The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Dynky on January  1, 2014, 13:55:53
Die verkoop is ook niet ingegeven door dat gemis aan (oa) Qobuz, wel omdat ik gewoon weer eens wat anders wil proeven

Had ik al meegekregen :

Quote from: Dynky on December 31, 2013, 20:07:13

het zal dus mogelijk wel wat anders gaan klinken, maar of het daarom minder leuk wordt weet ik nog zo niet  :colgate:
wat ik in 2013 heb geleerd is dat een goede akoestiek meer uitmaakt dan nog betere toestellen, al valt dat bij een overgroot deel van dit forum in dovemans oren.
die verbeterde akoestiek icm met de Harbeths én een goed geïntegreerde sub zijn nu de vaste waarden in mijn set, dus daar wordt alvast niet aan geraakt.

ach, zo blijf ik ook in 2014 weer bezig met de hobby, waar idd de set zelf, inclusief af en toe één en ander stevig omgooien in die set, toch ook een wezenlijk deel van uitmaakt.

Van een afstand ,gezien het streven van de meesten hier op het forum naar beter/hoger, is het wat wennen. ;D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

ach...(bijna) alles went  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Ik denk dat Linn met Kazoo een enorme stap gaat zetten dit jaar. Hier zullen welhaast zeker Spotify en hopelijk Qobus in geïntegreerd kunnen worden, maar het blijft gissen.

Als het gaat om de combi met Harbeth, is Naim ook een superkeuze en n-stream vind ik een van de mooiste control points, vooral vanwege de integratie met Rovi. Niet zo mooi misschien als Sooloos, maar what is?

Misschien eens komen oriënteren?

Dirk

ik had je eerdere post ivm Kazoo wel in het achterhoofd gehouden, dus dat oriënteren (vwb Naim/Linn ea) zal zeker bij jullie gebeuren, zonder twijfel. ;)

maar nu wil ik allereerst ff kijken hoe makkelijk ik van de 818/MD600 combi af kom, binnen de prijsbracket die ik in m'n hoofd heb.
in tussentijd ga ik dus wel al een Connect aanschaffen om te kijken wat dat geeft qua SQ, bij lokale streaming vanaf harddisk.

iets waar ik eerlijk gezegd ook naar zit te kijken, is een setup van 47 labs...da's wat heel anders, I know, maar het spreekt me zeker wel aan  8)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

thepioneer

Ik denk dat als je een streaming service aan gaat bieden dat je wel met een heel goed concept moet komen mochten de big boys zich hierin gaan intereseren.

Spotify is al zo bekend en groot dat ze daar wat mee zouden kunnen doen. Ik begrijp best dat ze niet elke startende stream service gaan intregeren. Denk dat je als merk dan niet serieus genomen gaat worden. Ook om een stabiele integratie te maken kost gewoon geld.

Bedrijven met een fatsoenlijke stabiele interface zouden denk ik niet zitten te wachten op stream services van jan en alleman.

De combi in een keer verkopen lijkt me wel lastig.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Dirk

Quote from: thepioneer on January  1, 2014, 16:34:46
Ik denk dat als je een streaming service aan gaat bieden dat je wel met een heel goed concept moet komen mochten de big boys zich hierin gaan intereseren.

Spotify is al zo bekend en groot dat ze daar wat mee zouden kunnen doen. Ik begrijp best dat ze niet elke startende stream service gaan intregeren. Denk dat je als merk dan niet serieus genomen gaat worden. Ook om een stabiele integratie te maken kost gewoon geld.

Bedrijven met een fatsoenlijke stabiele interface zouden denk ik niet zitten te wachten op stream services van jan en alleman.
het inmiddels wereldwijd bekende Spotify en het gebrek hiervan aan integratie in hun apps is idd een goed bewijs dat ze (imo) echt zitten te slapen.
Qobuz is de enige speler waar ik weet van heb die in FLAC zo'n service aanbiedt, dus het is niet zo dat het krioelt van dergelijke aanbieders waardoor ze het noorden kwijt raken, laat staan services met een eigen goed werkend platform.

de hoofdreden die ik zie waarom fabrikanten als Linn/Naim/Meridian ea dit imo snel moeten implementeren op hun units, is dat dergelijke verruiming vh muziekaanbod de aanschaf van hun hardware alleen maar interessanter maakt, maar dat schijnen ze zich niet ten volle te realiseren.

Quote from: thepioneer on January  1, 2014, 16:34:46
De combi in een keer verkopen lijkt me wel lastig.
Ik heb op dit moment een paar gegadigden die het als set willen kopen, maar er is idd veel interesse voor de MD600 as such...en weinig voor de 818v1, maar gelukkig ben ik niet gehaast  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

thepioneer

De 818 stond ook altijd op mijn verlanglijstje.  Toch nu ik de 861 heb is hij van het lijstje af. Dit omdat de decoders voor surround anders gemist gaan worden. 

Een 818 naast de 861 word wel erg prijzig. Heb het wel serieus overwogen want hij moet toch weer een stukje mooier zijn als mijn 861 In ttheorie.  In de praktijk zo het moeten worden getest.

Het blijft gewoon een erg mooie bron/pre
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Dirk

zo, vandaag een Connect opgehaald (200€ :crazy:) en in de set gehangen, ttz aan de 818 geknoopt via de optical spdif, wat maakt dat hij netjes mee kan profiteren vd Meridian z'n uitmuntende kwaliteiten als DAC/pre.
dan aan de slag gegaan om Qobuz aan de praat te krijgen, maar omdat ik me gisteren al had ingeschreven en me wat had verdiept in de Qobuz desktop applicatie, was het nu maar een kwestie van seconden...en er klonk al snel muziek.

om één en ander een beetje te kunnen inschatten vwb de behaalde SQ, heb ik voor mij overbekende albums (oa 100th window van Massive attack) rustig aan het beluisteren geweest, daarbij veelvuldig A/B switchend tussen de Sooloos (CD rip in FLAC) en datgene wat de Connect mee aanbood via Qobuz.

wel, ik ben alvast overtuigd voor zover het de kwaliteiten van Qobuz aan gaat.
een eerlijk 1-op-1 vergelijk is dit natuurlijk al niet, want los van het verschil in source-materiaal, speelt hier natuurlijk ook (vooral?) de behoorlijk verschillende afspeel-hardware mee, maar desalniettemin denk ik dat een dergelijk platform (live FLAC streaming van het www) de toekomst is  :headbanging:

het is vooral ook heel hoopgevend voor mijn verdere ommezwaai in de set, wat maakt dat ik momenteel eerlijk gezegd neig naar een Sonos Connect icm een leuke DAC/Pre.

morgen kan ik ook van de eigen muziekbibliotheek wat gaan beluisteren via de Connect, al denk ik niet dat er daarbij grote verrassingen naar boven gaan komen...want het zou me sterk verbazen als de SQ daarbij zou achterblijven op de stream van Qobuz.
waar het me bij die testjes van morgen vooral om gaat, is de UI van Sonos op de iPad, want ik ben natuurlijk enigszins verwend met de Sooloos ;D
maar dat moet dus nog even wachten tot morgen, want sinds gisterenavond is Sooloos m'n hele library aan het exporteren naar een 2T harddisc, maar dat duurt wel even :D

fwiw ; toen me op het Meridian forum gevraagd werd waarom ik de set weg wil doen, heb ik ze uitgelegd dat het gemis aan diensten als Spotify en Qobuz voor mij persoonlijk één van de redenen was om eindelijk een verder te gaan kijken dan de gevestigde namen als Meridian/Naim/Linn...
Dat dergelijke fabrikanten het daarbij ook compleet nalaten om hun bestaande klanten ook maar een schrijntje concrete hoop te geven dat zulks in de nabije  toekomst wordt geïmplementeerd, stoot me eerlijk gezegd nog het meest tegen de borst. 
de reacties die ik daarop via PM kreeg waren veelzeggend...en vooral het feit dat ze dit gaan doorspelen aan HQ is (imo) een teken aan de wand dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt...maar misschien wel één vd weinigen die z'n set van dit kaliber de deur uit doet voor een set met als kern een spelertje van 350€ ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on January  2, 2014, 15:26:23
zo, vandaag een Connect opgehaald (200€ :crazy:) en in de set gehangen, ttz aan de 818 geknoopt via de optical spdif, wat maakt dat hij netjes mee kan profiteren vd Meridian z'n uitmuntende kwaliteiten als DAC/pre.[...]
Als ik je goed begrijp is dan de reden om te veranderen de combinatie van ergernis over de weigering van fabrikanten om mee te gaan met de markt en de drang naar iets anders? Sorry als ik zo dram, maar het zou zonde zijn als je de kwaliteiten van de Meridian weg doet voor je ergernis, toch? Voor je tweede reden is inderdaad nog steeds geen vaccinatie beschikbaar. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on January  2, 2014, 17:37:57
Als ik je goed begrijp is dan de reden om te veranderen de combinatie van ergernis over de weigering van fabrikanten om mee te gaan met de markt en de drang naar iets anders? Sorry als ik zo dram, maar het zou zonde zijn als je de kwaliteiten van de Meridian weg doet voor je ergernis, toch? Voor je tweede reden is inderdaad nog steeds geen vaccinatie beschikbaar. ;)

het is niet zozeer de "weigering om mee te gaan met de markt", maar veeleer het totale gebrek aan communicatie met de bestaande klanten, door deze "big boys", terwijl een low-end speler als Sonos er wel in slaagt om dit vanaf dag 1 dat het op de markt komt, netjes werkend te implementeren.
BB&G (en andere dealers) krijgen voor zover ik weet ook geen duidelijke input vanuit deze spelers mbt de stand van zaken omtrent dit soort services, dus hen valt zeker niets te verwijten, maar ik heb er ff genoeg van dat mijn set van dit kaliber niet kan wat een Connect van 350€ wel kan, da's de kern vd zaak.

Van meer dan één admin op het Hitchiker forum kreeg ik hieromtrent duidelijke bijval, maar jammer genoeg staan ook zij niet aan het roer bij Meridian HQ  8), dus dan houdt het ff op.

dit alles is trouwens niet de reden, maar het creëerde de laatste tijd bij mij wel een belangrijke trigger waarom ik de houding van deze "groten" ff een beetje beu ben en nu het roer ook op deze manier wil omgooien.
maar ik maak er verder geen punt van, er zijn immers fabrikanten genoeg waar je leuke units van kan kopen...en er is meer dan ik of wij allen ooit kunnen beluisteren, dus ik amuseer me absoluut nog wel ;)

vaccinatie? ben ik ziek dan? :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on January  2, 2014, 17:52:32
het is niet zozeer de "weigering om mee te gaan met de markt", maar veeleer het totale gebrek aan communicatie met de bestaande klanten, door deze "big boys", terwijl een low-end speler als Sonos er wel in slaagt om dit vanaf dag 1 dat het op de markt komt, netjes werkend te implementeren.
BB&G (en andere dealers) krijgen voor zover ik weet ook geen duidelijke input vanuit deze spelers mbt de stand van zaken omtrent dit soort services, dus hen valt zeker niets te verwijten, maar ik heb er ff genoeg van dat mijn set van dit kaliber niet kan wat een Connect van 350€ wel kan, da's de kern vd zaak.

Van meer dan één admin op het Hitchiker forum kreeg ik hieromtrent duidelijke bijval, maar jammer genoeg staan ook zij niet aan het roer bij Meridian HQ  8), dus dan houdt het ff op.

dit alles is trouwens niet de reden, maar het creëerde de laatste tijd bij mij wel een belangrijke trigger waarom ik de houding van deze "groten" ff een beetje beu ben en nu het roer ook op deze manier wil omgooien.
maar ik maak er verder geen punt van, er zijn immers fabrikanten genoeg waar je leuke units van kan kopen...en er is meer dan ik of wij allen ooit kunnen beluisteren, dus ik amuseer me absoluut nog wel ;)

vaccinatie? ben ik ziek dan? :D
Iedereen hier, toch? ;D En als iedereen het is, is het eigenlijk heel normaal dus. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

voilà, de beide Meridians zijn nu effectief verkocht en gaan morgen op verzending naar hun nieuwe eigenaar.

vanavond nog even één en ander voorbereiden voor de verdere luistertests idlv deze week, maar ik ga me in ieder geval niet meteen vervelen.
beetje jammer dat ik donderdag alweer aan de slag moet (vwb het echte werk)

als eersten zijn een Naim UnitQute en de Sparrow DAC white aan de beurt, waarvoor dank aan 2 behulpzame dealers ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on January  6, 2014, 16:53:48
voilà, de beide Meridians zijn nu effectief verkocht en gaan morgen op verzending naar hun nieuwe eigenaar.

vanavond nog even één en ander voorbereiden voor de verdere luistertests idlv deze week, maar ik ga me in ieder geval niet meteen vervelen.
beetje jammer dat ik donderdag alweer aan de slag moet (vwb het echte werk)

als eersten zijn een Naim UnitQute en de Sparrow DAC white aan de beurt, waarvoor dank aan 2 behulpzame dealers ;)

wow dat heb je snel voor mekaar! spannende zoektocht weer, ik wil ondertussen wel even op je Harbeths passen hoor  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on January  6, 2014, 19:38:13
wow dat heb je snel voor mekaar! spannende zoektocht weer, ik wil ondertussen wel even op je Harbeths passen hoor  8)
die stonden niet lang werkloos, don't worry  ;D

de Meridians ga ik straks ff veilig inpakken, maar momenteel luister ik alweer naar een Qobuz stream op de Connect (analoog uit) op een Sony VFet als pre...en da's ook geen straf  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Quote from: Dynky on January  6, 2014, 16:53:48
voilà, de beide Meridians zijn nu effectief verkocht en gaan morgen op verzending naar hun nieuwe eigenaar.

vanavond nog even één en ander voorbereiden voor de verdere luistertests idlv deze week, maar ik ga me in ieder geval niet meteen vervelen.
beetje jammer dat ik donderdag alweer aan de slag moet (vwb het echte werk)

als eersten zijn een Naim UnitQute en de Sparrow DAC white aan de beurt, waarvoor dank aan 2 behulpzame dealers ;)

Zo, da's strak geregeld zo! Van de Sparrow dac had ik nog niet gehoord. Veel plezier met testen!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Marino

Zo dat zijn rappe stappen, ik ga ook dit avontuur weer aandachtig volgen. Veel plezier met testen!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Dirk

zoek de 7 verschillen



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

paaj

#1218
Ze zijn beide grotendeels vierkant.

Of zocht je naar: Zilverkleurig, gebruik van natuurlijk materiaal, meer knoppen, minder symmetrisch, meer uitstraling, en nog een paar?
Mooi hoor, die Sony.


En als ik toch aan het editten ben: wat voor stoel is het? Lijkt superrelaxed.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Dirk

#1219
Quote from: paaj on January  7, 2014, 00:17:36
wat voor stoel is het? Lijkt superrelaxed.

een Verner Panton Relaxer 2
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Misschien eens een mooie passieve "Jerry" pre gaan gebruiken in 2014...

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: rovinggecko on January  6, 2014, 19:57:53
Zo, da's strak geregeld zo! Van de Sparrow dac had ik nog niet gehoord. Veel plezier met testen!
"Jack" speelt er óók mee ;)

Dirk

Quote from: chansig on January  7, 2014, 07:57:28
Misschien eens een mooie passieve "Jerry" pre gaan gebruiken in 2014...

Gr Hans
jij speelt niet meer mee :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

zo...
ik ben inmiddels vanaf 8u aan de gang met luisteren...en enkele kopjes koffie en een veelvoud aan nummers verder, ben ik er voor 90% uit dat er geen aparte DAC gaat komen.
ofwel hoor ik het gewoon niet, of er is echt zo weinig verschil dat het mij simpelweg niet opvalt  :hmmm:
op zich stoort me dat resultaat niet zozeer (is alleen maar goedkoper), alleen had ik eerlijk gezegd wel verwacht dat een DAC erbij wat uit zou maken.

fwiw; de vergelijking die ik hier maak, is om voor mezelf uit te maken of ik al dan niet verschil hoor bij de switch tussen een Naim Unitiqute met de Black Lion Audio Sparrow white DAC erachter, tov de Qute zonder DAC, dus gewoon vanaf z'n analoge uitgang naar de eigen preamp/amp die hier al in huis is.

Verder is de Sonos Connect intussen ook wat gezakt in de running order als mogelijke "main speler", simpelweg wegens z'n UI die ik niet zo prettig vind werken, zeker vanuit mijn eigen muziekcollectie. 
De Connect blijft dus wel zeker in de keten om diensten als Qobuz ea te kunnen gebruiken, maar dan gewoon via de digitale ingang van de Naim...die dan weer het normale streamen vanuit de eigen library voor z'n rekening neemt.

Nu moet ik maar eens gaan uitmaken of de meerprijs van een ND5 XS tov een Qute overkomelijk is, daar ik immers geen gebruik maak van de analoge pre- & eindversterking in de Qute  :sigh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 11:22:18
Nu moet ik maar eens gaan uitmaken of de meerprijs van een ND5 XS tov een Qute overkomelijk is, daar ik immers geen gebruik maak van de analoge pre- & eindversterking in de Qute  :sigh:
??? Je bedoelt dat je meer wilt betalen voor minder? Of hoop je zo een kwaliteits stap te maken?

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 11:22:18
fwiw; de vergelijking die ik hier maak, is om voor mezelf uit te maken of ik al dan niet verschil hoor bij de switch tussen een Naim Unitiqute met de Black Lion Audio Sparrow white DAC erachter, tov de Qute zonder DAC, dus gewoon vanaf z'n analoge uitgang naar de eigen preamp/amp die hier al in huis is.
En de sonos via de sparrow? Begrijp dat dit geen blijvertje is, dus misschien niet relevant om te testen, maar vanuit interesse... Zou daar ook meer winst verwachten.

Quote from: Dynky on January 11, 2014, 11:22:18
zo...
ik ben inmiddels vanaf 8u aan de gang met luisteren...en enkele kopjes koffie en een veelvoud aan nummers verder, ben ik er voor 90% uit dat er geen aparte DAC gaat komen.
ofwel hoor ik het gewoon niet, of er is echt zo weinig verschil dat het mij simpelweg niet opvalt  :hmmm:
op zich stoort me dat resultaat niet zozeer (is alleen maar goedkoper), alleen had ik eerlijk gezegd wel verwacht dat een DAC erbij wat uit zou maken.
Interessante en eerlijke uitkomst! Vind het wel een mooie conclusie. Misschien dat als je 1 of meerdere andere componenten in je set (of de acoustiek) veranderd dat er dan wel een verschil is, maar dat is nu niet relevant, of je moet iets missen, maar dan wordt de zoektocht groter.

Volg eea met interesse, ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer