The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

idd, maar jij dacht wslk aan wat anders hé, geen JBL  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Wellicht is het een idee (of misschien heb je dit al gedaan) om aan te geven in de ZBA powerbuy dat je niet meer zeker bent als deelnemer.

Gr. Walter

Dirk

dat doe ik zodra de beslissing valt.
't lijkt me op dit moment weinig uit te maken aangezien de inschrijving pas sluit nà de luisterdag in Hengelo, wat nog bijna een maand ver is.
het minimaal aantal deelnemers is 5 en dat aantal zullen ze volgens mij makkelijk halen als de twijfelaars de aangepaste set(s) hebben gehoord over een paar weken op de luisterdag.

tegen die tijd heb ik de JBL zeker al op demo gehad en kan ik dus een weloverwogen keuze maken...op dit moment is die keuze allesbehalve gemaakt dus ga ik ook niet verkondigen in dat draadje dat ik misschien ga afzien van de bouw  ;) 

fwiw: Jeroen doet/besteld ook nog niets vóór de luisterdag in Hengelo, dat heeft 'ie me zelf gezegd, dus ook op dat vlak is er niet aan de hand als ik uiteindelijk zou besluiten af te zien van deelname.

Ik ga geheel onbevooroordeeld luisteren naar die 708P en het kan wat mij betreft écht nog beide kanten uit.
de DIY-C1 vind ik zo veel waar voor z'n geld bieden dat ik eigenlijk wel gek zou zijn niet deel te nemen aan de ZBA powerbuy...de enige reden die er voor me is bijgekomen (of die ik recent heb onderkend) is dat ik amper nog de tijd vind om bezig te zijn met de bouw ervan, wat maakt dat ik zowat alles zou gaan uitbesteden en da's nou net (voor mij althans) een belangrijke reden om wat "zelf te bouwen".
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Het is je eigen keuze, maar je staat op ZBA in het topic in de lijst van deelnemers, dus zeg maar de mensen die reeds hebben toegezegd een set te gaan aanschaffen.

Groetjes Walter

Dirk

#2904
hm hm  :yawnee:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Ik begrijp van Leeuwarden dat hij al op de hoogte is van je 'getwijfel'...

:laugh: :laugh: :laugh:

Leeuwarden

Dynky had mij al uiterst correct op de hoogte gebracht. Er is geen enkele wanklank...

op eigen verzoek verwijderd.

Behalve dan die Contour er wenst in te brengen.

:nopompom:

chansig

Quote from: Leeuwarden on January 15, 2018, 20:28:08
Dynky had mij al uiterst correct op de hoogte gebracht. Er is geen enkele wanklank...

Ja maar..... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: Dynky on January 15, 2018, 16:25:43
idd, maar jij dacht wslk aan wat anders hé, geen JBL  ;)
Haha, eerlijk gezegd had ik nu niet direct een merk in gedachte, hoewel je ooit hebt aangegeven dat je de Kii zeer goed vond klinken, maar ondertussen zijn er al heel wat spelers bij op de markt gekomen.

Een DIY dat je niet zelf doet is inderdaad al vreemd, maar u kende zou je het zo en zo dan liever zelf doen en de vraag is ga je 100% tevreden zijn als iemand anders het doet :)

Natuurlijk bij een actieve set ben je snel klaar, je kan wat spelen met de bron en plaatsing, maar meer is er niet aan, buiten luisteren natuurlijk  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on January 16, 2018, 15:25:48
Haha, eerlijk gezegd had ik nu niet direct een merk in gedachte, hoewel je ooit hebt aangegeven dat je de Kii zeer goed vond klinken, maar ondertussen zijn er al heel wat spelers bij op de markt gekomen.

Een DIY dat je niet zelf doet is inderdaad al vreemd, maar u kende zou je het zo en zo dan liever zelf doen en de vraag is ga je 100% tevreden zijn als iemand anders het doet :)

Natuurlijk bij een actieve set ben je snel klaar, je kan wat spelen met de bron en plaatsing, maar meer is er niet aan, buiten luisteren natuurlijk ;D
en net dàt spreekt me nu zo aan in een setje (goede) aktieve monitoren  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Timvg

Ik ben er alleszins zeer te spreken over m'n 708i paar. Enige wat me voorlopig nog meer aanstaat is Geithain .. maar dan ben je ook een pak meer € kwijt.
Wel grappig aangezien we eigenlijk in hetzelfde schuitje zitten: Ik bouw ook graag, maar de tijd ervoor vinden is niet altijd even makkelijk. Ben wel blij dat ik m'n laatste set tot een goed einde heb gebracht (met jouw amp erop).

Bama

Heb je de d&d 8c al een keer gehoord?

Dirk

op een beurs heb ik de Dutch & Dutch wel eens gehoord, al weet ik niet zeker meer welke vd 2 versies dat was.
maar ik wil er nu niet zoveel geld meer aan uitgeven, dus die staan niet in de planning.
de JBL 708P's zijn qua budget zowat het plafond.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Zou zeker ook Scansonic ook een keer luisteren.

Quote from: Dynky on January 16, 2018, 16:48:47
op een beurs heb ik de Dutch & Dutch wel eens gehoord, al weet ik niet zeker meer welke vd 2 versies dat was.
maar ik wil er nu niet zoveel geld meer aan uitgeven, dus die staan niet in de planning.
de JBL 708P's zijn qua budget zowat het plafond.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

hebben die dan wat actiefs binnen die prijsrange?
ik ga geen passieve (klassieke cq met "kast") speakers meer kopen, da's voor mij een gepasseerd station  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Timvg

Quote from: holco on January 16, 2018, 18:03:11
Zou zeker ook Scansonic ook een keer luisteren.

Kan je toch niet vergelijken met een referentiespeaker zoals de 708p?

holco

Oh, het is een referentie speaker, tja dan moet tie wel beter zijn dan.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

katwax

Quote from: Dynky on January 16, 2018, 15:40:06
en net dàt spreekt me nu zo aan in een setje (goede) aktieve monitoren  ;)
Voor mij heeft dit zeker een soort rust gebracht, hoewel ik soms herval in het willen testen/proberen van bron te verbeteren.
Denk dat de laatste keer jij zelfs betrokken was bij het beluisteren hiervan, met bijna gevolgen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Marco66

Quote from: holco on January 16, 2018, 22:43:56
Oh, het is een referentie speaker, tja dan moet tie wel beter zijn dan.

;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Contour

De Daudio groupbuy is gesloten, kun je nu iets meer vertellen over je plannen?

Dirk

je weet toch al alles?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Deels ja, maar wellicht ook intressant voor de andere forum leden hier.

chansig

Boeit mij helemaal niets.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 :clapping:

Prachtig stukje forum proza hierboven!