The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Voldeed de ADSM dan toch niet? Of is het omdat je toch surround gaat?

Speakers zien er echt cool uit, is het de bedoeling dat ze ergens achter gestoken worden ofzo?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on February 21, 2015, 23:28:02
Voldeed de ADSM dan toch niet? Of is het omdat je toch surround gaat?
ADSM beviel prima, maar maak wat middelen vrij voor andere (stereo)plannen en ik stream nu al een tijdje 100% vanaf de MM, kwestie van wat te wennen aan (oa) de UI van iTunes icm PM2
deze surrounds zijn een erg leuke aanvulling (met dezelfde tweeter als de Harbeths), maar het blijft absoluut bij 4.0 zonder sub oid...stereo is en blijft the main objective ;)


Quote from: katwax on February 21, 2015, 23:28:02
Speakers zien er echt cool uit, is het de bedoeling dat ze ergens achter gestoken worden ofzo?
thx, ze komen volledig verborgen in/achter de foto-absorbers, vandaar ook de vereiste minimale diepte.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Waar is die 'like' knop?? :)

Bama

Erg netjes gedaan en een erg interessant project

newday

Quote from: Dynky on February 21, 2015, 23:47:34
ADSM beviel prima, maar maak wat middelen vrij voor andere (stereo)plannen en ik stream nu al een tijdje 100% vanaf de MM, kwestie van wat te wennen aan (oa) de UI van iTunes icm PM2
deze surrounds zijn een erg leuke aanvulling (met dezelfde tweeter als de Harbeths), maar het blijft absoluut bij 4.0 zonder sub oid...stereo is en blijft the main objective ;)

thx, ze komen volledig verborgen in/achter de foto-absorbers, vandaar ook de vereiste minimale diepte.

Mooi formaat zo te zien, hoe groot zijn ze precies?

Achter absorbers zal toch wel niet de bedoeling zijn, of komen ze tussen de absorber en het doek in?

Dirk

Quote from: garmtz on February 22, 2015, 11:34:32
Waar is die 'like' knop?? :)
I like ze ook erg, synergie met de front is fenomenaal.
btw: Ruud (van Speakerland) zei me dat hij er al aardig wat reacties op heeft gehad tijdens het tunen...en hij denkt er blijkbaar over om dergelijk platte speakers als bouwpakket aan te gaan bieden.

Quote from: Bama on February 22, 2015, 12:11:27
Erg netjes gedaan en een erg interessant project
het heeft wat tijd en moeite gekost, maar nu ik hoor hoe nu de bubble klinkt...wauw  :headbanging:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: newday on February 22, 2015, 12:30:30
Mooi formaat zo te zien, hoe groot zijn ze precies?

Achter absorbers zal toch wel niet de bedoeling zijn, of komen ze tussen de absorber en het doek in?

afmetingen zijn +- 40x60 en exact 8cm diep (zonder rolrand)

ik hang ze "in" de reeds aanwezige foto-absorbers (die zijn btw destijds ook specifiek in dit formaat gekozen en op deze plek neergehangen), t.t.z. ik haal een stuk Akotherm isolatie weg en daarvoor komt een speaker in de plaats.  je ziet ze dus niet hangen omdat het akoestisch transparante doek (vh fotodoek) ze nog steeds van het zicht onttrekt.

ik zou wel een foto kunnen posten, maar er is eigenlijk niet echt wat te zien, want de absorbers zien er nog net zo uit als voorheen, ik heb ze enkel 2cm verder vd muur af gehangen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on February 22, 2015, 12:37:31
afmetingen zijn +- 40x60 en exact 8cm diep (zonder rolrand)

ik hang ze "in" de reeds aanwezige foto-absorbers (die zijn btw destijds ook specifiek in dit formaat gekozen en op deze plek neergehangen), t.t.z. ik haal een stuk Akotherm isolatie weg en daarvoor komt een speaker in de plaats.  je ziet ze dus niet hangen omdat het akoestisch transparante doek (vh fotodoek) ze nog steeds van het zicht onttrekt.

ik zou wel een foto kunnen posten, maar er is eigenlijk niet echt wat te zien, want de absorbers zien er nog net zo uit als voorheen, ik heb ze enkel 2cm verder vd muur af gehangen ;)

Ik vind het echt een bizar goede oplossing!!  :clapping:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Dirk

thanks  ;D

ik kreeg via PM al wat vragen over hoe dit er nu uit ziet, dus toch maar even een par pics genomen van één kant  ;)

zo zie je hem




en zo is hij weg  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Zo, da's mooi! Goede oplossing!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Joske007

Een mooie doordachte oplossing, iets waar andere leden ook wat aan kunnen hebben  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dirk

Quote from: Joske007 on February 28, 2015, 10:49:39
Een mooie doordachte oplossing, iets waar andere leden ook wat aan kunnen hebben  ;D
thnx, maar je ziet er natuurlijk helemaal niks van, dus dan haakt 75% vd leden alweer af  :D  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

#2014
Wat stelt die print voor? Gecarameliseerde pasta?

Dirk

Quote from: Joris1971 on February 28, 2015, 11:33:28
Wat stelt die print voor? Gecaramiseerde pasta?
macro opname van een (berg) magnetische tape, zoals je die ook wel op een cassette of open reel vond
...smaakt wslk niet zo lekker, maar past hier wel, met muziek & audio in het achterhoofd  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

ooo, erg mooi, dat wil ik ook :inlove:

Mooi project om na mijn vakantie aan te beginnen (als er weer budget is ::) )

Dirk

Quote from: Bama on February 28, 2015, 11:38:53
ooo, erg mooi, dat wil ik ook :inlove:

Mooi project om na mijn vakantie aan te beginnen (als er weer budget is ::) )
thx  ;)

niet teveel plaatjes kopen in het verre Oosten hé  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on February 28, 2015, 11:38:01
macro opname van een (berg) magnetische tape, zoals je die ook wel op een cassette of open reel vond
...smaakt wslk niet zo lekker, maar past hier wel, met muziek & audio in het achterhoofd  ;)

Tape salad, dat kreeg je vroeger bv als de kern uit een tape viel.  :nopompom:

brtram

 :clapping: Echt heel goed bedacht en uitgevoerd :clapping:

katwax

Mijn vrouw zou zeggen zie je wel dat het kan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

BuSpu

Wat dat betreft moeten niet teveel partners dit zien.  ;D

MAW

Mooie oplossing voor in de woonkamer! Mooi gemaakt!

Genelec heeft ook een serie voor deze toepassing trouwens:

http://www.genelec.com/products/residential-loudspeakers/
Gr. Martijn

Dirk

thx, ben er ook heel erg blij mee  ;D

er zijn wel een paar fabrikanten die specifiek extreem ondiepe speakers maken om vlak tegen je muur te monteren, maar het aanbod van in-walls (inbouwspeakers) is vele malen groter.
in theorie kan je die in-walls natuurlijk ook op je muur monteren (al dan niet gebruik makend van een "box" als het ontwerp daarom vraagt), maar in 95% vd gevallen zijn deze dan weer ruimschoots dieper dan de 80mm die ik als grens had vooropgesteld.

één vd weinige on-walls die hier bvb aan voldeed, is de Monitor Audio SF1, die ik ook een tijdje in huis heb gehad & getest.
fwiw, deze ligt qua adviesprijs zo rond de 1200€, maar wordt door dit zelfbouwsetje kansloos naar huis gespeeld.

in deze surrounds is bewust gebruik gemaakt van de Seas Excel tweeter die ook in m'n Harbeths aanwezig is, om zo tot een betere homogeniteit vd bubble te komen, wat imo perfect gelukt is  :music:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

Sommigen uit doe genelec serie zijn 4,2 cm diep. Heb ze nooit gehoord overigens maaroest er aan denken toen ik je zelfbouws zag. Maar mooi voor elkaar..vrouwtje ook weer blij :)
Gr. Martijn