The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

#1250
Quote from: katwax on January 18, 2014, 09:58:08
Ik doe altijd een restart via minimwatch om rescan te doen, dit gaat super snel. Weet eigenlijk niet of er al een automatische rescan toegevoegd is.



Nee,wel een manuele rescan functie op de laatste versie.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

wat voor nieuwe NAS heb je Dirk? Ben zelf ook even aan het shoppen voor een nieuwe!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

katwax

Quote from: Rudi64 on January 18, 2014, 10:15:51


Nee,wel een manuele rescan functie op de laatste versie.
Dan is er geen restart meer nodig dus kan je gewoon blijven luisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: Mitch-- on January 18, 2014, 10:22:48
wat voor nieuwe NAS heb je Dirk? Ben zelf ook even aan het shoppen voor een nieuwe!
een eenvoudige QNAP 112P, maar met een 4T schijf erin, dan ben ik ff gerust.

ik zag de nood niet meer voor een model met meerdere schijven (ik had hiervoor nog een 2-bay QNAP), aangezien ik toch altijd minimaal 2 fysieke backups maak op losse USB discs...en de NAS ook echt enkel en alleen gebruik voor muziek.

na wat ik vooraf had gelezen mbt Minimserver, dacht ik te moeten uitkijken naar een hoger model in de range, maar sinds Minimserver ook draait op deze processor was die horde ook verdwenen, dus dit volstaat imo ruimschoots.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joske007

Staat daar dan geen mediaserver op die deze klus zelfstandig voor je klaart, zoals bij Synology?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

katwax

#1255
Quote from: Joske007 on January 18, 2014, 10:36:08
Staat daar dan geen mediaserver op die deze klus zelfstandig voor je klaart, zoals bij Synology?
Qnap is standaard met twonky, minimserver werkt echter sneller als je een aanzienlijke collectie hebt. (sneller met scannen etc).
En heeft enkele leuke opties om custom zaken toe te voegen om muziek te vinden/sorteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: Joske007 on January 18, 2014, 10:36:08
Staat daar dan geen mediaserver op die deze klus zelfstandig voor je klaart, zoals bij Synology?
dat zal wslk wel, maar ik wou (na wat ik erover gelezen heb op oa Linn als Naim fora) aan de slag met de Minimserver.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on January 18, 2014, 10:38:28
dat zal wslk wel, maar ik wou (na wat ik erover gelezen heb op oa Linn als Naim fora) aan de slag met de Minimserver.

hij "klinkt" wat beter dan  veel andere programma's, niet wereldschokkend maar een nuance verschil.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

LABO

Quote from: Dynky on January 18, 2014, 10:38:28
dat zal wslk wel, maar ik wou (na wat ik erover gelezen heb op oa Linn als Naim fora) aan de slag met de Minimserver.
Is ook veruit de beste volgens onze vrienden van BB&G (omdat hij voor het verzenden al converteert naar WAV)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Joske007

Quote from: Dynky on January 18, 2014, 10:38:28
dat zal wslk wel, maar ik wou (na wat ik erover gelezen heb op oa Linn als Naim fora) aan de slag met de Minimserver.
Oké, dat is weer duidelijk en was me nog onbekend ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Mitch--

Quote from: LABO on January 18, 2014, 10:41:45
Is ook veruit de beste volgens onze vrienden van BB&G (omdat hij voor het verzenden al converteert naar WAV)

dat klopt inderdaad, alleen kan mediaserver van synology dat ook, en ik heb van de week een testje gedaan waarbij minimserver toch een fractie beter klonk, iets waar Garmt me al op attendeerde.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Actionhost

Quote from: garmtz on January 12, 2014, 20:11:21
Kom maar langs... :)

Ga ik zeker een keer doen! Breng ik m'n Sonos mee.

En kom ik meteen een LP12 beluisteren, want die blijft mijn interesse houden!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz

Quote from: Mitch-- on January 18, 2014, 10:43:59
dat klopt inderdaad, alleen kan mediaserver van synology dat ook, en ik heb van de week een testje gedaan waarbij minimserver toch een fractie beter klonk, iets waar Garmt me al op attendeerde.

@Dynky: In Minimwatch is in versie 0.8 en hoger nu een 'Rescan' functie, die nieuwe muziek scant. Je kunt dan gewoon doorluisteren.

De Synology mediaserver kan naar WAV transcoderen, maar downgrade alles naar 16bit/44.1kHz! Geen optie dus...

Mitch--

Quote from: garmtz on January 18, 2014, 11:14:18
@Dynky: In Minimwatch is in versie 0.8 en hoger nu een 'Rescan' functie, die nieuwe muziek scant. Je kunt dan gewoon doorluisteren.

De Synology mediaserver kan naar WAV transcoderen, maar downgrade alles naar 16bit/44.1kHz! Geen optie dus...

Jaa klopt inderdaad! Daarom nu even rondshoppen voor een andere NAS om ook minimserver te draaien
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Quote from: Mitch-- on January 18, 2014, 10:40:28
hij "klinkt" wat beter dan  veel andere programma's, niet wereldschokkend maar een nuance verschil.

moet zeggen dat minimserver in vergelijking met het standaard audio programma van Synology zeer grote verschillen laat horen, vooralals je flac naar wav op de server aan hebt staan. het leeft minder en is zo plat als wat... ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted Member 2

Quote from: advr on January 18, 2014, 12:10:49
moet zeggen dat minimserver in vergelijking met het standaard audio programma van Synology zeer grote verschillen laat horen, vooralals je flac naar wav op de server aan hebt staan. het leeft minder en is zo plat als wat... ;D ;D

Bedoel je dan dat minim platter klinkt en niet leeft of het standaard synology programma?

advr

Quote from: Onder013 on January 18, 2014, 12:24:56
Bedoel je dan dat minim platter klinkt en niet leeft of het standaard synology programma?

zeker niet, minimserver/streamer is veruit beter ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted Member 2

Quote from: advr on January 18, 2014, 12:35:38
zeker niet, minimserver/streamer is veruit beter ;D

zoals ik al dacht ;D

Mitch--

Quote from: advr on January 18, 2014, 12:35:38
zeker niet, minimserver/streamer is veruit beter ;D

heb ik inderdaad hier ook gehoord, jammergenoeg draait mijn NAS geen minimserver :( maar had me laptop minimserver laten draaien en het klonk echt beter, dus helaas weer even rondshoppen voor een nieuwe nas.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Quote from: Mitch-- on January 18, 2014, 12:39:35
heb ik inderdaad hier ook gehoord, jammergenoeg draait mijn NAS geen minimserver :( maar had me laptop minimserver laten draaien en het klonk echt beter, dus helaas weer even rondshoppen voor een nieuwe nas.

Synology 412+ heb ik draaien en combineert erg goed met Minimserver/streamer... ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Quote from: katwax on January 18, 2014, 10:38:25
Qnap is standaard met twonky, minimserver werkt echter sneller als je een aanzienlijke collectie hebt. (sneller met scannen etc).
En heeft enkele leuke opties om custom zaken toe te voegen om muziek te vinden/sorteren.

Welke opties gebruik jij? Wat ik mis in Minim, is de optie 'laatst toegevoegde albums'. Dat zou het echt af maken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Actionhost on January 18, 2014, 10:46:02
Ga ik zeker een keer doen! Breng ik m'n Sonos mee.

En kom ik meteen een LP12 beluisteren, want die blijft mijn interesse houden!

Als je LP12 wilt beluisteren, kun je dat het beste in Zevenbergen doen, daar hebben we ook qua streaming wel alles staan. hilversum kan ook, dan halen we een LP12 naar die vestiging (daar staat er nu geen een). Als je echt iets wilt afspreken, doe maar even PM, dan vervuilen we dit topic verder niet... ;)

Dirk

Quote from: garmtz on January 18, 2014, 13:32:42
Als je LP12 wilt beluisteren, kun je dat het beste in Zevenbergen doen, daar hebben we ook qua streaming wel alles staan. hilversum kan ook, dan halen we een LP12 naar die vestiging (daar staat er nu geen een). Als je echt iets wilt afspreken, doe maar even PM, dan vervuilen we dit topic verder niet... ;)
is niet erg hoor
'k kan alleen voor mezelf spreken dat ik laatst in Zevenbergen bewust niet ben gaan luisteren naar een LP12 (hoewel ze wel stonden te lonken in hun ogenschijnlijke eenvoud)...want ik ken mezelf  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

Quote from: Jumping Jack on January 18, 2014, 12:56:03
Welke opties gebruik jij? Wat ik mis in Minim, is de optie 'laatst toegevoegde albums'. Dat zou het echt af maken...
die mis ik ook en ook recently played ::)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

Quote from: advr on January 18, 2014, 15:30:46
die mis ik ook en ook recently played ::)
In de laatste versie is recently played aanwezig....
Juist onder saved playlists..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.