The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Jumping Jack on July 19, 2014, 07:59:32
Ziet er goed. Als ik het goed zie, is er een koof rondom?
aan de 2 zijkanten heb ik idd een "werkkoofje" voorzien (<10cm), enkel en alleen om het later nog mogelijk te maken kabels door te voeren naar bepaalde plaatsen
aan raamzijde is de koof wat breder, oa omdat daar de ophanging vd tv zit...en er daar ook een centrale kabelgoot loopt van waaruit eea vertrekt of in de toekomst kàn vertrekken.

't is overigens niet de bedoeling dat ik in die koven L&R de kabels ga leggen. Er liggen nu gewoon x-aantal wachtleidingen boven het plafond, dus als ik ooit beslis om bvb L&R surround te hangen, is daar al aan gedacht...en kom ik via die "werkkoof" nog bij het uiteinde vd wachtbuis  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Mooi! Moet onder de hand wel gaan kribelen om de bbg test te gaan doen gok ik.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on July 19, 2014, 08:55:32
Mooi! Moet onder de hand wel gaan kribelen om de bbg test te gaan doen gok ik.
Mja...ben idd heel benieuwd naar hoe de gekozen set hier gaat presteren, maar daarvoor moet de ruimte eigenlijk eerst nog worden afgewerkt mbt de voorziene wandpanelen, dus 'k oefen nog wel ff mijn geduld  :angel:
net wel tot de ontdekking gekomen dat één van de oudjes een kraakje in de woofer heeft bij het wat lagere werk, dus te lang moet het ook allemaal niet meer duren  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Zou bijna zeggen dat het ook wel weer goed is dat ie kraakt. Als het nu al te goed klinkt, waarom zou je dan nog wat nieuws neer zetten?  :devil:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

lynch1979

 :inlove:

Dat ziet er wel erg strak uit zeg  :worship:

Nu ga ik twijfelen.......


chansig

Ziet er mooi uit...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LABO

Helemaal geweldig  :headbanging:  bij mij begint het toch ook wel een beetje te jeuken als ik dit zo zie
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

chansig

Zeker doen...is een investering.....maar wel 1 die het waard is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MAW

Erg fraai geworden Dirk! Mooie spotjes ook zo te zien.
Gr. Martijn

Joske007

Als ik eerlijk mag zijn ;)
Dit is echt veel mooier en strakker als voorheen, toen ik bij je op bezoek was.
Het zal er in de kamer op esthetisch en akoestisch vlak nu veel meer rust uitstralen dan voorheen   :clapping:  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dirk

Quote from: Joske007 on July 19, 2014, 18:29:19
Als ik eerlijk mag zijn ;)
Dit is echt veel mooier en strakker als voorheen, toen ik bij je op bezoek was.
Het zal er in de kamer op esthetisch en akoestisch vlak nu veel meer rust uitstralen dan voorheen   :clapping:  :music:
ik ga dan ook ff heel eerlijk zijn  ;D

de eilanden die ik eerst had hangen hadden volgens mijn auditief geheugen een hogere werkingsgraad/efficiëntie dan dit plafond.
op zich niet zo verwonderlijk, want de specs van dit plafond (met de Akotherm D40 erboven) zijn op papier idd ook iets "minder", ttz ze absorberen iets minder breedbandig maar vooral ook minder (lagere Alpha waarde) dan de zwevende panelen die ik eerst had hangen.

neemt niet weg dat het nu veel strakker oogt, wat uiteindelijk m'n hoofddoel was voor dit plafond, dus in die opzet is het alvast voor 200% geslaagd.

ook is het zo dat er tot een paar weken terug ook nog 2 gelijkaardige panelen tegen de zijmuren hingen, welke er nu niet meer zijn...maar die worden straks wel weer geplaatst, zij het in een iets andere configuratie ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joske007

Quote from: Dynky on July 19, 2014, 18:49:46
de eilanden die ik eerst had hangen hadden volgens mijn auditief geheugen een hogere werkingsgraad/efficiëntie dan dit plafond.
op zich niet zo verwonderlijk, want de specs van dit plafond (met de Akotherm D40 erboven) zijn op papier idd ook iets "minder", ttz ze absorberen iets minder breedbandig maar vooral ook minder (lagere Alpha waarde) dan de zwevende panelen die ik eerst had hangen.
Ben benieuwd of je buiten het grote Estische voordeel van je mooi spanplafond, je op akoestisch vlak dit spanplafond hoorbaar nu minder voelt presteren/dempen  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dirk

Quote from: Joske007 on July 19, 2014, 19:12:24
Ben benieuwd of je buiten het grote Estische voordeel van je mooi spanplafond, je op akoestisch vlak dit spanplafond hoorbaar nu minder voelt presteren/dempen  :music:
puur op geheugen & gevoel afgaand zou ik zeggen dat het een ietsje minder absorbeert...maar imo wel voldoende voor het overall beoogde resultaat.
ik heb geen metingen van de situatie voorheen met panelen, dus vergelijken van grafiekjes oid kan niet, maar 'k ben er wel gerust in dat dit straks volstaat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

wat was de reden van de verandering?

Dirk

esthetiek, het oogt heel wat strakker & rustiger
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ziet er weer goed uit, hoop dat het beter klinkt want de laatste keer was het niet om aan te horen (of was dat de schuld van de luidsprekers)  :P

Zelfs op hun laatste werkdag hebben ze nog fijn werk geleverd, dus zorgen voor niets :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

R


BuSpu

Quote from: Dynky on July 19, 2014, 21:13:36
esthetiek, het oogt heel wat strakker & rustiger
Duidelijk, ziet er geweldig uit.

AbZ

wanneer komen die AvantGardes?!?

Dirk

Quote from: AbZ on July 25, 2014, 21:25:14
wanneer komen die AvantGardes?!?
die passen hier niet bij...dan wordt het veels te strak  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#1721
Quote from: Dynky on July 25, 2014, 21:58:32
die passen hier niet bij...dan wordt het veels te strak  ;)
Ik geloof er niets van  :hmmm:  en anders neem je er toch weer een bloemetjesgordijn bij?

Natuurlijk benieuwd wat het gaat worden...

sultankat

#1722
Quote from: AbZ on July 25, 2014, 22:03:34
anders neem je er toch weer een bloemetjesgordijn bij?





http://www.youtube.com/watch?v=XFJKtHuQKwI
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

take5

Volgens mij is er elders op het forum inmiddels een tipje van de sluier opgelicht...  O0

paaj

Het houdt de gemoederen wel bezig... ik zag wat verdachts op marktplaats :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2