The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 12, 2012, 22:01:11
Stelletje slome duikelaars die 'Ollanders! ;)
Ah, Voorburg is dichtbij. Veel plezier! Het is dat je altijd alles bij je hebt, maar anders mocht je gerust een versnapering komen halen. Nou ja, dat is inmiddels genoegzaam bekend.
weet ik, zal er vast ook nog wel eens gebruik van maken...compleet onverwacht as usual  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Dynky on December 12, 2012, 22:01:14
het is ook wel een combinatie van factoren hé  ;)
deze unit zet ik nu liever nog ff niet onder spanning, maar dus ook/vooral omdat ik zelf een stevige dag achter de rug heb en al vanaf 5u in de weer ben, maw allesbehalve fris in het hoofd en dan is een foutje/ongeluk bij het aansluiten snel gebeurd.
daarom verkies ik om me er morgenavond na het werk ff rustig mee bezig te houden, ipv nu snelsnel de hap aan te sluiten en er toch nog maar amper van te kunnen genieten. 8)
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens, zo doe ik het tegenwoordig ook.
Ik betrap mezelf tegenwoordig soms zelfs op enige vorm van geduld ;D

Dirk

Quote from: twani on December 12, 2012, 22:16:37
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens, zo doe ik het tegenwoordig ook.
Ik betrap mezelf tegenwoordig soms zelfs op enige vorm van geduld ;D
heeft niks met geduld te maken, is gewoon traag worden (we worden oud hé ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 12, 2012, 22:17:50
heeft niks met geduld te maken, is gewoon traag worden (we worden oud hé ;))
Dan zie ik er een stuk jonger uit dan ik ben! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on December 13, 2012, 07:06:05
Dan zie ik er een stuk jonger uit dan ik ben! ;D

Sommige mensen worden nooit zo oud als dat ze er uitzien :o

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on December 13, 2012, 09:44:45
Sommige mensen worden nooit zo oud als dat ze er uitzien :o
En bedankt! :sneaky2: :happy:

Dynky, branden de lampjes al? En dan bedoel ik niet die in de kerstboom.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 13, 2012, 10:03:44
En bedankt! :sneaky2: :happy:

Dynky, branden de lampjes al? En dan bedoel ik niet die in de kerstboom.
nope, ben op m'n werk   (moet ook af en toe gebeuren, om al dat moois te bekostigen ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 13, 2012, 10:16:03
nope, ben op m'n werk   (moet ook af en toe gebeuren, om al dat moois te bekostigen ;))
Lampjes branden ook fijner 's avonds, dat is waar. Werk ze!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Raad de apparatuur...

Ben je weer aan de AR?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on December 14, 2012, 05:43:39
close, but no cigar
:(

Andere gok was VTL maar ik weet niet of die ook aan "stereo/reverse" deden?

Dirk

Quote from: AbZ on December 14, 2012, 10:40:17
:(

Andere gok was VTL maar ik weet niet of die ook aan "stereo/reverse" deden?
ik heb nog wel aan de VTL zitten denken die bij BB&G staat te blinken, maar het is toch wat anders geworden
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on December 14, 2012, 10:51:22
ik heb nog wel aan de VTL zitten denken die bij BB&G staat te blinken, maar het is toch wat anders geworden

dan ben ik toch wel benieuwd!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on December 15, 2012, 10:27:31
dan ben ik toch wel benieuwd!
zo gauw de knoop doorgehakt is, laat ik het hier zeker weten, maar nu staat hij nog "ter test"...maw hij is nog niet helemaal de mijne. ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


Mitch--

Quote from: Dynky on December 15, 2012, 10:30:06
zo gauw de knoop doorgehakt is, laat ik het hier zeker weten, maar nu staat hij nog "ter test"...maw hij is nog niet helemaal de mijne. ;D

hij bevalt dus wel zo te horen  :smile:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: garmtz on December 15, 2012, 10:44:47
Dynaco? Radford? Quad? :)
hahaha ;D
ik ga nu nog ff niets loslaten, info en foto's volgen wel...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 15, 2012, 10:30:06
zo gauw de knoop doorgehakt is, laat ik het hier zeker weten, maar nu staat hij nog "ter test"...maw hij is nog niet helemaal de mijne. ;D
Nog niet meteen overtuigd dus? Aan de andere kant, veel goede dingen kruipen maar langzaam onder je huid. Veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 15, 2012, 13:04:59
Nog niet meteen overtuigd dus? Aan de andere kant, veel goede dingen kruipen maar langzaam onder je huid. Veel plezier!
met een amp of bronnen is het (in mijn ervaring) toch wat anders dan bij bvb een speakerkeuze.
een speaker moet me altijd gewoon bevallen, zonder daarbij op wat voor vlak dan ook in iets bij de weergave op te vallen...zoals de S-HL5 dat vanaf de eerste noten bij me deed toen ik hem hoorde...resultaat is inmiddels dat ie hier staat.

maar bij een front-end en dus ook bij alle amps heb ik wel vaker het gevoel dat het wat anders klinkt dan de combi die ik eerst had, maar het gevaar is dat je (bewust of onbewust) anders al snel gaat verwarren met beter...en da's nu net hetgene waar ik wel wat terughoudender in ben geworden, na het uitproberen van zoveel verschillende amps.

er is absoluut een verschil in de weergave via deze nieuweling, en ook eentje die me tot nogtoe sterk lijkt te bevallen...maar ik geef mezelf nog minimaal tot halfweg volgende week om definitief een knoop door te hakken, dan heb ik er samen met hem ongeveer een week luisteren op zitten en kan ik wel zeggen of hij blijft of niet. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Een SHL-5 doe je niet weg, dat is heiligschennis...... :)

Dirk

vandaag een start gemaakt met het maken van nieuwe (want lagere) speakerstands.
het grootse houtwerk is bij deze ook klaar.  (wat je ziet op de foto is dus nog niet "in elkaar gezet" ;))
volgend weekend waarschijnlijk assembleren en daarna de afwerking

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2


Dirk

Quote from: Onder013 on December 16, 2012, 14:28:21
Daar zakken ze niet door ;D
mja...voor zo'n extreem korte stand (29cm zonder spikes) vind ik iets potigs wel wat hebben  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Zo mooi als jouw andere spullen zijn, zo mooi wordt dit ook vast!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on December 16, 2012, 14:42:47
Zo mooi als jouw andere spullen zijn, zo mooi wordt dit ook vast!

alle vertrouwen in. Het zal best goed passen bij de nieuwe relax zetel