The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

#3050
vandaag eindelijk :blush: maar eens begonnen aan de installatie van m'n 6 surrounds, die er straks voor gaan zorgen dat ik van Auro 9.2 kan gaan genieten.
Ik had de kastjes voor deze "in wall" speakers al heel lang klaar en de speakers zelf lagen ook al erg lang te wachten, maar had steeds wel een excuus om er niet aan te beginnen, niet in het minst omdat ik daarvoor mijn 4 wall-frames moet openmaken, waarin eea qua akoestische behandeling zit verwerkt.

Deze corona tijden brachten in die zin dus de oplossing, ttz geen reden meer om het nóg langer uit te stellen, daarom vanmiddag een eerste frame opengemaakt en het nodige verwijderd om plaats te maken voor 2 vd zelfgebouwde kastjes.

intussen zitten die 2 eerste er in en speelt eea nadat de tweeters perfect zijn uitgericht naar de sweetspot.
Nu 't minder leuke stukje om de ontstane ruimte rondom de kastjes weer netjes op te vullen en de peesdoeken terug te plaatsen, maar 't geluid wat deze 2 produceren geeft wel moed om morgen verder te doen met de rest  :music:

fwiw; de front heights hangen volgens Auro guidelines op 25° (hoger kon ik niet) en de surround heights zitten perfect op 30°, zelfs ietsje meer.







voor de geïnteresseerden; het gaat om deze speakers van Preference Audio, die je ook bij me kan bestellen. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Fraai! Heb even de link bekeken, maar ik zie geen prijs?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Contour

Damn, die surrounds zijn beter dan wat 99% van de mensen als fronts hebben staan.

katwax

Wegwerken met in wall is wel ideaal natuurlijk, ook leuk dat ze in een paneel zitten dat je nog kan verplaatsen, anders zit je met in wall wel met dat het vanaf de eerste keer juist moet zijn qua plaatsing :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

#3054
Quote from: Bas Akkerman on April 16, 2020, 16:56:26
Fraai! Heb even de link bekeken, maar ik zie geen prijs?
Verkoopprijs van de K-W6LCRSd is bij mij 299€/stuk ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama


Dirk

Thx heren.
het wordt idd stilaan wat...werd ook eens tijd, niet?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on April 16, 2020, 17:25:53
Verkoopprijs van de K-W6LCRSd is bij mij 299€/stuk ;)
Dat valt me alleszins mee! Erg benieuwd naar je bevindingen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Quote from: Dynky on April 16, 2020, 18:28:05
Thx heren.
het wordt idd stilaan wat...werd ook eens tijd, niet?  ;D
Dunno, het is een tijdje geleden, maar kan nu niet zeggen dat het er bij jouw als een "werkplaats" uitziet, is toch altijd strak.
Dat het tijd werd om weer surround te gaan doen, dat is jouw keuze natuurlijk, het zal zo te zien niet niet te zien zijn  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on April 17, 2020, 10:53:32
Dat valt me alleszins mee! Erg benieuwd naar je bevindingen...
Ik heb deze begin 2019 al ruimschoots getest, ttz op afstraalgedrag, coherentie vh plaatje met de richtbare tweeter (vooral bij m'n front heights nogal kritisch), power handling enzovoort...maar dat alles beviel dusdanig goed dat ik uiteindelijk een hele set van dit type in huis heb gehaald.

Echt in de hele setup testen zal pas kunnen zodra de Auro-3D update voor de Arcam er is, maar die is naar verluid in de fase van finale certificatie (de Beta testfase is voorbij), dus dit moet echt iets voor één van de eerstvolgende firmware releases zijn.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#3060
Quote from: katwax on April 17, 2020, 11:12:00
Dunno, het is een tijdje geleden, maar kan nu niet zeggen dat het er bij jouw als een "werkplaats" uitziet, is toch altijd strak.
Dat het tijd werd om weer surround te gaan doen, dat is jouw keuze natuurlijk, het zal zo te zien niet niet te zien zijn  ;D
Een minimalistisch interieur als het mijne is rap strak, maar ook net zo rap een zootje...je zou de stal hier nu moeten zien :wacko:

Je moet na deze crisis nog eens passeren hé, ik heb toch nieuwe films nodig om er straks van te genieten  ;)

Inbouw in de reeds aanwezige wall-frames is inderdaad bewust op deze manier gedaan, je ziet dus enkel de fronts (dat blijven de C1 clones) en center.
Ik had die frames destijds natuurlijk ook met een reden zo dik (10cm) gemaakt, omdat het altijd al wel het plan was iets dergelijks uit te voren...maar nu is het er dan eindelijk van gekomen.

Volgende stap is de C1 centerspeaker afwerken, die is deze week gearriveerd van bij Daudio, waar hij in een testbaffle is ingemeten en ge-finetuned door Jeroen, dus ik ben heel benieuwd hoe die straks zal integreren met de fronts.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

alles hangt en is getest, tijd voor de nodige meters kabel...

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Ziet er weer prachtig uit...prachtige in wall speakers bij de weg. Je ruimte ziet er ook prachtig uit.

Prachtig dus...dus.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

thanks!
...denk ik  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Nee zeker...geen twijfel. Alles straalt klasse uit. Je kaasplateaus (  :D ) je versterkers en dus ook deze ruimte. Mag je echt wel trots op zijn. Zijn echt teveel koekenbakkers in deze branche. Jij dus niet.

Allemaal mijn ervaring... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

vanochtend de laatse kabels in de wall-frames getrokken en netjes weggeleid naar de kabeldoorvoer die richting systeemrack loopt, dus alles kan weer (voor hopelijk lange tijd) dicht worden gemaakt.

eerst gaat er een juncko doek over, wat ervoor zorgt dat je door het uiteindelijke frontdoek geen aftekening ziet van alles wat erachter zit.

Dan gaan de frontdoeken er op, zoals je op het bovenste frame op deze foto al kan zien...met als resultaat dat alles 100% wordt onttrokken aan het oog, helemaal zoals ik het voor ogen had  O0

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Bij deze ook maar even de naam vh topic aangepast, nu de ruimte hier ook steeds meer voor demo's wordt gebruikt dekt het imo perfect de lading.

In dat kader kan ik melden dat er binnenkort waarschijnlijk een vaste opstelling komt volgens het "double bass array" (DBA) principe, maar dan vanaf de zijwanden ipv de gebruikelijke voor- en achterwand.
Mocht iemand zich afvragen waarom ik het anders doe, de simpele reden is dat de voorwand hier bestaat uit een kamerbrede raampartij, dus da's technisch simpelweg onmogelijk. ;D

Simulaties in REW laten zien dat ook vanaf de zijwanden een goed resultaat te bewerkstelligen is, dus ik ben benieuwd.

Eerst maar eens even bepalen welke driver(s) ervoor gaan worden gebruikt, dus die ga ik eerst even rustig testen & meten vooraleer ik er meteen 4 (of 8?) bouw/bestel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

De muren zijn hier ondertussen al even leeggemaakt, dus de 4 akoestische wall-frames zijn weg, inclusief alle daarin gemonteerde surround speakers.
Die 6 surrounds komen wel terug, maar in aangepaste & verbeterde backboxes...en er komen er wat bij, want ik ga de stereo en surround setup 100% scheiden, dus vanuit die gedachte komen er ook geen gecombineerde fronts meer, de aanwezige OB's worden straks enkel nog voor stereo gebruikt.

Afgelopen week al 4 kasten gebouwd waarin de on-wall subs komen, maar daarvoor wacht ik nu nog even op wat speaker aansluitingen, dus die worden idlv deze week afgewerkt en vervolgens tegen de muren gemonteerd, waarna eea kan ingemeten en -geregeld worden. (in deze testfase icm stereo, al is het dus de bedoeling dat deze 4 subs enkel gaan worden gebruikt voor surround)



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


jossie

Omni !

katwax

Wat komt er dan als fronts voor je surround?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Dezelfde serie als de surrounds, maar mogelijk in een dubbele array, dus 2 units boven elkaar geplaatst per kant...maar daarover ben ik nog in overleg met de fabrikant.
Op die manier zijn alle speakers straks 100% identiek, wat de bubble zeker ten goede zal komen en het noodzakelijk ingrijpen van Dirac (of andere RC ::)) serieus zou moeten reduceren.
Hoofdreden voor mij was echter dat ik vaak vast rij op de beperkingen die eea met zich meebrengt als je absoluut stereo en surround wil combineren, vooral dan qua apparatuur en mogelijkheden daarmee om bepaalde combinaties te maken. 
Op de wijze waarop ik 't nu 100% ga scheiden stelt zich dat probleem straks niet meer en kan ik voor stereo een heel andere route bewandelen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: morca on September 14, 2020, 12:54:55
Je bent er weer druk mee Dirk  :thumbs-up:
druk is een groot woord, maar 'k hou me iig nuttig bezig  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: jossie on September 14, 2020, 12:57:42
Heel benieuwd Dirk!
Ik ook, zeker mbt de double bass array en hoe dat hier gaat presteren.
Hopelijk heb ik met deze 4 genoeg, anders worden het er 6 of 8...we'll see   ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dirk on September 14, 2020, 14:31:53
Dezelfde serie als de surrounds, maar mogelijk in een dubbele array, dus 2 units boven elkaar geplaatst per kant...maar daarover ben ik nog in overleg met de fabrikant.
Op die manier zijn alle speakers straks 100% identiek, wat de bubble zeker ten goede zal komen en het noodzakelijk ingrijpen van Dirac (of andere RC ::)) serieus zou moeten reduceren.
Hoofdreden voor mij was echter dat ik vaak vast rij op de beperkingen die eea met zich meebrengt als je absoluut stereo en surround wil combineren, vooral dan qua apparatuur en mogelijkheden daarmee om bepaalde combinaties te maken. 
Op de wijze waarop ik 't nu 100% ga scheiden stelt zich dat probleem straks niet meer en kan ik voor stereo een heel andere route bewandelen.
Cool. Ga je deze dan ook inbouwen aan de voorzijde? Zover ik weet zit je daar met een groot raam toch :)
Ik snap wat je wil zeggen, je moet altijd compromis sluiten naar a of b.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543