The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

ai...net ontdekt dat de sub helemaal niet kon meespelen de afgelopen 2 weken, no wonder dat ik hem dus "wat stil" vond staan tov ervoor  :D

blijkbaar had ik bij het inpakken vd Meridians ook de wallwart van de miniDSP uit het stopcontact gehaald, denkende dat ik eigenlijk de iTach ethernet/RS-232 convertor z'n voeding uit het stopcontact had gehaald (die ik nu ook niet meer nodig heb)

vandaag dus de laptop een de miniDSP gehangen om de volumes wat bij te stellen en ik kreeg geen enkele reactie van de miniDSP, dus dan maar ff gaan uitzoeken waarom dat zo was...en zo kwam ik achter die kleine misser  :blush:

vervolgens uiteraard ook weer niet gedacht aan het feit dat een miniDSP geen "softstart" oid heeft en zo bijna m'n 15" uit z'n kast laten knallen toen ik het netadaptertje weer in het stopcontact stak, terwijl de subamp nog gewoon aan stond en gevoed werd met het signaal vd DSP :crazy:

maar inmiddels speelt de sub weer als voorheen, me happy  :headbanging:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Quote from: Rudi64 on January 18, 2014, 16:32:46
In de laatste versie is recently played aanwezig....
Juist onder saved playlists..

Hmm, interessant. Kan ik de bestaande minimserver op de NAS gewoon updaten, of moet ik een volledige nieuwe install doen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz


Quote from: Jumping Jack on January 18, 2014, 17:40:42
Hmm, interessant. Kan ik de bestaande minimserver op de NAS gewoon updaten, of moet ik een volledige nieuwe install doen?

Updaten... Oftewel, package downloaden en handmatig installeren...

rovinggecko

Quote from: Dynky on January 18, 2014, 17:32:26
vandaag dus de laptop een de miniDSP gehangen om de volumes wat bij te stellen en ik kreeg geen enkele reactie van de miniDSP, dus dan maar ff gaan uitzoeken waarom dat zo was...en zo kwam ik achter die kleine misser  :blush:
Maakt dat nog iets uit voor de testen die je aan het doen bent? Klinkt nu beter neem ik aan?

Quote from: Dynky on January 18, 2014, 17:32:26
vervolgens uiteraard ook weer niet gedacht aan het feit dat een miniDSP geen "softstart" oid heeft en zo bijna m'n 15" uit z'n kast laten knallen toen ik het netadaptertje weer in het stopcontact stak, terwijl de subamp nog gewoon aan stond en gevoed werd met het signaal vd DSP :crazy:
Heb ik ook wel eens gedaan: zeer steile leercurve! Doet bijna fysiek pijn  :-[
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on January 18, 2014, 18:26:41
Maakt dat nog iets uit voor de testen die je aan het doen bent? Klinkt nu beter neem ik aan?
nee hoor, de tests die ik de voorbije weken deed waren louter mbt het vinden van een nieuwe streamer die me beviel...en the jury is out , maw de (eigen) speler wordt morgen al opgehaald  ;)

het klinkt nu met (spelende) sub gewoon meer uitgebalanceerd, het fundament wat ik gewend was is er weer, dus da's wel prettiger luisteren nu, maar dat stond de beoordeling vd verschillende streamers nooit in de weg, daar kon ik wel doorheen luisteren.

'k heb wel even (nu de laptop er toch aan hing) de gain iets verlaagd, maar ik ben er nog niet uit of ik het ook zo ga laten...dat zal de komende dagen wel weer gaan blijken ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

Quote from: Rudi64 on January 18, 2014, 16:32:46
In de laatste versie is recently played aanwezig....
Juist onder saved playlists..
in BubbleDS?
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mitch--

Quote from: Dynky on January 18, 2014, 18:37:11
nee hoor, de tests die ik de voorbije weken deed waren louter mbt het vinden van een nieuwe streamer die me beviel...en the jury is out , maw de (eigen) speler wordt morgen al opgehaald  ;)

het klinkt nu met (spelende) sub gewoon meer uitgebalanceerd, het fundament wat ik gewend was is er weer, dus da's wel prettiger luisteren nu, maar dat stond de beoordeling vd verschillende streamers nooit in de weg, daar kon ik wel doorheen luisteren.

'k heb wel even (nu de laptop er toch aan hing) de gain iets verlaagd, maar ik ben er nog niet uit of ik het ook zo ga laten...dat zal de komende dagen wel weer gaan blijken ;D

cool! welke speler is het uiteindelijk geworden dan?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on January 18, 2014, 23:42:29
cool! welke speler is het uiteindelijk geworden dan?

dezelfde als wat hier nu staat, maar dan een "verse"  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

rovinggecko

De jury is in begrijp ik? :)
Het wordt een ND5 XS?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on January 19, 2014, 09:53:19
De jury is in begrijp ik? :)
Het wordt een ND5 XS?

yep...en het eigen exemplaar staat intussen al een uurtje te spelen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Dynky is nu echt aan de Naim  :blink:
Had toch wel een meer exotische oplossing verwacht  :sneaky2:

rovinggecko

Nice!!!  :pompom:

Zijn er ook mogelijkheden om Spotify via de ND5 XS te spelen? Via een UPnP server met een spotify plugin ofzo?
Of heb je nog steeds een simpele Sonos voor dat werk?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on January 19, 2014, 13:29:39
Zijn er ook mogelijkheden om Spotify via de ND5 XS te spelen? Via een UPnP server met een spotify plugin ofzo?
Of heb je nog steeds een simpele Sonos voor dat werk?

bij mijn weten (nog) niet, dus de Sonos hangt er hier idd aan voor diensten à la Qobuz
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Ik dacht dat je mede vanwege dat soort diensten van Meridian af was maar Naim doet dit ook (nog) niet?

Dirk

Quote from: AbZ on January 19, 2014, 13:26:25
Dynky is nu echt aan de Naim  :blink:
Had toch wel een meer exotische oplossing verwacht  :sneaky2:
er stonden ook wel enkele exoten op m'n lijstje (oa de Soundaware), maar deze vielen voornamelijk af omwille van de ietwat mindere support en/of ontoereikende specs tov mijn eisenpakket.

komt daarbij dat ik echt geen verschil hoorde tussen de Unitiqute en bvb een Sonos+Sparrow (qua prijs wint de Naim het dan trouwens al van die specifieke combi), dus dan neigde ik idd al wat sneller dan ik zelf had verwacht naar de Naim kant.

Naim is qua bediening (UI) ook nog een beetje wennen, maar er is alvast niets wat me ergert bij het normale gebruik...en da's meer dan ik van andere fabrikanten kan zeggen (Linn is imo met bvb Kinsky wat intuïtiever, maar de Sooloos app van Meridian vond ik nog steeds het beste wat ik al gezien & gebruikt heb)

afgelopen week heb ik dan nog de ND5 XS aan de tand gevoeld, maar die doet het allemaal net dat beetje beter, maw dat beviel me zo goed dat ik nu dus m'n eigen unit heb staan spelen.
't gevaar bij Naim is en blijft natuurlijk dat eeuwige upgrade pad, wat bij hen sterk wordt uitgebouwd dmv aparte DACs en vooral een keur aan extra voedingen, maar daar zal ik dan maar aan proberen te weerstaan  (al zien de Teddy Pardo's er wel leuk uit :D)

nu eens eerst ff wat terug genieten vd set, die trouwens nog niet helemaal "af" is, want er is nog een soort van passieve pre in de maak door Jerry  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: AbZ on January 19, 2014, 14:00:02
Ik dacht dat je mede vanwege dat soort diensten van Meridian af was maar Naim doet dit ook (nog) niet?
mede daarom idd, maar niet enkel daarom
wel bij de les blijven  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Naim is er mee bezig, dus dat komt wel goed ergens in 2020 ofzo.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tomvbugg

#1293
Quote from: AbZ on January 19, 2014, 13:26:25
Dynky is nu echt aan de Naim  :blink:
Had toch wel een meer exotische oplossing verwacht  :sneaky2:
Of het gaat blijven duren dat is iets anders.   :P

Dirk

Quote from: tomvbugg on January 19, 2014, 15:31:52
Of het gaat blijven duren dat is iets anders.   :P
ik doe dan ook niet zo snel uitspraken à la "deze gaat hier nooit meer weg;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ondertussen al een paar uurtjes aan het luisteren naar dit stapeltje groen geweld, zowel vanaf de ND5 XS als de CD3,5...en het bevalt me eerlijk gezegd beter dan verwacht. :music:



enkel is de bruikbare range van de volumeknop ietwat beperkt (kom niet boven de 10-11 uit en dat is dan al heel hard), dus ik denk dat ik Jerry hier ff naar ga laten kijken om dit netjes op te lossen.
tevens wil ik dor hem ook de pre-out uitgangen weer laten "activeren" zodat ik hem ook als pre kan inzetten icm de NCore.

volgens de vorige eigenaar is hij in het verleden al zo gebruikt geweest, maar is dit in de loop der jaren weer "teruggezet", wat ook te zien is aan de lege openingen achterop, waar deze aansluitingen normaal horen te zitten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

#1296
Goeie deal Dirk! Had je nou eerder al Naim in huis?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on January 26, 2014, 10:32:08
Goeie deal Dirk! Had je nou eerder al Naim in huis?

er zijn de voorbije weken wat Naim streamers aan de tand gevoeld, waarbij de ND5 XS uiteindelijk ook is gebleven...maar verder had ik nog nooit eerder Naim in huis nee.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

#1298
Quote from: Dynky on January 26, 2014, 10:39:17
er zijn de voorbije weken wat Naim streamers aan de tand gevoeld, waarbij de ND5 XS uiteindelijk ook is gebleven...maar verder had ik nog nooit eerder Naim in huis nee.
Ok, nieuw terrein dus. Met je "nieuwe" akoestiek kan je denk ik nieuwe aanwinsten nog beter op waarde schatten. Het blijft in ieder geval leuk je tocht zo te volgen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joske007

Quote from: Dynky on January 26, 2014, 10:22:41
ondertussen al een paar uurtjes aan het luisteren naar dit stapeltje groen geweld, zowel vanaf de ND5 XS als de CD3,5...en het bevalt me eerlijk gezegd beter dan verwacht. :music:
Zo te zien loonde de rit naar dit verzorgde Naim setje je de moeite waard ;)
Ben benieuwd wat je van de bijbehorende Totems zou vinden, wanneer je deze eens in je set beluisterd  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link