The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: rovinggecko on January 14, 2013, 22:03:46
Klinkt als een blijvertje...
da's wel de bedoeling
en om toch weer wat plaats te maken is de DPA-1 maar alvast op MP gezet
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Quote from: Dynky on January 14, 2013, 20:55:39
het is geen KDS hé...maar een K-RDS, da's toch nog een behoorlijk verschil  ;)

vwb de Hexateq ; die doet wat hij moet doen; ttz ik ben niet iemand die ligt te zoeken/luisteren of ik al dan niet verschillen hoor met een vorige setup, maar 't valt me wel snel op als er wat niet helemaal klopt in de (eigen) set, en precies dat laatste is bij deze combi allesbehalve het geval, het klopt gewoon, zonder dat er me ook maar iets opvalt, dus ik ben dik tevreden  ;D
Lol wat 1 letter al niet kan doen :)

Ik bedoel of je iets mist tov vorige A of AB versterkers, iets dat eigen is aan een D, maar als het 'klopt' dan 'klopt' het natuurlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

nog geen onthuling betreffende de vervanger, maar wel ander concreet nieuws ; Mutrox komt volgende week mijn ruimte meten/analyseren...zodat ik binnenkort gericht aan de slag kan met het aanpakken van de akoestiek.
ik ben eerlijk gezegd wel heel benieuwd wat hun analyse me zal vertellen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on February  6, 2013, 12:12:23
nog geen onthuling betreffende de vervanger, maar wel ander concreet nieuws ; Mutrox komt volgende week mijn ruimte meten/analyseren...zodat ik binnenkort gericht aan de slag kan met het aanpakken van de akoestiek.
ik ben eerlijk gezegd wel heel benieuwd wat hun analyse me zal vertellen
En ik ben vervolgens weer erg benieuwd hoe je de akoestische maatregelen op een mooie manier weet te verwerken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

En ik ben benieuwd wat zo'n meting en advies kost  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

de kost vind ik erg meevallen, en bovendien wordt een deel hiervan ook nog eens verrekend indien je beslist ook voor de verdere aanpak (= de praktische maatregelen) verder in zee te gaan met ze.
dat laatste is dus geen must, je kan ook alles erna zelf doen...al naargelang hoe handig je bent en voor wat soort oplossingen je kiest ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag dit kleinood gaan ophalen in Duitsland (en onderweg de Renew bij z'n nieuwe eigenaar afgegeven ;))

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Terug bij je oude liefde? Ik snap niet hoe ze dat doen bij Nagra maar elk apparaat vind ik weer een plaatje.  :inlove:

Dirk

yep, ik heb de gok gewaagd en ben er heel blij mee na het eerste half uurtje luisteren.

dit is de 2e keer dat ik iets van Nagra 100% blind koop en weer slaat een stukje techniek van ze er in om me kippenvel te doen krijgen :worship:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Prachtig man. En betaalbaar ook (in tegenstelling tot veel van hun, wondermooie, toestellen)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Streamz

Heb op de hifishow in dat oude IBM trainingscentrum De Nagra set beluisterd. Klonk erg prettig.

Toch is niet de gehele line up interessant. Ze hebben ook die pyramide monoblokken. Die klonken echt nergens naar. Heel stevig in het laag, maar tegelijkertijd donkergekleurd, ongecontrolleerd en ongedefinieerd.
Of het kan een totale mismatch met de pre en luidsprekers zijn geweest. Maar dan was het de grootste mismatch die ik ooit heb meegemaakt.

Dirk

na de ervaring die ik met hun PL-L in het verleden had vond ik dit gokje niet zo spannend ;), ttz ik was vrij zeker dat het met de BPS goed zou uitpakken...maar wat hij momenteel uit m'n vrij eenvoudige Benz Gold weet te puren is toch wel erg  :music:

dit doet me eerlijk gezegd wel een beetje verlangen naar wat beters op het vlak van DT...maar da's misschien wat voor later dit jaar  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on February  9, 2013, 19:54:58
dit doet me eerlijk gezegd wel een beetje verlangen naar wat beters op het vlak van DT...maar da's misschien wat voor later dit jaar  ;D
Maart of zo... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Dynky on February  9, 2013, 19:12:33
vandaag dit kleinood gaan ophalen in Duitsland (en onderweg de Renew bij z'n nieuwe eigenaar afgegeven ;))


En het is? :unsure:

Dirk

#922
een DAC, wslk ga je dan wel googlen  ;)


het is een phonotrap
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani


Deleted Member 2

Quote from: twani on February  9, 2013, 20:15:07
En het is? :unsure:

barbaar >:(

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst. Review gelezen op 6moons? Een en al lof.

Het is wel bijzonder dat de pre met zo'n 9Volt gevoed kan worden en dan zo goed presteert.

Geniet,

Henk