The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Dirk

eer ik me aan Jriver waag, heb ik eerst ff de MonkeyMoteHD app geïnstalleerd, wat een iPad app is om icm Foobar2000 te draaien.

eerste indruk is best ok, werkt vrij intuïtief...maar ik ga me er morgen wslk wat verder in verdiepen eer ik de beslissing neem om Jriver een kans te geven  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

gaat je naim streamer alweer het veld ruimen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rovinggecko

Begrijp het, bouw het rustig op. Ik geef het een week max. Garmt, denk je dat hij dat haalt?

:)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: Mitch-- on March 29, 2014, 19:20:49
gaat je naim streamer alweer het veld ruimen?
ehm...da's alweer een tijdje terug gebeurd
kon niet helemaal wennen aan de UI en dan begint het bij mij al snel weer te kriebelen ;D

intussen staat er (weer) een SneakyDS+DAC met daarnaast de Connect (op dezelfde DAC) voor Qobuz FLAC streaming.

ik post dus niet elk detail van wat ik in m'n set doe ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: rovinggecko on March 29, 2014, 19:21:09
Begrijp het, bouw het rustig op. Ik geef het een week max. Garmt, denk je dat hij dat haalt?

:)
het zal in mijn situatie voor 100% afhangen of het in gebruik een beetje handig is/wordt, maar het gaat er voor mezelf dan ook niet in de eerste plaats om of ik met zo'n combi van een netbook de rest kan vervangen. 
als blijkt dat dat zou kunnen bekijk ik die optie zeker wel, maar zover ben ik nog lang niet.

vwb de klankkwaliteiten van een computer-based systeem maakte ik me verder absoluut geen zorgen, het is de UI die imo cruciaal is om te kunnen spreken van een goed systeem, en net dat laat op dit moment bij mijn prille probeersel dus nog wel wat te wensen over. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

paaj

Wat gebruik je verder dan eigen muziek? Vind iTunes + Remote echt een super combinatie. Geen fratsen en rare streaming dingen, gewoon duidelijk je eigen muziek. Draait hier wel op een Apple MacMini, schijnt beter te zijn dan de Windows versie.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Dirk

Quote from: paaj on March 30, 2014, 01:10:31
Wat gebruik je verder dan eigen muziek? Vind iTunes + Remote echt een super combinatie. Geen fratsen en rare streaming dingen, gewoon duidelijk je eigen muziek. Draait hier wel op een Apple MacMini, schijnt beter te zijn dan de Windows versie.

ben niet weg van iTunes als player, maar om op je vraag terug te komen, ik luister naar 3 media;

internetradio (in kwaliteit variërend van 128 tot 320kbps)
eigen library (100% FLAC), die momenteel zo'n 3000 groot is
Qobuz FLAC streaming service
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Quote from: Dynky on March 29, 2014, 19:28:20
ehm...da's alweer een tijdje terug gebeurd
kon niet helemaal wennen aan de UI en dan begint het bij mij al snel weer te kriebelen ;D

intussen staat er (weer) een SneakyDS+DAC met daarnaast de Connect (op dezelfde DAC) voor Qobuz FLAC streaming.

ik post dus niet elk detail van wat ik in m'n set doe ;)

Ging die mooie Meridian 818 Soloos nu niet weg vanwege het niet kunnen implementeren van Qobuz? Kan dit nou niet echt een upgrade noemen.  :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

Quote from: Maro on March 30, 2014, 10:17:19
Ging die mooie Meridian 818 Soloos nu niet weg vanwege het niet kunnen implementeren van Qobuz? Kan dit nou niet echt een upgrade noemen.  :o
dat was één vd redenen, maar niet de enige.
het klinkt nu idd ook voor geen meter  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Quote from: Dynky on March 30, 2014, 10:33:28
dat was één vd redenen, maar niet de enige.
het klinkt nu idd ook voor geen meter  :D

Ahh, begrijpelijk.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

ondertussen naar aanleiding van de vele positieve reacties op het www betreffende de UI van Jremote, me daar toch al ff aan gewaagd.
Jriver (de server) kost de eerste 30 dagen trial periode niets, dus als het allemaal echt niet bevalt is de kost prettig laag geweest, nl enkel die van de app.

Grafisch ziet het er allemaal wel wat prettiger uit op de iPad (in rechtstreekse vergelijking met MonkeyMoteHD), dus ze hebben wat dat betreft in elk geval niet overdreven ;D
deze week maar eens wat verder mee spelen...kijken of het me blijft bevallen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Quote from: Dynky on March 30, 2014, 11:15:03
ondertussen naar aanleiding van de vele positieve reacties op het www betreffende de UI van Jremote, me daar toch al ff aan gewaagd.
Jriver (de server) kost de eerste 30 dagen trial periode niets, dus als het allemaal echt niet bevalt is de kost prettig laag geweest, nl enkel die van de app.

Grafisch ziet het er allemaal wel wat prettiger uit op de iPad (in rechtstreekse vergelijking met MonkeyMoteHD), dus ze hebben wat dat betreft in elk geval niet overdreven ;D
deze week maar eens wat verder mee spelen...kijken of het me blijft bevallen.
Benieuwd of je ook verschil hoort of denkt te horen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

thepioneer

Snap dat geklooi met die servers niet zo. Er zijn wel systemen waar je het niet bij hebt.

Als ik zo moest streamen dan had ik alles allang de deur uit gedaan.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Dirk

Quote from: tompj on March 30, 2014, 11:17:33
Benieuwd of je ook verschil hoort of denkt te horen.
tussen JRiver en Foobar bedoel je?

daar ga ik me echt niet mee bezig houden.
gebruiksgemak is in een streamer-setup voor mij primordiaal, dus zelfs àls A het marginaal beter zou doen dan B op het vlak van SQ, maar daarbij achterblijft op het gebied van de UI, dan zal ik toch voor B kiezen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: thepioneer on March 30, 2014, 11:35:06
Snap dat geklooi met die servers niet zo. Er zijn wel systemen waar je het niet bij hebt.

Als ik zo moest streamen dan had ik alles allang de deur uit gedaan.
als je nu doelt op Meridian, dan is het geen kwestie van kiezen, want daar heb je simpelweg geen enkele keuze, niet qua server, maar ook niet in controlpoint/UI.
niet dat daar as such wat mee mis is, maar zelfs op het HH-forum zijn af en toe toch wat gefrustreerde stemmen te horen, hoe mooi Sooloos verder als geheel platform ook is ;)

maar al bij al valt zo'n computer-based setup me best mee, ik ben allesbehalve een IT'er (verre van zelfs :wacko:), maar ik heb het vlotter dan aanvankelijk verwacht toch allemaal netjes werkend gekregen.
het klinkt/lijkt maw allemaal veel complexer dan het eigenlijk in werkelijkheid is...mits je vooraf een klein beetje aan onderzoek wil doen, maar er is op het www genoeg goed advies te vinden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Ik snap heel het probleem niet dat er mensen zo kunnen klooien met netwerk en streamers

Zorg dat je bedraad netwerk op orde is

Ik heb een nas, een linn majik DS gehad toen een akrute ds/1 en en nu een bluesound met een externe dac
Gewoon inprikken in de switch en spelen maar

Dirk

zag je me ergens klooien dan?  :dry:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Quote from: Dynky on March 30, 2014, 11:59:18
zag je me ergens klooien dan?  :dry:

Doelde niet op jou specifiek maar mensen die via de pc streamen met allerlei hulpprogrammas en instellingen
Een linn of bluesound is zoveel gebruiksvriendelijker

Maar je hebt nu 2 streamers...

Vind het wel raar dat de linn streamers niet met Qubuz overweg kunnen, is daar een reden voor?
Ik heb ook een flac abonnement en werkt super met mijn bluesound node steamer

garmtz

Ik vermoed dat Linn Kazoo veel functionaliteit zal gaan toevoegen....

Dirk

Quote from: garmtz on March 30, 2014, 12:08:20
Ik vermoed dat Linn Kazoo veel functionaliteit zal gaan toevoegen....
daar hoop ik wel een beetje op...en da's ook de hoofdreden waarom hier inmiddels weer enkele weken een Sneaky staat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Joris1971 on March 30, 2014, 12:04:41
Doelde niet op jou specifiek maar mensen die via de pc streamen met allerlei hulpprogrammas en instellingen
Een linn of bluesound is zoveel gebruiksvriendelijker

Maar je hebt nu 2 streamers...

Vind het wel raar dat de linn streamers niet met Qubuz overweg kunnen, is daar een reden voor?
Ik heb ook een flac abonnement en werkt super met mijn bluesound node steamer

het is in het geval van Jriver & Jremote één programma (de player/server) wat je installeert en één app op je controlpoint, dus zoals ik al zei...het lijkt idd vaak allemaal erg complex en lastig te implementeren voor een leek (ligt imo aan de IT boys die graag in hun lingo op allerlei community & fora elkaar imponeren  >:D), maar eigenlijk is het dat helemaal niet, daar stond ik zelf ook van te kijken.

wat betreft Qobuz FLAC streaming, is de Sonos de (bij mijn weten) enige unit die netjes doet wat hij moet doen, dus ook daar geen klagen over.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64



Quote from: Dynky on March 30, 2014, 12:15:34wat betreft Qobuz FLAC streaming, is de Sonos de (bij mijn weten) enige unit die netjes doet wat hij moet doen, dus ook daar geen klagen over.

Onlangs bij een vriend de Arcam airdac gedemonstreerd gekregen en die deed dat ook perfect...

http://www.arcam.co.uk/products,rSeries,Wireless-DACs,airDAC.htm
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dirk

Quote from: Rudi64 on March 30, 2014, 13:06:08

Onlangs bij een vriend de Arcam airdac gedemonstreerd gekregen en die deed dat ook perfect...

http://www.arcam.co.uk/products,rSeries,Wireless-DACs,airDAC.htm
dat ziet er idd een leuke unit uit, voor een redelijke prijs zelfs...en met een goed ogende (gratis) eigen Arcam app

wat ik me alleen afvraag, is of Qobuz rechtstreeks vanuit deze Arcam app te benaderen is, dus als een echte source binnen de Arcam player.   (uit de beschrijving vd app in iTunes kan ik het niet afleiden)
zou je dat eens kunnen navragen bij je kennis?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64

Quote from: Dynky on March 30, 2014, 13:24:28
dat ziet er idd een leuke unit uit, voor een redelijke prijs zelfs...en met een goed ogende (gratis) eigen Arcam app

wat ik me alleen afvraag, is of Qobuz rechtstreeks vanuit deze Arcam app te benaderen is, dus als een echte source binnen de Arcam player.   (uit de beschrijving vd app in iTunes kan ik het niet afleiden)
zou je dat eens kunnen navragen bij je kennis?  ;)

Okido...heb hem mail gestuurd..
Zodra ik meer weet laat ik het je weten...maar dacht van wel.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea