The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Is een mooi hoogglans wit Spectral meubel niet iets voor je?


Dirk

Quote from: garmtz on February 24, 2012, 19:58:57
Is een mooi hoogglans wit Spectral meubel niet iets voor je?


hmm...niet helemaal wat ik zoek, en de Catena reeks (de enige die ik mooi en in mijn interieur passend vind uit het huidige gamma) is ook niet bepaald goedkoop.

'k denk dat het eerder iets strak wordt in massief hout (= met de Linn contrasterend), of heel misschien zelfs iets custom made in geborsteld aluminium of gelakt staal, maar ik ben er dus echt nog niet uit...'k heb eigenlijk momenteel wat teveel ideeën in m'n hoofd zitten  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

#352
Ik heb nog een RVS 10 cm lage salontafel,lijkt een massief blok, wellicht wel iets voor je. Gemaakt door Raymen, staat nu wel buiten, dus zal hem moeten oppoetsen.

Dirk

Quote from: R on February 24, 2012, 22:34:41
Ik heb nog een RVS 10 cm lage salontafel,lijkt een massief blok, wellicht wel iets voor je. Gemaakt door Raymen, staat nu wel buiten, dus zal hem moeten oppoetsen.
die 10cm klinkt goed, al zal het er vooral van afhangen wat de look is van het "ding"  ;)
als je me er eens een foto en wat afmetingen van kan PM'en, bekijk ik het zeker, thx   
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Wil je even je mailadres PM'en, dat is wat makkelijker.

Quote from: Dynky on February 25, 2012, 05:47:55
die 10cm klinkt goed, al zal het er vooral van afhangen wat de look is van het "ding"  ;)
als je me er eens een foto en wat afmetingen van kan PM'en, bekijk ik het zeker, thx   

Dirk

Quote from: R on February 25, 2012, 11:26:44
Wil je even je mailadres PM'en, dat is wat makkelijker.

adres staat in m'n profiel (of je klikt op de enveloppe onder m'n avatar ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Staat niet in je profiel. Je email is hidden.

eddy135

#357
Quote from: R on February 25, 2012, 13:24:19
Staat niet in je profiel. Je email is hidden.
Druk eens op dat (vierkante) tekstballonneke....
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: R on February 25, 2012, 13:24:19
Staat niet in je profiel. Je email is hidden.
je hebt helemaal gelijk (ik zelf zag wel het envelopje staan, dus ik dacht jullie ook)
heb het nu gewijzigd, is niet langer "hidden"  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R


Dirk

dit weekend nog eens wat geprobeerd mbt een nieuwe "stand" voor het zichtbare gedeelte vd set.
zoals jullie mogelijk al door hadden, ben ik niet echt op zoek naar een meubel in de klassieke zin van het woord, het mag dus wel wat anders zijn. 8)
recent kwam ik zo op het idee om een kapblok (in NL zeggen jullie hakblok denk ik) te gebruiken, wat naar mijn gevoel ook mooi kan contrasteren met de aluminium behuizing van de Klimax.
eerlijk is eerlijk, het idee komt niet 100% van mezelf, want ik heb dit een keertje gezien in een magazine (Stereophile denk ik), waar een reviewer z'n hardware-set op een volledige haktafel (dus met onderstel & poten) had staan, kwestie van een stevige stand kon dat wel tellen...en ik vond het qua uitstraling echt wel super.

Dus begon het uitkijken naar een leuk exemplaar, uiteraard in gebruikte staat (wat dat geeft het toch die specifieke look & feel)...maar dat bleek lastiger dan gedacht, aangezien ik een paar erg specifieke eisen had.
* niet te hoog, want anders gaat het geheel te druk worden tov de tv en krijg ik ook teveel reflecties via de bovenkant van de 2 toestellen. (de tv hoger hangen is geen optie, die hangt perfect)
* niet te groot, want als ie te diep of te breed is liggen de 2 Klimax'en er ook maar een beetje verloren bij op zo'n reuzachtig blok
* geen te nieuw blok, want ik wou toch wel dat je ziet dat het een kapblok is/was, wat dus niet overkomt als een blok hout.
* ik wilde er niet de hoofdprijs voor betalen, want daar zijn antiekdealers blijkbaar sterk in, al zou ik persoonlijk zo'n blok nou niet meteen in m'n gang, woonkamer of keuken willen hebben liggen (maar ik kom vwb m'n roots uit een slagersfamilie, misschien speelt dat wel mee ;))

na enkele maanden de tweedehandssites in de gaten te houden, zag ik er vrijdag plots eentje, die uit een winkel afkomstig was welke wegens gezondheidsproblemen de deuren moest sluiten...waardoor alles voor een redelijke prijs te koop stond.
en na wat noeste arbeid is dit het resultaat :
btw ; negeer de losse dvd speler die links op de grond ligt, da's uiteraard slechts tijdelijk, die zie je strak niet meer




als iemand nou zou denken, dat blok is amper uitgesleten en dus haast niet gebruikt, dan lijkt dat enkel zo op deze foto's.
het blok ligt bij mij achterstevoren, want de voorzijde is inderdaad erg uitgesleten...maar dat gaf voor het netjes (= vlak) neerzetten van de componenten jammer genoeg teveel gedoe, dus na die eerste poging met de voorzijde gewoon zichtbaar, staat ie nu dus achterstevoren, want deze achterkant is nog redelijk vlak.

