The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: buizengek on March 21, 2011, 21:03:04
mss een linn klimax?
mvg
buizengek
dat is één van de kandidaten, maar er zijn er ook andere  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robbert54

Als Surround persoon en een leek op stereo gebied vind ik die Nagra maar een lilik ding ;) (sorry, smaak) Maar zal ongetwijfeld prachtig werken, maar die Metaxas Audio Solutions Solitaire vind ik daarentegen weer helemaal prachtig!! :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirk

Quote from: The Vampire on March 21, 2011, 21:33:32
Als Surround persoon en een leek op stereo gebied vind ik die Nagra maar een lilik ding ;) (sorry, smaak) Maar zal ongetwijfeld prachtig werken, maar die Metaxas Audio Solutions Solitaire vind ik daarentegen weer helemaal prachtig!! :worship:
de meeste mensen zijn idd volledige pro of contra die Nagra look, dus op zich is het niet zo gek dat je hem nergens op vind lijken  :D
de Solitaire is dan weer een ander verhaal, die is al imposant om te zien...en klinkt daarenboven als  :wub: O0
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ivo1986

Ik hoorde laatst van iemand dat hij de stap van Aku naar Klimax niet de moeite waard vond.
Alleen daar kwam hij pas achter toen hij de Klimax al had.

Robbert54

Quote from: Dynky on March 21, 2011, 21:38:08
de meeste mensen zijn idd volledige pro of contra die Nagra look, dus op zich is het niet zo gek dat je hem nergens op vind lijken  :D
de Solitaire is dan weer een ander verhaal, die is al imposant om te zien...en klinkt daarenboven als  :wub: O0
Fijn dat je het niet beledigend opvat.  :thumbs-up: Die Solitaire is gewoon een stoer apparaat! Ben wel benieuwd hoe zoiets klinkt. (nog nooit gehoord)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirk

Quote from: ivo1986 on March 21, 2011, 21:38:36
Ik hoorde laatst van iemand dat hij de stap van Aku naar Klimax niet de moeite waard vond.
Alleen daar kwam hij pas achter toen hij de Klimax al had.
hmm...ik denk dat het verschil idd niet zo groot is als dat tussen de MDS en ADS (wat ook vaak wordt bevestigd, oa door BB&G), maar ik ben wel vrij zeker dat ie beter presteert, dus als het beter kan, ben ik alvast geprikkeld om dat ook zelf te ontdekken. ;)
maar om eerlijk te zijn staat de Klimax ook niet (meer) helemaal bovenaan m'n shortlist, ik zal me echt wel rustig informeren en de kandidaten beluisteren...waarbij ik eigenlijk eerst de PWD(+bridge) wil horen, omdat ie simpelweg de goedkoopste is op dat korte lijstje  ;)
dat gezegd zijnde; als ik een KDS koop is ie zeker tweedehands, want nieuw kan/wil ik niet zoveel geld spenderen aan één bron.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Houdt er wel rekening mee dat de PWD+bridge geen gapless doet. Voor mij een big nono.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

Mocht je overigens tot aanschaf van de PWD overgaan, stuur me dan even een PM, ik heb wellicht een interessant contact voor je.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ivo1986

Quote from: Nahpets on March 21, 2011, 21:55:38
Houdt er wel rekening mee dat de PWD+bridge geen gapless doet. Voor mij een big nono.

Heel veel niet toch?

Moet je toch in de nas de data aanpassen.

Dirk

Quote from: Nahpets on March 21, 2011, 21:55:38
Houdt er wel rekening mee dat de PWD+bridge geen gapless doet. Voor mij een big nono.
ik was ook eerst van die mening, maar dan heb ik eens grondig m'n muziekcollectie bestudeerd en tot de concusie gekomen dat die x % van m'n albums die gapless moeten afgespeeld worden (liveconcerten, mixalbums, etc) dusdanig klein is, dat ik enkel dat argument niet voldoende vind opwegen om hem niet minstens eens te beluisteren in m'n eigen set
...maar eer ik de ADS verkoop en een PWD aanschaf, moet ie natuurlijk wel beter presteren...en dat laatste is nog maar de vraag ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Zijn er inderdaad niet veel. Linn bvb doet het wel goed. Heeft overigens niet echt iets te maken met de opslag. Ook muziek die op de juiste manier gapless is opgeslagen gaat niet goed met de PWD/bridge. Heeft volgens mij meer te maken met de Upnp implementatie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ivo1986

Ah ok. Voor een Naimee was dat de oplossing.

Staaled

Quote from: Dynky on March 21, 2011, 21:46:02
hmm...ik denk dat het verschil idd niet zo groot is als dat tussen de MDS en ADS (wat ook vaak wordt bevestigd, oa door BB&G), maar ik ben wel vrij zeker dat ie beter presteert, dus als het beter kan, ben ik alvast geprikkeld om dat ook zelf te ontdekken. ;)
maar om eerlijk te zijn staat de Klimax ook niet (meer) helemaal bovenaan m'n shortlist, ik zal me echt wel rustig informeren en de kandidaten beluisteren...waarbij ik eigenlijk eerst de PWD(+bridge) wil horen, omdat ie simpelweg de goedkoopste is op dat korte lijstje  ;)
dat gezegd zijnde; als ik een KDS koop is ie zeker tweedehands, want nieuw kan/wil ik niet zoveel geld spenderen aan één bron.
indien je de AK DS/1 bedoelt, ja die is wat meer naar de KDS toegekropen.
ADS en KDS is echter een ander verhaal.
Flink verschil.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

Errug fraai die Nagra. Ken ze uit de tijd dat ze alleen recorders maakten.

Roger Black

Prachtige set!

Heb je ook een overzicht foto?

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

#41
Quote from: Roger Black on March 22, 2011, 08:59:10
Prachtige set!

Heb je ook een overzicht foto?
bedankt !

niet echt, omdat de set hier vlakbij/voor te TV opgesteld staat...die op zijn beurt weer temidden voor een raampartij van 4m breed staat, is er dus overdag vrij veel lichtinval die mooie foto's maken (overbelicht/onderbelicht) voor een leek als mezelf (en met een basic toestel als ik heb) aardig lastig maakt.

maar eigenlijk is er weinig meer te zien dan wat je ziet op de detailfoto's, de ADS staat momenteel zelfs geeneens meer zichtbaar opgesteld (bediening daarvan verloopt toch via iPod/Wifi), dus het enige "zichtbare" van de set is de Nagra+MAS...en natuurlijk de speakers  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Nahpets on March 21, 2011, 21:55:38
Houdt er wel rekening mee dat de PWD+bridge geen gapless doet. Voor mij een big nono.
Als je ook klassiek draait dan is een speler zonder gapless weergave idd zo goed als defect.
Lijkt me toch wel een belangrijke overweging als je ooit zoiets wil (ver)kopen.

Nahpets

#43
Niet alleen klassiek. Ook concertregistraties en verhaal-albums (beetje ongelukkige term wellicht maar denk aan albums die niet uit 10 losse nummers bestaan maar met muziek een verhaal vertellen). Daarmee is voor mij praktisch alles van Alan Parsons Project, Pink Floyd en bijv. Roger Waters niet om naar te luisteren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

#44
Quote from: AbZ on March 22, 2011, 09:37:54
Als je ook klassiek draait dan is een speler zonder gapless weergave idd zo goed als defect.
Lijkt me toch wel een belangrijke overweging als je ooit zoiets wil (ver)kopen.
daar heb je absoluut een punt, maar PS Audio maakt zich sterk dat ze het gapless probleem opgelost gaan krijgen, dus ik ga er wel vanuit dat dat ook zo is...zeker tegen de tijd dat ik hem ooit verkoop.
zelf draai ik zo goed als geen klassieke muziek, dus dat specifieke probleem heb ik niet zo.
al moet ik er wel bij zeggen dat als ik een PWD aanschaf, ik ook hoop hem wat langer te behouden (lees : niet zo snel te verkopen).

wat dat langer houden betreft, dat is me langzaam maar zeker aan het lukken...het ongeduld is langzaam maar zeker plaats aan het maken voor meer en langer genieten van het moois wat ik bezit, da's wel een geruststelling  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

#45
Quote from: Dynky on March 22, 2011, 09:51:29
daar heb je absoluut een punt, maar PS Audio maakt zich sterk dat ze het gapless probleem opgelost gaan krijgen,

Daar zit ws mijn 2e iritatiepunt in deze. Paul McGowan roept al bijna een jaar dat het probleem met een paar weken opgelost zal zijn. Het zou hem/PS Audio sieren als ze die paar weken nog voor het einde van de technische levensduur van de PWD kunnen inplannen. Maar ze lijken zich drukker te maken om de introductie van andere producten.

Ik heb altijd een behoorlijk respect gehad voor de PS Audio. Maar de minachting die ik ervaar door het niet nakomen van de gapless belofte is behoorlijk aan dat respect aan het knagen. En dat is best jammer.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

Quote from: Nahpets on March 22, 2011, 09:57:13
Daar zit ws mijn 2e iritatiepunt in deze. Paul McGowan roept al bijna een jaar dat het probleem met een paar weken opgelost zal zijn. Het zou hem/PS Audio sieren als ze die paar weken nog voor het einde van de technische levensduur van de PWD kunnen inplannen. Maar ze lijken zich drukker te maken om de introductie van andere producten.

Ik heb altijd een behoorlijk respect gehad voor de PS Audio. Maar de minachting die ik ervaar door het niet nakomen van de gapless belofte is behoorlijk aan dat respect aan het knagen. En dat is best jammer.
da's idd wel waar, al moet gezegd worden dat ze hun uitspraken sinds eind vorig jaar wel wat hebben getemperd, rijkelijk laat weliswaar, maar beter laat dan nooit :D
de eerste PWD's worden zelfs al aangeboden op de tweedehandsmarkt...zeer goed mogelijk dat mensen dat doen precies omwille van dat gapless probleem
'k zag er vorige week eentje verkocht worden aan 2300€ (heb zelf ook met de verkoper gemaild)...maar die was heel snel weg  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Het kan nog erger. Een PWD met bridge voor 2500 EUR, bij jou om de hoek (volgens mij een dealer die er mee ophield).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

#48
Quote from: Nahpets on March 22, 2011, 09:48:26
Niet alleen klassiek. Ook concertregistraties en verhaal-albums (beetje ongelukkige term wellicht maar denk aan albums die niet uit 10 losse nummers bestaan maar met muziek een verhaal vertellen). Daarmee is voor mij praktisch alles van Alan Parsons Project, Pink Floyd en bijv. Roger Waters niet om naar te luisteren.
Ok, maar die zijn toch ook (zo goed als) klassiek ;)

Quote from: Dynky on March 22, 2011, 09:51:29
wat dat langer houden betreft, dat is me langzaam maar zeker aan het lukken...het ongeduld is langzaam maar zeker plaats aan het maken voor meer en langer genieten van het moois wat ik bezit, da's wel een geruststelling  ;)
I envy u, als het waar is...  Time will tell...

Dirk

Quote from: AbZ on March 22, 2011, 10:15:11
Ok, maar die zijn toch ook (zo goed als) klassiek ;)
I envy u, als het waar is...  Time will tell...
klassiek is niet hetzelfde als fossiel hè  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea