The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Nee, de 1500 heeft toch echt een andere constructie (vooral wat minder immuun voor externe vibraties) en een mindere/andere arm.

AbZ

Quote from: garmtz on November  2, 2013, 20:08:12
Nee, de 1500 heeft toch echt een andere constructie (vooral wat minder immuun voor externe vibraties) en een mindere/andere arm.
Hmm, dacht eigenlijk dat de 1500 gewoon de 'consumer' (non-DJ) versie was vd 1200 (Mk 1?)
zonder de grote pitch control schuif.  Misschien iets verkeerd gelezen/onthouden.

Dirk

ff enkele sfeerpics   8)



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


twani

Alhoewel ik niks "heb" met "groefjes-muziek" zijn dit wel mooie audiofiele foto's, heerlijk :clapping:

Jumping Jack

Proper! Al een oplossing gevonden voor de platen met lijmresten?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

ik ben ff aan het afwachten tot Francis reageert, maar tegelijk denk ik ook een DIY-project met ultrasoon, maar ik ben me nog wat aan het inlezen in die specifieke materie
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag de nieuwe phonopre maar eens aangesloten (was zaterdagmiddag al opgehaald, maar dit WE kwam er steeds wat tussen)



heb hem nu nog maar een uurtje spelen, maar dit klinkt echt heel veelbelovend.
de Quasar weet toch een meer uitgebalanceerd geluid te produceren uit de combi SL1210/Ortofon OMB5 dan de oude Sony dat kon, dus ik ben  :pompom:

het enige wat ik een beetje mis is een volumeknop (heb de gewoonte om het volume ff dicht te draaien bij het wisselen van plaat), maar misschien laat ik Jerry daar nog wel eens naar kijken  ;D


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Schijnt goed merk te zijn.  Oogt ook goed imho.  Je hebt toch een vol knop op je amp?  Er zijn wel phono pre's met volumeregeling (EAR, Icon, ...) maar dat doe je toch alleen als je dan direct naar power amp gaat?

Dirk

ik heb idd een volumeknop op de 818 (en dus ook op de app waarmee ik die bedien), maar als ik plaatjes draai heb ik de gewoonte om bij het wisselen telkens ff het volume dicht te draaien, louter omwille vd tikken en ploppen door de speakers (een beetje overdreven, I know)

toen de Sony er nog tussen stond als phonopre, gebruikte ik gewoon de volumeknop daarvan, maar nu realiseer ik me dus dat het van de Quasar direct naar de 818 gaat...en ik maw geen knop meer bij de hand heb als ik van plaatje of kant wissel ;D

telkens de meridian-app openen om het volume ff lager en hoger te zetten vind ik niet zo leuk bij het luisteren naar vinyl, dus daarom ga ik wslk ff vragen aan Jerry of hij wat klein en fijn voor me in elkaar kan knutselen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Ik heb al moeite met een cd/file onderbreken voor het einde  :D  Uitluisteren...
of desnoods uitfaden maar dan krijg je de slotakkoorden niet  :crazy:

Dirk

ik luister ook braaf de LP-kantjes uit zoals het hoort  ;D maar als ik een plaat van A naar B omdraai (jaja kids, zo'n ding heeft 2 kanten waar wat op staat), trek ik graag het volume ff dicht...meer is het niet  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on November 25, 2013, 16:26:38
ik luister ook braaf de LP-kantjes uit zoals het hoort  ;D maar als ik een plaat van A naar B omdraai (jaja kids, zo'n ding heeft 2 kanten waar wat op staat), trek ik graag het volume ff dicht...meer is het niet  ;)
2 kanten!?? :o En ik maar zoeken naar de rest van de nummers die wel op de cd stonden...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

afwerking van wat zaken is nog niet afgerond, maar sinds gisteren staat de SL nu wel op z'n eigen tafeltje, volledig in lijn met de super slim speakerstands
wat heeft een mens meer nodig, achterover liggend met een glas bij de hand :D

vinylstation (houten legplanken worden nog wel vervangen door glasplaten oid en de kabelbende wordt nog verder afgewerkt)


relax-corner


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

raindog

Complimenten! Dat is een mooie luisterplek geworden. Heel knus, stijlvol en harmonisch vormgegeven.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

LABO

Zo ... dat ziet er top uit. Heerlijke stoel ook :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

katwax

Nog 1 zetel?
Er stond al niet veel op je luisterplek, maar nu is het helemaal in teken van luisteren :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on December 11, 2013, 12:38:08
Nog 1 zetel?
Er stond al niet veel op je luisterplek, maar nu is het helemaal in teken van luisteren :)
er staan genoeg (stapel)stoelen standby voor bezoek
gek, ik kreeg eerder deze week al dezelfde commentaar  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 11, 2013, 14:15:23
er staan genoeg (stapel)stoelen standby voor bezoek
gek, ik kreeg eerder deze week al dezelfde commentaar  :D
Een extra stoel is niet nodig hoor. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

thepioneer

Je kan er toch een passieve voorversterker tussen zetten? Of met de msr de 818 op mute?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Dirk

Quote from: thepioneer on December 11, 2013, 19:14:17
Je kan er toch een passieve voorversterker tussen zetten? Of met de msr de 818 op mute?
een vv inzetten als volumeregelaar wordt nog overwogen, maar heeft zeker geen haast
de 818 via de vMSR bedienen vind ik niet zo gebruiksvriendelijk als ik vinyl draai, 'k heb liever een fysieke draaiknop op dat moment  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Graphtuner

de platenspeler vlakbij de luisterplek lijkt me super!
vanuit je zetel een nieuwe plaat opleggen, zalig!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

AbZ

Quote from: Graphtuner on December 13, 2013, 13:01:22
de platenspeler vlakbij de luisterplek lijkt me super!
vanuit je zetel een nieuwe plaat opleggen, zalig!
Je moet dan ook je platen erbij hebben staan...
http://www.mardecortesbaja.com/MeganFoxRecordAlbumBaja.jpg

rovinggecko

Op de rand van het nieuwe jaar op zoek naar iets nieuws? Of de set aan het vereenvoudigen? (zag wat beweging bij de buren)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

eerder een kwestie van het weer eens grondig omgooien...dus zo'n beetje hetzelfde als wat ik begin dit jaar heb gedaan, maar deze keer niet omdat ik ergens ontevreden van ben...maar gewoon omdat ik zin heb in wat anders  ;D

momenteel speelt het idee om de front end compleet te wijzigen, maar de Harbeths (incl sub) blijven absoluut

streaming blijft zeker aanwezig, al is dus nog niet zeker van welk huis die zal komen, maar ik ben nu nog maar rustig de markt aan het polsen, niets meer of minder ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea