The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

katwax

Quote from: Dirk on September 20, 2020, 17:16:29
Da's de ruimte icm zitpositie die wat roet in het eten gooit, dus eigenlijk wil je dit niet allemaal dmv DSP gaan proberen te corrigeren.
Als ik een sub close meet loopt hij netjes door tot onder 20Hz, dus daaruit blijkt ook dat wat je hier terug ziet echt de ruimte is die niet 100% meewerkt, maar als er voldoende output is vind ik 20Hz (of een fractie lager) ook wel ok, ik hoef geen 10Hz te halen ;)

Momenteel zoals al gezegd geen surround-opstelling omdat ik eea aan het verbouwen ben, dus deze 4 subs nu specifiek aan de tand voelen voor datgene waarvoor ik ze bedoeld heb kan nog even niet, maar mezelf kennende denk ik dat er toch nog 4 gaan bijkomen, zodat ik op een cluster van 4 per muur uitkom.
Er is immers niets fijner dan voldoende headroom bij een filmpje ;D
4 of 8 wat maakt het uit als je ze mooi kan wegwerken hé  ;D
Kan je nog wel deftig stereo luisteren of is het helemaal om zeep momenteel?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

als er 2 per muur bij komen, dan komen ze in dezelfde (verticale) as te hangen van de huidige 2, dus qua wegwerken verschilt het quasi niets, er komt later toch een "cache" omheen van net boven de grond tot aan het plafond.

stereo is alweer wat beter, nu ik ook Dirac weer heb ingeregeld toen ik toch bezig was met die subs...maar de OB's staan qua opstelling allesbehalve op de beste plek, maar dat laat ik voorlopig bewust zo, want als ze staan waar ze idealiter staan, moet ik ze weer continu zitten verplaatsen als ik wat aan de subs wil werken.

'k heb me er wel bij neergelegd dat het in deze test & bouwfase allemaal nooit 100% optimaal klinkt wanneer ik tussendoor iets ga meten/beluisteren, maar als het goed is wordt het eindresultaat dat straks wel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ondertussen gestaag bezig aan de inrichting vd ruimte...zo is nu eindelijk een eerste "sub-cover" klaar
nog 3 stuks te gaan  :blink:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jahtari

Zo zeg,  :wow: :o :wow: :o :wow: :o :wow:

Help mijn ogwn slaan op hol.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

jaaah...foto is ook niet echt scherp, zal daar wel aan liggen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

en ondertussen hangen ze alle 4 op hun plek.
nu verder met de nieuwe kastjes voor de surrounds

   
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Wow, dat zit er erg gelikt / proffesioneel uit!

Groetjes Walter

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Dirk

Thanks heren, ik doe gewoon m'n best  :blush:

't feit dat ik nu zoveel tijd heb om dit in alle rust te bouwen is het enige positieve aan de C-crisis, vandaar dat ik ook alles deze keer zelf wil doen, tot waarschijnlijk het plafond aan toe, maar da's nog niet voor meteen...stapje per stapje en alles heel goed inplannen en uitwerken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaak_Banaan

Sub cover? Gewoon een extreem net 'frontje' of hebben deze nog extra functionaliteit Dirk?
Misschien leuk om iets meer over de bouw te vertellen, dan kunnen wij er misschien ook van leren.  :tongue2:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Dirk

De naam dekt letterlijk en figuurlijk de lading ;D
deze covers zijn dus louter en alleen bedoeld om de on-wall subs die erachter zitten aan het oog te onttrekken.

In de basis is het een eenvoudig frame wat om de sub-boxes heen past, waarop dan veel latjes multiplex zitten om het een wat luchtiger ogend geheel te maken (tov enkel een doek wat over diezelfde vorm zou worden gespannen) en indirect zullen die latjes ook wel een beetje geluid verstrooien, alhoewel dat dus niet de insteek ervan is, maar eerder een waarschijnlijk positief toeval.
Uiteindelijk is langs achter alles afgewerkt met zeer dun zwart tapijt, wat er op zijn beurt voor zorgt dat je er niet doorheen kan kijken.

't is overigens niet zo dat de 2 hele zijwanden op eenzelfde manier worden afgewerkt, de surround speakers die er nog tegen komen zullen meer dan waarschijnlijk enkel bedekt worden door een nog te bepalen akoestisch (voldoende) transparante stof, om ook hen weer aan het oog te onttrekken.
Jammere is alleen dat de stoffen die ik al heb gevonden en die met één laag voldoende ondoorzichtig zijn, allen zwart van kleur zijn...en zwart wil ik nu net vermijden op de rest vd muren omdat het per slot van rekening geen dedicated batcave is/wordt, dus ik moet nog wat verder zoeken & testen vwb de toegepaste stof...of me er gewoon bij neerleggen dat het 2 lagen stof worden. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Je kan ook "Naked" gaan en dan een meer industriele look geven dan moet je geen stofjes kiezen :)

Ziet er weer goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Dat zou in theorie kunnen, maar dan moet de bouwkwaliteit van hetgeen wat je "laat zien" wel dusdanig hoog zijn, dat het aan mij niet besteed is vrees ik.

Zoals ik het nu in m'n hoofd heb is het een kwestie van in hout solide kasten te maken waarbij alle speakers straks perfect uitgericht zijn, waarna ik alles wil overtrekken/bekleden met stoffen fronts die dmv magneten oid afneembaar zijn.

Klinkt simpel genoeg, maar eenmaal je wat gaat doordenken over praktische oplossingen komt er toch nog aardig wat bij kijken  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaak_Banaan

Hehe, ik kon niet zien wat er achter die latten zat, er had nog een plaat of absorptiemateriaal o.i.d. achter kunnen zitten...  :tounge:

Een collega van mij heeft volgens mij een adresje waar je betaalbaar doeken kunt laten bedrukken, mogelijk ook akoestisch transparant...
Zal 'm eens mailen, mogelijk zit daar een leuke oplossing voor je bij.
Wil er sowieso zelf ook mee aan de slag.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Dirk

Je mag altijd een informeren, maar alle doeken die ik ken (ook bedrukbare zoals je aanhaalt) zijn niet ondoorzichtig genoeg om de speakers 100% te verstoppen, maw je blijft er -zeker bij het kiezen van een lichte kleur- steeds de zwarte drivers achter zien zitten.

Misschien ga ik me daar nog wel bij neerleggen...wie weet  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Alweer even stil geweest in dit topic, maar via deze wil ik even laten weten dat ik sinds kort "direct dealer" ben voor Trinnov Audio.

Concreet betekent dit dat ik in de eigen demoruimte (die in de laatste fase zit qua ombouw) dadelijk de Altitude 16 heb draaien, waarbij je deze ook kan reserveren voor een thuisdemo door mezelf.

Bij vragen weten jullie me vast wel te vinden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#3117
Quote from: Dirk on April  9, 2021, 10:47:24
Alweer even stil geweest in dit topic, maar via deze wil ik even laten weten dat ik sinds kort "direct dealer" ben voor Trinnov Audio.

Concreet betekent dit dat ik in de eigen demoruimte (die in de laatste fase zit qua ombouw) dadelijk de Altitude 16 heb draaien, waarbij je deze ook kan reserveren voor een thuisdemo door mezelf.

Bij vragen weten jullie me vast wel te vinden ;)
Mooi! Welcome to the Trinnov world! Wat is voor jou de reden geweest het merk te gaan voeren? Ga je ook de training doen in Frankrijk?

Dirk

Bedankt Theo, 't voelt wel een beetje als thuiskomen  :D

Ik was al goed bekend met hun producten, mede omdat ik in een recent verleden al (meermaals) de ST2 hifi in de eigen set heb gebruikt en daarmee behoorlijk wat "first hand" ervaring had opgedaan, niet in het minst omdat ik bij de tweedehands verkoop van die ST2's ook telkens de set heb ingeregeld bij de nieuwe eigenaars.

De voorbije jaren had ik B&W Benelux (de voormalige distributeur die het in 2017 van forumsponsor Ron overnamen) al enkele malen benaderd om dealer te worden, maar de communicatie tussen hen en mezelf was op z'n zachtst gezegd "apart", dus dat voelde voor mij nooit echt prettig.

Iets later (deels gelijklopend) had ik echter ook contact gelegd met Trinnov HQ via een Franse dealer...en daarmee was er wel direct een prettige "klik", wat resulteerde in een toenadering van Trinnov zelf op het moment dat ze begin dit jaar hun distributiemodel in België wijzigden.

Waarom ik zo'n fan ben van dit merk en z'n producten is niet op 1-2-3 uitgelegd (een demo is wat dat betreft vaak overtuigender ;)), maar één heel belangrijke reden voor mij was dat ze werkelijk naar hun klanten (zowel rechtstreeks als via de dealer) luisteren en soms verrassend kort op de bal spelen als dat nodig is...getuige daarvan hun alom geprezen support afdeling, die quasi 24/7 bereikbaar is en ook extreem snel handelt bij serieuze problemen.

Een imo vaak onderbelicht voordeel van Trinnov in de huidige markt van "high end processors", is dat ze de enige fabrikant zijn die alle units bouwt op een uniek software-based platform, daarbij gebruik makend van een krachtige Intel processor die het eigen TrinnovOS draait.

Dat heeft tal van voordelen, niet in het minst dat de gebruikte hardware niet obsolete wordt zodra er bvb weer een nieuwe "immersive codec" wordt toegevoegd, zoals dat bij alle andere fabrikanten het geval is, maar dat ze die codec sneller dan alle anderen kunnen toevoegen dmv een eenvoudige (gratis) firmware update. 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Mooie stap! En mooi spul! ;)

Een vraagje uit jouw topic. Jij hebt/had je projectiescherm aan het plafond hangen. Kun je me daar meer over vertellen? We zijn van plan dat als tijdelijke oplossing te gaan nemen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Bedankt, is inderdaad een erg mooi merk, ben ook heel blij met die stap 8)

vwb je vraag over het scherm; wat wil je precies weten?
Ik heb hier een Adeo elektrisch scherm hangen, wat inderdaad bevestigd is aan het plafond (in een nis die specifiek aan die kant vh spanplafond wat breder was gemaakt)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Het is een vast scherm dat ik heb. Maar waarschijnlijk wordt het tijdelijk vast maken aan de muur en op een dressoir steunend. Niet ideaal, maar met corona willen we gewoon zo weinig mogelijk mensen over de vloer. Plus dat mijn vader soms lang bezig kan zijn met dat soort zaken. Dan is dit voor even een prima compromis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Mooie ontwikkelingen! Veel succes en natuurlijk ook veel luisterplezier in je luisterruimte.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirk

De ombouw van de demoruimte gaat ondertussen gestaag verder...
tgv Covid zijn er links en rechts wat vertragingen opgetreden bij leveranciers, dus ben ik in die extra vrije tijd ook de markt wat aan het verkennen om nieuwe producten in het aanbod op te nemen, meer bepaald speakers.

Binnenkort dus meer nieuws daarover, maar ondertussen nog enkele pics van de zelfgemaakte "wallframes" die over de surround en surround heights heen zitten, om deze 100% aan het oog te onttrekken (en indien nodig ook nog wat demping achter te kunnen verstoppen)

Volgende is wat moois van Vicoustic wat deze week zou moeten arriveren, dus dan nadert stilaan het einde vd ombouw en kan ik eindelijk met het echte leuke werk beginnen...het tunen vd set in de Altitude. 8)


nog lege frames netjes op hun plaats (linkermuur/rechtermuur)
   


bespannen frames (linkermuur/rechtermuur)
   
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Wat gaaf gedaan, vakmanschap 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT