Af en toe foto afdrukken, naar winkel of zelf printen

Started by Erik, March 20, 2011, 12:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Staat me bij dat die printers geen foto's maken die te lang tegen uv licht kunnen en dat je beter naar de winkel kon voor afdrukken.
Maar omdat ik maar af en toe een paar foto's wil hebben om aan de muur te hangen vraag ik me af of het zin heeft om een fotoprinter te halen voor het gemak. Zijn er een beetje betaalbare printers die kwaliteit leveren qua levensduur en kleuren vasthouden of beter even naar een afdrukservice cq winkel?
Zullen wel kleine foto's worden gezien de huidige kwaliteit (ivm slecht licht opnames).

Ik bedoel dus geen printer van 1000 euro of meer eerder iets van 200 a 300 max.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

egraaf

De argumenten om zelf een printer aan te schaffen voor foto's zijn volgens mij dat je meer beheersing hebt over het resultaat, en dat je sneller iets hebt. Voor de kosten moet je het niet doen, je bent veel meer kwijt aan inkt en papier dan als je het laat doen.

Ik ben zelf erg tevreden over Protofonet.

Ik heb ook nog wel de droom om ooit een eigen printer te kopen, maar dan wordt het er een van meer dan duizend euro.

VlisChris

Zelf printen is lang niet altijd goedkoper dan wegbrengen. En qua kwaliteit is het ook lang niet altijd beter dan naar een beetje fotoboer brengen. Profotonet is inderdaad een goede. Mooie afdrukjes voor een mooie prijs.
Zou mijn keus zijn persoonlijk, als ik wat minder te printen had.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Ik laat alles printen, laatst een foto op 50x70 op fotopapier. Erg mooi, kan geen print tegenop. Ook de A4 prints zijn eigenlijk altijd mooier dan zelf doen.

Kjelt

Winkel want als je zelf een printer maar 1x per maand gebruikt heb je zeer grote kans dat de inkjetcartridges uitdrogen.
Printers zelf zijn goed betaalbaar maar ga eens kijken wat die fotocartridges je kosten (de fotoprinters hebben heel veel kleuren inkt) dan heb je je benzine zelfs eruit om naar de winkel te gaan en te laten afdrukken  :D

Kingpin

Posterformaat doe ik zelf omdat ik dan zeker weet dat de kleuren na jaaaren gewoon goed blijven.
Al het overige gewoon wegbrengen of uploaden.
Vergeet niet dat 1 cardridge met inkt die kleurecht moet blijven net zoveel kost als jou max uitgave voor een gehele printer (en bij mij zitten er 7 in ;)).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

Daar hebben jullie weer gelijk in, zal eens een setje opsturen als proef kan ik kijken wat ik kan verwachten. Nu nog even kijken hoe ik de beste kwaliteit kan krijgen. :)

Allen bedankt!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

donaldk

Even aanhaken. Moet binnenkort enkele tientallen uitnodigingen hebben voor 40 jarige bruiloft van mijn ouders. Had al zitten zoeken online naar van die sites die fotokaarten voor je afdrukken, alsook voor online aanpasbarekaartenboeren, maar nog niks interessants/bruikbaars kunnen vinden, iemand hier wat tips? Ik ga gelijk even naar de site van Profotonet. Gezien het doel zal de afdrukkwaliteit van zo'n beetje elke fotoafdrukcentrale voldoen, maar ik moet 'uitnodigingen' hebben? 

VlisChris

De lokale fotoboer kan je daar denk ik goed mee helpen :)
@ Kingpin: herkenbaar. Werk ook met een hele rits cardridges; totaal bijna €400,- aan inkt alleen al. Niet tof om dat te vaak te moeten vervangen.
Maar vind mijn prints zelf mooier dan bij het lab. Zeker als je bewust voor een bepaald papiersoort hebt gekozen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk


VlisChris

Geen idee of die er in de randstad nog veel zijn, maar hier in zeeland weet ik er nog wel een paar ja.
En dan bedoel ik geen hema of kruidvat ofzo :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

Quote from: Christiaan S on March 22, 2011, 00:23:23
De lokale fotoboer kan je daar denk ik goed mee helpen :)
@ Kingpin: herkenbaar. Werk ook met een hele rits cardridges; totaal bijna €400,- aan inkt alleen al. Niet tof om dat te vaak te moeten vervangen.
Maar vind mijn prints zelf mooier dan bij het lab. Zeker als je bewust voor een bepaald papiersoort hebt gekozen.
Ja ik heb 220ml per cardridge cassettes er inzitten en dat loopt aardig in de papieren, maar op goed papier een kwaliteitje  :D.
Ik heb zelfs voor de grap eens een A4 geplot en deze een heel seizoen (winter/zomer) buiten gelegt waarbij de ene kant was afgedekt met een baksteen.
Na het afhalen van de steen zat er nauwelijks verkleuring in ondanks de regen/zon/warmte/kou, dat noem ik kwaliteit.

Papier/onderdelen koop ik meestal bij Arca Printersupply.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Melbury

QuoteNa het afhalen van de steen zat er nauwelijks verkleuring in ondanks de regen/zon/warmte/kou, dat noem ik kwaliteit

Inderdaad, wat een geweldige baksteen!  ;)

Kingpin

Quote from: Melbury on March 22, 2011, 23:57:43
Inderdaad, wat een geweldige baksteen!  ;)
hahaha   :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Quote from: Christiaan S on March 22, 2011, 07:12:19
Geen idee of die er in de randstad nog veel zijn, maar hier in zeeland weet ik er nog wel een paar ja.
En dan bedoel ik geen hema of kruidvat ofzo :)

Kruidvat biedt het wel standaard in het online assortiment aan en we kregen vandaag toevallig een grote bovengevouwen kaart binnen met Hema achterop als merkje. Kruidvat maakt het in tegenstelling tot de online fotoafdruksites die ik van de week vond met googlen, wel een stuk simpeler. Gewoon foto->wenskaart/uitnodiging maken en je zit op een opmaakpagina van photoprintit.de een site van cewecolor.de, zo te zien een fotocentrale die voor gigantisch veel retailers de fotoproducten afdrukt (SUN, Lidl, WHSMITH in UK) en superveel bedrijven in Duitsland. "CEWE COLOR hat sich mit hoher Technologie-Kompetenz, einem starken Internet-Vertrieb und einer breiten Distribution über 50.000 Handelspartner (Points of Sales) erfolgreich die Marktführerschaft im europäischen Fotofinishing erarbeitet." Zo te zien hoeft de verkoper alleen nog maar het geld te incasseren, de rest doen deze Duitsers.

Anyway, eerst maar eens met wat fotootjes en een tekstje zien komen, daarna kijken we wel waar we ze vandaan halen, nu ik weet dat het niet moeilijk te vinden is. Voor 1,50-1,75 kun je ze in ieder geval niet zelf uit de HP all-in-one inktjet laten rollen, kwaliteit is dan ook minder en zo zijn we terug on-topic.