The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dirk

site staat gebookmarked, thx  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: katwax on September 20, 2015, 19:33:49
Lol
Heb je dan nog iets om te zetten van luidsprekers als hij ze meeneemt?
voilà, juist bericht gekregen van de koper dat er weer wat is tussen gekomen...dus ze staan hier nog minimaal tot 2e helft oktober.
probleem vh zoeken naar een vervangspeaker voor de komende week/weken tot de OB's zijn afgewerkt is daarmee ook ineens opgelost  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on September 25, 2015, 12:51:49
voilà, juist bericht gekregen van de koper dat er weer wat is tussen gekomen...dus ze staan hier nog minimaal tot 2e helft oktober.
probleem vh zoeken naar een vervangspeaker voor de komende week/weken tot de OB's zijn afgewerkt is daarmee ook ineens opgelost  :D
lol
Hij krijgt zijn lening niet voor de luidsprekers? :p
Dus de deadline is nu 2de helft oktober, dat lijkt mij iets beter haalbaar.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

't is gewoon een zakenman, die nu onvoorzien naar het buitenland moet.
met dat uitstel heb ik op zich geen enkel probleem, mede omdat er ook al een substantieel voorschot is betaald...en ik heb nu idd wat meer tijd om eea deftig af te werken zonder tijdsdruk ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on September 25, 2015, 13:03:08
't is gewoon een zakenman, die nu onvoorzien naar het buitenland moet.
met dat uitstel heb ik op zich geen enkel probleem, mede omdat er ook al een substantieel voorschot is betaald...en ik heb nu idd wat meer tijd om eea deftig af te werken zonder tijdsdruk ;)
Azo dus enkel kwestie van ophalen, is voor 99% zeker dat hij ze neemt :)
Tja dan kan je er beter nog van genieten zolang je ze hebt natuurlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

vandaag de frontbaffles van de OB's van hun laatste laagjes beits voorzien en ook de backs in de structuurlak gezet + 2 laagjes matzwart er overheen.
realiseerde me weer te laat dat ik geen foto's van het hele proces had genomen, maar as such is een half afwerkte kast nou ook niks spectaculairs, toch?  ;D

omdat de 15" driver van Dayton Audio me zo goed beviel heb ik ook de fullrange drivers van dezelfde fabrikant besteld, meer bepaald de PS220-8.
deze driver lijkt op papier alvast de betere van de Seas FA22RCZ die ik nu nog gebruik in de OB, dus met wat geluk wordt het mid/hoog straks ook tot een hoger niveau getild

leuk detail is dat ze zowat dezelfde inbouwmaten hebben, dus mocht het toch niet 100% bevallen, dan is eea snel weer omgewisseld zonder dat je er aan de "kast" iets van merkt...ik ben benieuwd :pompom:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag de laatste hand gelegd aan de UCD2k mono's, die straks de 15" Dayton drivers van wattjes zullen voorzien.
daarmee is de nieuwe versterking voor het laag van de OB's eerder klaar dan de open baffles zelf. ;D

netjes in dezelfde reeks behuizingen als degene die ik al gebruikt had voor de nCores, dus dat wordt straks een deftig stapeltje L&R achter de speakers 8)





Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Ziet er strak uit. Blijft mij ook trekken dat Hypex spul.

Ben wel nieuwsgierig waarom je de UCD2k hebt genomen en niet bv de UCD700HG (evt met HxR)?
Als ik het zo snel zie past de 700 beter bij de gain van de nc400 dan de 2k?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

verschil in gain blijkt oplosbaar, zou een kwestie van kleine aanpassing van één weerstand zijn (daarvoor gaan ze nog ff langs Jerry)
prijsverschil tussen de 700 en 2K vond ik dermate klein dat ik liever voor de 2K ga, dan zit ik gewoon 100% safe...ook voor eventueel andere projecten in de toekomst ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Je gaat er zeker geen power mee tekort komen :).

Vroeg me wel af of de HxR voltage regulators op de ucd700 het geluid niet iets ten goede zouden komen, maar op een paar woofers zal dat niet zo veel uitmaken gok ik.

Nu hou je wel mooi ruimte over om je DSP lekker in te kunnen zetten zonder dat je amp gaat clippen.
Lekker bezig zo!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

de kwaliteit zag idd wel goed genoeg zijn voor het laag, daar ben ik niet bang voor.
de OB's vragen zo verrassend veel van een driver, dat ik m'n simpele PA-bakje van 400W toch al een paar keer heb zien clippen, vandaar ook deze schijnbare overkill aan power...want er wordt wel degelijk zwaar "bijgestuurd" door de Trinnov, inclusief dus het wegpoetsen van dips...en dan moet je amp dat liefst ook trekken, zonder gevaar voor de drivers ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Matthias

Sodeknetters, dat zijn nog eens modules... Kunnen er nou drie op 1 voeding?
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Dirk

deze voeding kan qua rechtstreekse connectoren idd 3 Ucd modules voeden, maar je kan er natuurlijk best geen 3 keer 2K aan hangen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

GOOS88

Nice! 2kilowatt  O0

Maar gaat dat wel goed zonder extra heatsink?
Uit ervaring weet ik dat de Ucd400's al te heet kunnen worden zonder extra koeling. Hoeft niet extreem, tegen de bodem of zijpaneel aanschroeven oid met een beetje koelpasta is al voldoende.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

dat ga ik ontdekken als ze straks in gebruik genomen worden...zo gauw hier eea klaar is vwb de open baffles.
de kast is ruim genoeg om er nog koellichamen op te zetten (heb 3cm vrije hoogte), maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel zal meevallen...we zullen het zien/voelen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

erik s.

Het continue gebruikte vermogen zal niet schrikbarend hoog zijn,  de rest is headroom voor de dynamiek.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

GOOS88

#2341
Quote from: erik s. on October 10, 2015, 12:23:07
Het continue gebruikte vermogen zal niet schrikbarend hoog zijn,  de rest is headroom voor de dynamiek.

Mee eens, meeste warmte komt dan ook van het ruststroom verbruik (10 - 20W dacht ik). Daar komt nog +- 10% van het op dat moment uitgestuurde vermogen bij. Meeste mensen verkijken zich erop hoeveel warmte een paar watt kan genereren. Maar goed, de heatsink op de 2k module is van zichzelf al een stukje groter dan op kleinere modules.

Misschien lukt het zo, ben dan ook benieuwd naar je uiteindelijke bevindingen  :smile:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

het is hier ff stil geweest mbt de OB's, maar de afgelopen weken ben ik rustig aan de "nette" versie bezig geweest, omdat de Harbeths inmiddels zo goed als verkocht zijn (worden normaliter nog deze maand opgehaald)

ook had ik een andere FR driver besteld, de Dayton Audio PS220-8...die dus in plaats komt van de Seas.
vandaag werd deze geleverd, dus kon er eea geassembleerd worden, met dit als voorlopig ruwbouwresultaat van de eerste speaker ;)






en een detail vd FR baffle-ontkoppeling;





de eerste is nu net in elkaar gepuzzeld, maar morgen volgt ook de andere kant en is het tijd om eea in te gaan meten/regelen mbv de Trinnov.

fwiw; het "stokje" wat achteraan te zien is zorgt voor het rechtop blijven vh geheel, ik ben er namelijk nog altijd niet uit hoe ik de (voet)steun exact wil gaan maken, daarom staat hij nu dus nog ff voorlopig op deze manier rechtop :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

Mooi! Klinkt het wat? Is er een reden dat je de tweeter/mid niet glad op de baffle maar een stuk naar achter hebt? Voor de woofer begrijp ik de box maar hier vraag ik me af hoe dit het afstraalgedrag ten goede komt.  :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

er is nog niks aangesloten en dus gemeten of beluisterd, dat komt morgen pas als ook de 2e in elkaar is gezet.
vwb de montage van de FR driver, da's louter omdat het imo mooier oogt, maar ik kreeg ook op het buurforum al de reactie dat dit wel eens een hoop ongewenste diffractie kan gaan opleveren, dus dat ga ik morgen ff beluisteren.

als het niet klinkt dan komt die FR gewoon terug op de voorzijde vd baffle gemonteerd, vind ik niet zo'n probleem  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Prima attitude! Gewoon lekker proberen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Gaaf OB project  O0 Volgmodus aan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mitch--

Quote from: Dynky on October 12, 2015, 21:13:05
er is nog niks aangesloten en dus gemeten of beluisterd, dat komt morgen pas als ook de 2e in elkaar is gezet.
vwb de montage van de FR driver, da's louter omdat het imo mooier oogt, maar ik kreeg ook op het buurforum al de reactie dat dit wel eens een hoop ongewenste diffractie kan gaan opleveren, dus dat ga ik morgen ff beluisteren.

als het niet klinkt dan komt die FR gewoon terug op de voorzijde vd baffle gemonteerd, vind ik niet zo'n probleem  ;)

Harbeth doet het ook met de M30.1, dan is het wel alleen de mid/laag unit natuurlijk
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

ze spelen...of eventjes toch ;D

GOOS88 heeft gelijk gekregen met z'n bedenking vwb de afgegeven warmte van deze modules.

ik had de UCD2K's idlv de week al wat laten testdraaien op de Harbets en dat ging allemaal prima, in zoverre dat ik niets abnormaals kon opmerken, los van het feit dat de behuizingen wel merkbaar warmer werden dan deze van de nCores.

vandaag echter, met de OB's voor het eerst aangesloten, bleek dat de 2K modules toch echt wat extra koeling vragen, want de eerste uitval (netjes in protect gaan) was er al bij het derde nummer waarmee ik eea wat beter aan de tand wou voelen.
eerst ging er één kant uit en nog geen 15 seconden later (terwijl ik bij de eerste aan het voelen was hoe warm de kast aanvoelde), gebeurde hetzelfde met het andere kantje...dus dat was snel duidelijk.

een minuutje alles op mute zetten verhielp als vanzelf het probleem (en nu op wat lager volume luisteren helpt ook >:D), maar duidelijk is dat er eea moet aangepast worden aan de opbouw zoals hij nu is.

dat wordt dus nog ff op zoek gaan naar betaalbare heatsinks oftewel koellichamen voor op de beide ucd2K modules.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea