The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Peerless Monster on March 16, 2012, 16:57:46
Een DAC? De Klimax kan nog beter?
Ik ben benieuwd!
ik ga niet experimenteren met een DAC en de Klimax as such (kan trouwens ook niet, want die heeft geen digitale out), maar ik ga hem wel gebruiken als startpunt om er het één en ander grondig mee te vergelijken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on March 16, 2012, 16:59:55
ik ga niet experimenteren met een DAC en de Klimax as such (kan trouwens ook niet, want die heeft geen digitale out), maar ik ga hem wel gebruiken als startpunt om er het één en ander grondig mee te vergelijken.

Vergelijken met een Klimax?
Je hebt dus nog geen echte rust...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on March 16, 2012, 17:06:11
Vergelijken met een Klimax?
Je hebt dus nog geen echte rust...

nope, die rust komt wel als ik nog ouder ben :D

vind dit gewoon te interessant om links te laten liggen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on March 16, 2012, 17:09:54
nope, die rust komt wel als ik nog ouder ben :D

vind dit gewoon te interessant om links te laten liggen ;)

Als je het geld en tijd hebt: doen!
En dan je ervaringen delen ;).

Ik ben stik jaloers alleen al op de Klimax, maar goed je kan altijd verder nog... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

eddy135

Quote from: Dynky on March 16, 2012, 16:30:22
ok, vandaag de base gaan ophalen die vakkundig werd geparelstraald.
1e foto is hoe het was, de rest is zoals ie er nu bij staat.
ik ben erg tevreden  8)






Potverdrie, dat is strak geworden, zeg!  :worship:  :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

R

Holy F¥<~|% dat is mooi geworden zeg!!!

BuSpu

Prachtige sokkel geworden chapeau  :worship:

Dirk

thx for the compliments ;)

ben net thuis van het ophalen van wat leuks  :clapping:  ...een Linn DAC  (jaja, die maakten ze...vroeger)

eerste indruk valt me echt mee, maar het is nog veel te vroeg om er conclusies over neer te schrijven, daarvoor zal er wat meer moeten worden geluisterd, wat ik dus ook maar eens ga doen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ziet er super uit, vraag me alleen af of het niet teveel grijs is :)

Trouwens kan je geen tipje van de sluier geven ivm je test?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on March 16, 2012, 23:33:35
Ziet er super uit, vraag me alleen af of het niet teveel grijs is :)
ik heb al vanaf dag 1 dat ik de KDS had, nagevraagd bij Linn of ze ook de case konden wisselen voor een zwarte, maar jammer genoeg doen ze daar niet aan.
maar ach, dit went wel hoor  :D

Quote
Trouwens kan je geen tipje van de sluier geven ivm je test?
ik zit hier nu met een brede grijns naar Jamie Lidell te luisteren, die eigenlijk net zo goed klinkt via de Linn DAC als via de KDS...dus eerste indruk is echt boven verwachting  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on March 16, 2012, 23:38:34
ik zit hier nu met een brede grijns naar Jamie Lidell te luisteren, die eigenlijk net zo goed klinkt via de Linn DAC als via de KDS...dus eerste indruk is echt boven verwachting  ;)

Geniet nog wat en ik zal het morgen wel lezen dan :P

Je maakt me wel benieuwd, maar beter een keer teveel testen/beluisteren dan niet 100% zeker zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

denoontje

Quote from: R on March 16, 2012, 18:51:37
Holy F¥<~|% dat is mooi geworden zeg!!!

+1

heeeel vet

garmtz

Ik denk dat je toch echt beter moet luisteren... ;)

Dirk

Quote from: garmtz on March 17, 2012, 00:51:00
Ik denk dat je toch echt beter moet luisteren... ;)
ga ik ook zeker nog rustig doen, maar nu eerst ff tijd voor wat anders ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: garmtz on March 17, 2012, 00:51:00
Ik denk dat je toch echt beter moet luisteren... ;)

Dat leek mij ook... ;)
De Klimax is echt zo goed.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on March 17, 2012, 09:48:33
Dat leek mij ook... ;)
De Klimax is echt zo goed.
ach, wie weet hoor ik het gewoon niet (meer) ?  ???
dat kan ik positief bekijken (goedkoper spul volstaat vanaf nu dan ook :D), maar anderzijds zou het me ook sterk lijken...dus ik neem wel m'n tijd vooraleer de KDS op hifi.nl belandt ;)

fyi ; enkel de bron wordt aan deze vergelijking onderworpen, dus KDS tov een budgetstreamer + Linn DAC.
al het overige blijft ongewijzigd.
nog een niet onbelangrijk detail ; het gaat 100% om eigen CD rips, dus geen vergelijking met high resolution materiaal
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on March 17, 2012, 09:59:44
ach, wie weet hoor ik het gewoon niet (meer) ?  ???
dat kan ik positief bekijken (goedkoper spul volstaat vanaf nu dan ook :D), maar anderzijds zou het me ook sterk lijken...dus ik neem wel m'n tijd vooraleer de KDS op hifi.nl belandt ;)

fyi ; enkel de bron wordt aan deze vergelijking onderworpen, dus KDS tov een budgetstreamer + Linn DAC.
al het overige blijft ongewijzigd.
nog een niet onbelangrijk detail ; het gaat 100% om eigen CD rips, dus geen vergelijking met high resolution materiaal

Zou zo maar kunnen! Ben je goedkoper uit.
Maar je hebt nu zo prachtig staan. Ik zou mijn focus op iets anders gooien.
Een andere hobby ;)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on March 17, 2012, 10:02:47
...
Ik zou mijn focus op iets anders gooien.
Een andere hobby ;)...
idd
maar wie weet kan ik met het geld van de verkoop van dit, die nieuwe hobby straks zelfs al bekostigen/opstarten  ;)
is absoluut niet het doel van deze test, maar zou wel een leuk (onverwacht) gevolg zijn
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on March 17, 2012, 10:08:38
idd
maar wie weet kan ik met het geld van de verkoop van dit, die nieuwe hobby straks zelfs al bekostigen/opstarten  ;)
is absoluut niet het doel van deze test, maar zou wel een leuk (onverwacht) gevolg zijn

Weet je waar die onrust vandaan komt?
Heb hem namelijk ook...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on March 17, 2012, 10:12:30
Weet je waar die onrust vandaan komt?
Heb hem namelijk ook...

niet echt, maar ik voel het ook niet aan als iets wat ik "kwijt wil", of waar ik dus mee zit.
ik geniet van het muziek luisteren/beleven, net zo goed als ik geniet van het met de appartuur bezig zijn.
voor mij sluit het ene absoluut het andere niet uit.

'k merk wel dat ik (wslk tgv de leeftijd ;D) alles nog wat nuchterder en analytischer bekijk, dus mij hoor je echt niet zeggen "dit is het beste" of "nu heb ik het gevonden dus hij gaat niet meer weg".
je kan dat onrust noemen, maar ik noem het gewoon een gezonde en kritische interesse in wat er qua aanbod is, waarbij ik vooral ook steeds out of the box wil blijven denken. ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#420
Quote from: Peerless Monster on March 17, 2012, 10:12:30
Weet je waar die onrust vandaan komt?
Heb hem namelijk ook...
Als je er maar geen wetenschappelijk topic over begint he?  :crazy:

Quote from: Dynky on March 17, 2012, 10:23:12
niet echt, maar ik voel het ook niet aan als iets wat ik "kwijt wil", of waar ik dus mee zit.
ik geniet van het muziek luisteren/beleven, net zo goed als ik geniet van het met de appartuur bezig zijn.
voor mij sluit het ene absoluut het andere niet uit.

'k merk wel dat ik (wslk tgv de leeftijd ;D) alles nog wat nuchterder en analytischer bekijk, dus mij hoor je echt niet zeggen "dit is het beste" of "nu heb ik het gevonden dus hij gaat niet meer weg".
je kan dat onrust noemen, maar ik noem het gewoon een gezonde en kritische interesse in wat er qua aanbod is, waarbij ik vooral ook steeds out of the box wil blijven denken. ;)
Good thinking  :thumbs-up:

BuSpu

Quote from: AbZ on March 17, 2012, 20:06:52
Als je er maar geen wetenschappelijk topic over begint he?  :crazy:

:D

Peerless Monster

Quote from: AbZ on March 17, 2012, 20:06:52
Als je er maar geen wetenschappelijk topic over begint he?  :crazy:
Good thinking  :thumbs-up:

Ik? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: AbZ on March 17, 2012, 20:06:52
Als je er maar geen wetenschappelijk topic over begint he?  :crazy:
ik hou jullie niet tegen, zolang er maar geen poll in m'n topic komt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ralph71

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/130295/Linn-Majik-Isobarik-fully-aktiv.html

Nieuw plannen Dirk? Zowel eindversterkers als speakers wijzigen? Ben benieuwd!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro