MB Quart 490 MCS

Started by Kaaskoekjes, March 17, 2011, 00:29:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kaaskoekjes

Hoi allemaal,
Ik lees al een vrij lange tijd hier van alles op het forum. vind ik erg leuk om te doen en ook heel interessant.
Maar ik heb zelf ook wel leuke spullen (al zeg ik het zelf) en was benieuwd of er eigenlijk meer mensen bekend waren hiermee!

Ik heb een Yamaha RX-797 receiver en de bijpassende Yamaha CDX-397MK2.
Laatst een Technics SL-Q202 platenspeler gekocht en hier ben ik ook zeer tevreden mee.
Deze zijn allemaal te beluisteren door de MB Quart 490 MCS. zelf vind ik dit geluid heel mooi en de speakers zien er (vooral voor hun leeftijd) nog knap uit ook.

Maarja ik heb eigenlijk nooit veel andere speakers gebruikt dan deze, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!


Kaaskoekjes

na 2 weken nog nul reacties, lekker actief hier :p
niemand ervaring met deze prachtige dingen?

BuSpu

Ken de speakers niet, het merk natuurlijk wel. Zit er nou ook nog een unit achter dat schermpje of is het een reflexpoort?

Miracle.

#3
Ik zie dit topic nu pas. Ken de speakers van een zeer korte periode dat ik ze had.
Voor mij zeer geschikt voor films, maar wat minder voor muziek.

Ik kende het merk al uit de car-audio, en kon de speakers voor weinig overnemen, dus maar geprobeerd.
Ik vond ze voor muziek wat te bombastisch klinken, maar voor films fenomenaal, ondanks dat het laag pas bij 37Hz oid in kwam.
Echt laag ging het niet, ondanks de relatief grote woofer, maar het laag wat er in zat was stevig en strak, ondanks de dunne wanden en het lage gewicht van de kasten (zo'n 11 Kg totaal meen ik).

Ik miste bij muziek vooral wat natuurlijkheid in het midden.

Ook het hoog liep voldoende ver door (ver boven de 22Khz) en had sprankeling genoeg.

Absoluut geen verkeerde speakers, maar niet vergelijkbaar met wat MB_Quart in de car-audio neer wist te zetten (is nu ook niet meer wat het geweest is).
Voor mij de nieuwprijs (Fl.1500,- p.p. rond 1990) ook niet helemaal waard.

Mvg. Miracle.


P.S. @BuSpu: Achter dat rooster zit idd een poort.

Palu

#4
Ik heb tijden lang de MB Quart 850S (zwarte pianolak) gebruikt. Staan overigens nu nog behoorlijk nieuw in de doos (in een zilveren pyama) op zolder. Klinkt zeer fraai.

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

BuSpu


Palu

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

Kaaskoekjes

Wow die 850S zien er helemaal prachtig uit :D

Rinus TrueHD

Ik ben met MB QUART nederlands kampioen en west europees kampioen geworden
in 2006-2007 op het gebied van SQ en MultiMedia. Dit alles wel in het auto gebeuren.
Ik speelde toen met de Q-line van MB QUART.
Dune HD Smart D1 - QNAP869 pro - Ipad 3 - Samsung 50" plasma