The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

ohja, en vandaag ook gearriveerd...een SLAP batterijvoeding voor de Kingrex amp (of voor de DSP DC)



hij staat nu op te laden, dus luisterindrukken zijn pas voor (ten vroegste) morgen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: Dynky on August 29, 2012, 14:50:13
jaaa...de 530 is terug na wat broodnodig onderhoud, en hij klinkt weer ge-wel-dig.
wat is het toch een beauty om te zien (en horen)  :inlove:



Een van de mooiste geintegreerde versterkers die ooit gemaakt is (wat uiterlijk betreft).

tompj

Quote from: Dynky on August 21, 2012, 13:36:46
vandaag onder het motto "op een Harbeth doen veel amps het goed, het is immers geen lastige belasting", maar eens een ander extreem vh spectrum geprobeerd ;
een Kingrex "John Blue version" Tripatch combi (http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140512/KingRex-John-Blue-Version-TU-20U-Tripath-versterker-met-dac-en-KingRex-PSU.html)

het gaat om exact de versterker die te zien is in de link btw, de beste man was niet thuis dus de ad is nog ff niet verwijderd  ;)

dit is wel een erg cute "toy" tussen al het versterkergeweld wat hier de laatste tijd in huis heeft gestaan (en nog staat), maar het klinkt me absoluut beter in de oren dan ik had verhoopt.

nu eens kijken of ik ergens een SLAP zie voorbijkomen aan een sympathieke prijs  :D
Je hebt inmiddels behoorlijk wat ervaring gedaan met versterking op Harbeth. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Zijn er kenmerkende verschillen en zijn ze groot? Volgens Alan Shaw moet het alleMaal niet zoveel uitmaken en ik denk nog wel eens dat ik misschien met minder toe zou kunnen qua versterking op mijn Harbeths.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Quote from: tompj on August 29, 2012, 20:17:12
Je hebt inmiddels behoorlijk wat ervaring gedaan met versterking op Harbeth. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Zijn er kenmerkende verschillen en zijn ze groot? Volgens Alan Shaw moet het alleMaal niet zoveel uitmaken en ik denk nog wel eens dat ik misschien met minder toe zou kunnen qua versterking op mijn Harbeths.

Laat je niets wijsmaken door Alan Shaw! Iedere versterker heeft duidelijk zijn eigen klanksignatuur op een Harbeth speaker!

tompj

Quote from: garmtz on August 29, 2012, 20:37:43
Laat je niets wijsmaken door Alan Shaw! Iedere versterker heeft duidelijk zijn eigen klanksignatuur op een Harbeth speaker!
Zo heb ik het ook ervaren bij jullie destijds hoor. Ik ben toch wel benieuwd naar verschil tussen die erg mooie 'ouwe bakkies' van Dynky.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dirk

Quote from: tompj on August 29, 2012, 20:17:12
Je hebt inmiddels behoorlijk wat ervaring gedaan met versterking op Harbeth. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Zijn er kenmerkende verschillen en zijn ze groot? Volgens Alan Shaw moet het alleMaal niet zoveel uitmaken en ik denk nog wel eens dat ik misschien met minder toe zou kunnen qua versterking op mijn Harbeths.

ik kan het x-aantal versterkers later enkel maar eens zijn met Garmt...en ook voor een stuk met A.S.
ttz : mijn HL5's laten mooi de eventueel aanwezige verschillen horen qua versterking, maar anderzijds heeft AS wel gelijk dat ze op haast elke versterker goed zullen presteren...enkel naar mijn mening op de ene toch wel wat beter dan op de andere. :D 

er is (helaas ?) ook niet dusdanig een lijn in te trekken dat bvb een hoger vermogen sowieso een beter geluid oplevert, dus ook daarin heeft AS wel gelijk met z'n stelling dat je absoluut geen powerhouse nodig hebt om een Harbeth te laten zingen.
De combi die ik hier heb spelen met de Kingrex T-amp & PSU is bijvoorbeeld erg aanstekelijk, tot m'n eigen verrassing moet ik toegeven....maar als ik dan vandaag de Luxman weer aansloot viel er toch het één en ander weer preciezer op z'n plaats.

kortom ; je moet het mijns inziens al gek maken om op een Harbeth geen swingende & muzikale weergave te krijgen, maar het loont absoluut om wat combinaties (soms ook minder evidente) uit te proberen, want ze leggen op hun eigen wijze steeds wel het karakter (indien aanwezig) van je frontend bloot, hoe subtiel ook.

morgen ga ik de Accuphase weer uit de kast halen en sluit ik hem samen met de Luxman aan (via wat switches zodat ik vlot tussen beide kan schakelen), want nu ze beide 100% in orde zijn ben ik ook wel erg benieuwd welke van die 2 het voor mij gaat worden...to be continued  ;)

btw ; na de shootout tussen die 2 oudjes is een vergelijking met de Sony aan de beurt, want op dit moment staat die nog steeds bovenaan mijn lijstje vwb muzikale betrokkenheid, met vette stip :music:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Ben het eens wat versterkers betreft. Bij geen enkele versterker ging de Monitor 30 de mist in. Maar er waren zeker wel verschillen te horen, de Monitor 30 en zeker de 30.1 zijn dusdanig transparant dat ze goed die verschillen laten horen. En dan gaat het vervolgens veel meer om smaak, dan om goed of slecht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on August 29, 2012, 21:15:15
Ben het eens wat versterkers betreft. Bij geen enkele versterker ging de Monitor 30 de mist in. Maar er waren zeker wel verschillen te horen, de Monitor 30 en zeker de 30.1 zijn dusdanig transparant dat ze goed die verschillen laten horen. En dan gaat het vervolgens veel meer om smaak, dan om goed of slecht.
yep, idd...het is meer een smaakkwestie dan wat anders.

't jammere (voor mezelf) is dat ik me nou wel weer af begin te vragen of een upgrade in bron de moeite zou lonen...terwijl ik me nochtans zo had voorgenomen daar niet meer aan toe te geven :crazy:

gelukkig heb ik wel al beslist eerst de ruimte verder aan te pakken, zaterdag staat er alvast een afspraak met de akoestisch plafond-installateur op de agenda  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Best kans dat dat zo'n positief effect heeft, dat je daarna minder aan het verbeteren van de bron denkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

#609
Quote from: Dynky on August 29, 2012, 21:20:54
't jammere (voor mezelf) is dat ik me nou wel weer af begin te vragen of een upgrade in bron de moeite zou lonen...terwijl ik me nochtans zo had voorgenomen daar niet meer aan toe te geven :crazy:
Leuke SL-1200 of zo  :sigh:

hoewel Linn natuurlijk ook van dat soort dingen maakt.

Dirk

Quote from: AbZ on August 29, 2012, 21:57:24
Leuke SL-1200 of zo  :sigh:

hoewel Linn natuurlijk ook van dat soort dingen maakt.
naah...been there, done that, het wordt zeker geen DT meer voor mij.      hoogstens wat leuke hoezen tegen de muur ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Graphtuner

wauw die subs zijn mooi zeg... toen ik me vroeger even in caraudio verdiept heb kwamen die JL audio subs ook bovenaan mijn verlanglijstje te staan
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

twani

Quote from: Bas Akkerman on August 29, 2012, 21:15:15
Ben het eens wat versterkers betreft. Bij geen enkele versterker ging de Monitor 30 de mist in.

Dat is denk ik wat AS probeert te zeggen.....

S@m

Quote from: twani on August 30, 2012, 10:23:04
Dat is denk ik wat AS probeert te zeggen.....

Lijkt me wel zeker:

2. Harbeth speakers will work with any normal grade, audiophile or regular grade amplifier that is performing within its original specification. They will work better with a really good amp, but they will work well with even a modest hi-fi receiver-amplifier. Remember - amplifiers like people age, if it breaks-down it could damage the speakers.

bron

Dirk

welkom back S@m  ;)   
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m

Thanks!

Erg mooie versterker die 530...

Peerless Monster

Quote from: S@m on August 30, 2012, 10:40:14
Lijkt me wel zeker:

2. Harbeth speakers will work with any normal grade, audiophile or regular grade amplifier that is performing within its original specification. They will work better with a really good amp, but they will work well with even a modest hi-fi receiver-amplifier. Remember - amplifiers like people age, if it breaks-down it could damage the speakers.

bron

3 maanden afwezigheid!
Je zal wel gemist zijn ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2012, 11:31:03
3 maanden afwezigheid!
Je zal wel gemist zijn ;D

Dat waag ik te betwijfelen...

twani

Quote from: S@m on August 30, 2012, 11:42:02
Dat waag ik te betwijfelen...
Toch niet, welkom terug.....

