The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

 Mooie kamer man! Maar wel even de lp's rechtop zetten  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Mooie kleur karpet! Weer een ideetje voor hier erbij...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Jumping Jack on January 13, 2013, 13:20:58
Mooie kamer man! Maar wel even de lp's rechtop zetten  ;)
staan ze inmiddels ook, ben er best zuinig op, hoe klein de collectie voorlopig ook is  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: rovinggecko on January 13, 2013, 12:00:35
Ziet er mooi uit die amp! Stukken mooier dan de Yamaha :)  De Leben is ook strak, maar niet helemaal in stijl met de Hexateq. Gevalletje opposites attract?
ach, ik mix & match wel eens meer niet zo voor de hand liggende units, of ze dan samen ook leuk ogen is voor mij allerminst van belang, het moet vooral goed klinken :music: , daar draait de set om.
hoe minder ik van de set zie, hoe liever eigenlijk, dus de kans is groot dat de Hexateq in de toekomst nog mee (samen met de K-RDS & C°) achter de tv verdwijnt.

...btw, ik vind de M2 eindbak toch één van de mooiste vintage amps, bedenk wel dat ie van eind jaren 70 is hé, dus een design van zo'n 35 jaar oud  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on January 13, 2013, 13:58:16
ach, ik mix & match wel eens meer niet zo voor de hand liggende units, of ze dan samen ook leuk ogen is voor mij allerminst van belang, het moet vooral goed klinken :music: , daar draait de set om.
hoe minder ik van de set zie, hoe liever eigenlijk, dus de kans is groot dat de Hexateq in de toekomst nog mee (samen met de K-RDS & C°) achter de tv verdwijnt.

...btw, ik vind de M2 eindbak toch één van de mooiste vintage amps, bedenk wel dat ie van eind jaren 70 is hé, dus een design van zo'n 35 jaar oud  ;)
Ja, dus, én!? Wat wil je daarmee zeggen!? :sneaky2: Ik word volgendende week 35
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Visueel rustiger, maar niemand kan hier toch met droge ogen beweren dat zulke mastodonten goed staan opgesteld, zo dicht bij de wand :crazy:  Zal best goed klinken hoor, echter waarschijnlijk ver onder hun kunnen......

twani

Ik post hier in een compleet verkeerd topic, ja uhhh sorry.....deze gaat in Frank z'n topic :blush:

Dirk

Quote from: twani on January 13, 2013, 14:05:42
Visueel rustiger, maar niemand kan hier toch met droge ogen beweren dat zulke mastodonten goed staan opgesteld, zo dicht bij de wand :crazy:  Zal best goed klinken hoor, echter waarschijnlijk ver onder hun kunnen......
dicht bij de wand ?
aan de opstelling vd speakers is niets gewijzigd (staan enkel lager op deze stands), maw die staan nog steeds vanaf de voorkant gemeten op 80+ cm vanaf de wand...en de diffusers doen ook hun duit in het zakje.
of het in een bredere cq ruimere kamer beter zal klinken heb ik weinig boodschap, maar hier klinkt het in elk geval netjes en altijd onder controle, ook op hogere volumes  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: twani on January 13, 2013, 14:09:05
Ik post hier in een compleet verkeerd topic, ja uhhh sorry.....deze gaat in Frank z'n topic :blush:
ach, er zijn ergere dingen dan met Frank verward te worden...alhoewel  :-X
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Dynky on January 13, 2013, 14:11:58
ach, er zijn ergere dingen dan met Frank verward te worden...alhoewel  :-X
:laugh:

bmateijsen

Quote from: Dynky on January 13, 2013, 10:21:22
;D valt wel mee hoor...had dat gevoel wel (weer) gisteren in Hilversum...wat natuurlijk enkel maar een compliment is voor Bjorn & Garmt  ;)

Thanks ;D

Martijnst1990

Erg mooi geheel zo, de witte stands en tv meubel!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tompj

Quote from: Dynky on January 13, 2013, 13:08:44
ja, maar ook die zijn inmiddels weer wat aangepast  ;D, want ze waren ietsjes te hoog uitgevallen
hier even een foto van hoe het er nu bij staat vanop mijn (lage) luisterplek, incl de wit gelakte stands



let niet op de diffusers links, die staan enkel even aan de kant...na een experimentje  ;)
Complimenten! Erg mooi hoe je zulke grote luidsprekers en zo'n groot scherm op een fraaie wijze hebt opgesteld.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Inderdaad, ik vind de opstelling én mooi én goed......

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Graphtuner

ik ben altijd benieuwd naar je ruimte als ik foto's zie... ziet er mij een heel aangename ruimte uit naar lichtinval enzo... volgens mij is het daar super muziek luisteren :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

ik mag absoluut niet klagen met de ruimte, zeker niet als je bedenkt dat dit een appartement is (flat voor de NL'ers ;))
weinig of nooit last vd buren (zij ook niet van mij) en aangezien ik op de 9e verdieping woon heb ik ook geen inkijk...enkel een leuk uitzicht over de stad, wat ook iedereen als eerste opvalt die hier voor het eerst op bezoek komt.

'k zou wel eens willen dat het net wat groter was (metertje breder en 1,5m langer), maar ik doe het er wel mee  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Het is echt prachtig geworden (maar dat was het hier voor ook al).
Complimenten!

MVG

De opstelling is erg mooi zo! Maar dat was het altijd al, heb t vaker gezegd, maar je smaak is erg goed!

lynch1979

Erg netjes en helemaal mijn smaak.
Volgens mij zou ik deze kamer nooit meer willen verlaten  ;D

katwax

Een KDS als bron? Ergens een keer je updates overgeslagen denk ik :)

En hoe klinkt zo'n klasse D nu tov A of AB? Is er duidelijk verschil?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

het is geen KDS hé...maar een K-RDS, da's toch nog een behoorlijk verschil  ;)

vwb de Hexateq ; die doet wat hij moet doen; ttz ik ben niet iemand die ligt te zoeken/luisteren of ik al dan niet verschillen hoor met een vorige setup, maar 't valt me wel snel op als er wat niet helemaal klopt in de (eigen) set, en precies dat laatste is bij deze combi allesbehalve het geval, het klopt gewoon, zonder dat er me ook maar iets opvalt, dus ik ben dik tevreden  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on January 14, 2013, 20:55:39
het is geen KDS hé...maar een K-RDS, da's toch nog een behoorlijk verschil  ;)

vwb de Hexateq ; die doet wat hij moet doen; ttz ik ben niet iemand die ligt te zoeken/luisteren of ik al dan niet verschillen hoor met een vorige setup, maar 't valt me wel snel op als er wat niet helemaal klopt in de (eigen) set, en precies dat laatste is bij deze combi allesbehalve het geval, het klopt gewoon, zonder dat er me ook maar iets opvalt, dus ik ben dik tevreden  ;D
Een hele belangrijke en fijne gewaarwording naar mijn mening, dat het klopt. Dan wordt alle muziek goed weergegeven en "klopt" die muziek ook, even los van of de muziek je bevalt of niet. Tenminste, zo vat ik je opmerking op.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer