen load heeft en de andere een speaker aangesloten heeft is ook wel speciaal.
Iets met de SMPS ?


Als de positieve of negatieve rail te hoog of te laag is zou de amp wel direct in protect gaan. Bij DC detectie gaat de module niet zelf in foutmodes maar trekt een lijn op een van de connectoren naar 0v/gnd zodat je een extern circuitje kan triggeren om de voedingslijnen los te koppelen.

Word de smps ook zo heet in "rust"?
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

de smps wordt nooit abnormaal warm, 't probleem lijkt zich echt tot de amp-module te beperken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on October 18, 2015, 19:10:30
Jerry kon er zo op afstand ook weinig specifieks over zeggen, maar raadde me wel aan om er toch ff een mailtje over te sturen richting Hypex om te informeren of dit volgens hen als normaal mag/moet bestempeld worden, wat ik dan ook gedaan heb...ik wacht nu dus eerst ff hun reactie af. ;)
Ze zijn snel met reageren en voor zover ik dat kan beoordelen zijn het ook mensen met kennis die antwoorden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rovinggecko

Zag dat je de 2ks vervangt door wat anders?
Heeft Hypex aangegeven dat er een flinke heatsink op moet?
Wat gaat het nu worden?
Hij stond niet in je optie lijstje, maar de 'beter ten halve gekeerd' approach geeft ongetwijfeld een mooi en tevreden eind resultaat!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

ik heb idd wel eens vaker de gewoonte om wat anders te doen dan wat op het eerste zicht "logisch" lijkt  ;D

Hypex geeft aan dat er voldoende heatsink moet gebruikt worden, maar als ik alleen al de 35W die hij in idle produceert moet wegwerken heb ik een probleem binnen deze behuizing, zonder externe koellichamen.
momenteel heb ik er behoorlijk grote koellichamen op bevestigd die het perfect trekken als hij open blijft (deze keer echte koelprofielen, dus niet de alu constructies die ik vorige week had geprobeerd), maar zodra de kap er weer op gaat kan de warmte nog steeds onvoldoende weg en gaan ze alsnog na een tijdje in protect.
de volgende optie is om er dan ook extra fans bij te gaan plaatsen (dat zou qua ruimte ook nog wel lukken) om de luchtafvoer te verbeteren, maar daar ben ik niet zo'n fan van  :D

't meest voor de hand liggend lijkt dan misschien om gewoon een andere/ruimere kast aan te schaffen met koellichamen aan de buitenkant, maar los vh feit dat de amp hier bij de rest van de amp(stack) moet passen (die ook al dit type kast gebruiken) en omdat ik ook geen gebruik maak van triggers en de hele set hier zowat 24/7 aan staat, ga ik bij nader inzien deze 2K modules toch door wat groeners vervangen...alleen ben ik er nog niet helemaal uit of dat ucd700 (15W idle) dan wel nCore modules gaan worden, daar denk ik nog ff rustig over na...uiterlijk tegen het eind vd week hak ik de knoop door en gaat er wat nieuws besteld worden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on October 25, 2015, 08:52:09
't meest voor de hand liggend lijkt dan misschien om gewoon een andere/ruimere kast aan te schaffen met koellichamen aan de buitenkant, maar los vh feit dat de amp hier bij de rest van de amp(stack) moet passen (die ook al dit type kast gebruiken) en omdat ik ook geen gebruik maak van triggers en de hele set hier zowat 24/7 aan staat, ga ik bij nader inzien deze 2K modules toch door wat groeners vervangen...alleen ben ik er nog niet helemaal uit of dat ucd700 (15W idle) dan wel nCore modules gaan worden, daar denk ik nog ff rustig over na...uiterlijk tegen het eind vd week hak ik de knoop door en gaat er wat nieuws besteld worden  ;)

1 of ander "kastje" dat solid ge'CNC'ed aluminium dat eigenlijk volledig als koellichaam dient is ook geen optie ? Zal niet goedkoop! Zoiets dat ze bij A-class versterkingstechniek ook goed kunnen gebruiken  :devil: :devil:

Die 35W idle is nog altijd een stuk groener dan m'n Onkyo A/B amp die idle 110W trekt ;-) Maar als je inderdaad je spulletjes graag lang aan laat staat kan 35W wel tellen ja...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

nope, moet bij de rest vd stack passen ;D
fwiw; het gaat me absoluut niet om de energierekening (als dat wel zo was zetten ik wel alles uit na het luisteren :devil:), maar 35W warmte weg stoken is gewoon niet uitvoerbaar in deze kast, dus dan houdt het op
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Quote from: Dynky on October 25, 2015, 08:52:09
alleen ben ik er nog niet helemaal uit of dat ucd700 (15W idle) dan wel nCore modules gaan worden, daar denk ik nog ff rustig over na...uiterlijk tegen het eind vd week hak ik de knoop door en gaat er wat nieuws besteld worden  ;)
Heb al eens rondgekeken naar mensen die combo's van ncore met ucd hebben draaien en hoe dat matched, maar kon er niet heel veel over vinden.
Zou verwachten dat de nc400 genoeg 'prik' heeft voor de woofers (en anders kan je dat zelf al uittesten). Dus het meest ' safe', qua matching, is gewoon nog twee nc400's.

Economisch gezien zijn ze ongeveer 2x zo duur (afhankelijk van welke 700 versie je zou nemen). Hangt dus van je budget af. Ik heb lopen snuffelen voor 5 -10 kanalen, en dan tikt het aan, maar voor 2 zou ik (zeker gezien de andere investeringen), toch wel neigen naar de ncores. Weet je ook zeker dat er later niks knaagt...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

ik lig eerlijk gezegd niet zo wakker van die match tussen de amp vh laag en die op het mid/hoog...als er al een klankverschil is dan wordt dat imo toch tenietgedaan cq weggewerkt voor de Trinnov, dus als ik zo zou redeneren moet ik simpelweg de goedkoopste pakken.

maar er is idd ook wat voor te zeggen om gewoon weer nCores te nemen voor deze amp, dan is het simpelweg uniform...al is de ene wel lineair gevoed en de andere dmv SMPS, kan ik daartussen weer gaan zoeken naar potentiële klankverschillen  :D

om maar te zeggen; het kan nog alle kanten op  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Als je er niet uit komt kan je kan altijd veiligheidshalve nog een identieke set maken, inclusief lineaire voeding.   :crazy:  :angel:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

hmm, die schrijf ik ff op...optie 6 dus  :P
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Misschien is waterkoeling wat of iets met peltierelementen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

Je kunt externe koelichamen aan het oog ontrekken, door de kast smaller te maken dan het frontpaneel, dan kan het toch mooi bij de rest passen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Dirk

#2397
maar dan praten we dus niet meer over dezelfde kast...cq iets wat ik niet wil, maw de 2k's gaan er uit en er komt wat in de plaats wat welk werkt in deze behuizing ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Quote from: Kingpin on October 25, 2015, 10:47:40
Misschien is waterkoeling wat of iets met peltierelementen.

Yups, leg alles gewoon in een (speciaal) oliebad, kan je een mooie transparante case gebruiken met wat fancy LED-verlichting ;-)
Als dat niet stoer is weet ik het ook niet meer  :worship: :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

paaj

Ik zie de behuizingen zosnel niet terug maar zitten er al ventilatiegaten in de top en bodem? Als het met die koelvinnen zonder kap wel lukt hoeft de warmte alleen nog weg te stromen uit de behuizing.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2