The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eddy135

Quote from: Dynky on September  8, 2011, 20:36:03

btw; wat die passieve vv betreft, daar begon ik niet als dusdanig over, maar eddy135 stelde de Placette als mogelijke kandidaat voor...en ik spreek niet zo gauw iemand tegen, tenzij het me natuurlijk echt niet aanstaat.
het hoeft voor mij echt niet passief te zijn, evenmin dan het niet passief mag zijn, if u know what I mean 8)

Bedankt voor de eer, nogmaals, :) maar ik ga ook alleen maar af op wat ik gelezen heb, geen eigen ervaring (helaas).  :lookaround:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: AbZ on September  8, 2011, 21:16:47
Streamer en tv hebben toch allebei een eigen volumeregeling?  Dan zou je nog kunnen denken aan zoiets als die passieve pre met ab van Dodocus.  Die kan je ook puur als switch gebruiken (lijn uitgang) zodat je geen issues met impedantie hebt.  Zonder ab zou het eenvoudiger zijn... 
beiden hebben idd een volumeregeleing, maar die van de KDS is hoorbaar een stapje achteruit tov een vaste uitgang (= als je in de configuratie het volume op "fixed" zet), dus die ga ik zeker niet gebruiken.
ik heb even zo gedraaid (alvorens de Kikkin er was), maar het verschil is echt opvallend groot als je in de onderste helft vh volumebereik luistert...althans volgens mijn oortjes.
over de kabelbox laat ik me niet uit, maar die doet er ook wat minder toe :D

Quote
Een actieve pre lijkt me ook niet per se beter dan een passieve pre met nette buffer, tenzij je meteen voor zoiets moois als een KK gaat, die je met één bron (nou ja, anderhalve) eigenlijk niet zo hard nodig hebt?
da's idd precies m'n dilemma...het erg goed willen krijgen (houden), maar daar nu ff geen KK-money aan willen/hoeven spenderen ;D
dus ik hoop alsnog op die ene oplossing te vallen die me qua prijs/kwaliteit overtuigt en die tegelijk de basic functionaliteit vh switchen heeft die ik nu mis bij de Kikkin.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on September  9, 2011, 13:43:52
da's idd precies m'n dilemma...
Ja lijkt me ook moeilijk leven met zo'n set  :hehe:

Dirk

Quote from: AbZ on September  9, 2011, 20:18:51
Ja lijkt me ook moeilijk leven met zo'n set  :hehe:
ik heb het idd soms niet makkelijk...om die :D van m'n 8) te halen


als iemand nog tips heeft qua vv (bij voorkeur zelf gehoorde), laat maar komen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Mijn tip... wacht op de multiple source ter vervanging van de Kikkin. Kan je niet wachten, dan wordt het een Klimax Kontrol of Akurate Kontrol van Linn. Iets anders haalt je set altijd naar beneden vwb synergie.

Dirk

Quote from: bmateijsen on September 10, 2011, 09:12:29
Mijn tip... wacht op de multiple source ter vervanging van de Kikkin. Kan je niet wachten, dan wordt het een Klimax Kontrol of Akurate Kontrol van Linn. Iets anders haalt je set altijd naar beneden vwb synergie.
the usual suspects dus.

gelukkig ben ik ook zo geduldig :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buizengek

ik weet uit ervaring dat de klimax kontrol fantastisch is
mvg
buizengek

Dirk

#282
Quote from: buizengek on September 11, 2011, 15:46:01
ik weet uit ervaring dat de klimax kontrol fantastisch is
mvg
buizengek
omdat je de gelukkige bezitter bent (en er dus altijd van kan genieten) of je hem in een set hebt beluisterd ?

zelf kan ik trouwens wel beamen dat ie ge-wel-dig klinkt, op basis van wat ik hoorde in andere sets dan die van mezelf (thx BB&G 8)), maar ik wil hier eerst nog wat aan de akoestiek doen eer ik (weer) dat soort geld spendeer aan deze fijne hobby ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

gisteren een hele dag thuis gewerkt met (soms luide) muziek op de achtergrond, dus indirect weer een hele dag genoten van de set...waarbij me toch één ding meer en meer begon te storen.
de weergave op de luisterplek verschilt dusdanig van het geluid op mijn werkplek (werkplek = zo'n 2m links & schuin achter de sweetspot en zit daarmee duidelijk in een piek vwb het laag), dat ik me begon af te vragen of daar niet wat aan te doen is.
kort antwoord is eigenlijk nee, maar... :D >:D

een tijd terug speelde ik al met het idee van de Lyngdorf DPA-1, omwille van z'n hoge kwaliteit/prijs (zoals het hele gamma van Lyngdorf btw), maar vooral omdat die in het bezit is van een Roomperfect module.
Nu weet ik dat de RP sinds enkele versies ook beschikt over de mogelijkheid om meer dan één luisterpositie te processen, dus curves/correcties te berekenen voor verschillende luisterplekken in je ruimte...en die ook netjes apart te bewaren.

Is er iemand die hier in de praktijk ervaring mee heeft ?
't lijkt me wel de geknipte oplossing voor mijn situatie, maar ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie.

ohja, mochten jullie je nu afvragen of ik het pad van de akoestische aanpassingen daarmee compleet verlaat...het antwoord daarop is nee, ook dat pad wordt dus verder bewandeld ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Hoe dat kan is heel eenvoudig: te weinig laagdemping en dus veel te veel variatie door de kamer (staande golven). Daarnaast enorm harde muren, zodat je een groot verschil krijgt tussen near- en far-field luisteren. De remedy is dus: DEMPEN!

Dirk

Ik had enkele weken voor de installatie van de Iso's deze zomer de basstraps weggehaald die ik voorheen in de kamer had (alles samen toch een behoorlijk volume van 0,7m³ rockwool), dus ik kan die wel eens terugplaatsen en kijken of het veel veranderd vwb het laag op de luisterplek achter m'n PC, maar eerlijk gezegd betwijfel ik het.
voor zover ik me kan herinneren was er altijd al een behoorlijk verschil tussen beide luisterposities, maw ook in de tijd van m'n Dyns en de DD15, maar omdat het nu op de luisterplek dusdanig "in balans" is, ga ik wat kritischer luisteren naar dit soort verschillen  ;D

Is een dergelijk verschil dan niet op te vangen dmv een DPA-1, die op 2 luisterplekken wordt ingemeten ? of denk je dat hij een dusdanige piek in het laag niet (voldoende) zal kunnen corrigeren ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

'Probleem' is dat een DPA-1 weer een totaal eigen geluid heeft en die is lang niet zo muzikaal als je nu gewend bent. Maar een room-eq oplossing kan soms meer nodig zijn dan een gemis op andere punten kan verpesten...

Dirk

kleinigheidje gekocht om de KDS naar een hoger plan te tillen ;)...een Stillpoints component stand + setje stillpoints



of ie hierdoor ook beter klinkt daar ben ik nog niet uit, maar ik meen wel een subtiel verschil te horen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cyreg

Mooi hoor die stillpoints  8), zou toch flink klankverschil moeten maken IMO
Zal wel 'n dikke duit geld hebben gekost hé.  :eh:
Zijn die in NL te koop?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

JeroenGRT

Mooie set! Een paar merken die ik nog niet eerder hier op het forum gezien heb.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Dirk

Quote from: Cyreg on November 12, 2011, 16:04:42
Mooi hoor die stillpoints  8), zou toch flink klankverschil moeten maken IMO
Zal wel 'n dikke duit geld hebben gekost hé.  :eh:
Zijn die in NL te koop?
"flink" is het effect niet, maar de KDS is (imo) ook niet zo gevoelig voor dit soort zaken, dus da's geen verrassing.
in relatie tot de rest vd set vond ik de prijs zonder meer in verhouding, eerder laag zelfs...zeker toen ik zag hoe hoog de afwerkingsgraad van dit moois is  :thumbs-up:
ze zijn in NL te koop via forumsponsor Hi Stands, maar ik haalde deze via een ander kanaal  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Mooie set,ik vind je preamp wel gaaf,simpel ogend maar zeer goed spul voor stereo volgens mij.
Mooie speakers,gave set hoor   :thumbs-up:
Je eindblokken maken het wel helemaal af in het high end en design echt supermooi  :wub:

eddy135

Quote from: Cyreg on November 12, 2011, 16:04:42
Mooi hoor die stillpoints  8), zou toch flink klankverschil moeten maken IMO
Zal wel 'n dikke duit geld hebben gekost hé.  :eh:

Ziet er strak uit! :)

En wat is duur?
Ach, een ander koopt er een hele set voor. ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

mooie set, behalve dan de stillpoints die vind ik gewoon lelijk :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dirk

Quote from: LPlover on November 13, 2011, 20:40:51
mooie set, behalve dan de stillpoints die vind ik gewoon lelijk :(
thx, I guess  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

met een beetje geluk haal ik dit weekend een erg fijn kastje op  :)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R


katwax

Is het geduld op of de deal te goed? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on January  4, 2012, 22:31:33
Is het geduld op of de deal te goed? :)
klein beetje gebrek aan geduld, maar vooral een erg mooie deal  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ok, het geduld was echt op  :D
hij ligt nu al in m'n koffer...en morgenmiddag dus broederlijk naast de KDS  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea