The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: rovinggecko on January 11, 2014, 11:41:48
??? Je bedoelt dat je meer wilt betalen voor minder? Of hoop je zo een kwaliteits stap te maken?
En de sonos via de sparrow? Begrijp dat dit geen blijvertje is, dus misschien niet relevant om te testen, maar vanuit interesse... Zou daar ook meer winst verwachten.
Interessante en eerlijke uitkomst! Vind het wel een mooie conclusie. Misschien dat als je 1 of meerdere andere componenten in je set (of de acoustiek) veranderd dat er dan wel een verschil is, maar dat is nu niet relevant, of je moet iets missen, maar dan wordt de zoektocht groter.

Volg eea met interesse, ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt.

volgens mij is dynky zn huis net totaal aangepakt op akoestiek.

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 11:22:18
zo...
ik ben inmiddels vanaf 8u aan de gang met luisteren...en enkele kopjes koffie en een veelvoud aan nummers verder, ben ik er voor 90% uit dat er geen aparte DAC gaat komen.
ofwel hoor ik het gewoon niet, of er is echt zo weinig verschil dat het mij simpelweg niet opvalt  :hmmm:
op zich stoort me dat resultaat niet zozeer (is alleen maar goedkoper), alleen had ik eerlijk gezegd wel verwacht dat een DAC erbij wat uit zou maken.

fwiw; de vergelijking die ik hier maak, is om voor mezelf uit te maken of ik al dan niet verschil hoor bij de switch tussen een Naim Unitiqute met de Black Lion Audio Sparrow white DAC erachter, tov de Qute zonder DAC, dus gewoon vanaf z'n analoge uitgang naar de eigen preamp/amp die hier al in huis is.

Verder is de Sonos Connect intussen ook wat gezakt in de running order als mogelijke "main speler", simpelweg wegens z'n UI die ik niet zo prettig vind werken, zeker vanuit mijn eigen muziekcollectie. 
De Connect blijft dus wel zeker in de keten om diensten als Qobuz ea te kunnen gebruiken, maar dan gewoon via de digitale ingang van de Naim...die dan weer het normale streamen vanuit de eigen library voor z'n rekening neemt.

Nu moet ik maar eens gaan uitmaken of de meerprijs van een ND5 XS tov een Qute overkomelijk is, daar ik immers geen gebruik maak van de analoge pre- & eindversterking in de Qute  :sigh:

mijn vader draait ook met een unitiqute op zijn set (Burmester en Sonus Faber) en ook geen verschil kunnen horen met een externe dac toevoeging
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: rovinggecko on January 11, 2014, 11:41:48
??? Je bedoelt dat je meer wilt betalen voor minder? Of hoop je zo een kwaliteits stap te maken?
2 x ja
de ND5 XS is idd een stapje hoger op de Naim ladder en heeft gewoon geen zaken aan boord die ik toch niet ga gebruiken, dus dubbele winst  ;)

Quote from: rovinggecko on January 11, 2014, 11:41:48
En de sonos via de sparrow? Begrijp dat dit geen blijvertje is, dus misschien niet relevant om te testen, maar vanuit interesse... Zou daar ook meer winst verwachten.
connect op de Sparrow komt qua sound voor mij op haast gelijk niveau als de Naim, maar door de UI die me niet bevalt, wordt de connect dus zeker niet de main bron.
ik heb in het verleden (oa met de SBT via Ipeng en Simple Audio met de Roomplayer) me al mateloos geërgerd aan een brakke UI, dus hier laat ik niet teveel concessies toe, want dat gaat op den duur echt ergeren.
komende van een Sooloos is dat naturlijk niet evident ;D, maar buiten het feit dat ik wat moet wennen aan een paar zaken in de N-Stream, doet hij het naar mijn gevoel wel lekker en is er (nog?) niets wat ik ergerlijk vind werken.
ik weet dat de connect nog wat te verbeteren is qua SQ door de Magna mods (had al contact met Jos daarover), maar aangezien de UI voor mij een no go is, vervaagt dat pad dus. 

Quote from: rovinggecko on January 11, 2014, 11:41:48
Interessante en eerlijke uitkomst! Vind het wel een mooie conclusie. Misschien dat als je 1 of meerdere andere componenten in je set (of de acoustiek) veranderd dat er dan wel een verschil is, maar dat is nu niet relevant, of je moet iets missen, maar dan wordt de zoektocht groter.

Volg eea met interesse, ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt.
ik hou jullie wel op de hoogte
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Mitch-- on January 11, 2014, 11:51:14
volgens mij is dynky zn huis net totaal aangepakt op akoestiek.
idd, qua akoestiek ga ik hier nog weinig aanpassen...en in elk geval niets wat op de uitkomst van dit vergelijk van invloed zou zijn.

Quote from: Mitch-- on January 11, 2014, 11:51:14
mijn vader draait ook met een unitiqute op zijn set (Burmester en Sonus Faber) en ook geen verschil kunnen horen met een externe dac toevoeging
oh, maar dan wordt het me een beetje duidelijk.
misschien ligt het aan die brakke speakers van jou vader en mij?
SF en Harbeth laten nu eenmaal meer vd muziek horen en mogelijk wat minder van het gefreubel in de marge  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

thepioneer

Mooi dat je de combi hebt kunnen verkopen. Rare handel eigenlijk. CP heeft hem wel al een jaar te koop en jij bent ze zo kwijt :)

Ben benieuwd of je ze ook gaat missen.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Mitch--

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 11:58:32
idd, qua akoestiek ga ik hier nog weinig aanpassen...en in elk geval niets wat op de uitkomst van dit vergelijk van invloed zou zijn.
oh, maar dan wordt het me een beetje duidelijk.
misschien ligt het aan die brakke speakers van jou vader en mij?
SF en Harbeth laten nu eenmaal meer vd muziek horen en mogelijk wat minder van het gefreubel in de marge  ;D

het mooiste en belangrijkste gegeven in deze hobby denk ik zo! SF en Harbeth zijn natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven hehe  :angel:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Kun je de interne streamer van de Qute niet gebruiken ipv een losse streamer?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

#1231
Quote from: Kingpin on January 11, 2014, 12:38:56
Kun je de interne streamer van de Qute niet gebruiken ipv een losse streamer?
ja hoor, zo luister ik nu ook
versterking en preamp vd Qute zijn "uitgeschakeld".

en daarom vraag ik me ook af; koop ik in mijn gegeven situatie niet beter een dedicated streamer (ND5 XS) van 1000€ meer weliswaar, dan te opteren voor deze Qute waarvan ik enkel de streamer ga gebruiken en dus +-50% vh toestel niet ga gebruiken.
mijn gezond verstand zegt me dat het verschil tussen die 2 (louter vwb het streamen) toch merkbaar moet zijn...

het feit dat ik de investering van een goede DAC nu al niet hoef te doen, geeft me wat meer mogelijkheden om idd naar een higher ranked Naim te kijken, dus wie weet wat de toekomst brengt.

maar ik heb nu ook een lijntje uit liggen bij Sonority vwb een Soundaware streamer, dus ook daar maar eens eerst ff afwachten wat de antwoorden zijn  ;)


edit ; typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 12:51:28
ja hoor, zo luister ik nu ook
versterking en preamp vd Qute zijn "uitgeschakeld".

en daarom vraag ik me ook af; koop ik in mijn gegeven situatie niet beter een dedicated streamer (ND5 XS) van 1000€ meer weliswaar, dan te opteren voor deze Qute waarvan ik enkel de streamer ga gebruiken en dus +-50€ vh toestel niet ga gebruiken.
mijn gezond verstand zegt me dat het verschil tussen die 2 (louter vwb het streamen) toch merkbaar moet zijn...

het feit dat ik de investering van een goede DAC nu al niet hoef te doen, geeft me wat meer mogelijkheden om idd naar een higher ranked Naim te kijken, dus wie weet wat de toekomst brengt.

maar ik heb nu ook een lijntje uit liggen bij Sonority vwb een Soundaware streamer, dus ook daar maar eens eerst ff afwachten wat de antwoorden zijn  ;)

ik denk dat het verschil wel degelijk merkbaar is. Als we natuurlijk kijken naar de voeding van beide apparaten zal de ND5 XS zeker in het voordeel zijn, die voeding word natuurlijk totaal gebruikt voor de streamer, en er zitten ook geen vertakkingen meer in de machine zelf, maar alleen de stream onderdelen.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Als je alleen de streamer gebruikt van de Qute zou dat idd zonde zijn.
W.b.t. all-in-one oplossing denk ik qua prijs niet te verslaan.

Ik ken de Qute nog niet goed genoeg hoe deze en de rest van Naim is opgebouwd wbt voedingen.
Wel weet ik dat zelfs de Qute een linieare voeding behuisd wat vrij ongebruikelijk is in deze prijsrange.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mitch--

Quote from: Kingpin on January 11, 2014, 13:05:04
Als je alleen de streamer gebruikt van de Qute zou dat idd zonde zijn.
W.b.t. all-in-one oplossing denk ik qua prijs niet te verslaan.

Ik ken de Qute nog niet goed genoeg hoe deze en de rest van Naim is opgebouwd wbt voedingen.
Wel weet ik dat zelfs de Qute een linieare voeding behuisd wat vrij ongebruikelijk is in deze prijsrange.

zeker waar! de prijs-kwaliteit verhouding is top, en zeker als all-inn oplossing!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Kingpin on January 11, 2014, 13:05:04
Als je alleen de streamer gebruikt van de Qute zou dat idd zonde zijn.
W.b.t. all-in-one oplossing denk ik qua prijs niet te verslaan.

Ik ken de Qute nog niet goed genoeg hoe deze en de rest van Naim is opgebouwd wbt voedingen.
Wel weet ik dat zelfs de Qute een linieare voeding behuisd wat vrij ongebruikelijk is in deze prijsrange.
voor wat betreft vfm lijkt me de Qute een beetje eenzaam aan de top te staan, hij is immers iets goedkoper dan een Linn Sneaky DS...dus dan wordt het een kwestie van smaak (zowel op het vlak van SQ als het uiterlijk imo) tussen die 2 als je zou moeten gaan kiezen.
het ogenschijnlijk "kleine kastje" is trouwens erg mooi afgewerkt en voelt zeer solide aan...meer dan ik vooraf had ingeschat.
het feit dat hij ook een display heeft waarop je eea kan aflezen is voor sommige gebruikers, die hem gaan vergelijken met een Sneaky, mogelijk ook een pluspunt, maar ook dat is een smaakkwestie.

maar feit is dus dat ik idd enkel het streaming gedeelte ga gebruiken, dus kijk ik nog ff verder rond  ;)
ook de n-stream app krijft van mij een positieve vermelding. redelijk intuïtief en goede respons doorheen het hele menu...zonder vreemde zaken waar ik me aan erger, dus  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Mitch-- on January 11, 2014, 13:13:47
zeker waar! de prijs-kwaliteit verhouding is top, en zeker als all-inn oplossing!
We zullen het a.s. woensdag weten :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mitch--

Quote from: Kingpin on January 11, 2014, 13:15:00
We zullen het a.s. woensdag weten :)

komt er ook een bij jouw langs dan?

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 13:14:39
voor wat betreft vfm lijkt me de Qute een beetje eenzaam aan de top te staan, hij is immers iets goedkoper dan een Linn Sneaky DS...dus dan wordt het een kwestie van smaak (zowel op het vlak van SQ als het uiterlijk imo) tussen die 2 als je zou moeten gaan kiezen.
het ogenschijnlijk "kleine kastje" is trouwens erg mooi afgewerkt en voelt zeer solide aan...meer dan ik vooraf had ingeschat.
het feit dat hij ook een display heeft waarop je eea kan aflezen is voor sommige gebruikers, die hem gaan vergelijken met een Sneaky, mogelijk ook een pluspunt, maar ook dat is een smaakkwestie.



is inderdaad een volle smaakwestie, mijn vader heeft de keuze uit de Naim en Linn Majik en Sneaky gemaakt, waarbij voor hem de keuze viel op de naim dus (ook nog een macmini met dac maar hij was snel klaar met alle software "tweaks" en kabelberg dat ie die snel aan de wilgen heeft gehangen)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 13:14:39
voor wat betreft vfm lijkt me de Qute een beetje eenzaam aan de top te staan, hij is immers iets goedkoper dan een Linn Sneaky DS...dus dan wordt het een kwestie van smaak (zowel op het vlak van SQ als het uiterlijk imo) tussen die 2 als je zou moeten gaan kiezen.
het ogenschijnlijk "kleine kastje" is trouwens erg mooi afgewerkt en voelt zeer solide aan...meer dan ik vooraf had ingeschat.
het feit dat hij ook een display heeft waarop je eea kan aflezen is voor sommige gebruikers, die hem gaan vergelijken met een Sneaky, mogelijk ook een pluspunt, maar ook dat is een smaakkwestie.

maar feit is dus dat ik idd enkel het streaming gedeelte ga gebruiken, dus kijk ik nog ff verder rond  ;)
ook de n-stream app krijft van mij een positieve vermelding. redelijk intuïtief en goede respons doorheen het hele menu...zonder vreemde zaken waar ik me aan erger, dus  :thumbs-up:
Mijn uiteindelijke keuze was een top 3:
- Linn Sneaky DSM
- Naim UnitiQute 2
- Revox Joy S119
Waarbij ik moet zeggen dat de laatste ook erg goed klonk, maar voor mij een paar nadelen had, dus uiteindelijk was het een smaakkwestie waarbij ik de Naim vloeiender en aangenamer vindt klinken, meer "analogen" wat mij meer aanspreekt.
Daarnaast heb ik (nou ja eigenlijk m'n vrouw want die wilde een apparaat welke makkelijk bedienbaar is zonder dat ze tig kastjes in volgorde aan/uit moet zetten  ;D ) aan 30W meer dan genoeg omdat er een dikke Velodyne het laag voor z'n rekening neemt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#1239
Quote from: Mitch-- on January 11, 2014, 13:20:27
komt er ook een bij jouw langs dan?
Nee, ik heb er 1 gekocht, maar ik kan niet eerder dan woensdag.
Heb alle genoemde wel beluisterd.
De Linn in Duitsland en de Naim/Revox in Nederland
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Actionhost

Quote from: Staaled on January  1, 2014, 13:39:41
Ik ken Sonos goed en het is digitaal en analoog beduidend minder.

Met de Magna Ultimo Mod (zie elders op dit forum) en via een goede externe DAC is de Sonos een zeer goede steamer vind ik. Maar inderdaad is er dan weinig meer over van de originele Sonos  ::)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Staaled

#1241
Quote from: Actionhost on January 11, 2014, 13:46:31
Met de Magna Ultimo Mod (zie elders op dit forum) en via een goede externe DAC is de Sonos een zeer goede steamer vind ik. Maar inderdaad is er dan weinig meer over van de originele Sonos  ::)
Zou best kunnen ,maar ik ben niet meer zo van de "mods".
Je kunt er best wat mee bereiken, maar in de verkoop zie je nooit iets terug van de kosten.
Liever een next level origineel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Heb hier laatst een gemodde Sonos van een klant beluisterd en een Linn Majik DS maakte er in een A/B test gehakt van... Beide digitaal aangesloten op een Anthem MRX710. De Sonos klonk alsof hij in het hoog niet genoeg doorliep, plat, mat...

Staaled

Quote from: garmtz on January 11, 2014, 14:34:29
Heb hier laatst een gemodde Sonos van een klant beluisterd en een Linn Majik DS maakte er in een A/B test gehakt van... Beide digitaal aangesloten op een Anthem MRX710. De Sonos klonk alsof hij in het hoog niet genoeg doorliep, plat, mat...
Ik meen dat je ook ooit Majik met Sneaky in die zin hebt vergeleken. Hoe viel dat uit ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Staaled on January 11, 2014, 14:43:44
Ik meen dat je ook ooit Majik met Sneaky in die zin hebt vergeleken. Hoe viel dat uit ?

Majik digitaal uit was beter dan Sneaky digitaal uit. Er is zelfs een verschil tussen de Majik DSM en DS.

Actionhost

Quote from: garmtz on January 11, 2014, 14:34:29
Heb hier laatst een gemodde Sonos van een klant beluisterd en een Linn Majik DS maakte er in een A/B test gehakt van... Beide digitaal aangesloten op een Anthem MRX710. De Sonos klonk alsof hij in het hoog niet genoeg doorliep, plat, mat...

Dat twijfel ik niet aan, de Majik zit dan ook in een geheel andere prijsklasse. Zou graag een Majik DS bezitten maar gezien het budget was de Sonos Ultimo voor nu de max (wou ook nog een platenspeler  ;D)

Zou overigens graag een keer zo'n vergelijk willen horen.

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz

Quote from: Actionhost on January 11, 2014, 15:43:35
Dat twijfel ik niet aan, de Majik zit dan ook in een geheel andere prijsklasse. Zou graag een Majik DS bezitten maar gezien het budget was de Sonos Ultimo voor nu de max (wou ook nog een platenspeler  ;D)

Zou overigens graag een keer zo'n vergelijk willen horen.

Kom maar langs... :)

Dirk

Momenteel ben ik de hele library aan het overplaatsen van (één van de) "backup" USB-disc naar een nieuwe NAS, die straks de zwarte doos van de nodige bitjes moet gaan voorzien  ;)

De installatie van Minimserver en Minimwatch is gisteren (een beetje tegen mijn eigen verwachting in ;D) redelijk vlot gelukt.
Wel lijk ik niets te vinden in de instellingen van Minimwatch mbt automatisch opsporen van nieuwe muziek. Wil dit zeggen dat ik manueel een rescan moet laten lopen na het toevoegen van nieuwe files op de NAS?

vandaag wordt ook de mini-dsp nog even wat aangepast, dwz het sub level wat hoger zetten, want het signaal is nu een pak lager dan wat van de 818 kwam, wat resulteert in een veel te stille sub

en dan zou ik weer ff klaar moeten zijn, tenminste...tot de volumeregelaar/phono-stage hier zijn blije intrede doet, maar daar is ene tovenaar nog wat aan het b(r)ouwen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ik doe altijd een restart via minimwatch om rescan te doen, dit gaat super snel. Weet eigenlijk niet of er al een automatische rescan toegevoegd is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

LABO

Nadat ik albums heb toegevoegd stop ik meestal minimserver op de nas en start daarna weer op zodat er een nieuwe index wordt opgebouwd. Kost een paar minuten bij een library van zo'n 1000 albums.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII