The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

DofN

Ik heb weleens Amphion monitoren beluisterd. Wat me opviel was het goede afstraalgedag van de tweeter. Het hoog klonk ruimtelijk en tamelijk ongehinderd door de kamerakoestiek. Goed baffle-ontwerp.

Daar vond ik ze redelijk onderscheidend.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Leeuwarden

Zelfde commentaar voor een vloerstaander die ik ooit heb gehoord.

Dirk

Ondertussen al enkele weken aan het genieten van de Amphion Argon 3S, die heeft hier (tijdelijk?) de C1 clones vervangen.
Prachtige speaker die ook zonder de Trinnov Optimizer heel mooi elke nuance in de muziek laat horen.
Enkel een roommode wat temmen rond de 80-85Hz (in de DSP van Roon), meer was er niet nodig  :wub:

fwiw; ze staan hier slechts 40cm "uit" de hoek (gemeten vanaf center vd stand/speaker) ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Vandaag eens wat geprobeerd waarmee ik al langer in m'n hoofd zat...zeker sinds ik met de Amphions behoorlijk wat heb liggen zoeken naar een perfecte plaatsing. (iets wat met de open baffles van voorheen stukken minder kritisch was, maar da's nu eenmaal eigen aan klassieke "boxed" speakers)
Dus nu eens aan het luisteren dwars op de lengte-richting.

Dat voelde als ik erover nadacht altijd al een beetje tegennatuurlijk, gezien de "vrije" oppervlakte vd kamer die 6mx4m10 is (ik had ooit mijn 65" tv voor het grote raam staan en die deed ik een paar jaar terug de deur uit om te gaan projecteren, zodat er niets meer voor het raam hoeft te staan/hangen als ik enkel muziek luister), maar nu dan toch maar eens de gok gewaagd.

Vanmiddag dus alles 90° naar de linkermuur gedraaid (zo heb ik 't minst last vd zon als er op termijn ook een tv oid tegen de linkermuur zou gaan komen) en wat gaan schuiven met de MLP en speakers.
Verrassend genoeg klonk het al snel evenwichtig(er) dan in de langsrichting. Vooraf had ik wel al wat simulaties in REW gedaan die dat ook aangaven, maar 't is altijd wel zo prettig om dat bevestigd te zien/horen met de eigen zintuigen ;D

Kans dat dit op termijn een nieuwe inrichting vd kamer betekent is zeker niet uitgesloten, al komt er dan wel heel wat bij kijken...verkoop van scherm & projector, wijzigen van alle akoestische elementen, verplaatsen van speakers & subs, etc etc :unsure:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Erg fraai die wandbekleding  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

thanks...alleen gaat ze binnenkort dus mogelijk de verkoop in  :D

fwiw; de gebogen "latjes"constructie die je ziet zijn maatwerk onwall sub-covers, daar kan een ander weinig mee denk ik, maar de (witte) Vicoustic Flexiwave Ultra elementen gaan vrijwel zeker in de verkoop, dus mocht daar interesse voor zijn...weten jullie me wel te vinden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kerre

Wat komt er in de plaats van het scherm en projector? Nieuw scherm en projector?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Dirk

Dat moet ik nog eens rustig uitzoeken, maar geluid heeft voor mij (zoals altijd) wel absolute prioriteit, dus beeld-eisen liggen hier niet zo hoog als bij sommige andere leden.

Ben vandaag online al wat aan het kijken geweest wat een 85" QLED moet kosten en dat (b)lijkt me nog wel mee te vallen, dus momenteel heeft zoiets licht de voorkeur.

Zo'n tv akoestisch (en visueel) wegwerken wordt plots een stuk eenvoudiger als die gewoon tegen een muur komt te hangen, vergeleken met de problemen die ik vroeger ervoer toen ik mijn tv voor het raam had hangen, want dat was op gegeven moment letterlijk en figuurlijk een doorn in het oog.

2e optie is iets met een UST en vast ALR scherm, maar daar ben je volgens mij al minstens zoveel geld aan kwijt als aan een 85" tv, met toch nog wat nadelen die eraan vastzitten...dus als de beslissing eenmaal is gevallen ga ik wel eens goed kijken naar wat demo opstellingen bij Werner ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Amphion heeft weer een verdiende award in de kast staan. :thumbs-up:

Qua prestaties kan ik het enkel eens zijn met hun beoordeling van de Argon 3S, een topper in zijn prijsklasse!

Indien interesse heb ik meerdere modellen in huis voor demo ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Wegens afbouw van eea gaat er wat demo materiaal in de verkoop. (deze apparatuur werd enkel in de eigen demo ruimte gebruikt, dus alles is 100% in nieuwstaat!)

Amphion Helium 510 - full white
Amphion Argon 0 - full white
Amphion Argon 1 - full white
Amphion Argon 3LS - black

MakroAudio PROxium power amplifier - black
Benchmark AHB2 amplifier - black
MiniDSP SHD


Bij interesse, weten jullie me wel te vinden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Beetje zuinige avertentie, geen specs, geen foto's. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

#3162
Omdat ik zoals eerder vermeld mijn activiteiten met Sweetspot Audio zal stopzetten, mag ook alles wat daar (in)direct aan gelinkt was naar een nieuwe eigenaar.

Ik heb niet meer de energie om voor dit alles advertenties aan te maken, dus bij deze even een oplijsting van wat er nog te verkrijgen is. (lolbroeken gelieve zich te onthouden ::))

Me contacteren met de vraag "wat moet ...kosten" is zinloos, dus doe ajb gewoon een correct bod als je serieuze interesse hebt en dan komen we er vast wel uit, want ik wil ook gewoon van deze spullen af en eea zo snel mogelijk afronden.

fyi: ik reageer op alle PM's/mails/apps, dus aarzel niet om via die weg al je vragen te stellen en/of een bod te doen  ;)

* restrol (>35m) Adamantium Audio Dark Acoustic stof.
* restrol (>50m) Canare L-4E6S groen
* restrol (>35m) Canare 4S8
* 10 tal kabels Canare 4S8 welke in gebruik waren voor mijn setup, variërend van 5 tot 16m
* My Wall HB 5 WL richtbare muurbeugel voor luidsprekers (2 sets beschikbaar, waarvan 1 nog in gesloten verpakking)
* Amphion Helium 510 - full white (demo-set)
* GaiaIII (2 demo-sets)
* SVS Soundpath dempers nieuw in doos (één 4-pack en drie 6-packs)
* Norstone Stylum 1 wit (demo-set)
* Norstone Stylum 2 zwart (demo-set)
* Velleman LABPS3005N
* Mutec MC-3+ USB
* Denon DCD-1560
* Ghent Audio 500W mono op basis van Hypex NC500MP nCore module (2 demo-units)
* Faital Pro 8HX200 (ongebruikte set in verpakking)
* Vicoustic Cinema Round Premium - Grey - B00545 (demo-set)
* Vicoustic Flat Panel VMT 595x595x40mm- Grey - B04088 (demo-set)
* MakroAudio PROxium power amplifier - zwart (demo-unit)
* Earthquake MiniMe-DSP-P12 (demo-unit)
* Benchmark DAC3 zwart
* Benchmark AHB2 zwart (nieuw in gesloten verpakking)
* Powersoft M20D HDSP+ETH
* Vicoustic Flexi Wave Ultra - mat wit (set van 60 en set van 120cm nieuw in gesloten verpakking)
* Hypex NC1200 + SMPS1200A700 + cable-sets (2 ongebruikte sets beschikbaar)
* Hypex NC500MP + cable set (1 module beschikbaar)
* kleingoed Neutrik (D-serie XLR chassisdelen, XX-serie XLR connectoren, Profi Cable RCA connectoren, ...) incl color-coding, etc

Sommige spullen ga ik zeker niet verzenden (restrol stof bvb), andere dingen kan wel tegen verzendkosten...maar afhalen bij me thuis in Antwerpen heeft vanzelfsprekend sterk mijn voorkeur :)

Zodra iets gereserveerd (dmv voorschot) of daadwerkelijk verkocht is, zal deze lijst worden geupdate (desbetreffend item wordt doorstreept)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

wat zaken verkocht  :thumbs-up:, dus lijst in vorige post is bijgewerkt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

en weer bijgewerkt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Mutec MC-3+ USB en Ghent Audio mono amp toegevoegd
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

2e Ghent amp toegevoegd  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

Was even passen en meten, bedankt Dirk :clapping:


Contour


Dirk

lijst bijgewerkt (verkocht) en nog wat toegevoegd
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

stevefilmfreak54

Wat is je vraagprijs voor deze: Earthquake MiniMe-DSP-P12 (demo-unit)
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Trabuca



Quote from: stevefilmfreak54 on May 24, 2022, 15:02:40
Wat is je vraagprijs voor deze: Earthquake MiniMe-DSP-P12 (demo-unit)

Zie de tekst van Dirk:

Quote
Me contacteren met de vraag "wat moet ...kosten" is zinloos, dus doe ajb gewoon een correct bod als je serieuze interesse hebt en dan komen we er vast wel uit, want ik wil ook gewoon van deze spullen af en eea zo snel mogelijk afronden.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

stevefilmfreak54

Quote from: Trabuca on May 24, 2022, 15:15:36

Zie de tekst van Dirk:

Bedankt heb ik het net gelezen
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Dirk

lijst weer bijgewerkt  :)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

lijst is weer bijgewerkt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea