The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dirk

I know, precies op die manier is hij ook naar hier gehaald, dus dat ritueel ken ik ondertussen wel. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


Bas Akkerman

Dirk is een pro als het gaat om dat soort dingen. ;) Wie weet binnenkort ook weer naar Den Haag...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

ik wil best nog eens afzakken naar Den Haag, maar de LP12 gaat normaal woensdag naar een nieuwe eigenaar  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Zou tof zijn... Zeker als ik er bij kan zijn... ;)

garmtz

Quote from: Dynky on August 18, 2013, 22:27:08
ik wil best nog eens afzakken naar Den Haag, maar de LP12 gaat normaal woensdag naar een nieuwe eigenaar  ;)

Ai... Jammer Bas...

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on August 18, 2013, 22:27:08
ik wil best nog eens afzakken naar Den Haag, maar de LP12 gaat normaal woensdag naar een nieuwe eigenaar  ;)
Dat was te verwachten. De onderhandelingen thuis gingen ook wat te stroef. :sleep: :dry:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

Quote from: Dynky on August 15, 2013, 20:49:25
ik zet je mee op het lijstje  ;)

is er nog plaats op het lijstje? :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

ja, maar als ik niet hoef te verkopen, ga ik dat ook niet doen.
maw ; het vinyl is het allerlaatste wat ik (en dus enkel in geval van "moeten") de deur uit doe  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Groot gelijk, een draaitafel heb je relatief snel weer bij elkaar. Je volledige platencollectie daarentegen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

de LP12 & Nagra staan sinds vanmiddag bij een nieuwe eigenaar.

't was met enige tegenzin, maar er komt later zeker weer een DT...maar nu dus ff andere prioriteiten.

onderweg naar huis ook bericht gekregen van Mutrox dat alles pas klaar zal zijn tegen het eind vd maand, dus ik ga het nog druk hebben in september om alles hier te monteren.
dat was niet helemaal de bedoeling (ik wou het hier voor september gemonteerd hebben), maar zo weet ik meteen ook weer wat te doen in al die weekends  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on August 21, 2013, 17:07:00
de LP12 & Nagra staan sinds vanmiddag bij een nieuwe eigenaar.

't was met enige tegenzin, maar er komt later zeker weer een DT...maar nu dus ff andere prioriteiten.

onderweg naar huis ook bericht gekregen van Mutrox dat alles pas klaar zal zijn tegen het eind vd maand, dus ik ga het nog druk hebben in september om alles hier te monteren.
dat was niet helemaal de bedoeling (ik wou het hier voor september gemonteerd hebben), maar zo weet ik meteen ook weer wat te doen in al die weekends  ;D
Jammer én leuk. ;)

September wordt dus ook voor jou een drukke maand. Hoef je je niet te vervelen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

okay, de absorptie panelen zijn gisteren toch al gearriveerd, dus het plan is nu om morgen alvast de 8 panelen aan het plafond op te hangen, omdat dat nu eenmaal de wat lastigere klus is...en ik idlv september almaar minder tijd zal hebben.
de panelen en vooral de 2 resonators die aan de muur komen zijn ook wat fragieler en aangezien er hier binnen een week of 2 nog ramen worden geplaatst, wacht ik daar bewust nog ff mee.

het enige waar ik nog niet helemaal uit ben, is in welk patroon ze te hangen, dus daarom heb ik even wat zitten spelen in de Ikea woonplanner (ken ik goed en had geen zin om in wat anders aan de slag te gaan :D)

na veel schuiven en proberen kom ik momenteel nog uit op deze 4 opties (believe me, ik begon met veel meer, maar er vielen er al heel wat af  ;)) waar ik nog tussen twijfel. 

Ik heb zo al wel m'n lichte voorkeur, maar hoor graag wat feedback van jullie.









voor de beeldvorming niet onbelangrijk misschien ; op de renders staan de panelen in het zwart (omdat het een "obstakel" is in dit programma), maar in werkelijkheid is de kleur wit, net als de wanden en het plafond btw.
de set of het interieur is niet ingetekend, maar daarvan zijn wel genoeg pics te vinden in dit draadje ;D




Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Lichte voorkeur voor de diamant...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

rovinggecko

De tweede zeker niet. De eerste vond ik initieel wel mooi, maar als de diamand met de brede kant overeenkomt met de set dan geeft dat wel een mooi accent denk ik. Als dat dan ook aansluit bij het reflectie punt dan is dat helemaal mooi.
De laatste lijkt wat zwaar en onrustig.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

newday

#1090
fwiw, even mijn eerste indruk:

De 1-2-1-2 valt voor mij als eerste af.

Op de tekening zou ik zeggen de ruit maar misschien dat in het echt toch rechtlijnig mooier is.

edit: als tweede indruk misschien toch de diamond iets rustiger

garmtz

Absoluut de ruit... Zal je kamer optisch ook groter maken. Ik vind de diamant rommelig, net als de eerste. De tweede behoudt vrij veel reflecterend oppervlak tussen de panelen in het midden van de ruimte, maar is lekker strak.

katwax

De ruit heeft mijn voorkeur, is er geen aanbeveling van Mutrox?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

niet zozeer.

het oppervlak op zich wat ik nu ga hangen is al meer dan wat ze me oorspronkelijk adviseerden (binnen het vooropgestelde budget), maar de reden dat ik 8 ipv 6 plafondpanels wil hangen, is omdat je dan niet het effect krijgt dat er 6 panelen hangen "bij de luisterplek", terwijl de andere kant vd kamer zo leeg oogt.
maw die 2 extra panelen heb ik meer gedaan voor de visuele eenheid vd kamer.

Op dat moment heb ik uiteraard wel overlegd met hen, waarbij al duidelijk werd gemaakt dat het enkel maar het gedrag vd ruimte zou verbeteren, dus echt geen probleem was...en dat de plaatsing absoluut niet zo kritisch is, zolang ze maar op de geadviseerde afstand vh plafond komen te hangen, want dat heeft dan weer wel veel invloed
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Ik vind de eerste wel "spannend", maar de ruit ook wel wat hebben. Die laatste lijkt ook een betere verdeling te hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

De ruit....oogt ook het mooist.

Wat is de afstand vanaf het plafond? Heb ze zelf op 15cm hangen onderkant paneel.

Dirk

Mutrox adviseert om ze op minimaal 8,5cm afstand vh plafond te hangen.
meer mag natuurlijk ook, maar zo hoog is het hier niet, dus het zal daar straks wel ergens rond gaan zitten, max 10cm denk ik.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on August 31, 2013, 16:12:31
Mutrox adviseert om ze op minimaal 8,5cm afstand vh plafond te hangen.
meer mag natuurlijk ook, maar zo hoog is het hier niet, dus het zal daar straks wel ergens rond gaan zitten, max 10cm denk ik.

Dat was ook met mijn panelen minimaal 8,5cm, ben benieuwd naar het resultaat.
Met het uitmeten was ik de meeste tijd kwijt.

Eind september ga ik naar je LP12 luisteren  ;)

newday

Quote from: Dynky on August 31, 2013, 16:12:31
Mutrox adviseert om ze op minimaal 8,5cm afstand vh plafond te hangen.
meer mag natuurlijk ook, maar zo hoog is het hier niet, dus het zal daar straks wel ergens rond gaan zitten, max 10cm denk ik.

Hoe hoog is het dan bij je en hoeveel gaat er dan nog af voor de dikte van de panelen ?

Dirk

het is hier 2m48 hoog.
de plafondpanelen zijn slechts 4cm dik, dus dat valt wel mee.
onderkant zal dus straks ergens rond de 2m34 à 2m30 gaan zitten.
maar ik realiseer me maar al te goed dat het netjes uitmeten en voorbereiden het meeste werk zal inhouden...en al zeker als ik voor dat ruitjespatroon zou gaan  ;D

mijn persoonlijke 2 favorieten zijn de ruit en het 100% rechte...en ik ben er nog niet helemaal uit wat het moet worden.
ach, als ik het tegen morgen maar weet  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea