The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: twani on December 25, 2012, 15:51:51
Je vind daar ook maar een heel klein stukje van het ding.... :D

waar de rest dan... heb alles nagelopen dacht ik...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tompj

Quote from: Dynky on December 25, 2012, 12:41:54
foto staat in post #763
Je hebt er kennelijk lol in.....

Is het erg veel moeite te melden hoe dat ding heet?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dirk

rustig rustig heren...ik was ff de deur uit (verder gaan bouwen aan de speakerstands), dus ga nou niet denken dat ik niet wil zeggen welke amp het geworden is

maar ik kreeg vorige week even de indruk dat sommigen wel een gokje wilden wagen naar het type & merk, voor het geval ie in de set zou blijven ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani


eMVe

QuoteNaam!   
Ik zou schrijven: Laat maar!. . . ik snap de humor hier waarschijnlijk nog niet van. . . 

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

ben net thuis, licht is niet schitterend voor een goede foto...maar om wat meer (eigenlijk alles) te tonen post ik deze maar even  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

#833
Doet aan Luxman denken is het echter niet volgens mij. Kan het lampje op het front niet thuisbrengen.

edit:

Lijkt wel wat op Leben kwa switches....

twani


BuSpu


twani

#836
Yo Willie :pompom:

twani

#837
RS100

F*ck wat mooi :worship:

BuSpu


twani

Quote from: BuSpu on December 27, 2012, 10:31:59
is dit de grotere broer van die van jou?
In iedere geval een (veel) duurdere broer :D  Is ook een pré versterker trouwens......

Bas Akkerman

Nou ben ik wel benieuwd hoe die klinkt in Dynky's set. Of is Dynky nog bezig in de houtzagerij? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

#841
Quote from: Bas Akkerman on December 27, 2012, 11:54:56
Nou ben ik wel benieuwd hoe die klinkt in Dynky's set. Of is Dynky nog bezig in de houtzagerij? ;)
houtzagen is klaar, maar ben nu op m'n werk waar het tijdens deze dagen (door de vele afwezigen) eigenlijk extra druk is

de RS-100 klinkt zoals een pre volgens mij moet klinken, als doorgeefluik zonder (ver)kleuring.

nee serieus, hij klinkt in combi met de Yamaha eindbak erg goed, maar ik denk er over na om het eens in combi met Quad 303 (mono's) te beluisteren...wordt dus zeker vervolgd  ;)

voor diegenen die zich afvragen of ik de remote niet mis ; bij de Linn regel ik het volume vanuit de RDS zelf, en bij tv (surround) regel ik het volume op de surroundbak die wordt doorgelust vwb de fronts naar de Leben, dus bij die 2 bronnen is er helemaal geen probleem wat dat gemis aan remote betreft.

bij de DT (vinyl) zet ik het volume één keer goed en ga verder genieten met een boek en/of glaasje bij de hand, dus dat geeft ook weer wat meer rust tijdens het luisteren ('k denk dat Twani ook al iets gelijkaardigs had opgemerkt mbt het gebrek aan remote ;D)

edit : typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Dynky on December 27, 2012, 13:28:37
huotzagen is klaar, maar ben nu op m'n werk waar het tijdens deze dagen (door de vele afwezigen) eigenlijk extra druk is

de RS-100 klinkt zoals een pre volgens mij moet klinken, als doorgeefluik zonder (ver)kleuring.

nee serieus, hij klinkt in combi met de Yamaha eindbak erg goed, maar ik denk er over na om het eens in combi met Quad 303 (mono's) te beluisteren...wordt dus zeker vervolgd  ;)

voor diegenen die zich afvragen of ik de remote niet mis ; bij de Linn regel ik het volume vanuit de RDS zelf, en bij tv (surround) regel ik het volume op de surroundbak die wordt doorgelust vwb de fronts naar de Leben, dus bij die 2 bronnen is er helemaal geen probleem wat dat gemis aan remote betreft.

bij de DT (vinyl) zet ik het volume één keer goed en ga verder genieten met een boek en/of glaasje bij de hand, dus dat geeft ook weer wat meer rust tijdens het luisteren ('k denk dat Twani ook al iets gelijkaardigs had opgemerkt mbt het gebrek aan remote ;D)
Klopt helemaal, aan dat laatste kun je ook goed merken hoé gedeformeerd de moderne mens eigenlijk wel is......Zónder is ab. is het heerlijk rustig luisteren, geen "gepiemel" met harder, zachter, geen afleiding, gewoon alleen maar luisteren.
Voor diegenen die het niet geloven, leg je ab. maar eens een avondje wég, niets aan de hand.

BuSpu

Quote from: twani on December 27, 2012, 20:14:12
Klopt helemaal, aan dat laatste kun je ook goed merken hoé gedeformeerd de moderne mens eigenlijk wel is......Zónder is ab. is het heerlijk rustig luisteren, geen "gepiemel" met harder, zachter, geen afleiding, gewoon alleen maar luisteren.
Voor diegenen die het niet geloven, leg je ab. maar eens een avondje wég, niets aan de hand.
Ha, ik ben dus iemand van het andere 'kamp'. Ik heb jaren met mijn Spectral DMC12 gespeeld en heb zo vaak de remote gemist. Het juiste volume doet zoveel met je beleving zeker als je je realiseert dat je oren een andere frequentiecurve hebben bij een ander nivo. Ben bezig geweest met motortjes en uiteindelijk een plan om de originele potmeter te vervangen door een stappenschakeling van Tentlab maar zover is het nog niet gekomen. Speur nog wel eens naar een DMC 30 van Spectral...(met remote)

twani

Ik snap je helemaal, mis 'm allemaal zelf niet....

BuSpu


Bas Akkerman

Quote from: BuSpu on December 27, 2012, 20:49:59
Ha, ik ben dus iemand van het andere 'kamp'. Ik heb jaren met mijn Spectral DMC12 gespeeld en heb zo vaak de remote gemist. Het juiste volume doet zoveel met je beleving zeker als je je realiseert dat je oren een andere frequentiecurve hebben bij een ander nivo. Ben bezig geweest met motortjes en uiteindelijk een plan om de originele potmeter te vervangen door een stappenschakeling van Tentlab maar zover is het nog niet gekomen. Speur nog wel eens naar een DMC 30 van Spectral...(met remote)
Een Spectral DMC12...zwijmel :inlove:

Dynky aan de Quad? Heb daar altijd het idee van dat het heel wollig klinkt. Puur door de naam hoor, heel raar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 27, 2012, 21:27:23
Dynky aan de Quad? Heb daar altijd het idee van dat het heel wollig klinkt. Puur door de naam hoor, heel raar.
ik heb geen haast...kijk wel rustig rond of ik wat leuks tegenkom, de Yammie doet het momenteel meer dan goed genoeg.
dit weekend maar eens eerst de zelfbouwstands afwerken, zodat ik de Betties weer op de juiste hoogte heb staan ;)

en dan hoop ik (zaterdag ?) de tijd te vinden om op vinyljacht te gaan hier in de stad, want dat wordt wel de hoogste tijd
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maximus_Aurelius

Zo'n leben Rs100 is een hele mooie Pre. Heb hem toen gehoord samen met de andere pre RS-28CX.

Hoe ik het nu begrijp is dat je in principe Hybride speelt? ;)
Leben = buizen, Yamaha = transistor.
Het Pathos concept  :).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

BuSpu