The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

ok, de ADS is zonet verkocht aan een gelukkige Oosterbuur (nope, geen Waal...wel een Duitser  ;)), dus nu wordt het geduldig wachten op de Klimax  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on May  4, 2011, 20:47:54
ok, de ADS is zonet verkocht aan een gelukkige Oosterbuur (nope, geen Waal...wel een Duitser  ;))
Don't mention the war... ;) :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

#77
ik krijg via PM wel eens de vraag (net nog ;)) hoe & vooral waarom ik nog met een sub als de DD15 draai in combinatie met de Dyns, vooral omdat ik nu enkel stereo luister.
dus bij deze ff een woordje uitleg.
Ik heb m'n fronts - ondanks het feit dat ze op papier "fullrange" zijn - ontlast vanaf 80Hz, dus onder die frequentie krijgen ze niets voor de kiezen.
alles vanaf 80Hz gaat dus naar de DD.
hoe ik dat doe ; via een analoge crossover van dbx die in mijn geval geplaatst zit tussen de Nagra en de Solitaire.
het voordeel van zo'n analoge cross vind ik dat je erg "hands-on" kan finetunen, en ik vind het gewoon wat lekkerder werken dan een digitaal toestel.
de dbx kost 2 keer niks, maar bied erg veel kwaliteit voor z'n geld (dbx staat niet voor niets erg hoog aangeschreven in de pro-wereld)
het eindresultaat is (na veel geduld mbt het plaatsen vd sub & vooral finetuning vd cross-instellingen) een heel goed geïntegreerde DD met een set frontspeakers die duidelijk met veel meer gemak de pannen van het dak spelen. ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Mooi zo! upgraden O0

Quote from: Dynky on May  4, 2011, 20:47:54
ok, de ADS is zonet verkocht aan een gelukkige Oosterbuur (nope, geen Waal...wel een Duitser  ;)), dus nu wordt het geduldig wachten op de Klimax  :D

Dirk

#79
owkee...
zoals sommigen misschien al gelezen hebben in een ander topic, denk ik er serieus over om de Nagra en MAS te vervangen door één geïntegreerde amp.
door mijn manier van aansturen van de Dyns (highpass vanaf 80Hz) moet zo'n integrated wel aan enkele specifieke zaken voldoen, wat de keuze heel erg beperkt op het gehele aanbod van integrateds, maar da's niet meteen een slechte zaak, want wat er vervolgens overblijft is best leuk te noemen  ;D
momenteel bestaat de shortlist uit volgende toestellen (al min of meer in volgorde van mijn persoonlijke "interesse"/voorkeur 8))

* VTL IT-85
* Lyngdorf TDAI
* NAD M3
* Bryston B100
* Naim Supernait

mocht er dus iemand zin hebben in de PL-L of de Solitaire, laat maar weten via PM  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Wat is je reden om deze switch te maken?

Dirk

Quote from: R on May  7, 2011, 14:23:17
Wat is je reden om deze switch te maken?
ik wil de setup wat vereenvoudigen, vooral wat minder "kastjes" en gedoe met mixing & matching.
achterliggend is er ook de hoop dat die switch m'n drang naar het upgraden wat zal temperen. (er waren er die me voorspelden dat ik bij het stoppen met surround het erg zou gaan missen, maar niets is minder waar...ik geniet meer dan ooit van stereo en het is een verademing om van al die speakers en "kastjes" af te zijn :D)

qua bron komt en blijft de KDS er absoluut (misschien zelfs ooit nog upgraden naar de nieuwe KDS standaard, maar da's ten vroegste voor 2012), dus er is al een behoorlijk rustpunt bereikt op het vlak van de bron.
Dan rest me enkel nog één mooie vervanger te vinden voor de Nagra en MAS...en ik ben er vrij gerust in dat ik daarin zal slagen, zeker als ik kijk naar de shorlist die ik inmiddels heb samengesteld  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on May  7, 2011, 12:11:10
moet zo'n integrated wel aan enkele specifieke zaken voldoen

wat zijn die eisen?

Dirk

Quote from: BuSpu on May  7, 2011, 21:45:01
wat zijn die eisen?
los van het feit dat hij me echt moet "aanspreken" qua looks & feel (mijn set heeft een nogal prominente plek in de woonkamer, dus ik moet er graag naar kijken ;D), moet hij vooral goed klinken samen met de KDS die eraan komt.
ik heb de afgelopen 2 jaar zelf mogen ontdekken dat niet elk goed apparaat altijd op z'n best klinkt in combinatie met andere componenten in een keten, dus die "match" moet zeker aanwezig zijn...anders is het gewoon zonde van de KDS ;)

maar de belangrijkste eis is, dat het voorversterkergedeelte 100% te scheiden valt van de eindtrap.
veel geïntegreerde amps bieden de dag van vandaag wel een pre-out (of sub out) om allerhande redenen, maar heel weinig toestellen op de markt hebben ook een power-in (voor de eindtrap) zodat je er wat tussen kan knopen.
btw : sommige fabrikanten noemen het een "processor loop", wat op hetzelfde neerkomt.

De 5 amps op m'n shortlist bieden die mogelijkheid, wat ze inzetbaar maakt in combi met het dbx crossover wat ik gebruik om de sub mooi te integreren, dus meer dan waarschijnlijk zal de opvolger uit dit lijstje gekozen worden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on May  8, 2011, 06:45:07
los van het feit dat hij me echt moet "aanspreken" qua looks & feel (mijn set heeft een nogal prominente plek in de woonkamer, dus ik moet er graag naar kijken ;D), moet hij vooral goed klinken samen met de KDS die eraan komt.
ik heb de afgelopen 2 jaar zelf mogen ontdekken dat niet elk goed apparaat altijd op z'n best klinkt in combinatie met andere componenten in een keten, dus die "match" moet zeker aanwezig zijn...anders is het gewoon zonde van de KDS ;)



De 5 amps op m'n shortlist bieden die mogelijkheid, wat ze inzetbaar maakt in combi met het dbx crossover wat ik gebruik om de sub mooi te integreren, dus meer dan waarschijnlijk zal de opvolger uit dit lijstje gekozen worden.

Een Lyngdorf TDAi zal ook je dbx crossover overbodig maken.
Moet uiteraard wel je sound zijn. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: Hipster on May  8, 2011, 08:37:47
Een Lyngdorf TDAi zal ook je dbx crossover overbodig maken.
weet ik, maar die dbx heeft ook zo z'n leuke kantjes (vind ik).
'k hou trouwens wel van die hands-on analoge feel bij het finetunen
maar hij staat ook daarom op N°2  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#86
ik zit nu al een weekje zonder streamer en dat valt me behoorlijk tegen.
ik had ff de (oude) cd-speler weer aangesloten, maar die heb ik voorbije zondag toch maar weer terug in de kast gezet, want los van de bedenkelijke klankkwaliteit, was ik echt niet meer gewend elke zoveel minuten een cd'tje te wisselen (en de afstandbediening was ook niet thuis zondag :D)
des te meer redenen voor mezelf om vandaag één en ander te regelen, waardoor ik nu nog maar 2 nachtjes geduld hoef te hebben...en dan ga ik hem halen  :pompom: de KDS

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted member

Gaaf en zeer mooi!  :headbanging: Veel succes nog even met wachten, die twee nachtjes zijn zo voorbij!  :)

AbZ

#88
en we zijn natuurlijk heel benieuwd waar je deze keer 'even' iets gaat ophalen. 
Vladivostok of zo?  Affijn we horen het overmorgen wel  :coffee:

Dirk

Quote from: AbZ on May 11, 2011, 23:18:19
en we zijn natuurlijk heel benieuwd waar je deze keer 'even' iets gaat ophalen. 
Vladivostok of zo?  Affijn we horen het overmorgen wel  :coffee:

naah, ik had wel ff contact met een Bulgaar (voor een Klimax Twin + KDS), maar hij was al verkocht (dat zegt de verkoper althans) voor ik m'n ticket kon boeken  ;)
ditmaal dus maar gewoon met de auto naar het Noorden (= Nederland in mijn geval)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#90
de KDS is er  :pompom: en zorgt weer voor de nodige earcandy

KDS en PL-L broederlijk naast elkaar...zo verschillend, maar op hun eigen(zinnige) manier past het ook wel weer bij elkaar O0

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ralph71

Prachtig! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! :wub:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Peerless Monster

Quote from: Dynky on May 13, 2011, 15:38:09
de KDS is er  :pompom: en zorgt weer voor de nodige earcandy

KDS en PL-L broederlijk naast elkaar...zo verschillend, maar op hun eigen(zinnige) manier past het ook wel weer bij elkaar O0



Leuke droomset.
Ben benieuwd hoe dat klinkt ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

clockwork

Prachtige combi :clapping:

Weet je echt zeker dat je de PL-L weer weg doet? Ik kan me zo voorstellen dat dit hemels moet klinken.. :omg:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

Quote from: clockwork on May 13, 2011, 17:54:51
Prachtige combi :clapping:

Weet je echt zeker dat je de PL-L weer weg doet? Ik kan me zo voorstellen dat dit hemels moet klinken.. :omg:


het klinkt ook heerlijk, maar da's natuurlijk niet de reden dat ik de PL-L en Solitaire weg wil doen.
btw ; vandaag ff de VTL irl gezien en die is toch ook errrg  O0
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Hipster on May 13, 2011, 17:35:02
Klimax = dunne PRET !  O0


absoluut !
maar ik schrok me een hoedje hoe zwaar ie is ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on May 13, 2011, 18:05:44
absoluut !
maar ik schrok me een hoedje hoe zwaar ie is ;)
voelt heel lekker aan idd.
niet te vaak strelen, schouderklopje kan echter nooit kwaad. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Quote from: Dynky on May 13, 2011, 15:38:09
de KDS is er  :pompom: en zorgt weer voor de nodige earcandy

KDS en PL-L broederlijk naast elkaar...zo verschillend, maar op hun eigen(zinnige) manier past het ook wel weer bij elkaar O0


Earcandy voor jou ja.
Voor ons slechts eyecandy.

Prachtcombi om te zien in ieder geval. :tongue2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen