The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Joske007

#1625
Quote from: Dynky on June 26, 2014, 23:34:18
ik zeg...ik luister al meer dan 2 jaar naar UCD power (eerst de gewone UCD en tot recent op de Harbeths de nCore), maar stoorde me nergens aan, wel integendeel  ;)
Ik veronderstel dat het hier om de UcD400HG en de nCore400 gaat en was er dan tussen beiden enig verschil in je geluidservaring waar te nemen  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

twani


garmtz

Ik ga iemand niet vertellen wat hij gaat horen of zou moeten horen. Dat moet die persoon zelf maar ervaren, vinden jullie niet? ;)  Kan in ieder geval zeggen dat de Zero 1 en M40.1 qua klank ver van elkaar af liggen. Het zijn eigenlijk alledrie heel specifieke ontwerpen met hun eigen filosofie. Interessante vergelijking dus!

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on June 27, 2014, 13:59:40
Even alvast wat aan het proefdraaien... ;)
OMG! :blink: Wat heb jij toch een rot beroep! Dirk, ik wilde je veel plezier wensen, maar dat kan haast niet anders.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

 kan ik weinig tegen inbrengen, anders dan Dynky veel plezier wensen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Quote from: garmtz on June 27, 2014, 20:36:18
  Kan in ieder geval zeggen dat de Zero 1 en M40.1 qua klank ver van elkaar af liggen.
Misschien dat men het van jou wel aanneemt :)

Peerless Monster

Quote from: garmtz on June 27, 2014, 13:59:40
Even alvast wat aan het proefdraaien... ;)

Oef oef oef. Dat is een leuke bezigheid.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: garmtz on June 27, 2014, 13:59:40
Even alvast wat aan het proefdraaien... ;)
je wil me weer aan de 818?  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Die Avantgardes  :inlove:  zijn qua design iig van een andere orde dan de meeste speakers.

Ben ff kwijt wat de 3e kandidaat was?  Wilson?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

daanvanduif

Dat is een bijzonder mooie lijst met toys
Corazón

AbZ

Quote from: Dynky on June 27, 2014, 22:10:23
yep, de Sophia3
Tja die zal het alleen van het geluid moeten hebben  :D

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on June 27, 2014, 22:14:54
Tja die zal het alleen van het geluid moeten hebben  :D
Haha. Linda, die toch echt heel veel toestaat, zei daar ook van: "God, wat zijn die lelijk!". :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MAW

#1638
Ze verschillen nogal qua bereik. De Wilson is de enige full-range. Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen. Ik hoop dat je de Barefoots ook meeneemt Dinky?! :)

Ik vind die Zero's trouwens bijzonder fraai om te zien.
Gr. Martijn

garmtz


Quote from: MAW on June 27, 2014, 22:44:14
Ze verschillen nogal qua bereik. De Wilson is de enige full-range. Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen. Ik hoop dat je de Barefoots ook meeneemt Dinky?! :)

Is niet waar... De Zero 1 is het meest full range, dan de m40, dan de Sophia. De in-room response loopt bij alle drie in een kleinere kamer wel door tot zeker 30 Hz.

MAW

#1640
Meten is weten. Maar Wilson spect het -3db punt van hun kandidaat 15hz lager dan Harbeth. Dat is geen nuance.

Harbeth zegt dat een 'in-room response' tot 25hz mogelijk is in een 'suitable' room. Dat vind ik een vreemde uitspraak. Aan z'n free-space-response te zien is het ieg geen full-range speaker. Voor de meesten zal dit meer dan genoeg zijn. Voor mij in ieder geval wel. Maar full-range is het zeker niet.

Ik ben heel benieuwd. Een vergelijking met ook wisseling in plaatsing lijkt me op z'n plek. Bij dergelijke hoge kwaliteits speakers maakt de plaatsing al snel het verschil in voorkeur (van laagweergave).

En doen de Barefoots ook mee? :)
Gr. Martijn

MAW

#1641


Mooie diffusers trouwens. Erg fraai!
Gr. Martijn

Dirk

zo, net terug thuis (na BB&G ook nog ff een luisterbezoekje aan Jerry gebracht en ook wat ter herstelling achtergelaten) van de 3 speakersets-luistersessie.

de beslissing is wat mij betreft wel gemaakt, dus nu wordt het een kwestie van inplannen wanneer die set ook thuis kan worden beluisterd.

eerst moeten echter de huidige plafond-eilanden nog worden weggehaald...daarna het akoestisch spanplafond worden geplaatst...en dan gaan we dat inplannen.

ik laat jullie tegen die tijd wel weten waar de voorkeur naar uit ging  :D

btw ; de zgan Barefoots blijven wel degelijk te koop, mocht iemand interesse hebben!  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on June 28, 2014, 20:23:22
zo, net terug thuis (na BB&G ook nog ff een luisterbezoekje aan Jerry gebracht en ook wat ter herstelling achtergelaten) van de 3 speakersets-luistersessie.

de beslissing is wat mij betreft wel gemaakt, dus nu wordt het een kwestie van inplannen wanneer die set ook thuis kan worden beluisterd.

eerst moeten echter de huidige plafond-eilanden nog worden weggehaald...daarna het akoestisch spanplafond worden geplaatst...en dan gaan we dat inplannen.

ik laat jullie tegen die tijd wel weten waar de voorkeur naar uit ging  :D

btw ; de zgan Barefoots blijven wel degelijk te koop, mocht iemand interesse hebben!  ;)

Aha toch een tipje van de sluier!
De Barefoots dolven het onderspit ;D

Ik denk de Sophia's als ik een gokje mag doen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rovinggecko

Voor je het weet heeft iemand anders jouw keuze voor je neus weggekaapt. Dus begrijp wel dat je het nog niet wilt delen :).

Schiet het al een beetje op met de planning voor het span plafond?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on June 28, 2014, 20:52:18
Schiet het al een beetje op met de planning voor het span plafond?
jazeker, dat wordt als alles goed gaat op 18 juli geplaatst
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

#1646
He Dinky,

Als ik het goed begrijp heb je 3 speakersets met elkaar vergeleken in een andere dan de je eigen ruimte zonder je eigen speakers daarin mee te nemen ((ik lees 3, niet 4 sets) met als uitkomst; "de beslissing is gemaakt" terwijl er ook nog eens akoestische aanpassingen van de ruimte gepland staan  :blink:

Ik kan niet zeggen dat ik dat in enig opzicht 'weloverwogen' zou willen noemen.

Ten eerste weet je niet wat de aanpassing in akoestiek doet wanneer je die aanpast zonder 1 set speakers te hebben die je voor- en natijd luistert (logischerwijs is dat de set die je op dat moment bezit en kent). Ten tweede weet je niet wat de speaker anders doet in je ruimte als je hem niet (na de akoestieke aanpassing) kan vergelijken met je huidige set in diezelfde situatie.

Logisch zou zijn om de akoestiek aan te passen, de Barefoots te luisteren en bij aanhoudende ontevredenheid (of niet 100% tevredenheid zoals je het zelf omschrijft) de voorkeurspeakers van gisteren in je eigen ruimte te vergelijken en dan een keuze te maken welke set speakers het in jouw (aangepaste) ruimte dan het beste doet. Zo verander je steeds een variabele terwijl je de andere constant houdt. Dat is de enige manier om uitspraken te kunnen doen over die ene veranderende variabele.

Oh, en welke speakers genoten gisteren je voorkeur?
Gr. Martijn

Dirk

#1647
Quote from: MAW on June 29, 2014, 09:47:17
He Dinky,

Als ik het goed begrijp heb je 3 speakersets met elkaar vergeleken in een andere dan de je eigen ruimte zonder je eigen speakers daarin mee te nemen ((ik lees 3, niet 4 sets) met als uitkomst; "de beslissing is gemaakt" terwijl er ook nog eens akoestische aanpassingen van de ruimte gepland staan  :blink:

Ik kan niet zeggen dat ik dat in enig opzicht 'weloverwogen' zou willen noemen.

Logisch zou zijn om de akoestiek aan te passen, de Barefoots te luisteren en bij ontevredenheid de 'winnaars van gisteren' in je eigen ruimte te vergelijken en dan een keuze te maken welke set speakers het in jouw ruimte het beste doet.

Tenzij je principiele bezwaren hebt tegen de Barefoots, maar dan nog zou ik IST/SOLL A/B vergelijken (ze gebruiken als referentie in je eigen ruimte, na aanpassing, om ze te vergelijken met het alternatief).
dat de Barefoots worden vervangen stond al vast, daar ga ik niet (nog eens) tekst en uitleg over geven, want dat is al besproken in (oa) dit topic.

de sessie van gisteren was dus louter en alleen om uit te maken welke vd 3 kandidaten op m'n shortlist het meest samenviel met wat ik in een speaker zoek, niets meer of minder.
wat vanaf het begin van die sessie (al sinds de planfase samen met BB&G dus) ook al vooropgesteld was, is dat ik die gemaakte keuze daarna ook nog eens in m'n eigen ruimte wou/moest horen, alvorens definitief tot aanschaf over te gaan, iets wat Garmt trouwens ook steeds heeft beaamt en bijgevolg 100% heeft gesteund...we praten hier tenslotte ook niet (meer) over een setje van 1000€ én omdat ik vooral mbt de laagweergave nogal specifiek/veeleisend ben, moet de set vooral vwb dat laatste in de eigen ruimte op z'n geschiktheid beoordeeld worden, want elke ruimte reageert natuurlijk anders, zeker vwb laagweergave.

dus...nu zal eerst de kamer worden aangepast vwb het plafond (dat stond al in de planning zo'n 2 maanden terug, alleen is er nu intussen ook met de gekozen leverancier een concrete datum geprikt sinds vorige week), waarna Garmt met die luidsprekers naar me thuis komt, om ze optimaal op te stellen en aldus hier in mijn setting te kunnen beoordelen.

weloverwogen genoeg zo?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Heb bij bbg eens een hele mooie Wilson Benesch set gehoord (arcs geloof ik). Helemaal niet mijn ding, want hele kleine sweet spot. ( ongetwijfeld voor een ader wel weer helemaal top).

Die hoef ik dus niet thuis uit te testen, akoustiek of niet.

Garmt gaf al aan dat de sets ver uit elkaar liggen. Kan me dus goed voorstellen dat Dynky er twee als 'niet mijn ding' heeft afgevoerd.

De thuis luister impressie voor de set die matched op princiepe is dan toch juist een logische stap? Als dat niet mocht passen dan kan altijd nog iets anders bekeken worden.

Vindt het een uitermate logische aanpak. Ook het verkopen van de barefoots. Hij gaf al aan dat ze goed zijn, maar toch niet helemaal zijn ding. Dan magbje als hobbyist lekker switchen. Daarnaast zijn ze niet gratis, dus ook lekker om de funds door te laten rollen.

Veel plezier over een 1 1/2 maand Dynky!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MAW

Quote from: Dynky on June 29, 2014, 10:03:30
weloverwogen genoeg zo?  ;)

Er zit een ongevalideerde aanname in je overweging. Dat de beste vd 3 speakers beter is dan de mm27. Die kans is zeker aanwezig maar met een luistersessie in een andere ruimte is dat niet te bepalen. De mm27's niet meenemen helpt daar ook niet echt bij.

Dat betekent dat er evengoed een kans is dat je geld uitgeeft voor iets dat geen upgrade is. Maar je verkoop lijkt een principiele. Er moet gewoon iets anders komen maar hoe dat zich verhoudt tot wat je nu hebt lijkt (blijkens de aanpak) niet van belang.

Maar welke speakers vond je het beste gisteren?
Gr. Martijn