The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Ik zou dan voor gesloten gaan, wij hebben nog oude voorraad van Velodyne SPL-i (8" of 10") staan, en dat mag voor een leuke prijs weg. Gewoon pm-en ;D.

Groet,

Bjorn

Dirk

vandaag nog wat leuks van Linn in huis gehaald (nope, geen streamer ;))
...en zelfs wat van Meridian opgepikt  8)

details will follow soon... :D

btw : ik heb effe alles op een rijtje gezet (en uitgerekend) en de kans is reëel dat de Isobariks toch niet worden verkocht ...TBC
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Ik heb een Sunfire HRS-12 in de aanbieding, misschien is dat wat voor je Dirk.  ;)  8)

Dirk

Quote from: kalimero on April 11, 2012, 02:13:37
Ik heb een Sunfire HRS-12 in de aanbieding, misschien is dat wat voor je Dirk.  ;)  8)
no thx, een sub komt er meer dan wslk toch niet, want de Isobariks blijven nog even  ;)   (al weet je 't bij mij nooit 100% zeker, maar da's bij jou niet zo anders hé :D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

En wat is er nu eigenlijk weg en bij?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on April 11, 2012, 09:54:31
En wat is er nu eigenlijk weg en bij?
:D
geduld is een shone zaak hé (zegt Mr impatient himself)
ik heb het nog geeneens aangesloten/gehoord, dus...details volgen zo gauw ik daar de kans voor heb gehad
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Lol het was zelfs daarop niet bedoelt, maar er waren verschillende zaken in de verkoop of reeds verkocht en weer andere zaken aangekocht.
Dus ik ben even kwijt wat je nu nog wel hebt en niet meer hebt :)

Nog een geluk dat de KDS al weg is want anders had ik misschien in de verleiding gekomen  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on April 11, 2012, 10:10:37
Lol het was zelfs daarop niet bedoelt, maar er waren verschillende zaken in de verkoop of reeds verkocht en weer andere zaken aangekocht.
Dus ik ben even kwijt wat je nu nog wel hebt en niet meer hebt :)

Nog een geluk dat de KDS al weg is want anders had ik misschien in de verleiding gekomen  :P
de KDS is idd al verkocht
de KK wordt deze zondag verkocht
en met de Isobariks ben ik nu wat andere opties aan het overwegen, dus de kans is reëel dat die toch gaan blijven
maar nu ga ik hoogstwaarschijnlijk als eerste de Akai weer verkopen...want daar is gisteren dus een vervanger voor aangeschaft

ohja...en er staan sinds vandaag 2 van m'n Akurate amps te koop  ;) (voorlopig alleen op hifi.nl)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on April 11, 2012, 11:03:00
ohja...en er staan sinds vandaag 2 van m'n Akurate amps te koop  ;) (voorlopig alleen op hifi.nl)

Heb je die niet nodig om je Isobariks aan te sturen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on April 11, 2012, 11:14:35
Heb je die niet nodig om je Isobariks aan te sturen?
sorry, had je post compleet gemist
de Isobariks zijn natuurlijk ook met wat anders (aktief) aan te sturen, dus "nodig" is hier relatief ;)  en ik verkoop er maar 2 van de 3 hé

btw ; vandaag eindelijk terug een Linn streamer in huis, de Sneaky.
toch weer meteen een verademing om terug op die vertrouwde UI te werken, wat een luxe is dat toch

ohja, en het klinkt ook gewoon een stuk relaxter dan de SBT.
net ff zitten switchen met gelijkgetrokken levels, maar het verschil is zelf met een Sneaky (analoog uit op beiden) toch alweer aanzienlijk.
het zal niet snel in de buurt komen van de Klimax van een paar weken terug, maar dat maakt me zoals ik al heb gezegd ook echt niet uit, want er is ondertussen alweer zoveel gewijzigd in de set dat ik die 2 situaties ook niet meer kan vergelijken, mocht ik dat al willen.

nu deze week maar eens wat Engelse lelijkerds schoonheden gaan beluisteren in Hilversum...wie weet wat ik daarna weer wil wijzigen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ga je dan de controle niet missen die je niet hebt met de 3 versterkers?

En hoe is de vergelijking met SB + dac vs sneaky? Natuurlijk de interface blijft op de linn beter, maar ik heb het puur over het geluid.

Als je gaat luisteren wil dit dan zeggen dat je de isobariks toch gaat verkopen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on April 16, 2012, 23:28:35
Ga je dan de controle niet missen die je niet hebt met de 3 versterkers?
het blijven volledig aktieve Iso's, dus ik blijf op 8 kanalen...alleen misschien niet allemaal meer op Akurate level, het laag blijft op Akurate, maar de andere 6 ga ik nu eens proberen op Majik.

Quote
En hoe is de vergelijking met SB + dac vs sneaky? Natuurlijk de interface blijft op de linn beter, maar ik heb het puur over het geluid.
De enige DAC die ik op dit moment in huis heb (is ooit anders geweest ;)) is degene die in de "oude" Akai integrated zit, dus dat lijkt me niet echt een eerlijk vergelijk, maw ik luister nu niet via een DAC naar de SBT.

Quote
Als je gaat luisteren wil dit dan zeggen dat je de isobariks toch gaat verkopen?
zelfs ik weet het nog niet  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Dacht dat je die Linn dac nog had vandaar mijn vraag ivm SB, maar niet dus  :P

En al de rest lijkt me koffiedik kijken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on April 17, 2012, 10:44:11
Dacht dat je die Linn dac nog had vandaar mijn vraag ivm SB, maar niet dus  :P

En al de rest lijkt me koffiedik kijken :)
ahja juist, de Kivor Oktal was ik alweer vergeten (staat ff aan de kant, kon er haast niet meer "over of onder" met al die verschillende toestellen, leek meer op een winkel dan een living ;))

maar ik heb de 2 op die manier dus niet vergeleken...en ben het eerlijk gezegd ook niet meer van plan

misschien moet ik die toch maar eens te koop zetten, om wat plaats te maken  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Losse majik eindbakken dan?

Quote from: Dynky on April 17, 2012, 07:03:47
het blijven volledig aktieve Iso's, dus ik blijf op 8 kanalen...alleen misschien niet allemaal meer op Akurate level, het laag blijft op Akurate, maar de andere 6 ga ik nu eens proberen op Majik.

Dirk

Quote from: R on April 17, 2012, 11:10:30
Losse majik eindbakken dan?

één Majik 6100  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Waarom ben je gaan downgraden?

Heb je een waanzinnig mooie set en dan ......

Dirk

Quote from: Joris1971 on April 17, 2012, 18:00:34
Waarom ben je gaan downgraden?

Heb je een waanzinnig mooie set en dan ......
reden staat thv post #425  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag ff een (half) rondje Nederland gedaan.

In het regenachtige Hilversum het koud en warm gekregen van een stel Engelse beauties...die me meenamen in de emotie die muziek kan zijn, wat voor muziekstijl ik ook selecteerde, dus dat was een erg prettige ervaring. (die vrijwel zeker een staartje krijgt)
en daarna nog meer tijdloos Engels design gaan ophalen bij een forumgenoot (en een dikke Japanner achtergelaten), dus ik heb nu 3 glimmende Meridians staan  8)

of ze alledrie ook blijven zal de toekomst uitwijzen, maar daar ga ik alle tijd voor nemen de komende weken, dus er komt niet meteen (weer) wat te koop  :D   ...althans, die Meridians toch niet  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Op deze manier ga je wel veel kennis/ervaring opdoen en weten waar de echte verschillen gemaakt worden :)

Laat ons op tijd weten wat je ervaringen zijn allesinds.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Welke Harbeth's heb je beluisterd en welke vond je tot dusver het beste? Mooi gezegd inderdaad, emotie of muzikale boodschap weten de Harbeth's goed weer en door te geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Leuk! welke Meridians zijn dat? Had je al ervaring met dat merk?

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on April 18, 2012, 21:27:36
Welke Harbeth's heb je beluisterd en welke vond je tot dusver het beste? Mooi gezegd inderdaad, emotie of muzikale boodschap weten de Harbeth's goed weer en door te geven.
vrij uitgebreid de HL5 beluisterd, op exact dezelfde front end die ik hier nu ook heb staan.

Ik dacht eerst ook nog de Monitor 30 te willen beluisteren, maar de HL5 deed gewoon alles goed met wat ik hem toestopte, dus ik zag geen reden (en Garmt evenmin) om de Monitor 30 nog te beluisteren, zeker met mijn specifieke ruimte in het achterhoofd.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: R on April 18, 2012, 21:29:25
Leuk! welke Meridians zijn dat? Had je al ervaring met dat merk?
nu staat hier een 518/562/502

als er eentje uit gaat is dat misschien de 502, maar zeker is dat dus nog niet.

ik had er nog geen enkele ervaring mee, maar het (uiterlijk) design van die generaties (200/500) heeft me altijd al heel erg aangesproken.
toen ik de Klimax' verkocht stonden ze al bovenaan m'n lijstje als vervangers, dus daar heb ik maar snel ff werk van gemaakt de voorbije weken  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Mooie apparaten hoor! Ik neem aan dat je ze ook in die volgorde aangesloten hebt?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2