The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dirk

dat kopen en bouwen verloopt gestaag achter de schermen.
deel als het zover is wel eea zoals jullie van me gewend zijn  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leeuwarden

Quote from: Dynky on December 17, 2017, 11:38:16
dat kopen en bouwen verloopt gestaag achter de schermen.
deel als het zover is wel eea zoals jullie van me gewend zijn  ;)

Gok ik goed als ik een gok zou doen?

katwax

Ik gok op actieve luidsprekers
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

nope, maar je mag naar de herkansingsronde  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Zweitse

Quote from: Dynky on December 18, 2017, 19:21:07
nope, maar je mag naar de herkansingsronde  ;D
Ik gok op een DAUDIO C1

Dirk

#2880
yep, de ZBA/diy versie van de C1 idd ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leeuwarden


solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Zweitse


Dirk

ik heb ze al gehoord bij Jeroen, knoop was voor mij iig snel doorgehakt.

ook omwille van het feit dat ik al een tijdje met het idee speelde om de set aan speakerzijde wat te vereenvoudigen, kwam me deze groupbuy wel mooi uit
dit is een dusdanig mooi uitgewogen "pakket"...'t is imo zéér lastig dat te verslaan met wat anders, zeker als je zoals ik absoluut bij OB's wil blijven. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Zweitse

Quote from: Dynky on December 18, 2017, 21:14:10
ik heb ze al gehoord bij Jeroen, knoop was voor mij iig snel doorgehakt.
Was dat de SB of AT uitvoering?

morca

#2887
Erg mooi.
Ik zou er zelf haast ook over na gaan denken.
Zit alleen een beetje met de plaatsing ivm de ruimte die ze nodig hebben

Was wel even bijlezen  ;D

Contour

#2888
Deze OB's hebben niet perse veel ruimte nodig hoor. Door de nul in de afstraling (patroon 8) kunnen ze dicht bij de zijwand worden gezet. Het is wel mooi als je de achterwand op 1 meter afstand kunt krijgen, dit geeft zeer veel diepte in het beeld, zo'n 70cm is wel ongeveer het minimum. Maar omdat de baffle ondiep is, valt dat best mee in een kamer.

Ik speel met een vergelijkbaar concept in 12 m2, dat gaat eigenlijk gewoon prima.

katwax

Ben te laat om nog is te gokken.
Dan weet je al wat doen in 2018 op audio gebied :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Sailor Jan

Mooi vooruitzicht in ieder geval! Waren deze speakers veel beter dan je oude OB's?

Ik had misschien verwacht toen je de verkoop aankondigde dat je misschien voor de Pure Audio Project was gegaan.
Wees lief voor jezelf

holco

Mooie vooruitzichten 👍
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

Quote from: Sailor Jan on December 19, 2017, 21:41:05
Mooi vooruitzicht in ieder geval! Waren deze speakers veel beter dan je oude OB's?

Ik had misschien verwacht toen je de verkoop aankondigde dat je misschien voor de Pure Audio Project was gegaan.
ik heb de pap's al een paar keer mogen aanhoren op beurzen en ze hebben me nog nooit "aangesproken", niet in het minst omdat ik ze vrij onaantrekkelijk vind qua looks (I know, smaak enzo, maar 't is niet mijn look ;))

of deze DIY C1's beter zijn dan wat ik had durf ik niet te zeggen, maar ik wou na de voorbije jaren van experimenteren met OB's eerst en vooral naar een eenvoudigere setup...zonder actieve filtering en met dus één amp die "gewoon" alles aanstuurt...en als het ff kon alles in een strak jasje gegoten
Nu intrigeerden de C1's me wel al langer (temeer omdat hun looks me 100% aanspreken), maar de luistersessie bij Jeroen was eerlijk gezegd de eerste keer dat ik ze eens "rustig" (niet op een beursstand oid) kon aanhoren en dat viel me zeer goed mee, beter dan ik eigenlijk vooraf had durven hopen.

na enig subtiel Eq'en met de DSP in Roon klonken ze ook voor mijn gevoel (remember m'n muzieksmaak waar ik het eerder over had) voldoende potent qua laag en was ik dus volledig om.
Het al door velen bejubelde mid/hoog klinkt idd zéér mooi en evenwichtig, ook/vooral al bij de "standaard" SB drivers die het qua price/performance imo een echte winner maakt.
Maar omdat ik mezelf ken en ik niet binnen een jaar weer de kriebel wil voelen om te gaan switchen van drivers ga ik nu meteen voor de meest uitgebreide versie, waarbij we dus ook het laag gaan aanpassen naar AT drivers, ipv de Scanspeak die er normaal in worden voorzien.
daarmee komt het qua kostenplaatje erg dicht in de buurt van wat ik tot een week terug hier had staan, maar 't is wel degelijk een veel gestroomlijnder systeem, waar ik naar mijn gevoel (en mits ik het helemaal naar m'n zin afgewerkt krijg) zeer lang van ga genieten 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Zweitse

QuoteMaar omdat ik mezelf ken en ik niet binnen een jaar weer de kriebel wil voelen om te gaan switchen van drivers ga ik nu meteen voor de meest uitgebreide versie, waarbij we dus ook het laag gaan aanpassen naar AT drivers, ipv de Scanspeak die er normaal in worden voorzien.
Is dat dan ook een extra optie?
Gaat Jeroen daar ook een filter aanpassing voor doen?

Dirk

dat wordt geen "extra optie" as such op ZBA (tenzij Jeroen zich bedenkt, alleen hij weet daarop maw het antwoord), wel iets wat ik met Jeroen heb besproken.

realiseer je wel dat niet enkel het filter (weer) maar ook de baffle hier op moet worden aangepast, net zoals dat het geval is tgv het verschil tussen de SB en AT mid.

...en last but not least praat je met AT laag over een heel ander prijskaartje (> x2!)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sailor Jan

Quote from: Dynky on December 19, 2017, 23:20:44
ik heb de pap's al een paar keer mogen aanhoren op beurzen en ze hebben me nog nooit "aangesproken", niet in het minst omdat ik ze vrij onaantrekkelijk vind qua looks (I know, smaak enzo, maar 't is niet mijn look ;))

of deze DIY C1's beter zijn dan wat ik had durf ik niet te zeggen, maar ik wou na de voorbije jaren van experimenteren met OB's eerst en vooral naar een eenvoudigere setup...zonder actieve filtering en met dus één amp die "gewoon" alles aanstuurt...en als het ff kon alles in een strak jasje gegoten
Nu intrigeerden de C1's me wel al langer (temeer omdat hun looks me 100% aanspreken), maar de luistersessie bij Jeroen was eerlijk gezegd de eerste keer dat ik ze eens "rustig" (niet op een beursstand oid) kon aanhoren en dat viel me zeer goed mee, beter dan ik eigenlijk vooraf had durven hopen.

na enig subtiel Eq'en met de DSP in Roon klonken ze ook voor mijn gevoel (remember m'n muzieksmaak waar ik het eerder over had) voldoende potent qua laag en was ik dus volledig om.
Het al door velen bejubelde mid/hoog klinkt idd zéér mooi en evenwichtig, ook/vooral al bij de "standaard" SB drivers die het qua price/performance imo een echte winner maakt.
Maar omdat ik mezelf ken en ik niet binnen een jaar weer de kriebel wil voelen om te gaan switchen van drivers ga ik nu meteen voor de meest uitgebreide versie, waarbij we dus ook het laag gaan aanpassen naar AT drivers, ipv de Scanspeak die er normaal in worden voorzien.
daarmee komt het qua kostenplaatje erg dicht in de buurt van wat ik tot een week terug hier had staan, maar 't is wel degelijk een veel gestroomlijnder systeem, waar ik naar mijn gevoel (en mits ik het helemaal naar m'n zin afgewerkt krijg) zeer lang van ga genieten 8)

Roon heeft dus ook DSP, dat wist ik niet!

De terugkeer dus naar analoge filters ipv digitaal. Dat vind ik dan nog wel verrassend.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de uitkomst. Het was al veel te rustig in dit topic!
Wees lief voor jezelf

Dirk

Quote from: Sailor Jan on December 20, 2017, 20:36:31
De terugkeer dus naar analoge filters ipv digitaal. Dat vind ik dan nog wel verrassend.
't is niet van zozeer digitaal naar analoog, maar van actief gefilterd (in mijn geval idd via DSP maar dat kan ook analoog...heet dan "asp") tov passief gefilterd, waardoor je met één amp/speaker genoeg hebt, zeg maar die manier waarop 95% van de forumleden draaien  ;D

sommigen gooien het idd op een DSP vs analoog kwestie, maar ik heb niets tegen DSP/digitaal wel integendeel, getuige daarvan idd het beperkte ingrijpen via Roon wat ik omarm, wat imo zeker z'n meerwaarde heeft zo vanuit de bron/speler ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

binnenkort krijg ik een set JBL 708P op demo, om eens goed uit te vogelen hoe eea hier in mijn ruimte klinkt.
als dat goed bevalt is het niet uitgesloten dat ik niet doorzet met m'n plannen voor de zelfbouw C1...

m'n beweegredenen zijn tweeledig; ten eerste vind ik de kleine LSR305 zo goed klinken dat ik erg nieuwsgierig ben geworden naar deze grote broer, daarbij komt dat het concept van een actieve speaker me altijd al heeft aangesproken, dus...wie weet. ;D

tweede reden is dat ik gewoon steeds minder en minder tijd vind om met het zelfbouwen aan de gang te zijn, omdat ik (geheel vrijwillig!) simpelweg meer tijd aan andere zaken zoals sporten en verfraaien vd woning, dus dan wordt het alweer lastig om die OB's ook nog tot een goed eind te brengen, al is daar ook altijd nog wel een mouw aan te passen natuurlijk (uitbesteden van CNC en/of lakwerk bvb), dus ik sluit zeker nog niks uit.

enfin, eerst dus maar eens goed luisteren wat ik van die 708P vind en dan eea beslissen, ik hou jullie via deze iig op de hoogte  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Dan had ik toch gelijk  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543