The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Onder013 on December 16, 2012, 14:49:07
alle vertrouwen in. Het zal best goed passen bij de nieuwe relax zetel
da's nog iets waar ik niet uit ben, ttz de afwerking.
'k heb nu intussen aardig wat kleuren & tinten hout in huis (vloer, speakers, zetel, sides amp...), dat ik een beetje twijfel waarop ik de stands qua afwerking ga afstemmen.
enerzijds denk ik een whitewash, mooi neutraal bij de speakers en passend bij zo'n beetje alles, vooral bij de witte muren ;D
anderzijds denk ik dat dit soort "kort geblokte" stand ook wel mooi is in een blackwash (juiste term ?)
...dat wordt dus nog ff twijfelen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Quote from: Dynky on December 16, 2012, 14:54:53
da's nog iets waar ik niet uit ben, ttz de afwerking.
'k heb nu intussen aardig wat kleuren & tinten hout in huis (vloer, speakers, zetel, sides amp...), dat ik een beetje twijfel waarop ik de stands qua afwerking ga afstemmen.
enerzijds denk ik een whitewash, mooi neutraal bij de speakers en passend bij zo'n beetje alles, vooral bij de witte muren ;D
anderzijds denk ik dat dit soort "kort geblokte" stand ook wel mooi is in een blackwash (juiste term ?)
...dat wordt dus nog ff twijfelen.

Als je een vijfde pilaar in het midden er bij zet, kan je met twee (contrasterende) kleuren werken die in de rest van je interieur voor komen. Bijvoorbeeld muisgrijs en rood (de middelste). Onder en boven plateau in blank hout. Dit gaf in een interieur zoals ik me dat van jou een beetje kan voorstellen een prachtig effect.

Groet,

Henk

tompj

#802
Quote from: Dynky on December 15, 2012, 10:30:06
zo gauw de knoop doorgehakt is, laat ik het hier zeker weten, maar nu staat hij nog "ter test"...maw hij is nog niet helemaal de mijne. ;D
Conrad Johnson..

Wat heb ik gewonnen?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dirk

Quote from: Onder013 on December 16, 2012, 15:10:20
Als je een vijfde pilaar in het midden er bij zet, kan je met twee (contrasterende) kleuren werken die in de rest van je interieur voor komen. Bijvoorbeeld muisgrijs en rood (de middelste). Onder en boven plateau in blank hout. Dit gaf in een interieur zoals ik me dat van jou een beetje kan voorstellen een prachtig effect.

Groet,

Henk
snap wat je wil zeggen, maar ik heb (als die rode zetel van me eenmaal verkocht raakt) geen echte kleuren in het interieur  :D
de boventoon wordt gevoerd door wit, in combinatie met hout...en wat glas en inox (al gaat dat glas er binnenkort ook vrijwel zeker uit, wordt nl een houten tafelblad)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: tompj on December 16, 2012, 15:13:10
Conrad Johnson..

Wat heb ik gewonnen?
je mag naast AbZ plaats nemen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Zelf heb ik natuurlijk eerst met een witte stand gespeeld, daarna met een zwarte. Het laatste vind ik toch wel het mooiste, omdat de stand en luidspreker meer bij elkaar passen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 16, 2012, 15:26:56
Zelf heb ik natuurlijk eerst met een witte stand gespeeld, daarna met een zwarte. Het laatste vind ik toch wel het mooiste, omdat de stand en luidspreker meer bij elkaar passen.
maar ik maak natuurlijk geen stands voor jouw setje hé  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

evilniek

Quote from: Bas Akkerman on December 16, 2012, 15:26:56
Zelf heb ik natuurlijk eerst met een witte stand gespeeld, daarna met een zwarte. Het laatste vind ik toch wel het mooiste, omdat de stand en luidspreker meer bij elkaar passen.

Ja, maar ik vond die witte stand ook niet verkeerd hoor, staat wel lekker eigenwijs.

@Dynky
Gaaf project hoor, ben benieuwd naar het resultaat.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 16, 2012, 15:33:36
maar ik maak natuurlijk geen stands voor jouw setje hé  ;)
Ik twijfelde nog over de formulering... ;) Slechts een overweging, dat is alles. 8)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Mooie "Skywood" stands ;D. Ik vind de huidige kleur ook al mooi overigens....

advr

#810
N.a.v. het Harbeth topic een jouw topic 'doorgelezen' ... niet alles letterlijk maar je bent wel lekker bezig geweest met allerlei prachtige componenten. :music:

Qua looks ben je op versterker niveau wel achteruit gegaan. :xmas:
Qua luidsprekers niet echt. ik vind de Harbeths eigenlijk prachtig om te zien. Klnken doen ze ook geweldig zeker met een mooi buis in de versterking. ;D

ik ga het topic maar eens wat vaker volgen. Eens kijken waar je zoektocht je allemaal zal brengen.  :clapping:

Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

Quote from: advr on December 16, 2012, 19:05:36
N.a.v. het Harbeth topic een jouw topic 'doorgelezen' ... niet alles letterlijk maar je bent wel lekker bezig geweest met allerlei prachtige componenten. :music:

Qua looks ben je op versterker niveau wel achteruit gegaan. :xmas:
Qua luidsprekers niet echt. ik vind de Harbeths eigenlijk prachtig om te zien. Klnken doen ze ook geweldig zeker met een mooi buis in de versterking. ;D

ik ga het topic maar eens wat vaker volgen. Eens kijken waar je zoektocht je allemaal zal brengen.  :clapping:

Ad.
bedankt voor de complimenten  ;D

als je zegt dat ik er op achteruit ben gegaan qua looks, dan vermoed ik dat je oa naar de Klimax' en Nagra verwijst ?...tja, looks great, maar op dat moment had ik ff andere prioriteiten en zoals gehoopt zorgden ze snel voor aardig wat cash in het laatje.

maar 't valt me de laatste tijd op dat ik weer vervaarlijk vaak naar dergelijk extreme componenten zit te lurken, een mooie LP12 bijvoorbeeld, 'k hoop maar dat ik aan die drang kan blijven weerstaan :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

Quote from: Dynky on December 16, 2012, 19:35:06
bedankt voor de complimenten  ;D

als je zegt dat ik er op achteruit ben gegaan qua looks, dan vermoed ik dat je oa naar de Klimax' en Nagra verwijst ?...tja, looks great, maar op dat moment had ik ff andere prioriteiten en zoals gehoopt zorgden ze snel voor aardig wat cash in het laatje.

maar 't valt me de laatste tijd op dat ik weer vervaarlijk vaak naar dergelijk extreme componenten zit te lurken, een mooie LP12 bijvoorbeeld, 'k hoop maar dat ik aan die drang kan blijven weerstaan :D

ze horen je toe.

die bedoelde ik ook 8)

een LP12... mijn LP12 door de jaren heen aardig ge-upgrade :hehe: :hehe:
dat kost aardig wat centen maar dan heb je ook wat :xmas:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

pfwwww...
net terug van enkele dagen Parijs (werk), waarbij ik nog nooit eerder zo hard m'n set & muziek gemist heb als nu.
wat is het dan toch heerlijk thuis te komen, om na enkele minuten de set aan te zetten en er weer ten volle van te genieten vanaf de eerste noot  :music: :coffee:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

Quote from: Dynky on December 24, 2012, 11:27:45
pfwwww...
net terug van enkele dagen Parijs (werk), waarbij ik nog nooit eerder zo hard m'n set & muziek gemist heb als nu.
wat is het dan toch heerlijk thuis te komen, om na enkele minuten de set aan te zetten en er weer ten volle van te genieten vanaf de eerste noot  :music: :coffee:

Beter kun je niet thuis komen toch :coffee: :coffee:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 24, 2012, 11:27:45
pfwwww...
net terug van enkele dagen Parijs (werk), waarbij ik nog nooit eerder zo hard m'n set & muziek gemist heb als nu.
wat is het dan toch heerlijk thuis te komen, om na enkele minuten de set aan te zetten en er weer ten volle van te genieten vanaf de eerste noot  :music: :coffee:
Heerlijk hè? Wat was het eerste dat je opzette?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 24, 2012, 11:46:28
Heerlijk hè? Wat was het eerste dat je opzette?
geen idee welk nummer het was, omdat ik zo ongeduldig was heb ik gewoon een radiostream aangeklikt, FIP (eclectic) radio om precies te zijn, maar 't klonk me als muziek in de oren ;)
heb nu ook eigenlijk geen zin om de deur weer uit te gaan, maar zou wel moeten (winkelen en zo :dry:)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 24, 2012, 12:05:20
geen idee welk nummer het was, omdat ik zo ongeduldig was heb ik gewoon een radiostream aangeklikt, FIP (eclectic) radio om precies te zijn, maar 't klonk me als muziek in de oren ;)
heb nu ook eigenlijk geen zin om de deur weer uit te gaan, maar zou wel moeten (winkelen en zo :dry:)
Haha, ok. Als het heel erg met me is, wil ik nog wel eens met een koptelefoon winkelen. Maar erg sociaal is dat natuurlijk niet... :blush: Succes met de boodschappen zo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

al iets besloten met de nieuwe versterking?? blijvertje??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on December 24, 2012, 23:26:54
al iets besloten met de nieuwe versterking?? blijvertje??
geld is overgemaakt, maw hij blijft ;)
nu alleen nog eens de tijd vinden om aan die nieuwe speakerstands verder te werken...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Quote from: Dynky on December 25, 2012, 09:21:59
geld is overgemaakt, maw hij blijft ;)
nu alleen nog eens de tijd vinden om aan die nieuwe speakerstands verder te werken...
Wat voor versterker is het nu...?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu


advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Je vind daar ook maar een heel klein stukje van het ding.... :D