The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Quote from: Dynky on July  2, 2011, 14:15:22
en de UPM-1P's staan hier nu te knallen

Hoe kom je nu bij Meyer terecht (als tussenoplossing begrijp ik)?

Dirk

#151
Quote from: BuSpu on July  2, 2011, 23:28:58
Hoe kom je nu bij Meyer terecht (als tussenoplossing begrijp ik)?
komen van op m'n werk, maw dus ff geleend uit onze stock (kopen voor die paar weken zou wat te gortig zijn) als in tussenoplossing.
ik had BM15A's van Dynaudio gepland, maar die waren plots nodig voor een job (daar hebben we maar één set van), dus dan "moest" ik het wel met deze doen, maar da's geen straf  :D
groter dan dit hoeft voor die enkele weken niet, al is het soms verleidelijk met een stock aan leuke spullen in huis ;)


edit : typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

de Solitaire is vandaag vertrokken naar een nieuw baasje  :pompom:
nu wordt het echt aftellen tot de nieuwe speakers & amps er aan komen O0

...wat als alles goed gaat ergens idlv volgende week wordt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on July 13, 2011, 16:42:29
tot de nieuwe speakers & amps er aan komen
mogen we al weten wat het gaat worden?

Dirk

Quote from: BuSpu on July 13, 2011, 16:45:15
mogen we al weten wat het gaat worden?
ja hoor, is geen big secret voor diegenen die m'n posts af en toe hebben gevolgd  ;)

het worden kersverse Majik Isobariks, full activ aangestuurd, dus dat betekent 8 kanalen Akurate versterking

mogelijk komt er dan later nog een Kikkin als volumeregelaar, maar ik ga eerst maar ff goed wennen aan deze setup ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Ik zou die voorversterker gewoon gelijk doen.... Maakt echt heel veel uit!

Dirk

Quote from: bmateijsen on July 13, 2011, 17:06:19
Ik zou die voorversterker gewoon gelijk doen.... Maakt echt heel veel uit!
;D ik geloof je absoluut
maar ik heb naast het willen wennen aan deze setup, nog een goede andere reden om heel even te wachten voor ik een Kikkin bestel ;)...maar ik heb beloofd aan Fredrik (Lejonklou) om niets te verklappen. :-X
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu


Dirk

Quote from: BuSpu on July 13, 2011, 22:14:02
Geen Linn Pre?
op dit moment niet, om de simpele reden dat er geen budget meer (over) is  ;)
maar als ik ergens tegen een leuke pre (KK 8)) aan loop...
daarom is de Kikkin nu de meest voor de hand liggend, en als je ziet wat die slechts kost, kan ik me er echt niet aan "miskopen"
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ok, vandaag maar eens een leuke troon base in elkaar geknutseld voor de KDS.
niets spectaculairs, maar omdat het 100% eigen fabrikaat is, vind ik 'em natuurlijk extra mooi  :D
ik laat hem voorlopig nog even puur natuur, maar wslk komt hij later in een beits/vernis welke mooi bij de vloer past (= vrij donkere "Jamaican walnut")

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Quote from: Dynky on July 17, 2011, 21:24:11
ok, vandaag maar eens een leuke troon base in elkaar geknutseld voor de KDS.
niets spectaculairs, maar omdat het 100% eigen fabrikaat is, vind ik 'em natuurlijk extra mooi  :D
ik laat hem voorlopig nog even puur natuur, maar wslk komt hij later in een beits/vernis welke mooi bij de vloer past (= vrij donkere "Jamaican walnut")



Je doet je zelf tekort! Mooi en stijlvol!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Quote from: Dynky on July 17, 2011, 21:24:11
ik laat hem voorlopig nog even puur natuur

erg mooi dik multiplex  :inlove:

Dirk

Quote from: Blue-Eyes on July 17, 2011, 21:27:44
Je doet je zelf tekort! Mooi en stijlvol!
Quote from: BuSpu on July 17, 2011, 21:34:12
erg mooi dik multiplex  :inlove:
bedankt voor de complimenten  :blush:
maar dankzij een paneelzaagmachine viel dit best mee hoor, het is vooral een kwestie van goed rekenen en niet te snel willen werken (vooral dat laatste heb ik het wel eens moeilijk mee bij zulke projectjes)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on July 17, 2011, 21:24:11
ok, vandaag maar eens een leuke troon base in elkaar geknutseld voor de KDS.
niets spectaculairs, maar omdat het 100% eigen fabrikaat is, vind ik 'em natuurlijk extra mooi  :D
ik laat hem voorlopig nog even puur natuur, maar wslk komt hij later in een beits/vernis welke mooi bij de vloer past (= vrij donkere "Jamaican walnut")



Mooi!
Puur multiplex, of gevuld?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on July 17, 2011, 22:05:02
Mooi!
Puur multiplex, of gevuld?
puur (2 lagen verlijmd) multiplex, maar ik speel al wel met het idee om een holle versie (3 lagen met een kamer in de middelste laag) te maken die ik dan achteraf kan gaan vullen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R


LexiconLogan

Nieuw topic voor mij. Erg gaaf en mooi ook de laatste upgrade! hulde
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

BuSpu

Quote from: Dynky on July 17, 2011, 22:08:23
puur (2 lagen verlijmd) multiplex, maar ik speel al wel met het idee om een holle versie (3 lagen met een kamer in de middelste laag) te maken die ik dan achteraf kan gaan vullen
wat heb je tussen de platen zitten?

Dirk

Quote from: BuSpu on July 17, 2011, 22:36:39
wat heb je tussen de platen zitten?
polystryreen foam (vd rol)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Op dit eigenste moment wordt de laatste hand gelegd aan de installatie van de Isobariks...en het wordt er alleen maar beter en beter op, simply wow  :inlove:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on July 20, 2011, 15:21:03
Op dit eigenste moment wordt de laatste hand gelegd aan de installatie van de Isobariks...en het wordt er alleen maar beter en beter op, simply wow  :inlove:
Leuke vakantiedag in eigen huis!

Dirk

Quote from: AbZ on July 20, 2011, 15:27:06
Leuke vakantiedag in eigen huis!
er zijn idd ergere dingen om op een vrije dag mee bezig te zijn  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Dynky on July 13, 2011, 16:50:15
ja hoor, is geen big secret voor diegenen die m'n posts af en toe hebben gevolgd  ;)

het worden kersverse Majik Isobariks, full activ aangestuurd, dus dat betekent 8 kanalen Akurate versterking

mogelijk komt er dan later nog een Kikkin als volumeregelaar, maar ik ga eerst maar ff goed wennen aan deze setup ;D
en sinds vanmiddag staan ze hier dan, vers uit de doos in strak wit. (voor diegenen die willen weten hoe dat er uit ziet : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112409.25)

eigen foto's maak ik nog ff niet, want het staat er hier (vwb de versterking en de vele kabels) nog een beetje als een zootje bij, omdat ik daar vanmiddag bewust geen tijd aan wou verspillen...de finetuning vond ik immers belangrijker dan hoe het er op dat moment bij stond ;)

maar het klinkt dus al errrrrg goed...en dat zal er na verloop van tijd tgv het inspelen wslk alleen maar beter op worden, dus ik ben dik tevreden  8)


ohja, de Kikkin werd toevallig vanochtend al geleverd, dus ik vermoed dat ik deze vakantie vrij veel muziek ga luisteren :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on July 20, 2011, 16:19:27
en sinds vanmiddag staan ze hier dan, vers uit de doos in strak wit. (voor diegenen die willen weten hoe dat er uit ziet : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112409.25)

eigen foto's maak ik nog ff niet, want het staat er hier (vwb de versterking en de vele kabels) nog een beetje als een zootje bij, omdat ik daar vanmiddag bewust geen tijd aan wou verspillen...de finetuning vond ik immers belangrijker dan hoe het er op dat moment bij stond ;)

maar het klinkt dus al errrrrg goed...en dat zal er na verloop van tijd tgv het inspelen wslk alleen maar beter op worden, dus ik ben dik tevreden  8)


ohja, de Kikkin werd toevallig vanochtend al geleverd, dus ik vermoed dat ik deze vakantie vrij veel muziek ga luisteren :D

Wauw!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BuSpu

Dus geen stap terug tov de setup met de Nagra? Dan heb je het heel goed gedaan volgens mij.  ;)