Dirk

kleine update
in afwachting vd Dual Core heb ik vandaag toch maar al ff de 2 subs afgewerkt. (met dank aan Erik voor de snelle levering vd luidsprekerklemmen)

en zoals de bedoeling was, is de visuele impact in de kamer relatief beperkt...nu ook maar hopen dat ze op die plek ook goed tot hun recht komen, want van de eerste sub weet ik dat hij heel goed te integreren was links in de hoek (waar nu het meubel staat), maar ik hoop dat hetzelfde geldt voor de sub in het meubeltje.

positieve meevaller is wel al, dat het meubeltje geen negative impact heeft op het stereobeeld van de Harbeths, want ook daar was ik een beetje huiverig voor.

anyway, het definitieve resultaat van deze plaatsing laat nog even op zich laten wachten, want zonder de Dual Core valt er voorlopig toch niets in te regelen ;)

 

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Prachtige set-up toch!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Daar sluit ik mij bij aan: heel mooi gedaan!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tompj

#623
Quote from: S@m on August 30, 2012, 10:40:14
Lijkt me wel zeker:

2. Harbeth speakers will work with any normal grade, audiophile or regular grade amplifier that is performing within its original specification. They will work better with a really good amp, but they will work well with even a modest hi-fi receiver-amplifier. Remember - amplifiers like people age, if it breaks-down it could damage the speakers.

bron
Misschien meer voor het Harbeth topic hoor, maar hij lijkt nogal tegenstrijdige dingen te zeggen. Hij zegt ook:
Well, the working assumption in your opening remark is that there is, truly, repeatedly, universally, unequivocally, a significant audible (rather than emotional-subjective) difference between amplifiers. To even begin to decide if that is true or not, they would have to be compared under controlled conditions. As we've seen recently, not one single commentator stepped forward to take up the challenge and put that important belief to the test. So can we agree that, at this time, these claimed night-and-day 'sonic differences' are completely unproven and the validation of this claim remains a work in progress?

'The challenge' zoals hij die hier noemt refereert aan de uitdaging die hij stelt dat eenieder die onder gecontroleerde omstandigheden versterkers van elkaar kan onderscheiden, van hem een paar speakers naar keuze krijgt.

Begrijp me goed, ik geloof de man niet, maar het maakt me wel benieuwd naar de ervaren verschillen van Dynky.

@Dynky: wat een mooie setup :clapping:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dirk

Quote from: tompj on August 30, 2012, 15:02:25
Misschien meer voor het Harbeth topic hoor, maar hij lijkt nogal tegenstrijdige dingen te zeggen. Hij zegt ook:
Well, the working assumption in your opening remark is that there is, truly, repeatedly, universally, unequivocally, a significant audible (rather than emotional-subjective) difference between amplifiers. To even begin to decide if that is true or not, they would have to be compared under controlled conditions. As we've seen recently, not one single commentator stepped forward to take up the challenge and put that important belief to the test. So can we agree that, at this time, these claimed night-and-day 'sonic differences' are completely unproven and the validation of this claim remains a work in progress?

'The challenge' zoals hij die hier noemt refereert aan de uitdaging die hij stelt dat eenieder die onder gecontroleerde omstandigheden versterkers van elkaar kan onderscheiden, van hem een paar speakers naar keuze krijgt.

Begrijp me goed, ik geloof de man niet, maar het maakt me wel benieuwd naar de ervaren verschillen van Dynky.

@Dynky: wat een mooie setup :clapping:

ik weet hoe AS denkt over de geclaimde verschillen tussen versterkers en ken dus ook zijn "challenge" vwb het blind uit elkar houden van amps.
persoonlijk ben ik er niet (meer) op uit de beste amp-combi te vinden (die bestaat volgens mij niet), maar wel één die mij zo goed mogelijk bevalt met mijn muzieksmaak en mijn oren.

dat ik bij al die probeersels bvb op de oude Sony ben uitgekomen vind ik zelf alleen maar interessant en leuk, want dat bewijst dat het absoluut niet duur en exotisch hoeft te zijn om verschrikkelijk mooie muziek te produceren.

muziekbeleving (ook op een set thuis !) is volgens mij 50% emotie en 50% techniek, dus als mijn set en het gevoel dat ik erbij krijg al voor die eerste 50% kan zorgen, dan rest me enkel nog datgene op punt te stellen wat iedereen op papier kan, maar wat niet altijd even praktisch haalbaar is (ruimte & akoestiek/speaker plaatsing/omgevingsgeluid isoleren...)
aangezien die eerste 50% al zelden perfect is (hoe vaak ben je echt relax qua mindset en zijn alle omgevingsfactoren optimaal ?), maak ik me daar niet teveel illusies in en concentreer ik me vooral op datgene wat controleerbaar is.

vwb het verschil vast te kunnen stellen tussen 2 amps dmv een ABX, daar ben ik absoluut niet zeker van of ik dat zou kunnen (ik betwijfel het sterk eerlijk gezegd)...en ook al interesseert het me niet vwb het resultaat als dusdanig, ik sta zeker open voor het meedoen aan een goed opgezette ABX, al dan niet op Harbeths, zolang ik hem maar niet hoef te organiseren  ;D

thx voor alle complimenten btw  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea