The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Dynky on March 22, 2011, 10:38:47
klassiek is niet hetzelfde als fossiel hè  ;)
au  :confused:  Je raakt hier aan het jeugdsentiment  ;D  Heb ergens nog een doos vol cassettebandjes met Pink Floyd en dat soort dingen...  nog t/m de 1e house  :-[  maar deze eeuw niet meer gedraaid.  Je moet er idd niet eeuwig in blijven hangen he?  Vreemd genoeg werkt het voor echt klassiek heel anders -- tenminste voor mij.

Deleted member

Hoi Dynky, leuk dat je ook je set deelt, dat zouden meer mensen moeten doen... :) Hele mooie set ook, ik ken de componenten niet allemaal maar 't is duidelijk dat 't geen Dinkytoy set is!  ;) We hebben trouwens exact dezelfde lijst van bronnen in gedachten dus ik ga je topic zeker volgen!

Veel luisterplezier!  :headbanging:

PS: Je bent je bekabeling vergeten voor te stellen (anders dan dat 't DIY is) ben wel benieuwd hoe je daarop gekomen ben en wat 't precies is geworden! :)

Dirk

#52
Quote from: Antoine on March 22, 2011, 19:13:13
PS: Je bent je bekabeling vergeten voor te stellen (anders dan dat 't DIY is) ben wel benieuwd hoe je daarop gekomen ben en wat 't precies is geworden! :)
alle interlinks zijn gemaakt van heel standaard kabeltjes, gemaakt van Tasker/Cordial/Eurocable/...maw erg afhankelijk van datgene waar ik op dat moment aan kon komen (ik heb er vrij veel, op allerhande lengtes in m'n kast liggen...je kan er nooit genoeg hebben ;))
maar m'n favoriete interlinks zijn gemaakt van Pirelli G058 kabel, da's dus een soepele coaxkabel, die lekker verwerkt en naar mijn gehoor ook gewoon perfect doet wat ie moet doen...signaal doorgeven zonder hoorbare kleuring.

alles is afgemonteerd met Neutrik XLR's uit de XX-serie en Neutrik RCA's van het gewone vergulde soort of uit de Profi-series, dus ook hier geen exotische "high-end", maar degelijke pluggen die hun sporen al meer dan verdiend hebben, aan real world prijzen. ;)

ohja, en de speakerkabels : die zijn momenteel weer doodgewone soepele installatiedraad van 4mm² (wel "professioneel" afgewerkt met een kousje en W&M bananas), na ook wat geëxperimenteerd te hebben met andere dedicated luidsprekerkabels. Ik zou wel nog eens graag uitproberen wat een Ocos kabel voor resultaat geeft, maar ik kijk wel of die eens voor een leuke prijs en in de goed lengte op de used markt voorbijkomt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audiogreen1980

Hele leuke set, nice! eindversterker ken ik niet, wat zijn de specificaties eigenlijk?
Passlabs/Wilson audio/Primare/en een Grado SR325i

Dirk

Quote from: audiogreen1980 on March 22, 2011, 19:49:39
Hele leuke set, nice! eindversterker ken ik niet, wat zijn de specificaties eigenlijk?
volgens de website van de fabrikant ;

1. INPUT STAGE: The fully complementary, dual differential, cascaded input stage is linearised to ensure least distortion over the large voltage swings to the amplifier input from the preceeding preamplifier. A very gradual (6dB/octave) Bessel filter is incorporated at the input to eliminate the needless reproduction of Radio Frequencies.
The second voltage gain stage uses considerable local feedback to ensure that large voltage swings from the input stage are accommodated with the least possible distortion.
An overall negative feedback of only 11dB is required to stabilise the complete D.C. operating point and reduce distortion at full power to below 0.1% T.H.D. which is primarily composed of second harmonics.
A D.C. servo is built around an integrated circuit to monitor the output voltage and ensure absolute D.C. stability at all times.

2. OUTPUT STAGE: Our triple Darlington output stage uses conventional thermal feedback techniques to eliminate thermal runaway. Our printed circuit design borrows techniques from RF and UHF ground plane technology to maximise the speed of current delivery, especially at high frequencies, from the ultra high-speed (fT's 80 MHz) power transistors used in the output stage. There are absolutely no output stability networks (inductors or zobels) in the signal path.

3. POWER SUPPLY -
INPUT STAGE: The input voltage gain stage of the SOLITAIRE is isolated via the high-current output stage via a two stage 'capacity-multiplier' circuit which uses the beta of the transistors to multiply the filtering effect of the capacitor used. The simplicity of this circuit allows the elimination of any output bypassing capacitors which would otherwise reduce the apparent speed and degrade the sound quality of this amplifier.
OUTPUT STAGE: Our unique concept of paralleling high-speed rectifier diodes instead of the traditional brute force, high-current rectifiers magnifies the effect of using low impedance 66,000uF computer grade capacitors in conjunction with the 1600 WATT continuous power transformer to give the impression of a far more powerful amplifier - especially in the high frequency ranges where the current delivery is far more instantaneous.

4. PROTECTION CIRCUITS: To eliminate the sonic colourations imposed by sophisticated current limiting protection circuits, the SOLITAIRE uses only the short M205 fuse types to protect the high current stages.
Apart from the fuses is a four pole relay in series with the loudspeaker connections. If over 0.6VDC is sensed at the amplifier output, the relay is activated until the condition is rectified.

FREQUENCY RESPONSE: DC - 1.0MHz (-3dB) dictated by input filter (without filter 10 Mega Hertz).
POWER OUTPUT : 130WRMS per channel into 8 Ohms with no more than 0.05% T.H.D.
DAMPING FACTOR: Greater than 500 wide band
SLEW RATE: Greater than 1000V/us small and large signal
T.H.D.: Less than 0.05% sideband
I.M.D.(S.M.P.T.E.): Less than 0.05% sideband
SIGNAL/NOISE: -117dBV unweighed input shorted
SENSITIVITY: 0.8VRMS in for 100WRMS out (28dB)
INPUT IMPEDANCE: 130kOhms in parallel with 82pF

maar het belangrijkste voor mij (ik ben niet zo'n specs-buyer ;)) is dat ie eindelijk m'n Dyns liet zingen zoals ik ze ooit ook hoorde bij aanschaf (toen waren ze nog aangesloten op een peperdure Burmester set)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audiogreen1980

ah, duidelijk. Levert nog veel vermogen, had minder verwacht.
Mag natuurlijk altijd wel een beetje power achter de Dyn's  ;D
Laatst ook Burmester en acapella's gehoord, vond het een heel klinisch en schoon geluid, mij iets te neutraal.
De dyn's zijn nu zeker warmer, lager en voller?
Passlabs/Wilson audio/Primare/en een Grado SR325i

KvL

Ontzettend mooie set, vooral die Nagra. Heb je deze ook geprobeert met Nagra eindversterking, die VPA monoblokken bijvoorbeeld?
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

Dirk

Quote from: KvL on March 23, 2011, 22:38:06
Ontzettend mooie set, vooral die Nagra. Heb je deze ook geprobeert met Nagra eindversterking, die VPA monoblokken bijvoorbeeld?
nope
maar deze PL-L is ook de meest recente toevoeging aan de set (ik kom van de Linn Kisto, toen ik nog stereo+surround draaide)
dat gezegd zijnde, denk ik ook niet dat VPA's me 100% gelukkig zouden maken op deze Dyns, maar ik ga het dus ook niet proberen, temeer omdat ik gewoon erg tevreden ben met de (behoorlijk onbekende) MAS. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#58
Quote from: audiogreen1980 on March 22, 2011, 21:23:30
De dyn's zijn nu zeker warmer, lager en voller?
ik heb niet zoveel met begrippen als warm/vol/diep...althans niet vwb het beschrijven van een bepaald geluid(skarakter).
wel weet ik dat de set hier nu klinkt zoals ik hem hebben wil, niet te analytisch, maar wel elk detail weergevend wat ik in de muziek wil horen, zonder daarbij ooit te gaan vermoeien of ook maar ergens te irriteren...dus ik ben voorlopig weer ff tevreden ;)
niet onbelangrijk in de klank van mijn set hier, is dat de ruimte ook voorzien is van enkele eenvoudige absorbers/basstraps, om het laag (meer bepaald het teveel daaraan) wat te temperen.
zonder die basstraps klonk het absoluut niet zoals het nu klinkt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Wat voor een basstraps heb je? En in welke freq gebied zijn die werkzaam?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Interficior

Ik moet ook nog even gezegd hebben dat ik die Nagra PL-L zo vet vind als dit ding. _O_

Take it or lease it

Dirk

Quote from: Nahpets on March 24, 2011, 10:37:45
Wat voor een basstraps heb je? En in welke freq gebied zijn die werkzaam?
zelfbouw (L+R langsheen een hangende kast gemonteerd, dus ze vallen haast niet op)
3 glaswolplaten van elk 8cm dikte, telkens omwikkeld met akoestisch doorlatend doek
alles samen vormen die uiteindelijk 2 "blok-basstraps" L&R van die kast, van elk 180cmHx30cmBx24cm dikte...en die doen hier precies wat ze moeten doen.
uitgemeten of berekend is dit nooit, maar een beetje proefondervindelijk vastgesteld dat dit de beste dikte/combinatie was om het aanwezige probleem met het laag hier opgelost te krijgen.

met dank aan Eric Desart voor de goede tips ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roger Black

Die Nagra is echt  :inlove:, dat design is zooo, tja.. Beetje jaren 40-50 achtig..

Dirk

ik tel de uren weer ongeduldig af...
morgen word ik wslk de trotse eigenaar van mijn allereerste earspeaker met bijhorende buizenamp :inlove:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alex Groningen

Quote from: Dynky on April  8, 2011, 22:46:20
ik tel de uren weer ongeduldig af...
morgen word ik wslk de trotse eigenaar van mijn allereerste earspeaker met bijhorende buizenamp :inlove:


En zo te zien weinig geslapen, je bent alweer online. ;) Hoezo waarschijnlijk, waar kan het nog op mislopen?

Dirk

#65
Quote from: Alex Groningen on April  9, 2011, 07:18:23

En zo te zien weinig geslapen, je bent alweer online. ;) Hoezo waarschijnlijk, waar kan het nog op mislopen?
ik ga er niet van uit, maar als het aangebodene in realiteit niet 100% overeenkomt met hoe het in de aanbieding voorgesteld wordt...dan rij ik terug huiswaarts zonder setje.
maar ik ben er wel vrij gerust is, dus hopelijk ben ik idlv deze namiddag back & happy   :D

btw ; ik ben altijd zo vroeg op, iets met de biologische klok enzo...dat krijg je als je door de week altijd rond 5u op moet  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alex Groningen

Ik hoop voor je dat het gelijk aan je verwachting voldoet. Het zou natuurlijk zonde zijn als je er een stuk voor moet rijden en het is het net niet.

Succes vandaag.

Dirk

#67
hij is er !
een erg nette Stax Lambda Nova Signature + SRM-T1S
heel even al een eerste half uurtje hier op de set geluisterd, en dat was alles behalve teleurstellend :wub:
het klinkt hier (= via de balanced out vd Nagra) ook merkelijk beter dan rechtstreeks vanaf de Accuphase CD-speler in de winkel  :D

O0


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sr7000

Gave set zeg! Vooral je voorversterker ziet er erg bijzonder uit!  :wub: Kan het kloppen dat die normaal gesproken in studio's gebruikt wordt? Het uiterlijk doet me denken aan pro-audio spul.
Ik ken van Nagra alleen hun piramide vormige eindtrappen, en die zien er ook heel gaaf uit!  :worship:

Dirk

Quote from: sr7000 on April 19, 2011, 11:51:49
Gave set zeg! Vooral je voorversterker ziet er erg bijzonder uit!  :wub: Kan het kloppen dat die normaal gesproken in studio's gebruikt wordt? Het uiterlijk doet me denken aan pro-audio spul.
Ik ken van Nagra alleen hun piramide vormige eindtrappen, en die zien er ook heel gaaf uit!  :worship:
nee, Nagra is wel voornamelijk bekend omwille van z'n apparatuur uit de pro-wereld (vooral in the field opnameapparatuur), maar dit komt uit de andere kant van hun gamma, wat ze zelf de "high-end" range noemen.
de enige overeenkomst die er tussen die beide kanten is, is die typische Nagra look, die ze ook bij deze high-end trachten aan te houden.
de piramide-amps (PMA & PSA) zijn daar dan weer een beetje een uitzondering op.
hun site is redelijk duidelijk, met mooie foto's om bij weg te dromen ;) http://www.nagraaudio.com/index.php
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sr7000

Ah thanks! Ze maken mooi spul in elk geval  :wub:

Dirk

Quote from: sr7000 on April 19, 2011, 12:18:09
Ah thanks! Ze maken mooi spul in elk geval  :wub:
en het klinkt ook  :wub:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Graphtuner

ik ben helemaal gek van nagra sinds ik de set op de audioshow in Edegem heb gehoord.
Nog nooit een zo correcte klant van instrumenten weten weergeven als daar...  :wub:
Toen ik de prijslijst zag bezorgde mij dat toch een koude douche...  :confused:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

Quote from: Graphtuner on April 19, 2011, 12:44:21
ik ben helemaal gek van nagra sinds ik de set op de audioshow in Edegem heb gehoord.
Nog nooit een zo correcte klant van instrumenten weten weergeven als daar...  :wub:
Toen ik de prijslijst zag bezorgde mij dat toch een koude douche...  :confused:
ik had al langer een zwak voor de typische look & feel van Nagra, en na een korte twijfel heb ik me deze PL-L aangeschaft, maar het is ook niet iets wat ik me aan nieuwprijs had kunnen permitteren, gelukkig komen er tweedehands soms erg leuke toys voorbij  ;)   (fyi : alles wat ik nu heb staan is tweedehands of als demo-unit gekocht)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Graphtuner

groot gelijk heb je!
staat nu trouwens voorversterker te koop aan halve prijs ... maar blijft nog mijlenver boven mijn budget jammergenoeg
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini