The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Mitch-- on September 12, 2015, 15:34:03
Is het laag van de M40.1 niet met een sub nog strakker te krijgen? Of sla je dan je doel mis om zonder sub te draaien, zoals je dat had voorgesteld toen de shl5'en en sub weggingen voor de m40.1?
Het laag van een ruimte vaak wel.
Van een speaker, neuh . ;) :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

zegel

Misschien een beetje OT, maar de kii''s zijn vrijdag en zaterdag in Arnhem  te beluisteren bij Wifiimedia. Ik was al benieuwd, maar nu na bovenstaande gelezen te ga ik vrijdag zeker even langs. Is snel gegaan, een ruime week geleden was de wachttijd nog 3 maanden..
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Bama

Je bent zo enthousiast dat ik nu ook meteen serieus geïnteresseerd ben ;D

Groepsbuy.

Dirk

Quote from: zegel on September 12, 2015, 17:19:42
Misschien een beetje OT, maar de kii''s zijn vrijdag en zaterdag in Arnhem  te beluisteren bij Wifiimedia. Ik was al benieuwd, maar nu na bovenstaande gelezen te ga ik vrijdag zeker even langs. Is snel gegaan, een ruime week geleden was de wachttijd nog 3 maanden..
volgens Bruno hebben ze eerder deze week een eerste demo gegeven voor de pro-users, waarbij er op de 18 aanwezige deelnemers 9 sets zijn besteld...het gaat dus idd snel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

etienne v

Quote from: Dynky on September 12, 2015, 16:18:22


akoestische RC is iets wat as such niet in de Kii Three aanwezig

Achteraan zit toch een 'contour'schakelaar met een aantal standen naargelang een near wall/vrije opstelling van de speakers ?
Bij de demo in Berlijn was er iemand die het hoog nogal pittig vond.Heb je daar iets van gemerkt?

Dirk

#2255
Quote from: etienne v on September 12, 2015, 18:32:24
Achteraan zit toch een 'contour'schakelaar met een aantal standen naargelang een near wall/vrije opstelling van de speakers ?
Bij de demo in Berlijn was er iemand die het hoog nogal pittig vond.Heb je daar iets van gemerkt?
met akoestische RC bedoel ik een systeem wat de ruimte gaat meten/analyseren en daarmee eea actief op basis van die meting gaat aanpassen.

er zit idd een "contour" en "boundary" regeling achterop de Three, maar daarmee regel je zelf "manueel" eea bij via de inwendige DSP, er wordt niets actief (op basis van metingen) gecorrigeerd.

ik heb iig niets van een pittig hoog gemerkt, maar 'k veronderstel dan ook dat Bruno & C° dit setje dmv die 2 aanwezige regelaars vooraf wel al enigszins hebben ge-finetuned voor de ruimte.

fwiw; die contour regeling laat je toe te schakelen tussen 16 voorgeprogrammeerde curves, zodat je de weergave wat naar je eigen smaak kan aanpassen.
de boundary regelaar doet wat hij zegt, je stelt hiermee in hoe ver je speakers van de wand(en) af staan, wat dus "traploos" instelbaar is van een hoekopstelling...of tegen een muur (niet dichter dan 8cm is het advies)...of nog wat verder...tot uiteindelijk helemaal vrijstaand opgesteld.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Quote from: Bama on September 12, 2015, 17:35:16
Je bent zo enthousiast dat ik nu ook meteen serieus geïnteresseerd ben ;D

Groepsbuy.
Oké, ik doe mee  [emoji2]
Maar misschien toch eerst maar even gaan luisteren.
Wordt Kii in NL ook vertegenwoordigd?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Nu moet ik morgen zeker gaan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

BuSpu

Ze zien er in ieder geval verschrikkelijk fraai uit.  :worship:

Dirk

qua vormgeving en afwerking zijn ze in het echt ook erg mooi...al vind ik de standaard witte finish niet 100% mijn ding.
er stond louter voor de looks ook een donkergrijs/zwart exemplaar op de show (naast een rode) die me weer wel erg beviel, maar da's dus zo een custom kleur tegen meerprijs  8)

een andere optie is natuurlijk de keuze voor de pro-versie, dan heb je weliswaar geen wireless input, maar dan is hij standaard wel in het zwart (structuurlak)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

zo...net thuis van weer een "ochtend" klussen aan de OB's.
gisterenavond ook nog wat aan het rekenen geweest en eea voor mezelf op een rijtje gezet, zo heb ik oa voor mezelf eerlijk trachten te bepalen waarin (en waarom daarin) het meeste plezier gaat zitten bij deze hobby.

de uitkomst van al dan overpeinzen is dat ik de OB's ga afbouwen en vooralsnog toch geen Kii Three in huis ga halen.
't feit dat ze de eerste 5 à 6 maanden nog niet leverbaar zijn speelt daar ook een rol in, al is dat zeker niet de enige reden.

de OB's ga ik voor mijn gevoel zonder compromissen afwerken, dus geen easy "shortcuts" omdat optie 1 wat makkelijker of goedkoper is dan optie 2, zolang ik het maar zelf kan doen. ;)
het enige wat ik mogelijk wel nog ga uitbesteden is het spuitwerk van de baffles, mochten die toch niet worden uitgevoerd in hout of bamboe...maar daar ben ik dus nog niet 100% uit.

vanochtend dus rustig en met veel plezier verder gewerkt aan de "achterbouw" van de open baffles en het begint stilaan z'n definitieve vorm te krijgen, inclusief de mechanische ontkoppeling van de FR-driver tov de 15".

ook wat teststukjes met verschillende lakken gespoten om uit te maken hoe ik die achterbouw nu ga afwerken, want matzwarte plasti-dip was dus het idee, maar in de praktijk blijkt structuurlak imo toch een veel mooier effect te geven.
die wordt meer dan wslk nog wel finaal overspoten met 1 à 2 lagen matzwarte lak omdat ik het allesbehalve (satijn)glanzend wil hebben aan de achterkant.

volgend puntje op de "to do" lijst is de steun achteraan, die het geheel dus rechtop houdt...die moet nog vanaf 0 worden bedacht/uitgetekend/gefabriceerd.
ook daar zijn tal van manieren voor, de ene al wat meer zichtbaar en/of complexer dan de ander, maar ik ben er dus nog niet uit wat ik straks het mooist ga vinden. ;D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: katwax on September 12, 2015, 22:18:21
Nu moet ik morgen zeker gaan :)
ben je al geweest, of gaat het niet door?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ben er nu en zit nu te luisteren naar de Kii Three.
En zit hier al bijna 15min :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on September 13, 2015, 15:21:27
Ben er nu en zit nu te luisteren naar de Kii Three.
En zit hier al bijna 15min :)

Allez, het zal ni lang duren of er staat een set mooie Sonus Fabers te koop ook denk ik  :devil:
Kan je eens beschrijven hoe de opstelling is ? Afstanden tot muren achteraan, zijmuren enz ? Ik veronderstel dat ze daar ook wel de nodige akoestische behandelingen voorzien hebben in hun demo ruimtes ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

newday

Quote from: Dynky on September 13, 2015, 15:10:40
zo...net thuis van weer een "ochtend" klussen aan de OB's.
gisterenavond ook nog wat aan het rekenen geweest en eea voor mezelf op een rijtje gezet, zo heb ik oa voor mezelf eerlijk trachten te bepalen waarin (en waarom daarin) het meeste plezier gaat zitten bij deze hobby.

de uitkomst van al dan overpeinzen is dat ik de OB's ga afbouwen en vooralsnog toch geen Kii Three in huis ga halen.
't feit dat ze de eerste 5 à 6 maanden nog niet leverbaar zijn speelt daar ook een rol in, al is dat zeker niet de enige reden.

de OB's ga ik voor mijn gevoel zonder compromissen afwerken, dus geen easy "shortcuts" omdat optie 1 wat makkelijker of goedkoper is dan optie 2, zolang ik het maar zelf kan doen. ;)
het enige wat ik mogelijk wel nog ga uitbesteden is het spuitwerk van de baffles, mochten die toch niet worden uitgevoerd in hout of bamboe...maar daar ben ik dus nog niet 100% uit.

vanochtend dus rustig en met veel plezier verder gewerkt aan de "achterbouw" van de open baffles en het begint stilaan z'n definitieve vorm te krijgen, inclusief de mechanische ontkoppeling van de FR-driver tov de 15".

ook wat teststukjes met verschillende lakken gespoten om uit te maken hoe ik die achterbouw nu ga afwerken, want matzwarte plasti-dip was dus het idee, maar in de praktijk blijkt structuurlak imo toch een veel mooier effect te geven.
die wordt meer dan wslk nog wel finaal overspoten met 1 à 2 lagen matzwarte lak omdat ik het allesbehalve (satijn)glanzend wil hebben aan de achterkant.

volgend puntje op de "to do" lijst is de steun achteraan, die het geheel dus rechtop houdt...die moet nog vanaf 0 worden bedacht/uitgetekend/gefabriceerd.
ook daar zijn tal van manieren voor, de ene al wat meer zichtbaar en/of complexer dan de ander, maar ik ben er dus nog niet uit wat ik straks het mooist ga vinden. ;D

Aan je eerdere post te zien eerder uitstel dan afstel  ;D
Maar ja als ze nog niet te koop zijn is er weinig keus en de OB's afmaken is ook niet verkeerd al is het alleen maar uit nieuwsgierigheid naar het eindresultaat.

Dirk

Quote from: jvanhambelgium on September 13, 2015, 15:35:25
Kan je eens beschrijven hoe de opstelling is ? Afstanden tot muren achteraan, zijmuren enz ? Ik veronderstel dat ze daar ook wel de nodige akoestische behandelingen voorzien hebben in hun demo ruimtes ?
het is een grote zolderruimte (pic ff geleend van een vorige Gydotron show)

zover ik gisteren kon zien was er niks aanwezig van akoestische aanpassingen.

speakers staan dit weekend zo'n 60cm van een vals achterwandje af, wat ze er speciaal hebben gezet om aan te tonen dat hij goed kan klinken dicht bij een achterwand.
en ze staan schat ik zo'n anderhalve tot 2 meter van de linker schuine dakwand af.
langs de rechtse speaker is er veel meer ruimte, want daar staan ook nog enkele show-exemplaren in rood en donkergrijs, om een idee te geven van de mogelijke afwerkingen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ik heb gedaan wat jij niet durfde :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Kii Three (zeker in verhouding tot die ruimte) wat simpelweg werd voorzien van muziek/data vanaf een Macbook waarop Audirvana draaide, niets meer...dus geen externe preamp oid, maar gewoon digitaal van de Mac naar de master speaker, that's it.

[/quote]

Wat ik nu op de site van Kii niet duidelijk lees, zit er nu (ook) een dac  in? Dus je hebt alleen een renderer nodig? En hoe dan met de volumeregeling?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

momenteel kan je enkel het volume regelen vanaf je bron, in het geval van Audirvana of andere sofware (Pure Music, Roon, ...) moet je het volume daarop aanpassen.
je kan idd digitaal in gaan, via een AES op XLR...zo werd het gisteren ook gedaan bij de demo.

diezelfde XLR aansluiting kan ook worden gebruikt (switch op de achterkant moet dan ff worden omgezet) om analoog in te gaan, dus in dat geval kan je vanaf de eigen DAC (die je al hebt) of voorversterker het audiosignaal aanleveren.

er is op korte termijn schijnbaar één en ander gepland om bronkeuze en volume ook extern te gaan doen, dat wordt dus (gok ik) een apart kastje wat ze vanuit Kii Audio in de markt gaan zetten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: katwax on September 13, 2015, 16:23:05
Ik heb gedaan wat jij niet durfde :)

ehm, geen idee waar je het over hebt, maar...heb je een setje besteld?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on September 13, 2015, 16:37:54
ehm, geen idee waar je het over hebt, maar...heb je een setje besteld?  ;D
:)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on September 13, 2015, 16:40:12
:)

zoekt ff de user manual

damn...jij bent al zo duidelijk als de mijne sommige vrouwen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Quote from: katwax on September 13, 2015, 16:40:12
:)

Demo exemplaar gekocht omdat de show toch was afgelopen  8)

jvanhambelgium

AH, altijd leuk die early adopters 😈
Dan kom ik wel eens luisteren als het zover is.

Nu, wat ervaren jullie dan zo fenomenaal aan dit product behalve de afwezigheid van "een sweetspot" ? Enorme diepgang dat je deze "full range" mag noemen? Hebben jullie elektronisch werd in demo gehoord?

10k voor een setje is dan ook niet niets, je hebt natuurlijk geen preamp en versterking meer nodig en dat scheelt ook wel 😇
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)