of dit blok definitief zal blijven weet ik niet, want vanavond ga ik weer wat anders ophalen (met dank aan R), wat wslk tegen volgend weekend in dit topic te zien is ;)
als ik beide opties rustig geprobeerd & bekeken heb, hak ik die knoop wel door.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Ik vind het niet gek, alleen zou ik het blok van een kleurtje voorzien, deze een aantal tinten donkerder maken. Nu past het aangaande de kleur wat minder bij de rest van de omgeving, staat het blok teveel op zichzelf, waardoor de componenten daar tegen haast weg vallen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R

Best mooi dit! Zie je vanavond, dat is ook mooi.

Dirk

Quote from: Xander32 on February 26, 2012, 12:09:10
Ik vind het niet gek, alleen zou ik het blok van een kleurtje voorzien, deze een aantal tinten donkerder maken. Nu past het aangaande de kleur wat minder bij de rest van de omgeving, staat het blok teveel op zichzelf, waardoor de componenten daar tegen haast weg vallen ...
als het blok blijft, dan krijgt ie nog een donkere olie/wax, zodat het idd meer past als geheel bij (oa) de vloer.
maar eerst hier ff een weekje aan wennen, terwijl ik werk aan die 2e optie ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#364
Houtblok is mooi idee!
Deze is wel wat licht* van kleur.  Contrast met alu mag imho meer.
De combinatie van staal en alu in plan B (plan R?) lijkt me minder.

*Er waren al meer mensen met deze gedachte, lees ik nu  :)

Dirk

Quote from: AbZ on February 26, 2012, 12:25:29
Houtblok is mooi idee!
Deze is wel wat licht van kleur.  Contrast met alu mag imho meer.
De combinatie van staal en alu in plan B (plan R?) lijkt me minder.
ik denk momenteel ook dat het blok gaat blijven (verhoudingen vallen wel erg mooi mee in combi met de Linn's, da's een reuze meevaller), maar ik wil toch beide opties hier echt rustig uitproberen & goed bekijken.
als het meezit ben ik daarmee klaar voor de Auralex bestelling arriveert, want ik heb nog aardig wat voorbereidend werk in de rest vd kamer, wat ik door dit stand-geprobeer steeds maar weer voor me uit zit te schuiven ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on February 26, 2012, 12:23:33
als het blok blijft, dan krijgt ie nog een donkere olie/wax, zodat het idd meer past als geheel bij (oa) de vloer.
maar eerst hier ff een weekje aan wennen, terwijl ik werk aan die 2e optie ;)
Fraai blok, precies goed! :)
Misschien een inspringende plint eronder, waardoor ie lijkt te zweven?

Iets gelijkvormigs van RVS lijkt me ook waanzinnig mooi; ben benieuwd wat er komt.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

S@m

Best mooi, een viertal spikes eronder en donker olieën maakt 'm idd af lijkt me...

Peerless Monster

Prachtig zo!! Echt erg mooi.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BuSpu

Leuk idee, ikzelf zou hem alleen liever laten 'zweven'. Dus een kleinere sokkel eronder dat ie net loskomt van de vloer.

Dirk

eigenlijk zweeft ie nu al, maar nog niet hoog genoeg, dus net niet zichtbaar
da's het nadeel wanneer je tapijt meer dan 4cm dik is  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Quote from: Dynky on February 27, 2012, 21:45:41
eigenlijk zweeft ie nu al, maar nog niet hoog genoeg, dus net niet zichtbaar
da's het nadeel wanneer je tapijt meer dan 4cm dik is  :D

Ah, dat is gemakkelijk opgelost:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Dynky on February 27, 2012, 21:45:41
eigenlijk zweeft ie nu al, maar nog niet hoog genoeg, dus net niet zichtbaar
da's het nadeel wanneer je tapijt meer dan 4cm dik is  :D
dan had je die mammoet niet moeten neerschieten om die zelfgeschoten zebra te vervangen  :devil:

eddy135

Quote from: BuSpu on February 27, 2012, 20:56:34
Leuk idee, ikzelf zou hem alleen liever laten 'zweven'. Dus een kleinere sokkel eronder dat ie net loskomt van de vloer.
Zie 3 posts terug! ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

-madison-

Wow! Fraai "meubel"!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.