The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: katwax on September  6, 2015, 10:07:17
NCore is inderdaad misschien wat overkill. SMPS is dan 3K versie? Qua power zou die de units toch onder controlee moeten krijgen.
Hoe zit het met warmte, kan mij voorstellen dat die 2K toch net iets meer warmte gaat produceren met de nodige voeding dan de 400 versie

Btw foto's van het definitieve ontwerp van de speakers?

Op de 2K zit al een mooie heatsink met de nodige schroeven om netjes aan te sluiten op een extra koellichaam met wat pasta ertussen.
Met max 65° ambient air en 95°C heatsink-T valt het mischien nog wel mee wat je moet voorzien al extra koeling. Tenzij je dit soort amps in een PA-setup zet en ze héél de avond staan blazen op max natuurlijk.
De amp zal netjes in protectie gaan bij 95°C op de heatsink ;-)

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

katwax

Quote from: jvanhambelgium on September  6, 2015, 11:04:45
Op de 2K zit al een mooie heatsink met de nodige schroeven om netjes aan te sluiten op een extra koellichaam met wat pasta ertussen.
Met max 65° ambient air en 95°C heatsink-T valt het mischien nog wel mee wat je moet voorzien al extra koeling. Tenzij je dit soort amps in een PA-setup zet en ze héél de avond staan blazen op max natuurlijk.
De amp zal netjes in protectie gaan bij 95°C op de heatsink ;-)
Als het warm genoeg wordt kan je nog zeggen dat het een klasse A is, dan klinkt het al 100x beter ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on September  6, 2015, 11:46:54
Als het warm genoeg wordt kan je nog zeggen dat het een klasse A is, dan klinkt het al 100x beter ;D

Yep, dan klinkt het "analoog" en "vloeiend"  :devil: :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

GOOS88

#2228
Quote from: jvanhambelgium on September  6, 2015, 11:04:45
Op de 2K zit al een mooie heatsink met de nodige schroeven om netjes aan te sluiten op een extra koellichaam met wat pasta ertussen.
Met max 65° ambient air en 95°C heatsink-T valt het mischien nog wel mee wat je moet voorzien al extra koeling. Tenzij je dit soort amps in een PA-setup zet en ze héél de avond staan blazen op max natuurlijk.
De amp zal netjes in protectie gaan bij 95°C op de heatsink ;-)

De heatsink van de 2K module aansluiten op een heatsink/alu plaat oid is een must. Is niet een optioneel iets. Voor PA gebruik is het wijs om nog een ventilator toe te voegen idd.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

Quote from: katwax on September  6, 2015, 10:07:17
NCore is inderdaad misschien wat overkill. SMPS is dan 3K versie? Qua power zou die de units toch onder controlee moeten krijgen.
Hoe zit het met warmte, kan mij voorstellen dat die 2K toch net iets meer warmte gaat produceren met de nodige voeding dan de 400 versie
SMPS is inderdaad die van 3K
zoals anderen al terecht aangeven, zal het met mijn gebruik wel meevallen met die warmteontwikkeling.
de kast is ruim genoeg met openingen boven & onder en het koelprofiel wordt tegen de zijkant (die van aluminium is) geschroefd, dus 'k ben er wel gerust in dat dit ruim onder de protectie-temp van 95°C blijft ;D

Quote from: katwax on September  6, 2015, 10:07:17
Btw foto's van het definitieve ontwerp van de speakers?
ik heb geen tekeningen ofzo, alles zit in m'n kopke en er staat eea op wat ruwe schetsen (vooral vwb de afmetingen)

ontwerp is +- hetzelfde als de testbouw exemplaren, maar nu met houten voorzijdes (baffles) en de achterbouw (de kast rond de 15" zeg maar) wordt afgewerkt in matzwarte plasti-dip.
vandaag al goed bezig geweest (ben net thuis) aan die 2 kasten van de 15", dus ze zijn nu wat aangepast qua maten, alle hoeken zijn netjes afgerond, alles geplamuurd wat moet en volledig "schilderklaar" gemaakt, tem de eerste primerlaag.

straks ga ik ze wslk nog ff opschuren en dan doe ik volgend weekend weer verder, want ik doe dit allemaal in het atelier van m'n werk, om er hier thuis geen boeltje van te maken ;)

'k heb vandaag de bevestigingen vd baffles bij de 15" wel zodanig gemaakt dat ik die vrij eenvoudig kan verwijderen, dus op termijn kan ik eigenlijk verschillende baffles maken in verschillende afwerkingen/tinten.
nu is het bamboe met een soort van whitewash-effect afgewerkt, maar omdat ik meer en meer zat te twijfelen of ik dat ook 100% wou (mooi donkere look vind ik ook wel wat hebben), heb ik nu dus voor de "afneembare" optie gekozen  8)


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Zal het wel zien als het af is en beluisteren zal er ook wel is inzitten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on September  6, 2015, 16:13:39
Zal het wel zien als het af is en beluisteren zal er ook wel is inzitten :)

Ik wil ze ook wel eens beluisteren   :coffee: :coffee:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

als alles een beetje volgens plan verloopt (verkoop van de Betties binnen 3 weken én mijn knutselwerk aan de OB's) dan zijn jullie vanaf oktober meer dan welkom, net als enkele andere leden btw die al langer een uitnodiging hebben uit staan ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

yep...de twijfel is toegeslagen. :blink:

doorgaan met de OB's of toch wat anders.

die "wat anders" is een set die ik vanochtend heb gehoord op de show bij Gydotron, waar hij z'n debuut maakte voor het Belgische grote publiek (en ik denk zelfs voor de Benelux, aan het aantal bezoekers met gele nummerplaat te zien :D)

het ging om de Kii Three, het geesteskind van oa Bruno Putzeys, die de meesten onder ons wel kennen als het brein achter de Hypex modules (waarvan ik zelf ook al jaren gebruik maak)

Ik was naar deze show gegaan enkel en alleen om de Three te horen, zo veelbelovend was alles wat ik erover las en zo enthousiast waren die happy few die hem al irl hadden mogen aanhoren op de wereldpremière in München...dus hij moest wel eea in petto hebben om me van al die positieve geruchten te overtuigen.

Aangekomen in Malle ben ik toch maar even de luisterruimte op het gelijkvloers binnengestapt, om aldaar de grote nieuwe Marten Coltrane 3, aangestuurd door een enorme Jeff Rowland te beluisteren...maar die set sprak me absoluut niet aan, dus na minder dan 2 nummers hield ik het daar al voor bekeken, dit is/was gewoon niet my cup of tea.

Dan toch maar meteen op het vooropgestelde doel af, die was opgesteld in de grootste luisterruimte op de enorme zolder van de pastorij...een setje ogenschijnlijk kleine Kii Three (zeker in verhouding tot die ruimte) wat simpelweg werd voorzien van muziek/data vanaf een Macbook waarop Audirvana draaide, niets meer...dus geen externe preamp oid, maar gewoon digitaal van de Mac naar de master speaker, that's it.

toen ik binnenkwam stond het op een stil volume te spelen, maar toen er enkele gasten meer waren gearriveerd, werd er een kleine introductie gegeven door Wim Weyers (sales manager van Kii Audio, die er samen met het hele vijfkoppige team van Kii Audio aanwezig was) en ging de sessie van start met wat barokke muziek, waarvan ik de titel niet ken, maar da's ook niet zo vreemd want dit is toch niet mijn usual taste.
daarna volgden uiteenlopende stijlen, gaande van onder andere orgeldiep klassiek icm koor tot fijne instrumentale jazz met een zo tastbare contrabas dat ik echt spontaan kippenvel kreeg bij de eerste noten vh stuk...en om af te sluiten nog ff een streepje electro, stuk voor stuk heel overtuigend klinkend met een onwaarschijnlijk tonale balans en bijwijlen aan een volume waarvan je je afvroeg hoe dat in godsnaam uit zo'n klein kastje kon komen.

we werden ook uitgenodigd om eens rond de speaker te lopen om aan den lijve waar te nemen dat die afstralingskarakteristiek wel degelijk is zoals beschreven op hun website, dus aan de achterkant is er amper laag waar te nemen (wat een groot pluspunt is vwb het aanstoten van roomnodes).
afstraling aan de voorkant is ook allesbehalve kritisch, t.t.z. ik ben bewust halverwege de sessie vanaf m'n plek in het midden verhuisd naar een zitje aan de zijkant, maar ook daar klonk het erg overtuigend.
fwiw; ik heb in die ruimte bij een vorige show een set horen spelen die enkele honderduizenden Euro kostte, maar die klonk lang niet zo in balans en "in control" als dit setje kleine monitors.

bon, resultaat van deze demo is dat ik serieus aan het twijfelen ben of ik wel verder ga met de recent ingezette route van de zelfbouw OB's...of dat ik voor een set van deze Kii Three ga, wat ook eea als gevolg heeft voor de verdere hardware, want ik ben er bvb 99% zeker van dat in dat geval ook de Trinnov niet langer nodig is...los van natuurlijk alle aanwezige eindversterking die mee in de verkoop kan.

ik verwachte wel al enigszins dat ze goed zouden zijn, maar deze demo heeft me echt van m'n sokken geblazen, iets waar ik niet op had gerekend...en nog minder had gehoopt, for that matter. ;)

manmanman...lang geleden dat ik nog zo hard getwijfeld heb mbt mijn set.
gelukkig is de wachttijd voor een paartje van deze speakers tgv het succes al opgelopen tot maart 2016.
ik zeg gelukkig, want dat heeft me er vanochtend van weerhouden om ter plekke meteen een bestelling te plaatsen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Wow, wat een enthousiasme! Jou kennende zullen ze vast op proef bij je te komen staan om een eerlijk vergelijk te krijgen met de OB's en Trinnov. Maar zulk enthousiasme is vaak wel een duiveltje...

Mag ik concluderen dat ze tonaal beter en volwassener klonken dan wat je nu hebt staan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Had er ook al het een en ander over gelezen. Leuke dingen om te zien en als ze ook al zo lekker klinken... :P

Dan gewoon thuis ook uitproberen, lijkt me niet zo moeilijk. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

momenteel staat de Harbeth set weer in de kamer, omdat ik het plan had opgevat om de OB's in afwachting vd verkoop vd Betties (wat normaal op 26 september is) in alle rust mooi af te werken.
als ik ze moet vergelijken met de 40.1 (met Trinnov) denk ik dat het een close call wordt qua "karakter", maar het laag van de Kii Three is zo mooi...geen twijfel mogelijk wat mij betreft.
vergelijken met de OB's is zo mogelijk nog lastiger, want die hebben natuurlijk nood aan de Trinnov om er wat van te maken, maar je praat dan ook over een veel meer "aanwezige" speaker vanuit fysiek oogpunt...da's één van de sterktes van de Kii Three.

niet dat ik ooit zoekende was naar een onopvallende en haast weg te stoppen kleine monitor, maar als het technisch kan is het natuurlijk des te indrukwekkender.

hier in huis beluisteren zal zeker wel kunnen bij serieuze interesse, maar dan moet ik nog wel wat geduld oefenen, want de laatste keer dat ik daar met Guido (van Gydotron) over sprak, hoopte hij op een eerste paar voor z'n eigen winkel tegen eind september, dus geen idee of hij die dan ook gauw gaat uitlenen ter thuisdemo.

fwiw; de prijs die circuleert van net geen 10000€, is de listprice zonder stands en in de standaard witte afwerking.
zowel stands als andere kleuren (alles is wel haast mogelijk qua kleuren!) kosten extra  ;)
en natuurlijk zou ik ze weer niet in het wit willen...wat had je gedacht  :D

ik ga dit weekend om te beginnen ook eens rustig eea financieel uitpluizen en dan probeer ik toch voor m'n eigen gemoedsrust die knoop zo snel mogelijk door te hakken, dus ofwel doorgaan met de OB's zoals eerst gepland, ofwel de Three bestellen en langzaam maar zeker eea in de verkoop plaatsen wat dan niet meer noodzakelijk is in de keten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Hehe ik val van de ene verbazing in de andere ;)

Ben benieuwd naar de uitkomst Dirk!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Spannend...nu niet meer naar een andere speaker gaan luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Quote from: Dynky on September 12, 2015, 15:11:16
momenteel staat de Harbeth set weer in de kamer, omdat ik het plan had opgevat om de OB's in afwachting vd verkoop vd Betties (wat normaal op 26 september is) in alle rust mooi af te werken.
als ik ze moet vergelijken met de 40.1 (met Trinnov) denk ik dat het een close call wordt qua "karakter", maar het laag van de Kii Three is zo mooi...geen twijfel mogelijk wat mij betreft.
vergelijken met de OB's is zo mogelijk nog lastiger, want die hebben natuurlijk nood aan de Trinnov om er wat van te maken, maar je praat dan ook over een veel meer "aanwezige" speaker vanuit fysiek oogpunt...da's één van de sterktes van de Kii Three.

niet dat ik ooit zoekende was naar een onopvallende en haast weg te stoppen kleine monitor, maar als het technisch kan is het natuurlijk des te indrukwekkender.

hier in huis beluisteren zal zeker wel kunnen bij serieuze interesse, maar dan moet ik nog wel wat geduld oefenen, want de laatste keer dat ik daar met Guido (van Gydotron) over sprak, hoopte hij op een eerste paar voor z'n eigen winkel tegen eind september, dus geen idee of hij die dan ook gauw gaat uitlenen ter thuisdemo.

fwiw; de prijs die circuleert van net geen 10000€, is de listprice zonder stands en in de standaard witte afwerking.
zowel stands als andere kleuren (alles is wel haast mogelijk qua kleuren!) kosten extra  ;)
en natuurlijk zou ik ze weer niet in het wit willen...wat had je gedacht  :D

ik ga dit weekend om te beginnen ook eens rustig eea financieel uitpluizen en dan probeer ik toch voor m'n eigen gemoedsrust die knoop zo snel mogelijk door te hakken, dus ofwel doorgaan met de OB's zoals eerst gepland, ofwel de Three bestellen en langzaam maar zeker eea in de verkoop plaatsen wat dan niet meer noodzakelijk is in de keten.

Is het laag van de M40.1 niet met een sub nog strakker te krijgen? Of sla je dan je doel mis om zonder sub te draaien, zoals je dat had voorgesteld toen de shl5'en en sub weggingen voor de m40.1?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

tsja...ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat een set op een show zo'n diepe indruk op me heeft gemaakt.

op een verdienstelijke tweede plek komt de set met Harbeth 30.1's die vorig jaar op dezelfde show in Malle aanwezig was en waar Garmt met behulp van de Trinnov eea had bijgesleuteld, dat was voor mezelf de eye opener voor wat betreft de potentie van Trinnov's Optimizer...met het bekende resultaat dat ik hen wat later ook heb gekocht.

yep...er tekent zich wel een zeker patroon af  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Mitch-- on September 12, 2015, 15:34:03
Is het laag van de M40.1 niet met een sub nog strakker te krijgen? Of sla je dan je doel mis om zonder sub te draaien, zoals je dat had voorgesteld toen de shl5'en en sub weggingen voor de m40.1?
het zal wslk technisch wel mogelijk zijn, maar dan ga ik idd voorbij aan dat oorspronkelijke doel...om niet nog meer kasten (in de vorm van sub) in de kamer te hebben staan.

tekenend moment bij de demo vanochtend was een (voor mij onbekende) passage met koor, waarbij ik eerst nog dacht "waar komt dat gedreun nu plots vandaan"...want het duurde ff eer ik doorhad dat het een orgel was waarvan de laagste tonen met de nodige autoriteit door de Three werd weergegeven  :blush:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on September 12, 2015, 15:42:23
het zal wslk technisch wel mogelijk zijn, maar dan ga ik idd voorbij aan dat oorspronkelijke doel...om niet nog meer kasten (in de vorm van sub) in de kamer te hebben staan.

tekenend moment bij de demo vanochtend was een (voor mij onbekende) passage met koor, waarbij ik eerst nog dacht "waar komt dat gedreun nu plots vandaan"...want het duurde ff eer ik doorhad dat het een orgel was waarvan de laagste tonen met de nodige autoriteit door de Three werd weergegeven  :blush:

Je weet waar dit heen gaat he ;)

Waarom heb je Trinnov niet meer nodig met de Kii? Heb je geen DSP mogelijkheden meer nodig om die ook goed in te stellen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

GOOS88

Dsp ingebouwd.

Impressive specs, 6x 250w custom ncore amps :blink:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

#2244
de reden waarom ik in oorsprong de ST2 heb aangeschaft is om het laag vd 40.1 te corrigeren, wat ik niet 100% naar m'n zin kreeg zonder DSP, ondanks toch de nodige akoestische aanpassingen hier in de ruimte.

na mijn ervaringen met units van DSPeaker en miniDSP (eenvoudige versie paar jaar terug, dus geen recente zoals bvb Hans hem nu gebruikt) was ik van mening dat een DSP het signaal niet mocht "aantasten" op plekken waar ik dat niet wou...hij moest ahw transparant zijn en de ziel van de set intact laten.

na uitgebreid beluisteren van de Trinnov werd het dus een ST2, een zet waar ik tot op vandaag nog geen seconde spijt van heb gehad, zeker toen ik wat later ook de mogelijkheden ontdekte om een 4-weg aansturing (2-weg actief met roomcorrectie) te verwezenlijken, wat de weg opende naar een zelfbouw 2-weg OB zoals ik die de afgelopen maanden op punt heb gesteld.

op basis van de demo van vanochtend denk ik ook hier in de ruimte geen DSP (voor het laag) meer nodig te hebben, dus als die veronderstelling klopt (zal ik pas 100% zeker weten na thuisdemo) kan de Trinnov ook weer uit de set.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

GOOS88

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dirk

dat er DSP aan boord is was wel bekend, maar ik denk dat Mitch met z'n vraagstelling mbt de Trinnov doelt op de roomcorrectie die met de DSP-engine van de ST2 mogelijk is.

akoestische RC is iets wat as such niet in de Kii Three aanwezig is, maar gezien z'n specifieke cardoïde afstraalgedrag is dat ook veel minder aan de orde dan bij een klassieke "box"luidspreker, die zijn laagenergie bijna 360° rondom uitstoot.

om die reden denk ik dus ook zonder RC ten volle van de Kii Three te kunnen genieten...maar enkel een thuisdemo zal het bevestigen ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

GOOS88

Quote from: Dynky on September 12, 2015, 16:18:22
dat er DSP aan boord is was wel bekend, maar ik denk dat Mitch met z'n vraagstelling mbt de Trinnov doelt op de roomcorrectie die met de DSP-engine van de ST2 mogelijk is.

akoestische RC is iets wat as such niet in de Kii Three aanwezig is, maar gezien z'n specifieke cardoïde afstraalgedrag is dat ook veel minder aan de orde dan bij een klassieke "box"luidspreker, die zijn laagenergie bijna 360° rondom uitstoot.

om die reden denk ik dus ook zonder RC ten volle van de Kii Three te kunnen genieten...maar enkel een thuisdemo zal het bevestigen ;)

Ah oké  :smile:
Zie het nu, behoorlijk uitgebreid dsp systeem de st2
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on September 12, 2015, 16:18:22
om die reden denk ik dus ook zonder RC ten volle van de Kii Three te kunnen genieten...maar enkel een thuisdemo zal het bevestigen ;)

Je kan ook gewoon een goede hoofdtelefoon in huis halen natuurlijk  :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mitch--

Quote from: Dynky on September 12, 2015, 16:18:22
dat er DSP aan boord is was wel bekend, maar ik denk dat Mitch met z'n vraagstelling mbt de Trinnov doelt op de roomcorrectie die met de DSP-engine van de ST2 mogelijk is.

akoestische RC is iets wat as such niet in de Kii Three aanwezig is, maar gezien z'n specifieke cardoïde afstraalgedrag is dat ook veel minder aan de orde dan bij een klassieke "box"luidspreker, die zijn laagenergie bijna 360° rondom uitstoot.

om die reden denk ik dus ook zonder RC ten volle van de Kii Three te kunnen genieten...maar enkel een thuisdemo zal het bevestigen ;)

Dat bedoel ik inderdaad ;) ben niet zo thuis in deze terminologie :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'